Kirjoittaja Aihe: Hoikkuutta uumalle.  (Luettu 24385 kertaa)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Hoikkuutta uumalle.
« : 11.01.2014 08:35:43 »
Aika ison harppauksen aiot ottaa Piikatyttö.

Saat kyllä tukeni että onnistut.Kyllä se taitaa olla ikuinen ongelma usealle naiselle tämä paino ja sen pudotus.
Tämä smoothie on juuri niitä keksintöjä että ei hedelmät ja vihannekset unohdu.
Olen kyllä niitäkin joskus laitellut.
Nythän näkyy olevan kova sana tämä Turkkilainen jokurtti.Onkohan niissä vähemmän rasvaisia versioita.

Parhaiten aina onnistun Painonvartioiden ikivanhalla 1-2-3-ohjeella.
Sekin on aika tarkka,lukee esim,kaksi oliivia,yksi reissumies viipale ja niin edelleen.
Kerran yksi asiakkaani,sellainen peräkammarin poika jutteli kaupassa.Eikö sitä vois laittaa näitä ruokia yhteen,
vähän niinkuin Mustin Murkina,olisi paljon helpompaa tämä kaupassa käynti.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #1 : 11.01.2014 17:36:01 »

Tämä smoothie on juuri niitä keksintöjä että ei hedelmät ja vihannekset unohdu.
Olen kyllä niitäkin joskus laitellut.
Nythän näkyy olevan kova sana tämä Turkkilainen jokurtti.Onkohan niissä vähemmän rasvaisia versioita.


Ruotsalainen Lindahlin meijeri valmistaa 3,5% rasvaa sisältävää turkkilaista. Olen joskus ostanut sitä, sillä kymmenprosenttinen on mielestäni turhan rasvaista. Proteiinin tähden maitotuotteita syödään - mun mielestä - eikä rasvan. Melko rasvaista  se "kevytkin" turkkilainen on.
Valitettavasti kevyempää mallia ei ole kaikissa kaupoissa, mutta kun sinä Anniliisa olet ison kirkon viereltä, löydät kaupoistasi.

Meillä syödään joka päivä marjoja ja hedelmiä sellaisenaan tai maustamattoman jogurtin,  rahkan tai raejuuston joukossa. Päivä ei lähde käyntiin ilman marja-annosta.  :)

Tänään luin Alzheimerin taudin hoitoon suunnitellusta ravinnejuomasta. Saapa nähdä, onko se tulevaisuuden hittituote.
Samassa lehtijutussa kerrottiin "muistiravinnosta". Pitäisi syödä päivittäin nippu parsaa, annos manteleita, kalaa ja lihaa sekä kolme lautasellista tomaattikeittoa. Ehkä jotakin vielä, en muista (parsa-annos syömättä!  ;D). Ilmeisesti juoma on tarkoitettu korvaamaan edellä mainitut ruoka-aineet.

Meni laihdutuksen ohi, mutta aihetta hipoen.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2014 19:34:56 kirjoittanut Justiina »

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #2 : 12.01.2014 09:59:08 »
Aloitan nyt tuosta kaupassa käynnistä,pari kertaa viikossa on hyvä järjestelmä,aina kun alkaa maito loppumaan,sitäkin voi ostaa kerrralla vähän enemmän.Jos juoksee siellä joka päivä niin mukaan aina tarttuu ylimääräistä vaikka ei sitä nyt juuri olekaan ostamassa.Ja sen sitten kyllä huomaa kuukauden ruokaostoista ja ehkä myös sieltä UUMALTAAN.

Justiina varmaan tarkoitat Kuopion Tuomiokirkkoa,kun puhut isosta kirkosta.Onhan se jykevän näköinen kivikirkko mutta sisältä yllättävän pienen oloinen .Täällä meidän taajamassa on vain sellainen seurakuntakeskus,pieni kirkkosali ja sitten muitakin tiloja,aina lasten päiväkotia myöten.Kuopion torin seutuhan  on ollut vuosia remontin alla.Nyt kun olin pitemmän aikaa siellä käymättä olin yllättynyt.Kyllä näytti hyvältä ja avaralta,hiljaa hyvä tulee,niinhän sitä sanotaan.

