Kirjoittaja Aihe: Usko tai älä.  (Luettu 11504 kertaa)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Usko tai älä.
« : 26.02.2014 07:36:51 »
  Olin kuuntelemassa Yhteikuntatieteiden Tohtori Jorma Räsäsen esitelmää.Sain taas pähkäilyä ja uutta ajateltavaa.
Jos Rikkaus on rakkaudemme on sama kuin joisi janoonsa merivettä.Jano siinä ei sammu.
Kunhan on ohi  nämä kulutusjuhlat niin läntinen maailma murenee omaan mahdottumuuteensa kuin ROOMA muinoin.
Olemme  huolettomina
loistolaiva Titanigilla ja kohta törmäämme jäävuoreen ja uppoamme.
Vielä Räsänen pohtii Roomalaisen yhteiskunnan pahimpia tuhontekijöitä.
Yksi niistä oli perinteisen perheelämän arvostuksen tuhoutuminen.

Moraali rappeutui ja avioliitto perheen koossapitäjänä menetti arvonsa..
Ahneus on ykköshyve.
Mutta jospa tänään nähtäisiin  jo kevätaurinko.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Usko tai älä.
« Vastaus #1 : 19.03.2014 07:01:42 »
Olen huomannut että Matleena on yö-lintu,ja minä aamuvirkku.
Heräsin kun oli niin valoisaa,kello näytti kuutta ja maa on valkoinen.Olimme saaneet lumipeitteen .
Täällä savossa on ollut jo kevät niin pitkällä että lumesta ei tietoakaan moneen viikkoon.

Kun kyselin yli yhdeksänkymppiseltä sedältäni muistaako hän ennen tälläistä talvea.Ei sanonut muistavansa.
Hän oli kuitenkin kovin positiivinen ja naureskeli että...Kaikki purnaa kun mentiin EUhun.Mutta hyvinhän tässä kävikin kun saatiin kesämaa.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Usko tai älä.
« Vastaus #2 : 27.04.2015 12:00:31 »
Selailin taas näitä vanhoja sivujamme,ja jatkan tästä.
Vähän aihe sivuaa mutta väliäkö sillä lienee.
En vähääkään väheksy enkä epäile tämän nuoren miehen taitoja enkä periaatteitaan joista hän kertoi television
Inhimillinen tekijä ohjelmassa.Nostan hattua hänelle kun on hyväksynyt tosiasiat ja jatkaa elämäänsä raittiina.
Mutta,mutta,komea vielä lapsekkaan näköinen mies,onko hän tälle meidän laululintusellemme poikansa vai miehensä paikan täyttäjä.
Mielenkiinnolla odotan kertooko Tommi kirjassaan mitään kalakaveristaan..

Jotenkin vain tuli minun mieleen sama tilanne minkä olen läpi käynyt.
Jos ei olisi ollut Olli Lindholmia eikä hänen ihanaa kappalettaan..Rakkaus on lumivalkoinen....olisi moni asia huonommin..
Samaistin hänet omaan poikaani ja sain voimaa vaikeimman yli.Näin elämä meitä kantaa...

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Usko tai älä.
« Vastaus #3 : 27.04.2015 13:30:28 »
Mitään en mahda sille, kun "kihahdan" aina, kun tulee puhe aiheesta nuori mies-vanhempi nainen.  :

Aiheesta on käyty mielenkiintoista keskustelua osiossa "yhteiskunta" sivulla 3. Aloitus 14.11.2011, otsikko "Rohkeutta Katri."

Sanon taas, että kun vanhempi mies "nappaa" nuoren naisen, hän on "kova jätkä". Mutta kun vanhempi nainen seurustelee nuoren miehen kanssa, se suhde AINA kyseenalaistetaan!  ???

Miksiköhän?

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Usko tai älä.
« Vastaus #4 : 28.04.2015 18:59:22 »
Pumpuli hyvä,suotta sinä nyt hihojasi poltat.
Minä vain mietin mitä  seitsenkymppinen nainen näkee tälläisessa vielä lapsenkasvoivoisessa nuorukaisessa.
Tuli lähinnä mieleen Äiti ja Poika suhde.Ja tietenkin manageri..
Täällä savossa on sellainenkin sanonta että..Hiljoo vanahoo ja hirveen kaavan......
Anteeksi valvoja,saat poistaa jos on sopimatonta puhetta..
 

