Kirjoittaja Aihe: Auringosta pakkaseen.  (Luettu 8682 kertaa)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Auringosta pakkaseen.
« : 11.12.2013 09:01:25 »
Niin on matka tehty Floridan aurinkoon.Pari viikkoa oli sopiva aika tällä kertaa.On se kyllä aika metka tämä meidän planeettamme.
Täällä on pimeää ja kylmää,mutta kun istuu puoli vuorokautta lentokoneessa on vastassa kesä.
Floridassahan on menossa talvikausi,se vastaa parasta kesää meillä suomessa.Aurinko paistaa täydeltä taivaalta ja se kirkkaus.Sain paremman rusketuksen kuin koko viime kesänä kotimaassa.
Mutta olihan se yllätys tulla taas kotiin,pakkasta kuusi astetta ja valtava pyry.
Matkalaukut jotka tsekkasin Miamin kentällä eivät olleet pysyneet mukana koko matkaa.Mutta,mutta ,palvelu palaa ja laukut tuotiin kotiovelle.Elämä on kaunis..niin sanoo meidän Pressamme Niinistökin muistelmissaan kirjassa joka oli minulla matkalukemisena.

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Auringosta pakkaseen.
« Vastaus #1 : 11.12.2013 14:10:32 »
Tulin myös auringosta pakkaseen ja lumipyryyn lauantaina.
Tosin vain Kanarialta ja kuuden tunnin lennon päästä.
Mutta eilisen vesisateen myötä on kaunis valkea lumipeite
kadonnut ja taas on mustaa ja märkää. Toivottavasti vielä
ennen joulua saadaan uusi lumipeite.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Auringosta pakkaseen.
« Vastaus #2 : 14.12.2013 19:20:42 »
Minä kun oletin, että Anniliisa olet taas vaikka kuinka kauan Floridan lämmössä! Aikaisemmin muistaakseni olet ollut pitempiäkin jaksoja.

Tervetuloa vaan Suomen Jouluun. Minä olen niitä, joka ei liikoja hössötä joulun kanssa, Nyt kun junioritkin ovat jo aikuisia, jouluruuat, joulukuusi ja "lämmin henkäys" riittävät. Toki pieni joululahjamuistaminen on perinne, mutta useimmiten muistaminen on jotain tarpeellista, kauniiseen pakettiin käärittynä.

Hesaan mennessäni keskiviikkona vein koulukaverini mukanani, lensi eilen perjantaina Floridaan kolmeksi viikoksi. Ystävättäreni pojan vaimolla on lomatalo Floridassa Meksikon lahden puolella. Kolme viikkoa siellä lomailevat.

Hyvää viikonloppua toivottaen.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Auringosta pakkaseen.
« Vastaus #3 : 16.12.2013 08:11:51 »
Vai sanoiko tämä meidän Niinistömme että maailma on kaunis...
Piikatytölle,olen ollut parina talvena kolme kuukautta sellaisena aupairin korvikkeena tyttäreni perheessä.Kun Suomi-poika,lapsenlapseni tarvitsi mummoa enemmän.Nyt on jo tomera pikkumies ja pärjää päiväkodissa kun vanhemmat ovat töissä.Mutta suomenkieli on opin alla ja sitä haluan aina opettaa puhumaan.Pitää nyt enemmän ..kypetellä..että ei kokonaan unohdu.En kyllä arvannut siellä lämpimässä että tämä suomi on näin pimeä ja kylmä maa..
Mutta jospa nyt joulu toisi jo oikean talven ja päästäisi hiihtämään..
HYVÄÄ JOULUN odotusta..

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Auringosta pakkaseen.
« Vastaus #4 : 05.10.2014 07:12:56 »
Uskon että enemmän te matkustatte kuin matkoistanne kerrotte.
Matleena miettii olisiko pitänyt hankkia kakkosasunto esim.Espanjasta.Paljon siellä on talvenviettäjiä suomesta ijät ja ajat oleillut.
Jos en väärin ole ymmärtänyt niin nyt Espanjankin veroittaja hioo kynsiään näihin muukalaisiin..