Mitenhän Piikatytön ja teidän toistenkin ylimääräiset kilot hupenee.
Minä kaipaan sitä ihanaa appelsiini tuoremehua jota saa Floridassa isossa kannussa ostaa ja on niin ihanan paksua
Voisihan tietenkin sitä itsekin puristaa tuoreista hedelmistä mutta kun ei viitsi aina kaivaa sitä linkoa esille.
Hyviä pakkaspäiviä kaikille toivotan.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #3 : 12.01.2014 10:45:20 »
Mun juttuni menee nyt kirkkaasti vyötärön yläpuolelle.  ;D

Turun Sanomat kertoo tänään, että Turun Yliopistolla kehitellään rokotetta Alzheimerin tautiin. Läpimurto on lähellä. Tällä hetkellä professori Mika Sheininillä on antaa vain yksi toimiva resepti: "Parhaiten Alzheimerin taudin riskiä vähentävät terveet elämäntavat-minipuolinen ravinto, riittävä uni, liikunta, stressin välttäminen ja aivojen harjaannuttaminen."

Minä en varsinaisesti laihduta, syytä tietysti olisi! Tarkkailen painoani ja otan kurinpalautusta, aika-ajoin. Onneksi voin syödä kaikkea ja sellaiset asiat kuin rasva ja sokeri olen pyrkinyt panemaan järjestykseen. Liikuntaa saisi olla enemmän ja tehokkaampaa!

Vyötärön pienentämiseen mulla on hyvä jumppa-ohjelma. Yritän laittaa sen tänne paremmalla aikaa.  8) Se ei laihduta, mutta kiinteyttää.

Jos rakastuisi oikein tulisesti, niin, että ruokahalukin häviäis!  :-*

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #4 : 12.01.2014 11:39:54 »
Sunnuntaiaamua kaikille täältä rannoilta.

Tulin perjantai-iltana tänne, kun tukanlyhentäjän olen löytänyt tältä kotipaikkakunnaltani ja loput lomalaiset lähtivät lauantaina. Ei tarvinnut edestakaisin ajella.

Perjantaina ja vielä osan eilistäkin päivää järvi lainehti, mutta sitten pohjpoistuuli ajoi kaukaa vastarannalta jäät tänne eteläpäähän ja sitten pakkanen teki lopputyön. Nyt näyttäisi järvi olevan jäässä, mutta kestäisikän tuo lokinkaan hyppelehtiä!

V.2007 pudotin painoani 12 kiloa ruokavaliolla ja liikunnalla. V.2010 alkoi lomatalojen rakentaminen ja kun tein työtä kuin mies, piti syödäkin samalla tavalla!!! Ei, en satakiloiseksi paisunut, mutta tuo 12 kiloa tuli vuosien myötä takaisin. Olin rakennustömaan juoksutyttö ja toki esim. betoniraudoittajakin, mutta vaikka kaloreita kului, niitä kertyi sama määrä vuorokaudessa.

Painoni hukkuu pituuteen, mutta olossaan sen ylimääräisen tuntee. Juoksen tennispallon perässä miesvastustajani kanssa tunnin hengästymättä, mutta ehkä saisin muutaman pelin enemmän, jos olisin "nopeampi"!!!

Täällä rannalla ei lomataloissa ole vaakoja, en ihan joka päivä kaipaa punnitusta!

Pumpuli, uskon ja osittain puhun kokemuksenkni syvällä rintaäänellä: rakastuminen auttaa painoasioissakin!!! Alaspäin se paino ainakin alkuvaiheessa menee.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #5 : 12.01.2014 12:07:27 »
Nyt meni nämä tyttöjen haaveet laihumisesta tuonne rakkauden viidakkoon.
Kerran ystävättäreni,rouva Hakkarainen jutteli.
Voi kun minäkin vielä rakastuisin..vaikka tuohon Hakkaraiseen..
Nyt on hyvä sauma vielä Kropsulle laulaa..
Mä luulin että aidon tunteen sulta sain,mut turha haave onni oli vain..
Mutta nyt jo aurinko kurkistaa,pitää mennä katsomaan miten Kallavesi mökin rantoja huuhtelee

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #6 : 12.01.2014 17:29:32 »
Anniliisalle ensin "isosta kirkosta". Alkujaan sillä kai tarkoitettiin Helsinkiä.

