Kirjoittaja Aihe: " Henkinen koti "  (Luettu 292524 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
" Henkinen koti "
« : 05.01.2014 16:02:53 »
Lähdin jokinaika sitten etsimään itselleni " henkistä kotia " tuolta toiselta keskustelupalstalta. Täällä kun on niin turhauttavan hiljaista.  :(

Hätäpäissäni rekisteröidyin palstalle. Tarjosin yhtä haluamaani nimimerkkiä, mutta se oli varattu. Sujautin sinne siis "pumpuli" ( taas hätäpäissäni ). Kun aloin katsella ympärilleni, niin lähes kaikkien kirjoittajien nimimerkki on "anonyymi" Aikas vaikea kommunikoida, kun ei tiedä, kuka anonyymi milloinikin puhuu!  ::) Siis ei olisi ollut rekisteröitymispakkoa. Täällä sentään tietää, kuka on Justiina ja kuka Hemuli jne. Onhan siellä joitakin mielenkiintoisia "ketjuja", mutta aika usein niihin ilmestyy häiriköitä tai seksin vonkaajia!

Joihinkin sanaleikkeihin olen ottanut osaa, kun tykkään niistä, mutta nimimerkkini on ollut anonyymi.

Siis tyydytän kirjoitustarpeeni täällä ja päiväkirjassa pöytälaatikossa.

En kalastele tällä kannanotollani mitään "älä lähde"-lässytystä. Odotan asiallista keskustelua aiheesta.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #1 : 05.01.2014 17:03:04 »
Tervehdys, pumpuli!
Jos ylettäisin niin halaisin. :D Puhut asiaa.

Pidän tästä foorumista, vaikka joskus olen ainoana suunsa aukojana täällä. Ja sehän näkyy tilastossa. Noloa, noloa.

Tiedän, mistä suositusta foorumista on kyse. Käyn lukemassa siellä, koska olen nettiystävystynyt erään mukavan kirjoittajan kanssa. Hän itse kyllä tietää, kenen.  ;) Minusta on mukava lukea sieltä hänen kuulumisiaan.
Lukijana voi pysytellä anonyymikkona. En ole aikeissa rekisteröityä muualle, koska saattaapa nimimerkki joutua eräänlaisen ilkivallan kohteeksi. Sellaista on tapahtunut ja tapahtuu epäsosiaalisessa mediassa (PP:n ilmaisu) Anonyymina taas hukkuu joukkoon.

Täälläkin käyn lukaisemassa lähes päivittäin, joskus useammankin kerran päivässä. Aina en kirjoita, vaikka mieli tekisi hetken lörpötellä. Kas ne tilastot, ne tilastot!

No niin, käsi ylös, kuka haluaa tämän foorumin jatkavan elämäänsä!



Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #2 : 05.01.2014 18:27:18 »
Heips kaikille!
Olen jo teroitellut kynääni kysyäkseni teiltä hyvät foorumilaiset koska pidetään tämän keskustelupalstan hautajaisia!  :(
Joka päivä käyn kurkkaamassa, mutta yksin ei huvita paljoa keskustella.

Olen käynyt tutkailemassa myöskin muita keskustelupalstoja, mutta ei oikein ole löytynyt mieluista tai viehän se aikansa ennen kuin pääsee "sisälle" uudelle palstalle.

Ehkä olen siellä pumpulin ja Justiinan mainitsemalla foorumilla käynyt, se missä olen käynyt  vaikuttaa hieman sisään lämpiävältä, mitä sitten anonyymit kirjoittelevat, Kiistellään sielläkin rekisteröitymisen tarpeellisuudesta ja silloin tosiaan jäisi kaikki nokittelu pois tai ainakin melkein....

