Kirjoittaja Aihe: " Henkinen koti "  (Luettu 313753 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #75 : 07.08.2015 21:02:02 »
Nättejä ovat "nököttäjät", ihan kuin meidän suvun nuorin. Sitkeän ähellyksen jälkeen kolmikuukautinen tyttö kääntyi tänään ekan kerran selältä vatsalle pumpuli-mummin lattialla. Katsoi kummissaan, että mitä ne aikuiset taputtaa.  :D

Talviturkki on minullakin vielä. En muista kesää, milloin en olisi uinut. Huomenna täytyy yrittää.

Mansikat on pakkasessa, huomenna vadelmille ja ensiviikolla alkaa viinimarjarumba. Kantarellit kiipeää melkein mökin terassille.

Nauttikaa lämmöstä!  8)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #76 : 13.01.2016 10:59:04 »
OLen ollut huomaavinani, että meillä käy täällä tavallista enemmän vieraita!  :)

Jotain pitäisi kai vieraille tarjota. Panen pöytään nyt kahvia, Herrasväen leipiä ja karjalanpiirakoita. Anniliisa vois tarjota sitä munatotia. Jos jollain on parempia herkkuja, niin pankaa pöytään!

Henkistä ravintoa meidän pitäisi myös paljon enemmän pystyä tarjoamaan vieraille!

Tulkaas talkoisiin!  ;)

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #77 : 13.01.2016 16:31:12 »
Saman havainnon olen todennut minäkin. Kun käyn kurkkaamassa, onko uutta luettavaa, aika usein on 10 vierailijaa. Toki taitaa onnistua sekin, että me "nimimerkillisetkin" voimme käydä  vierailija-nimimerkillä.

Pumpulin kattaus  vie voiton minun kattauksestani. Naispuolinen nuohoojamestari käy aina tammikuussa nuohoamassa lomatalojen piiput. Vuokrattavien talojen piiput kun täytyy nuohota joka vuosi. Tarjosin hänelle kahvit ja lämpimät voileivät ja rusinakakkua ja piparkakkuja.

Leivoin lopun piparkakkutaikinan design Hannatädin kakut: pyöritän pötkön, leikkaan palat, pyöritän ne palloiksi ja pellille. Aivan yhtä hyviä, kuin kaulitut ja muotilla muotoillut. Ehkä rapeus puuttuu, kun piparista tulee oikaisutekniikalla paksumpi. Mutta maku säilyy hyvänä.

Aloitin oikeasti painon pudottamisen, herkut ovat pannassa! Meitä on kolmen kimppa, sunnuntaisin paino tarkistetaan!!!

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #78 : 18.01.2016 12:03:57 »
Pakkaspäivään tuli iloinen yllätys, kun GA:n ovi aukeni. Viime perjantaina iltapäivällä tulin pyrkimään  tänne vanhaan henkiseen kotiini, mutta tuli ilmoitus "Sivua ei voi näyttää". Sama tuli vielä lauantaina ja eilenkin. Ajattelin että nyt on pillit laitettu pussiin lopullisesti. Epäilin myös palvelunestohyökkäystä. Mikä lienee syy ollut.

Täällä fyysisessä majassani on viileää sisälläkin ja ulkona aamulla -33.1° Nyt puuta uuniin ja tuhkaa ulos! Kaikki lämpimät vaatteet päälle ja loput tuulenpuoleiseen kainaloon kuten äitini tapasi sanoa kylmällä ilmalla ja kohti postilaatikkoa.
Ulkona on kaunista!
Vanha kuva:

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #79 : 18.01.2016 14:29:47 »
Kappas vaan,olikin häiriö muualla eikä minun koneessa,
Aloin jo pelätä että minut on Herra Korpela ulos häätänyt kun aina sorrun kirjoittelemaan kaikki syntini,munatotit ja ..sänkyjen vaihdot...

Vuodesohvaa en ole vielä löytänyt,nyt on liian pakkanenkin sellaisiin puuhiin.
mutta kyllä valo jo voittaa,lapissa juhlivat kaamoksen kaatajaisia.
Kylmää nyt on mutta kaunis talvinen luonto ja pakkasaurinko paistaa.

Luen paljon ja nyt sain taas uuden oivalluksen.
Filosofi Timo Airaksinen sanoo Seura-lehdessä että ihmisen pitää olla optimistinen.Ylionnellisuuskin on vain itsepetosta..

Justiinan juttuun puuttuen ajattelin minäkin aamusella että miten minä tarkenen hakea lehden postilaatikosta joka on vain parinkymmenen metrin  päässä.Onneksi sitten tajusin ,joku on tarennut sen tuoda sinne laatikkoonkin.