Mutta kum meelle Savon syrjäkylän mökkiläesille Kuopijo on jo tarpeeks iso kirkko, nii sua se se ollakkii. Kirkolle mänöstä puhutaan, kum männään kirkonkyllään asijoelle, enimmäkseen kaapassa käämään. Eepä sitä just muuta asijata taho kertyä, mitä nyt minä kirjastossa ja kuntosalilla kään ja haataasmualla sukulaesten luona.

Pumpuli,
jokohan meidän aikanamme ehtivät keksiä rokotteen tai pillerin Alzheimeriin. Tuntuu että koko maailman lääketehtaat yrittävät kehittää lääkettä lisääntyvään ongelmaan. Mitäs me elämme niin pahuksen pitkään.. ::).
Täytyy yrittää kotikonstein pysyä tolkuissaan. Yksi konsti on tämä kirjoittelu. MOT.

Piikatyttö ja toisetkin kirjoititte rakastumisen laihduttavasta vaikutuksesta. Hmmm... epätodennäköinen juttu kohdallani. Laihduttaako rakastaminen, sellainen tasainen tunne?  ;D
Onneksi ei tarvitse enää laihduttaa, kunhan pidän silmällä painoa. Mittaan painoni kerran viikossa ja kirjaan sen päiväkirjaan. Näin olen tehnyt useamman vuoden ajan.

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #7 : 13.01.2014 17:31:26 »
   Niinpä laihtua pitäis, se on se ikuinen ongelma monelle.
   Tykkään kyllä hyvästä ruuasta, mutta ennenkaikkea
   hyvistä leivonnaisista, suklaasta ja marmelaadista.
   
   Onneksi tykkään myös hyvin monenlaisesta liikunnasta,
   niin ei tuo painokaan ole mikään iso ongelma ja saa syödä
   melkein mitä vaan.
   
   Osteoporoosin kannalta pieni ylipaino on vain hyväksi.




Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #8 : 13.01.2014 19:05:15 »
Laihtumisesta keskustelette. Kyllähän tässä pitää välillä ajatella sitäkin ettei liikaa pullistuisi. Olen kyllä normaalipainoinen suunnilleen ja viime talvena kävin luuntiheysmittauksessa sairaalassa rannemurtuman vuoksi mutta luutkin oli normaalit tiheydeltään. Kyllähän se pitäisi yrittää pitää kuntoa yllä että liikuntakykykin säilyisi mahdollisimman pitkään. Jos jämähät sohvan nurkkaan niin et kohta pääse mihinkään. Heti kyllä huomaat jos olet pitempään ettet liiku missään. Tuntuu ettei jäsenet enää toimi niin hyvin kuin aikaisemmin eikä tunnu jaksavan kävellä niin pitkälle kuin ennen.

Tuokin on varmaan totta että rakastuminen laihduttaa, mutta luulen että se toimii vain siinä seurustelun alkuvaiheessa kun rakkaus leiskuu kuumimmillaan. Mutta varmaan sekin laihduttaa jos tulee sydänsuruja myöhemmin kun erotaan.

No yritetään nyt liikkua voimiemme ja kipujen rajoissa jos jollain niitä on, koska kaikenlainen liikunta on hyväksi. Yritetään myös syödä kohtuudella ja monipuolisesti.  :)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #9 : 15.01.2014 08:13:56 »
Selailin viikon vanhaa Hesaria ja löysin liitteestä  Ruoka.Terveys.Elämäntyyli  mielenkiintoisen artikkelin.Rakkauden ,professori psykiatrian erikoislääkäri Matti O Huttunen pohtii näitä ihmisen aivoituksia.Paljon elämässä kokeneenä hänellä on mielenkiintoisia ajatuksia.Tässä yksi hänen ajatuksistaan..Rakastuminen on ainut hyväksyttävä psykoosin muoto..
Silti hän on sitä mieltä että yksiavioisuus on parasta onnellisuutta,sen vain moni tajuaa vasta vanhemmalla ijällä.
Onnellisuus on vielä isompi jos molemmilla on myös omia harrastuksia.Niinpä olkaa onnellisia  Justiina ja kaikki toisetkin jotka saatte vanheta tutussa kainalossa.Sitten meille  yksinäisille..Pitää itse pystyä tekemääm itsensä onnelliseksi,eikä syyttää aina toisia..