Toivotaan, että kevään tullen piristytään!  :D

Kyllä täältä yksi käsi nousee!  ;)
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #3 : 05.01.2014 19:02:59 »
Piikatytönkin käsi on pystyssä!!! Olen jonkun otsikon alla kertonut vuodenvaihteen kiireistäni. Lukemassa käyn aina, kun tietsikkani avaan ja sen teen useamman kerran vuorokaudessa.

Hyvää loppiaisen aikaa kaikille.

Mene tiedä, jos tänä iltana jotain raapustelen.


Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #4 : 06.01.2014 08:09:01 »
Kyllä minäkin olen käsi pystyssä. Kävin myös nyt ensin tuolla toisella palstalla lukemassa. Jostain syystä en vain oikein ole halukas sinne kirjoittelemaan. Kai johtuu siitä kun siellä on välillä sitä riitaa ja nokittelua. Lisäksi tuntuu etten ole oikein päässyt "sisälle" sinne. Anonyyminähän siellä paljon kirjoitetaan. Tässä olen käynyt myös aina vilkaisemassa kun tietsikan avaan. Nyt on vain ollut tosi hiljaista täällä. Pidän kyllä tästä keskustelupalstasta ja tänne kirjoittavista. Täällä ei nokitella ketään eikä voi kirjoittaa anonyyminä.  :)




Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #5 : 06.01.2014 16:15:32 »
On sentään jokunen "kotinsa" täältä löytänyt. Hyvä juttu, ettei ihan yksinpuheluksi mene. Osaan minä senkin taidon. ;D Mutta jos kirjoittajaväki vallan Justiinaksi menee, vetäydyn suureen hiljaisuuteen minäkin.

Kirjoitteleminen pitää yllä henkistä kuntoa kuten lukeminenkin. Tässä iässä fyysisen kunnon lisäksi täytyy ajatella aivotoiminnankin ylläpitoa. Omissa nurkissa pyöriessä ihmisten tapaaminen jää vähälle, niinpä ajatusten vaihto tälläkin tavalla virkistää.


merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #6 : 06.01.2014 16:45:31 »
Vielä täältäkin yksi käsi nousee !

Olen kyllä aika laiska kirjoittelija, mutta kyllä minä
kaikki viestit luen, vaikka en joka päivä foorumilla
käykään. Koneenkin avaan vain suunnilleen joka
toinen päivä.

Pitänee parantaa tapansa.




Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #7 : 06.01.2014 16:56:40 »
Täytyi tulla uudestaan tänne kurkistelemaan. Justiina on oikeassa että pitää pitää huolta henkisestä kunnosta. Paljon on vanhuksia jotka ovat neljän seinän sisällä ilman kontaktia ulkomaailmaan mitä nyt joku välillä vilahtaa katsomassa että hengissä on. Suuri osa heistä ei omista tietokonettakaan eikä halua edes opetella tämän käyttöä enää. Tiedän muutamia ikäisiäni jotka eivät halua missään nimessä tietokonetta. En tiedä miksi suhtautuvat niin kielteisesti. Tämä on siitä hyvä että voi seurustella toisten kanssa tämän välityksellä jos haluaa. Ajankuluksikin voi katsella ja lueskella täältä kaikenlaista.  :)



Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #8 : 06.01.2014 17:15:10 »
 Käsi pystyssä täälläkin.
Merituulen tavoin laiska kirjoittelija olen, mutta katsotaan sano Tarvajärvikin :)
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #9 : 06.01.2014 21:18:40 »
Kauniisti ja viisaasti puhutte, ystävät.  :)

Olemme etuoikeutettuja, että voimme ja haluamme tänä päivänä tämänkaltaista sosiaalista mediaa käyttää. Me jokainen tiedämme, kuinka tärkeää on fyysisen kunnon ylläpito. Mutta myös henkinen vireys ja sosiaalinen elämä ovat tärkeitä.

