Kirjoittaja Aihe: Hoikkuutta uumalle.  (Luettu 24351 kertaa)

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #30 : 03.02.2016 12:11:02 »
Jossakin ketjussa muistaakseni pumpuli kirjoitti, että ikäihmisillä on lupa syödä mitä mielii. Etsin sitä juttua, mutta ei tarttunut heti haaviin. Siksi laitan tänne "vyötärön ympärille".

Luin juuri  eilen tullutta Sydän-lehteä. Siinä kirjoitetaan, että seniorin painoindeksin pitäisi olla 24 ja yli. Taas olen vääränlainen. Toisaalta nivelrikkoisen paino ei saisi olla suuri, mutta lihaskatoa ei saisi tulla. Elä nyt näiden vaateiden ristiaallokossa ::).
Tässä linkki Sydän-lehden artikkeliin.
http://www.sydan.fi/terveys-ja-hyvinvointi/ala-laihduta-seniori

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #31 : 04.02.2016 10:19:05 »
Se mun maininta, että vanhus voi syödä, mitä mielii, oli tossa ketjussa "Lempiruuat". Se ei kyllä ole minun mielipiteeni, vaan kuulin sen Senioripäivien asiantuntijaluennossa. Ajattelin silloin, että ei se ihan noin voi mennä. Jos minäkin söisin vaan kermajäätelöä ja kermakakkua, niin ei "kunnian kukko" laulaisi. No vitsi vitsinä.  ;D

Kyllä minusta meidän ikääntyyneiden pitää edelleen kiinnittää huomiota siihen, mitä suuhumme pistämme. Onhan jo paljon kevyempi olla, kun paino pysyy kohtuudessa. Muista terveyshyödyistä puhumattakaan.

Nauttikaa keväisestä päivästä!  8)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #32 : 29.12.2016 11:52:40 »
Nyt kun on taas ne kaikenlaiset jouluherkut saatu syötyä on varmaan vähän muistettava vaakakin vilkaista. Onneksi sain hillittyä intoni ostella näitä puolen hinnan joulun makeisia.Nyt olis kauppojen päästävä vielä niistäkin eroon.Niinpä nappasin kirjaston hyllystä taas uutta lukemista .Professori Pertti Mustajoki on tehnyt mielenkiintoisen julkaisun... Vähennä kaloreita ilman dieettiä...
Justiina jo tuolla aiemmin yrittikin puhua vähemmän rasva sisältävistä tuotteista.
Sokeri ja rasva ne ovat joilla saa helposti liikaa kaloreita..
Saa kyllä syödä kun katsoo vähän mitä suuhunsa mättää. Hyvää uutta vuotta-17.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #33 : 17.05.2017 18:09:24 »
Vanhuus ei tule vaivoitta,on vanha sanonta.En ole vain sitä huomannut.
Olin ulkoiluttamassa tyttäreni perheen koiraa,lagos-rotuinen ja vahva kuin härkä.
Vastaan tuli toinen koiran taluttaja,oli kaksi räkyttävää koiraa hihnassa. Me poikettiin vähän polulta että menisivät ohi.Epätasaista pöpelikköä siinä oli ja mummo horjahti pyllylleen.Eipä sieltä enää pompattukaan ylös niin kuin nuorempana.Kun neuvotellen viimein olin jaloillani päätin että tätä nousemista pitäis varmaan harjoitella. Sopivasti radiossa olikin ohjelmaa jossa neuvottiin päivittäin istumaan  lattialle  jalat haara asennossa ja kurkottaa ote varpaista.Taivutella itseään vaikka televisiota katsoen.Ja sitten pitää vielä nousta sieltä lattialta ylöskin.Pikkuhiljaa kunto kohenee...toivottavasti..