Koska minulla on tuolla rapakon takana mahdollisuus oleilla tyttäreni perheessä en ole tarvinnut Espanjaa miettiä.
On vain hankaluutena nämä vakuutukset.Kolme kuukautta on maksimi yhdellä reissulla ainakin minun matkavakuutuksessa.
Ja kun ikä lisääntyy taitaa aikakin vain supistua.
Tyttäreni on myös USAn kansalainen ja hankki myös pikkupojalleen heti myös suomen passin.
Saa nähdä kutsuuko Suomen armeija häntä sitten ajallaan.Nykyään on niin suomipoika vaaleine kiharoineen että jos näkee vaalean kaverin niin kyselee ,oletko sinäkin suomalainen..

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Auringosta pakkaseen.
« Vastaus #5 : 08.01.2016 06:17:44 »
Vai pitäiskö sanoa että Pakkasesta Aurinkoon.
Ketun ..äkkilähdöistä..innostuin vähän silmäilemään noita äkkilähtöjä Espanjaan.
Tuttavapariskunta on varannut matkan Teneriffan aurinkoon joskus Marraskuussa.Kymmenen päivän reissu vähän yli tonnin.
Mutta nyt vois vielä päästä samalle lennolle puolta halvemmalla.Onko tämä oikein näille aikaisemmin matkansa varanneille.

Joskus tammikuussa kun voi olla vielä sääkin siellä pettymys..

Minun sydämeni kaipaa kyllä Floridan Hollywoodiin tai Key Westiin,mutta nyt oottelen vastavierailua...Suomen talvi kiinnostaa pikkumiestä,haluaa nähdä lunta.Jos sitä ei ole savossa niin mennään ylemmäksi ,vaikka Posiolta etsimään.
Pakkanenkin on näköjään vähän nyt lauhtunut,mittari näyttää -22ast.

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Auringosta pakkaseen.
« Vastaus #6 : 10.02.2016 13:15:08 »
Terve tuloa,on meikäläisittäin normi kesä,mutta vähemmän sadetta.Aurinkoa on sen laskun jälkeen mukava alle +19/16 astetta. Itse olen pomppinut saarelta toiselle.Suomi paikat olen kiertänyt ja kaukaa,paikallisten tapas- ja ruokapaikat kolunnut.Eläkkellä olessa on tämmöinen äkkilähtö,ei niin väliä mihin ja milloin kun vaan mahdollisiman heti.Eikä turhia pakaaseja,wanha ns;lentolaukku eli penkin alle sopiva riittää.Paita ja sukka ym;pyykit pesen ja ne kuivaa äkkiä.
Pikkusen seikkailu henkeä ja järkevää matkailua on aina kokemusta rikkaampi.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Auringosta pakkaseen.
« Vastaus #7 : 28.04.2018 07:19:03 »
 Ilokseni huomasin että kevät on ja muuttolinnut alkaa taas palailla kotiin .
 Niin kuin tuo Kettu-herrakin. Kiitos kun kerrot aina kuulumiset.
 Kovin on hiljaista tällä keskustelu palstallamme.
 Aurinkoista Vappua toivottelen teille ystävät.

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Auringosta pakkaseen.
« Vastaus #8 : 02.05.2018 08:27:58 »
Sadetta ja sumuja pitelle,huuhtoo katupölyjä vähemmäksi.Matkalla ollessani luoto naapurini oli ollut poissa ja hänen yhtä luotettavat lapset, pari viikkoa otti mainos-ja ilmais jakelu postit pois,(tulee kielto lapusta huolimatta) Eivät olleet muistaneet käyttä vesikalusteita,juoksuttaa noin 2:den viikon väelin ettei hajulukot kuivu.Onneksi ei ehtinyt pahemmin tuoksu tekstiileihin tarttua ,verhot ja päiväpeitto pesulaan.Tiskialtaan lukko kuiva,suikun ja vessan noin minimi korkeus.Niin sattuu han sitä,nyt tori kahville,kaikille hyvää kevättä.