Kirjoittaja Aihe: Paras vuodenaika.  (Luettu 24748 kertaa)

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Paras vuodenaika.
« Vastaus #15 : 31.10.2014 18:59:18 »

  Halloweenko on saanut kaikki ihan hiljaiseksi?

  Minua ei mokoma juhlinta kiinnosta,suomalaisittain voitais paremminkin juhlia kekriä. Samanlainen lähtökohta on kuulemma tällä kelteiltä lähtöisin olevalla tapahtumalla kuin kotokutoisella kekrillämme.

  Mutta ehkä tähän syksyn pimeyteen sopii pienet irrottelut paremmin kuin vakavahenkinen kekri.

  Meille vanhemmille vainajien muisteleminen on sopivaa.
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Paras vuodenaika.
« Vastaus #16 : 15.11.2014 17:50:41 »
Pari viikkoa on vierähtänyt edellisestä kirjoituksesta. Ei juhlittu Halloweenia eikä kekriäkään (meillä se on kansankielessä köyri eli köyrj), mutta vainajia muistettiin kynttilöin ja hiljaisin ajatuksin.

Marraskuu on puolessa välin. Hämäränhyssyä saa viettää vaikka koko päivän.
Tässä pieni liekki on suuren tehtävän edessä: tuoda hämärään päivään hieman valoa.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Paras vuodenaika.
« Vastaus #17 : 22.11.2014 07:30:07 »
Olipa elämys tänä aamuna avata ulkoovi tavanomaista postilaatikko piipahdusta varten.
Täällä on koko syksyn ollut musta maa,nyt oli yöllä satanut ihanaa pehmeää lunta ainakin kymmenen senttiä.
Kukaan ei ollut vielä siihen mattoon jälkiään jättänyt meidän talon pihassa,oikein piti kurkistaa taakseni minkäläiset jäljet jätän kun siinä astelin.
On ihan pakko tähän laittaa lainaus Lehdestä jota olin hakemassa

Onnellinen on se joka ei murehdi sitä mitä häneltä puuttuu,
vaan iloitsee siitä mitä hänellä on...
Kiitos Korpelalle kun autoit Kropsu-ystävääni,sitä näkymätöntä miestä joka nyt sai sopivan kokoiset villasukat jalkaansa.
Voikaa kaikki hyvin.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Paras vuodenaika.
« Vastaus #18 : 22.11.2014 08:35:43 »
Vähän samanlaiset fiilikset, Anniliisa.

Meillä tosin kävi aura jo aamuaikaisella. Omalla pikku pihallani sain tehdä lumityöt. Nyt on ihana hiki!  ;D

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Paras vuodenaika.
« Vastaus #19 : 22.11.2014 18:42:45 »
Pieni lumikerros toi täälläkin valoa marrasharmaaseen päivään. Aurinkoa on näkynyt viimeksi joskus lokakuussa. Koskahan seuraavan kerran?

Nauratti Anniliisan kertoma omien lumijälkien tarkkailu. Eilen juuri yritin katsoa huurteisesta tiestä, millainen askelkuvio näillä osittain uusituilla jaloilla syntyy. Jokaisen jalkaleikkauksen jälkeen olen sovittanut askeleitani naapurin rouvan jälkiin. Hän on huomattavasti nuorempi ja reippaampi, jotta ihan hänen askeleisiinsa en tule yltämään. - Jaa, mistä muka tiedän kuka tiellä on kävellyt? No, kävelijöitä on tosi vähän ja siitä tietystä suunnasta tulevat vain yhdet naisen jäljet. :D

Salmi on jäätynyt umpeen. Jos nyt olisi koira taloudessa, saisi pelätä sen jäälle karkaamista.
Muistatteko ennustuksen pihlajan taakasta? Nyt ei pitäisi tulla paljon lunta, koska pihlajanoksat ovat katkeamaisillaan marjojen painosta. Missä ovat tilhet ja rastaat? Ja missä on linnuista kirjoittava Hemuli? (Anteeksi kaikki, keskustelupalstojen kultainen sääntö sanoo, ettei ketään saa huhuilla, mutta minäpä olenkin tollo maalainen  ;D ja vielä savolainen. Siinä sitä on ristiä kerrakseen.)

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Paras vuodenaika.
« Vastaus #20 : 23.11.2014 21:31:59 »
Nyt on aivan ohut kerros meillä lunta.Se tekee niin puhtaan vaikutelman ja ikään kuin mieltä rauhoittaa ,kun katselee lumen pehmentämää maisemaa.Aivan tervetullut tämäkin vuoden aika juuri nyt!Nauttikaamme!

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Paras vuodenaika.
« Vastaus #21 : 01.12.2014 19:04:04 »
Ja missä on linnuista kirjoittava Hemuli? (Anteeksi kaikki, keskustelupalstojen kultainen sääntö sanoo, ettei ketään saa huhuilla, mutta minäpä olenkin tollo maalainen  ;D)

Heips! Huhuile vapaasti vaan, vielä ollaan hengissä! ;)

On vain niin matalapainetta ollut mielessä kuin ilmassakin. En tiedä, kun tuntuu, että ei ole mitään jutun tynkääkään mistä kirjoittaisi, mutta niin se näyttäisi  olevan toisillakin, niin on ollut hiljaista viime aikoina. Lukemassa kyllä olen käynyt harva se päivä.

