Kirjoittaja Aihe: Kotitalousvähennys  (Luettu 7109 kertaa)

Inkeri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Kotitalousvähennys
« : 03.03.2014 16:02:02 »
Remontin teettäminen talvella , siis alkuvuoden kuukausina on hankalaa, mutta sikäli kannattavaa että että saa alennetun verohyödyn jo kuluvana vuonna.
Olin maksanut remonttilaskut töiden osalta helmikuun puolessavälissä, joten otin puhelun verohallitukseen ilmoittaen sinne alkuvuotena saamani bruttoeläkkeeni ja maksamani veromäärän, sekä remonttiyhtiön  Y-tunnuksen , ja työstä aiheutuneet kustannukset.

Olin melkein pudota "penkiltä" kun ystävällinen naishenkilö ilmoitti seuraavan kymmenen kuukauden veroprosenttini .
Niinpä saankin nyt joka kuukausi yli 222 euroa  enempi pankkitililleni :)

Verohallinto on edistynyt palvelussa , eikä tarvitse odotella verohyötyä seuraavaan vuoteen.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovissa hiihtäminen !

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Kotitalousvähennys
« Vastaus #1 : 30.03.2016 15:48:57 »
Mietittiin tyttäreni kanssa että miten nyt olis helpoin ja viisain konsti saada tuo rankakasa pieniksi kalikoiksi.
Mummo ei jaksa ja toiset on töissään.
Yksi keino kai olisi jonkinlainen mökkitalkkari.Ja sais tuon kotit.vähennyksen.

Eilen sain myös tietää että näitä turvapaikanhakijoita vois saada avuksi .Pitkä aika on kuulemma vain syödä ja makoilla päätöksiä ootellessa.Palkkaaa ei tarvitse maksaa mutta todistus työskentelystä  pitää antaa.Siitä on sitten etua kun alkaa oleskeluluvan käsittely.
Kuinkahan se sujuis meidän työskentely,joku puhuu vähän englentia,toinen vain jotakin arabiaa..
Taidan jättää rankakasan oottamaan insinööri vävyjä kesälomalle..

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Kotitalousvähennys
« Vastaus #2 : 31.03.2016 11:28:42 »
Olen jo muutaman vuoden ajan mökillä käyttänyt " maksullista miestä ". Hän ajelee nurmikon 2-3 kertaa kuussa. On myös leikannut vanhoja omenapuita, hävittänyt vanhan navetan pohjat ja tehnyt siihen lisää parkkitilaa ym. Vähän kallistahan se on, mutta saan siitä kotitalousvähennystä. Loppuvuodesta sain veroja takaisin ja myös veroprosenttini laski.

Voisin myös ottaa pikkuhommiin jonkun Alin, jos sellainen tilaisuus eteen tulisi.

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili
Vs: Kotitalousvähennys
« Vastaus #3 : 17.05.2016 10:11:09 »
Tuli mieleeni, jokohan Pumpuli on löytänyt oman Alinsa? ;)

Mulla oli aikanaan tavallista enemmän viljelyssä mansikoita. Kun askel aikoi painaa, lopetin sen. Toinen syy oli, ettei suomalaisesta nuorisosta ollut enää mansikanpoimijoiksi. Nyt uskoisin täälläkin olevien pakolaispoikien olevan valmiit mansikkamaalle. Mutta itse ei enää jaksa...




pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Kotitalousvähennys
« Vastaus #4 : 17.05.2016 13:09:11 »
Ei Alia. Mun nurkissani pyörii ihan supisuomalainen yrittäjäperhe.

Nythän "Kustikin polkee"  leikkaamassa nurmikoita ym. pikkupuuhia tekemässä.  :)

Kantapaikassani KK:lla on jatkuva pula miehistä. Joku ehdottikin, että tuodaan vastaanottokeskuksista maahanmuuttajia hätiin!  ;)  Siinähän sitä olisi oiva tilaisuus kotoutumiseen. Mutta.....mutta...jossakin oli kuva tanssikurssilta, jossa kuvassa vanhempi rouvashenkilö (en se minä ollut) opetteli humpan alkeita nuoren maahanmuuttajamiehen kanssa. Ja heti olin facebokissa hyvin inhottava ja rasistinen kommentti.  >:(