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #10 : 22.01.2014 22:28:32 »
Pakkanen on pitänyt huolen, ettei sauvakävelylenkille ole voinut lähteä. Räntä- tai pieni tihkusade ei ole pahaksi, mutta
pakkasen palelluttamat poskipäät eivät miellytä.

Maanantaisin Iin ystävättäreni kanssa ilmoitamme "viikon saldon" eli mitä on elopainolle tapahtunut. Puhelinviesti on nopein tapa, ei tule turhia jaariteltua! Joka viikko.

Kun sitten eilen kotiuduttuani astuin punnitukseeni, vaaka näytti 171,5 kg!!! Saman toisti uudelleen, kolmannella kerralla jotain aivan yhtä hassua.

Patteri oli loppu. Toimii samalla tavalla, kuin patteroitu Omronin verenpainemittari. Kun paineet hyppäävät  tähtitieteellisiin lukemiin, on patterien vaihdon aika!

Pakkohan Sirkalle oli tuo 171,5 kg ilmoittaa, mutta soittamalla!

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #11 : 04.02.2014 13:27:02 »

Pakkohan Sirkalle oli tuo 171,5 kg ilmoittaa, mutta soittamalla!

 :D
Tuosta lukemasta on helppo laihduttaa! Kerro iltapäivälehdelle uskomaton saavutuksesi "parisataakiloisesta normaaliin painoon jopa yhdessä yössä"!

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #12 : 04.02.2014 21:48:10 »
Hienoa Justiina!

Pitäisi kai muutamaan täkkiin kääriytyä ja kuva ottaa!!!

Tiukkaa linjaa en ole voinut pitää, kun mokomat pakkaset ovat olleet ulkoilukiusana ja kun nyt niin tiukkapipoinen en ole muutenkaan.

Toistasataa kiloa lähti heti uuden puntarin oston jälkeen, patterinvaihto ei riittänyt. Todellisuudessa paino on mennyt alaspäin syömällä jo 2,3 kg. Ruoka-annoksia olen pienentänyt ja herkuttelu on jäänyt vähemmälle. Viikonloppuna saamaani, kaunista tryffelisuklaarasiaa en edes avannut. Juniorit saavat rasian tai ystäville tarjoan.

Erään turistiperheen 40 prosenttinen vodkapullokin saa luvan tulla vuosikerraksi!!!


Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #13 : 05.02.2014 08:20:50 »
  Tahdonlujuutta se vaatii tuo hoikempi uuma.Ruokavalio remontti on tarpeellinen ainakin minulle.
  Nyt olen yrittänyt jättää lihan pois,sekin onnistuu yksin ollessa mutta sitten aina sorrun lihapulliin ja niin edelleen kun laitan ruokaa myös lapsenlapselle.Suolainen ruoka ja kaikki alkoholipitoiset aineet ovat myös aina takapakki,ne kun sitovat nesteitä ja aika äkkiä taas vaaka näyttää ylöspäin.Hyvä kävelylenkki ja kevyttä ruokaa ,siinä se olisi.
Mitenkäs se menikään..Söisi suu vetäisi vatsa vaan ei kestä heikot sääret..

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Hoikkuutta uumalle.
« Vastaus #14 : 07.02.2014 09:58:25 »
 Helppoa tietä ei varmaankaan ole tällä saralla,nimittäin painonpudotuksessa.
Nyt taas alkaa vaikeampi aika kun tuli nämä Olympialaiset ja niitä aletaan seurata.
Kun olisi niin mukava siinä samalla jotakin napostella,suklaata ja niin edelleen.
Entäs se viinipullo tuolla komeron takimmaisessa nurkassa,sekin kummasta vain aina mieleen tulee.
Minä keksin nyt jonkinlaisen vartijan.Laitan sen ihanan vanhan liehuvahelmaisen kesämekon siihen oven ripaan roikkumaan.
aina tulee mieleen miten olisi ,joko se päälleni mahtuu vai vieläkö pitää kärsiä.
Toivotan semttiä teille  meidän urheilijat ,yrittäkää pärjätä,niin minäkin..