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Usko tai älä.
« Vastaus #5 : 29.04.2015 11:43:26 »
Täällä savossa on sellainenkin sanonta että..Hiljoo vanahoo ja hirveen kaavan......
Anteeksi valvoja,saat poistaa jos on sopimatonta puhetta..

 ;) Kenties lukija ei edes ymmärtänyt sisältöä... Minua kyllä nauratti.

Itse asiassa lavatähti on raitistuvalle miehelle  sopivaa seuraa. Panu Rajala kertoi kirjassaan ensitreffeistä Katrin kanssa. Hän vei tuliaisiksi viiniä ja kirjan. Kumpikin tuliainen osoittautui tarpeettomaksi K:n taloudessa.

Miksi tässä kulttuurissa vanhan miehen ja nuoren naisen liitto vaikuttaa ymmärrettävältä, mutta asioiden ollessa toisin päin aivan päinvastaiselta? Sitä mietin vakavissani eilen. Luin kerran evoluutiobiologin  ja kansatieteilijän kirjoittaman jutun, mutta nyt en jaksa käydä siitä kirjoittamaan. Tokkopa enää muistaisinkaan ...
Olisikohan kenelläkään asiasta omia ajatuksia? Olisi mukava lukea.

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Usko tai älä.
« Vastaus #6 : 10.05.2015 18:56:08 »
Arvon naiset on omaa kokemusta,kun koulun penkiltä suoraan suorittamaan vapaaehtoisena asevelvollisuutta.silloin elokuviin ja tansseihin varusmies pääsi ½,hintaan.Kerran iltalomalla tanssitin ja hän haki minua naisten vuorolla.Viimeisellä bussilla kerkesin lomilta kasarmille,mutta puh;numerot oli vaihdettu.Iltalomien muodossa tapailu jatkui,mielestäni ikää hänellä riitti juuri ajokorttiin ja isän auton lainaukseen.Sitä mieltä oli "kateelliset" kaverini.AUK;in lopulla sain viikonlopun loman ,hän ehdotti että vietetään se kahdestaan hänen vanhempien huvilalla.Siellä selvisi,hän eronnut jo vuosia sitten yli ja alle kymmenvuotiaat lapset,autokin oma.
Minulla nais kokemusta porttikonki pussailun verta,loppu jää lukijan mielikuvituksen varaan.Kuitenkin suhteemme jatkui vuosia,ilman sen kumallisempaa laillistamista.Ehken juuri huomattava ikäero sekä aika? Kuitenkin kaikki loppui varsin sopuisasti,työura hänen ja minun työ sekä opiskelu vei aikanaan erilleen.Kuitenkin vielä myöhemmin hän vielä "lainasi" minua loma,risteily,jne;seuraksi.Joten erittäin hyvä lämmin ystävyys jatkui,loppuun asti.
 
Elämä on joskus tarua ihmeellisempää!

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Usko tai älä.
« Vastaus #7 : 12.05.2015 11:56:50 »
Kyselin aiemmin kokemuksia aiheesta. Kettu tarttui rohkeasti haasteeseen, kiitos muisteluista. Kertomuksestasi saisi rivien välit lukien ja mielikuvitellen romaanin.  ;D
Sinulla ja Hänellä näyttäisi olleen hyödyllinen suhde. Poika oppi ja Hän sai virkistävää seuraa. Mikäpä siinä, en usko että kumpikaan oli hyväksikäyttäjä.
Teidän ikäeronne ei ehkä ollut hirvittävän iso. Silloin kun mennään 25-30 vuoden ikäerolla on kyseessä kaksi eri sukupolvea. Sellainen ikäero kyllä hieman ihmetyttää. Ihmiset ovat kuitenkin yksilöitä rakkauselämässäänkin.

