Kirjoittaja Aihe: Väärään taskuunko.  (Luettu 10497 kertaa)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Väärään taskuunko.
« : 08.01.2012 11:05:59 »
En ole mikään sosiaalisoija mutta olen usein miettinyt .
Eikö olisi kaikkien etu jos nämä muutamat yleis-hyödylliset palvelut olisivat niinkuin silloin ennen.
Ennen oli postipankkikin joka kylässä ,sieltä sai eläkeläiset nostaa roponsa ja saipa vähän lainaakin jos tarve vaati.
Nyt viedään postitkin,jotka ovat nykyään sellaisia rihkamakauppoja...pois ja tilalle tulee asiamiesposti.
Näissä vastuu on yrittäjän ja palkkio tulee vain tapahtumista.
Samoin sähkö,yleinen tieverkosto ja terveydenhoito.
 Kun nyt kaikkien on tahkottava voittoa niin kukahan siinä kärsii,kuka muu kuin näiden palvelujen tarvitsijat.
 Mutta..mistä sitten se raha saataisi poikimaan... .
 On muuten enää turha yrittää mennä maksamaan laskua vieraaseen pankkiin rahalla,sen rahan on oltava ensin siellä pankissa tilillä.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vanhenevan naisen rukous.
« Vastaus #1 : 11.01.2012 12:35:06 »
Olen huomioinut että tällä meidän keskustelupalstalla on paljon lukijoita mutta tosi vähän vastaajia ja pielipideiden ilmaisijoita.
Nyt on taas se aika vuodesta että Florida alkaa kutsua.
Löysin tämän jonkun tuntemattoman 1600 luvulla tekemän rukouksen jota ainakin minä aina tarvitsen muistutukseksi..
Herra,sinä tiedät paremmin kuin minä itse että olen tulossa vanhaksi ja jonakin kauniina päivänä huomaan olevani vanhus.

Pidätä minua muuttumasta puheliaaksi ja varjele minua ennen muuta siltä kohtalokkaalta luulolta että minun on sanottava jotain joka ikiseen asiaan ja joka tilanteessa..Vapauta minut hillittömästä halusta panna kuntoon kaikkien toisten asiat.
Tee minusta huolehtivainen ,mutta ei äreä,auttavainen mutta ei määräilevä.On tietysti sääli etten voi käyttää kaikkea laajasta viisauden varastostani,mutta tiedäthän Herra että haluaisin loppuun asti säilyttää edes muutaman ystävän..Varjele minua selostamasta loputtomiin pikku yksityiskohtia-anna minulle siivet joilla aina pääsen asioiden ytimeen..
En rohkene pyytää muistini paranemista mutta suo minulle lisää nöyryyttä ja vähemmän itsevarmuutta.
Opeta minulle se loistava läksy että minäkin olen erehtyväinen..Varjele minut kohtuullisen herttaisena,hapan vanha nainen on paholaisen huippuluomus..
Suo minulle kyky nähdä hyviä asioita yllättävissäkin ihmisissä.Ja auta Herra minua myös kertomaan niistä heille itselleen..
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Väärään taskuunko.
« Vastaus #2 : 21.11.2017 08:18:56 »
Pitkää ja pimeää aamua. Kirkasvalo antaa vähän ..kirkkautta...
 Paikallinen sanomalehti julkaisee aina sivuillaan ..vauvauutisia...Kävin sivua läpi ja laskin että  yli puolet lapsista on syntynyt
niinsanotusti avioliiton ulkopuolisina. Vanhemmat eivät ole aviopuolisoita ja lapset ovat  näiden uusien vapaiden suhdeitten hedelmiä.
Onko siinä jo ajatus mukana että on helpompi ..luikahtaa..aidan taa jos suhde ei toimi ja sitten lapsiraukat ovat ne joista tulee niitä heittopusseja.Niin makaa kuin petaa on vanha sananlasku..


 

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Väärään taskuunko.
« Vastaus #3 : 21.11.2017 16:14:13 »
Pimeää illansuuta! Vähän on lunta sentään maassa ja sen mukana säkkipimeä on saanut vaaleampia sävyjä. Kunhan yksi kuukausi on haparoitu pimeässä koittaa talvipäivänseisaus.

Minäkin katselen vauvauutiset ja tietysti kuolinilmoitukset myös. Omia ikätovereita alkaa kaatua viikoittain. Vauvoja meidän kuntaan syntyy vähemmän kuin vanhoja kuolee. Ollaan sellainen maailmanlopun perukka.

Noista vanhempien nimistä ei voi aina päätellä siviilisäätyä, koska naiset pitävät usein oman sukunimensä. Toisaalta avioliitto ei ole lasten kannalta sen turvallisempi kuin avoliittokaan. Ero on nykyään melko helppo ottaa. Toki avoero ei vaadi puolen vuoden harkinta-aikaa tai paperisotaa. Mikähän avoerojen yleisyys mahtaa olla verrattuna avioerojen määrään? Avioerojen yleisyys kaikista avioliitoista on muistaakseni jotakin 40 prosentin luokkaa. Voin muistaa väärinkin.
Onneksi vanhempien avio- tai avosuhde ei leimaa lapsia kuten joskus meidän nuoruudessamme. Silloin lapsi "pilasi" tytön loppuelämän. Monet itselliset naiset hankkivat  nykyään lapsen yksin, jos sopivaa kumppania ei löydy. Ylipäänsä perhekäsitys on muuttunut sitten meidän nuoruutemme. -Onneksi, sanon minä! ;)



Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Väärään taskuunko.
« Vastaus #4 : 13.07.2021 12:48:30 »
Laitanpa tähän ketjuun huomion uudesta huijausyrityksestä. Puhelimeen oli yöllä ilmaantunut viesti. Siinä kerrottiin, että minulle on tullut ääniviesti tms. joka vaatii annetun linkin napsauttamista. Napsautin poista.

Milloin pankin, milloin postin, milloin puhelujen kautta yrittävät huijarit vetää kansalaista retkuun.  >:(  Nyt lehdissä varoitetaan tästä uudesta ansasta.

Ethän avaa linkkejä, olethan varovainen.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Väärään taskuunko.
« Vastaus #5 : 26.01.2022 06:49:27 »
Iso kiitos Aarno Korpelalle noista viisaista ajatuksista näiden aluevaalien aiheesta.
Kyllä nyt meistä moni jännittyneenä seuraa miten tämä kaikki  nyt edistyy.

Oli monenlaista esitystä ja selittelyä että kyllä nyt ja näin kun tehdään niin hyvinvointimme pelaa.Taisi olla Pohjois Savon äänihärava ainut joko yritti nostaa Kissaakin aina pöydälle ja vähän toppuutella.Toivon parasta mutta pelkään pahinta ,entinen  käytänto vai uusi ja ulkoistettu.AIKA NYT NÄYTTÄÄ.