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #80 : 18.01.2016 21:27:24 »
Kyllä hyvin tarkenee,kun käy hakemassa sieltä perimmäisestä komerosta sen turkin ,jolle ei ole ollut käyttöä moneen vuoteen.Mallista ei tarvi välittää.Hyvälle tuntuu sellainen nilkkoihin asti ulottua turkki.nekin varsinaiset nätit korolliset talvisaappaat saavat vuorostaan pitää vapaata.Niinhän Kekkonenkin sanoi,että ilma ei ole koskaan huono,vain varusteet voivat olla huonot.Taretkaamme!!

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #81 : 21.01.2016 20:55:54 »
Niin luulin minäkin, että Korpela on tehnyt "Jääskeläiset" ja laittanut oven säppiin, kun viikon vaihteessa ovia kävin kolkuttelemassa.

Onneksi täällä foorumilla vielä henki pihisee, joskin heikkoa näyttää olevan. Ei parane valittain, kun itselläkään ei oikein ole kirjoitushaluja...
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #82 : 17.04.2016 10:40:19 »
Mulla on semmonen paha vika: Kun jonkin harrastuksen aloitan, niin en saa sitä loppumaan!  :(  SPR 45v. jumppa 20v. (olen porukan toiseksi vanhin ja ekaksi kankein) KK 11v. Täällä olen killunut 11v. ja olen varmaan se, joka täällä viimeiseksi kirjoittaa.  ;)

Kun täällä kirjoittajat nukkuu, niin torkahtaa on tainnut Ylläpitokin. Ihan komea on etusivun Loimijoen jäälohkare. Nyt kuitenkin kaipaisi jo keväisempää. Yritin saada vuokkometsää näkyviin, vaan ei onnistunut. Onneksi Matleena postasi yksinäisen sinivuokon. Kiitos!  :)

Kävin katsomassa entisen kotini tontin sinivuokkometsää. Mahtava. Nyyh!  :'(

Kahdelletoista vierailijalle tarjoan kaurapuuroa. Nam!

Sataa.

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #83 : 18.04.2016 16:34:19 »
Vanhoja harrastuksia on mullakin, erilaisia jumppia 40 v, seniori-ja rivitanssia 10v,
avantouintia 11v, yhdistystoimintaa 10v. Nyt on vaan se ongelma, että viikossa
ei tahdo päivät riittää.
Tärkein "harrastus" on kuitenkin lapsenlapset.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #84 : 18.06.2016 19:12:43 »
Vaikka olenkin mielestäni enemmän optimistinen luonteeltani niin kyllä alkaa epäilys voittaa.Miten käy tämän meidän HENKISEN kodin...Tämä on aikoinaan tosi suosittu keskustelupalsta ja sai aina lukea monenlaisia mielipideitä  ja  erilaisista harrastuksistakin tietoa. Matleenan runoista myös .Meitä kirjautuneitakin  on satamäärin ja lukijoita vielä enemmän.Yksi syy kirjoitusten loppumiseen on varmaan nämä pienet älypuhelimet ja tabletit.Lukea niillä on helppo mutta kirjoittaminen jo onkin hankalampaa.En inhoa mitään niin paljon kuin näitä ..sosiaalisija..medioita.Jos vaikka joku sattuu pieraisemaan niin ei ole vielä hajukaan haihtunut kun tieto jo leijailee vaikka toiselle puolelle maapalloa..Pitää varmaan sanoa ..hyvää yötä....Kuka sammuttaa valot joista Justiina jo muistutti..

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #85 : 18.06.2016 20:02:52 »


Nii juttiinsa.

mtl

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #86 : 08.08.2016 08:42:24 »
Ajattelin johonkin ketjuun laittaa näitä runokortteja joita olen tehnyt. Sopisivatko ne tähän?

Taustalla itsekuvattu iltakuva.


Opissa se on variksenpoika tuulessa

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #87 : 08.08.2016 08:53:37 »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #88 : 08.08.2016 12:22:58 »
Kiitos, ainuli, runoista! Tänne ne hyvin sopii, anna tulla lisää vaan. Mukava palauttaa vanhoja runoja mieleensä.  :D

Ainulille senverra, että et sinä täällä yksin ole. Minä ainakin olen ollut täällä toukokuusta 2011 lähtien ja sitä ennenkin vanhalla foorumilla. Olen kirjoittanut säännöllisesti viikottain tai ainakin useampia kertoja kuukaudessa.

Hyvää tätäviikkoa kaikille!  8)

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #89 : 08.08.2016 14:47:10 »
Ihan yksin en ole luullutkaan olevani. Joskus vain on sellaisia aikoja ettei tule kirjoitettua mihinkään. Varmaan joku entinen tuttu tuli seniorinetistä. Kaikkia en varmaan ole tunnistanutkaan.

Runokortteja tulee tehtyä pari kappaletta joka päivä. Ainakin tätä nykyä Leinon säkeisiin. Mukava jos ne sopivat tähän ketjuun.

Opissa se on variksenpoika tuulessa