Biologisesti ajatellen eri sukupuolten välisessä liitossa ihanteellinen ikäero voidaan laskea kaavalla: miehen ikä jaettuna kahdella + 7 vuotta =  naisen sopivin ikä avioitua ko. miehen kanssa.

En ole tätä keksinyt. Luin sen evoluutiobiologiaa käsittelevältä sivustolta etsiessäni aiemmin mainitsemaani juttua.
Laskekaapa, olitteko aikoinaan sopivassa iässä!

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Usko tai älä.
« Vastaus #8 : 16.05.2015 11:01:00 »
Kettu kirjoitti hyvin kauniisti ja arvostavasti suhteestaan itseään vanhempaan naiseen. Kiitos!  :)

Evoluutiobiologiaan en ole tutustunut, teen sen joskus. Sensijaan katselin asiasta kirjoitettuja kokemuksia.

Näitä tuli esiin nuorten miesten kommenteista:

Vanhempi nainen on itsevarma, on sujut itsensä kanssa. Toisin, kuin nuoret naiset, jotka vielä "etsii itseään", on takertuvia ja avuttomia.

Vanhempi nainen on ylpeä omasta kehostaan. Kantaa kauniisti ja rohkeasti jo vähän riippuvat rintansa. Toisin, kuin nuoret naiset, jotka vahtii hysteerisesti täydellisiä tissejään!  ;)

Vanhempi nainen tietää, mitä makuuhuoneessa tapahtuu. Osaa nauttia, eikä "nipota".

Ihminen rakastuu aina ihmiseen, eikä tämän ikään.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Usko tai älä.
« Vastaus #9 : 26.03.2016 09:02:30 »
Mietin taas mille tontille näitä ajatuksiani rustaan.
Nyt on sitten sekin koettu että voi mennä Pitkänä-perjantaina kauppaan.
Ihan uteliaisuuttani sen tein ja yllätyin.Oli aivan jonoja kassoilla kun ihmiset hakivat ruokaa.
Vielä muutama vuosikymmen sitten piti anoa ministeriöstä lupa että sai pitää ruokakauppaa auki kesäsunnuntaina.
Ei silloin tullut kovin hyvää kokemusta,enimmäkseen oli oluen ostajia ja pullojen palautusta.
Eihän kukaan osta enempää kuin tarvitsee. Seuraankin nyt mielenkiinnolla tuloksia.
Räntää sataa ainakin nyt,saapa nähdä tanssiiko aurinko huomenaamulla ja mihin aikaa.
Kun pitää ne kellotkin taas laittaa ..kesäaikaan..

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Usko tai älä.
« Vastaus #10 : 26.03.2016 19:26:03 »
Anniliisa, torstaina minäkin, tavallinen evlut, paheksuin, pitkäperjantain kauppojen aukioloa. Lähinnä ajattelin henkilökuntaa ja niiden vapaita.

Mutta kuinkas kävikään. Torstai-iltana varmistui, että Hesan poikani ja hänen isänsä (eksäni) tulevat maalle. Eilen, pitkäperjantaina puhelin korvalle ja soitto maalaiskirkonkylän Saleen ja K-kauppaan. Salesta löytyi karitsan jauhelihaa, mikä tarve minulle tuli kuultuani "minisuvun" tulosta. K-kauppiaan paikallinen lampaanliha oli loppunut jo keskiviikkona, mutta Salesta löytyi 5 kpl 400 gramman Meri-Lapin Karitsan jauhelihaa.

Tänään tein taikinan ja huomenna paistan pullat. Taikinaan laitoin kananmunaa, sipulia, valkosipulia, tuoretta minttua erittäin hienoksi silputtuna, kuohukermaa, pippureita ja suolaa.

Jännityksellä odotan, miltä maistuvat. Toinenkin juniori tulee juuri äitiyslomalle jääneen puolisonsa kanssa, joten arvosteluraatia löytyy!

Näin minun pitkäperjantaijuttujeni kanssa kävi!

Pimeää ja sateista, mutta huo,misellehan lienee luvassa kaunista säätä.

Pitää muistaa kääntää kellojakin, aina juhannuksen suuntaan!!!

Nautitaan lankalauantaista ja pääsiäisen pyhistä.