Äläkä sinä, Justiina, sure niitä tilastoja. Missäs muualla me, "vanhat naiset" pääsemme TOP 10 listalle, kuin täällä. Yritetään vaan pysyä siellä ja noi muut voi yrittää kampittaa meitä sieltä alas.  ;) Ei olla muuten oltu kumpikaan täällä, kuin vähän yli 2 päivää!  ::)

Täysillä vaan eteenpäin, jokahinen!

KROPSU3

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #10 : 06.01.2014 23:41:40 »
 Kauniisti puhut sinäkin pumpuli, vaiken tiekkään toppman-10 listasta mitään.
Sen tiiän et jokainen vuosi rapauttaa sodanjälkeisiä lapsia- eli heitä jotka
syntyneet -40 luvulla.
 Kuitenkin luulen että hyvääkin karaistusta oli se ettei kaiikkia piikuleipiä annettu syödä
joulunakaan..
 jos ensimmäistäkään.
 Se on moron kaikille,, kevättä kohti ravataan.
 :) ;)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #11 : 07.01.2014 07:42:50 »
 Onhan Kropsukin hereillä,jotenkin olen uskotellut että olet talviunilla kuin Justiinan karhu.
Mitä tähän Top 10 listaan tulee,sitä ylemmäksi siinä pääsee mitä enemmän naputtelet tällä kymmensormi järjestelmällä.
Sehän on että yksi sormi tekee työtä ja yhdeksän lepää.Mutta senkin tiedän että huipulla tuulee.
Ei kai nyt 40-luvulla syntyneet vielä luovuta jos kerran luoja vielä terveyttä suo.
Olen ystävystynyt tuolla kunttarilla sellaiseen ent,lottanaiseen.Syntymävuosi on -26.
Monessa asiassa pistää minua paremmaksi vaikka olen toistakymmentä vuotta nuorempi.
Tanssiinkin aina joku pokkaa ennen minua.
Kirjoitellaan.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #12 : 07.01.2014 09:10:05 »
Minäkin olen 40-luvulla syntynyt mutta en onneksi ole vielä ihan täysin rapautunut. Vielä on terveyttä jäljellä ja toivottavasti kestääkin vielä pitkään.

Anniliisan tavoin tunnen parikymmentä vuotta ja enemmänkin vanhempia ihmisiä kuin minä ja ovat vielä pirteitä ja liikkuvaisia. Pistävät tosiaan paremmaksi kuin me nuoremmat monessa asiassa.

Nyt alkoi taas uusi vuosi ja pyhät loppui. Nyt ei kun menoksi sillä vierivä kivi ei sammaloidu. Älkää kuitekaan niin paljon menkö ettette ehdi kirjoittamaan tänne välillä.  ;D

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #13 : 07.01.2014 12:33:02 »
 
  30-luvulla syntyneet ovatkin sitä "entistä hyvää aikaa", silloin ei vielä ollut sota-ajan pula-aikaa. Sotien jälkeen käännettiin vaatteetkin moneen kertaan ja ruoasta oli puute. Mutta eteenpäin vaan mentiin ja maksettiin sotakorvaukset ajallaan. Epäilemättä se on jättänyt jälkensä 40-luvulla syntyneisiin :).
                                           nimimerkillä 30-lukulainen :)

 
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

leea

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: " Henkinen koti "
« Vastaus #14 : 07.01.2014 16:03:19 »
Heipä hei....ja hyvää alkanutta vuotta!!

Kyllä minäkin käteni nostan tämän foorumin ja kirjoittamisen puolesta.
Itse heikoilla kirjoittajan lahjoilla varustettuna ei juuri tule kirjoitettua...Joka päivä kuitenkin luen mitä toisille kuuluu.
Usein kirjoitankin mutta kun luen aikaan saanokseni , tuntuu ettei kirjoittamani asiat muita kiinnosta...ja jää lähettämättä.
Uskon että moni muukin tuntee samoin.
 Tosin...voishan vaikka tervehtiä..... toivotella Hyvää päivää...
Monelle tämä foorumi saattaa olla melkein ainoa kontakti ulkomaailmaan.