Kirjoittaja Aihe: " Henkinen koti "  (Luettu 313749 kertaa)

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #105 : 18.08.2016 08:42:42 »
Tuttu nimi minullekin on Yrjö Jyrinkoski. En kyllä muista että olisin nähnyt tai kuullut, mutta nimitettiin lausuntataiteilijaksi.

Opissa se on variksenpoika tuulessa

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #106 : 18.08.2016 10:48:08 »
Kirjoitankin tähän kun ulkona losottaa vettä. Ei ole hoppua ulkotöille. Luin tämän ketjun ihan ajatuksen kanssa alusta lähtien.
Herätti minussa paljon ajatuksia ja halun kirjoittaa.

En tosiaan käynyt täällä kirjoittamassa pitkiin aikoihin. Joskus vain on sellaisia aikoja ettei jaksa kiinnittää huomiota kaikkeen. Moni teistä varmaan muistaa minut SN.n Yminä ja nyt myöhemmin kirjoitin ET-lehden palstalla. Sekin jäi miltei kokonaan. Piikit joita viskataan hyvinkin harkitsemattomasti, osuvat kyllä ja vaikuttavat niin ettei lopulta halua tietää koko foorumista mitään. Omalta kohdaltani voin sanoa ettei  ole monessakaan tapauksessa kyse muusta kuin ajan puutteesta. Olen yrittänyt elää niin että itselläni olisi henkisestikin hyvä olla. Aina se ei tietenkään onnistu. On ollut terveyshuolia ja rahahuoliakin. Toisaalta tuntuu ettei ihan kaikkea halua elämästään kertoa. Lähimmäisiäkin on tapahtumissa mukana, sekin pitää ottaa huomioon. Ei minulla ole mitään oikeutta toisten asioista kirjoittaa. Jokainen kirjoittaa itse jos haluaa.

Nykyisin aikaani vie FB, olen yhdessä ryhmässä ylläpitäjänä. Moni entinen Seniorinettiläinen on sinne löytänyt. Ilmeisesti joku on avannut uuden foorumin samalla nimellä, mutta ei siellä ole oikein mitään kun viimeksi katsoin. Kuitenkin siellä on vanhoja keskusteluketjuja ainakin muutama. Tunnistin jonkun nimimerkinkinkin.

http://seniorinetti.fi/tietoa-seniorinetista/

Siitä olen samaa mieltä että tämä on hyvä foorumi, mutta mennyt todella hiljaiseksi. Olen nyt omalta osaltani yrittänyt jotain tänne laittaa. Kuviahan minulla kyllä on, mutta jaksavatko ne ketään kiinnostaa.

Toivotaan että tämä hieman piristyisi ja kirjoittelijat palaisivat.

« Viimeksi muokattu: 18.08.2016 11:17:39 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #107 : 20.08.2016 11:25:32 »


Tehty 7.6
Opissa se on variksenpoika tuulessa

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #108 : 22.08.2016 07:12:55 »
Maanantatervehdys. Tattaripelto kukkii. Kortti tehty tänään.

Opissa se on variksenpoika tuulessa

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #109 : 23.08.2016 10:47:51 »
Leinosäkeet 17.6.-16

Opissa se on variksenpoika tuulessa

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #110 : 24.08.2016 07:38:44 »
Kaunista syksyistä huomenta!

Leinosäkeet 23.8

Opissa se on variksenpoika tuulessa

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #111 : 25.08.2016 08:05:28 »
Syysmetsässä

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #112 : 25.08.2016 08:31:06 »
"Tapiolan sali" on mahtava toteamus värikkäästä loppukesän metsästä.

Piti oikein kurkistaa ulos, kyllä koivussa ja muissakin lehtipuissa mukavaa kellerrystä on havaittavissa. Pikkupakkanen ei ole vielä punaisen sävyjä levitellyt puiden lehvästöön.

Pikkukaupungissa taas muutaman päivän olen "seikkaillut". Huomenna taas rannalle, näin syksyn tiimoilla vaihtopäivä voi olla vaikka perjantai tai tiistai jne. Aktiivi kesäkaudella vaihtopäivä aina lauantai.

Vein autoni heti 7.30 huoltoon. Ajelen kotiin autoliikkeen vaihdepyörällä, reilu kilometri matkaa. Ei kovin hikinen aamulenkki, vaihteetkin löytyy.

Sateisen oloiselta sää täällä Keski-Suomessakin näyttää, toivottavasti vain sadekuuroilla selvitään.


Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #113 : 25.08.2016 11:36:16 »
Henkinen koti,eikö se ole siellä missä on hyvä olla? Kun ei ole yhtä paikkaa taloa josta voi sanoa että tässä on oli kotitalo. Vaan kun tuolla ja siellä olen asunut,vanhempieni asunto ja työ oli aina työn antaja sidonnainen. Osakehuoneisto on koti,käytännössä as;oy omistaa sen vain osake kirjan on osakkaan. siksi kai olen kotonani myös vakituisen osoitteen ulkopuolella.Hassua,vaimoni joskus aikoja sitten,kerran tultuamme muutamanviikon lomalta,ihmetteli kun sanoin että iski koti-ikävä,sinne mistä päivä sitten lähdettiin!Nyt hän tottunut,kun tulessani uuteen hotelli huoneeseen loma asuntoon toivotan,hyvää päivää taloon ja puhuessani "mennään kotiin"tarkoitan sen hetkistä majapaikkaa.
Yritin laitta kopion saamastani kortista tähän,en osannut mutta voin kuvailla.
Wanhempi herra motoristi huuva ja lasit skootterin selässä,,teksti.
 En Ole Wanha Minulla on vain Kakkostyypin Puperdeetti!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #114 : 27.08.2016 07:04:55 »
Hyvää huomenta!

Silloin kun avasin tämän Pumpulin aloittaman ketjun niin ajattelin näin. Tämä foorumi on ollut sellainen henkireikä. Harvoin kyllä olen kirjoittanut. Olen ollut osasyyllinen siihen että tämä palsta on hiljentynyt. Näyttää että loppu on lähellä. Poislähteneitä kirjoittajia ei ole helppo saada takaisin aktiivisina kirjoittajina.
Toivottavasti heitä kuitenkin tulisi. En oikein osaa ilmaista itseäni. Yritän omalta osaltani hieman enemmän osallistua.

Tähän linkki hienoon kappaleeseen josta sain ajatuksen korttiin.

https://youtu.be/uJfah7NB8bM

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #115 : 27.08.2016 13:23:22 »
Kiitos runokorteista, Ainuli. Jokaisen olen lukenut, jokaisesta on jotakin jäänyt mieleen.
Sarkian runosta tuli mieleen hänen kokoelmansa Velka elämälle ja sen nimikkoruno. Etsin sitä netistä löytämättä, mutta omassa kirjahyllyssä se oli. Radiossa on ollut ohjelma Tämän runon haluaisin kuulla. Eräs toivotuimmista runoista oli Sarkian Velka elämälle. Runo on ilmeisesti hänen äitinsä tarina. Radio-ohjelmasta taas tuli mieleen äskettäin kuollut toimittaja ja ohjelmaa kauan vetänyt Tarleena Sammalkorpi ja se, miten paljon viime aikoina on kuollut kulttuurielämän vaikuttajia. Myös runo Älä elämää pelkää on ollut kautta aikain erittäin toivottu. Että ei ollenkaan turhaa työtä Ainulita tuo korttien teko, syntyi monta ajatusketjua. Arjen askareissa on hyödyllistä ajatella muutakin kuin ruokareseptejä.

Nyt pitää lähteä sitä ruokaa laittamaan niin kauan kuin sähköä piisaa. Melkoisia puuskia jo on ollut. Ostettiin kanisteri bensiiniä aggregaattia varten.
Mukavaa ja myrskytöntä lauantaipäivää kaikille.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #116 : 29.08.2016 10:06:40 »
Uuden viikon alkua!

Kiitos kannustavista sanoistasi Justiina! En ole koskaan oikein päässyt sisälle nykyrunouteen. Loppusoinnullisiin runoihin olen mieltynyt. Se vain aina jaksaa ihmetyttää kuinka runojen sanat puhuttelevat, kuinka runoilija on osannut sanoa sattuvasti. Tuntuu että sanat osuvat syvälle sieluun.

Tähän eilen tehty kortti tai runokuva, mikä olisi oikea sana.

Opissa se on variksenpoika tuulessa

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #117 : 30.08.2016 07:46:07 »
Huomenta!

Sateinen aamu jälleen. Sisähommia vain tälle päivälle.

Kortti tehty tänä aamuna.

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #118 : 30.08.2016 08:46:32 »
Ainuli kertoo sateesta. Täällä paistaa aurinko.Melkoinen runoseppä tuo Eino Leino aikoinaan.
Ystäväni, laululintunen oli kuollut yllättäen.Kauniin värssyn olivat hänen lapsensa keksineet muistokirjoitukseksi.

 Me laulamme kehdosta hautahan.
Kuinka kauan,tiedä me emme.
Paras aina ois sointunsa soinnuttaa
kuin oisi se viimeisemme.
 Eino Leino.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #119 : 31.08.2016 10:25:27 »
Huomenta!

Kauniit säkeet Anniliisan runossa. Sattuvat juuri tuohon. Minäkin mielessäni kesää hyvästelen. Hyvin outo kesä ainakin säiden puolesta. Kyllä se vain haikeutta tuo mieleen. Syksyn säät ja pimeät illat jälleen edessä.

Opissa se on variksenpoika tuulessa