Taas se hiivatin joulukin alkaa pukkaamaan päälle joka tuutista. Se kun vaan ei ole enää meikäläisen juttu, turhaa hössötystä muutaman päivän tähden. Kunpa pääsisi tuosta vain hokkuspokkus ohi koko joulun.  ::)

Kaikesta huolimatta, hyvää adventtiaikaa itse kullekin säädylle!
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Paras vuodenaika.
« Vastaus #22 : 02.12.2014 15:43:43 »
Hei kaikki!
Erityistervehdys Hemulille. Onneksi pistäydyit piristämään meitä. Muuten foorumi näyttää vaipuneen koomaan vai talviunetko ovat menossa. Monesti on tullut mieleen Kantelettaren runo, joka alkaa: "Tupa on täynnä tuppisuita..." Täällä saattaa olla vieraita yli kymmenenkin kappaletta, mutta kukaan ei puhu, ei pukahda.

Joulusta olen edelleen Hemulin kanssa samaa mieltä. Pakkopullaa on. Tai tervanjuontia. Tänään piristyin vääntämään havukransseja ja pesemään yhdet jouluverhot. Kyntteliköistä puhaltelin pölyt myös. Jos jotakin virittäisin esille, niin ehkäpä kadonnut joulumieli löytäisi tähän osoitteeseen.

Hieman valoa harmauteen toi päivällinen lumisade. Ei valkoista ole maassa kuin nimeksi asti, mutta sekin tuo talven tuntua. Pitkä, synkkä (henk.koht.) syksy on takana, jospa talvi piristäisi.
Vaikka alkutalvi ei ole ehkä paras vuodenaika, niin siitä huolimatta jaksellaan. -ko?  ;)

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Paras vuodenaika.
« Vastaus #23 : 02.12.2014 16:22:33 »
Muuten foorumi näyttää vaipuneen koomaan vai talviunetko ovat menossa. Monesti on tullut mieleen Kantelettaren runo, joka alkaa: "Tupa on täynnä tuppisuita..." Täällä saattaa olla vieraita yli kymmenenkin kappaletta, mutta kukaan ei puhu, ei pukahda.

Ensiksi Justiinalle kiitos tervehdyksestä! (Myöskin siellä toisaalla.)

Juu, monesti olen minäkin itse tykönäni ihmetellyt erikoisesti niitä "kirjoilla" olevia jäseniä, jotka eivät koskaan ole jättäneet ensimmäistäkään puumerkkiään foorumille. Miksi rekisteröityä, jos ei ole aikomustakaan mitään kirjoittaa? Olisi kuitenkin mukavaa, että kirjoittelijoita olisi enemmän kuin kymmenkunta. No kaunistaahan ne foorumin jäsenlukua...

Vielä siitä joulusta. En ole laittanut tikkua ristiin asian hyväksi, itsenäisyyspäivän aikoihin olen "rookannut" siirappipiparit tehdä, antaas kattoo kuin käy tänä vuonna. Voi olla, että innostun tai sitten en! :-\

Jouluvaloja näkyvät monet jo polttelevan - minä sitten polttelen niitä jälkeen joulun vielä helmikuussakin! :D

Aina se joulu on tullut tähänkin tupaan, kai se nytkin tulee ja onneksi meneekin...
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Paras vuodenaika.
« Vastaus #24 : 02.11.2017 08:03:20 »
Olen kevään lapsi ja siksi kai tämä pimeä syksy aina jotenkin tökkii. Ja nämä kellon ees-taas siirtelyt.On ihan pakkopullaa nyt nämä pitkät pimeät illat torkkua.
Olisi minusta ainakin hyvä juttu jos voitais siirtyä  uuteen aikavyöhykkeeseen ,siis kesäaikaan ja sitten loppuis tämäkin rumba..

Nyt saatiin ihan kunnon talvikin ja mittari näyttää -10 ast.Ja kohtahan ne on sitten taas ne ...Liisan liukkaat ja Kaisan kaljamat..
Mutta päivä kerrallaan tässä jouluun hyssytellään...

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Paras vuodenaika.
« Vastaus #25 : 03.11.2017 11:01:02 »
Kellojen siirtelyn lopettaminen ei auta tuohon pimeyteen.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2017 11:02:49 kirjoittanut Viola »
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Paras vuodenaika.
« Vastaus #26 : 27.05.2019 09:51:05 »
Niin alkaa pikkuhiljaa olla tämä toukokuukin taas katsottu.
Kovin on ollutkin vaihtelevaa sään ja luonnon suhteen
.Kun on aina muutama aurinkoinen ja lämmin päivä niin kaikki edistyy luonnossa aivan rynnimäll.
Vähän  kuin Suomen nuoret miehet tuolla jääkiekon MM-kisoissa.
Nyt onkin taas niin viileä kausi että takan lämpöä tarvittiin mökilläkin.Kyllä kevät on kuitenkin se paras vuodenaika .

On ainakin valoisaa illoin ja aamuin ,sehän on pohjoismaiden etuoikeus.
Mutta kuukausi kun mennään eteenpäin niin taas alkaa ne ...hämärän hyssyt...pikkuhiljaa hiipiä.
Aivan niin kuin Viola tuon asian ilmaiseekin tuossa edellisessä jutussaan.
Nautitaan  valosta nyt kun on sen aika.