Kirjoittaja Aihe: Tavallista arkea  (Luettu 95010 kertaa)

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #90 : 06.01.2015 11:06:24 »
En minä sinne vanhanpojan uuden vuoden päiväkahveille ja kinkkivoileiville jäänyt moneksi päiväksi. Viisi tuntia haasteltiin ja kotipikkukaupunkiin ja perjantaina maalle jännäämään, miten sähköjen käy.

Onneksi muutaman minuutin pitempää katkoa ei ollut, mutta "valon nykimisiä" sitäkin enemmän ja nyt sähkömies tutkii, onko vilkkuminen aiheuttanut jokaisen saunan Error 7-virheen, joka laukeaa vain mittaritaulun pääkytkimen avulla. Sähköt pois koko huushollista ja takaisin.

Siinä Savon Voima Oy saa tulla tekemään omat johtopäätöksensä. Olen vihainen. Eiväthän mitkää sähköä käyttävät laitteet, jotka ovat jatkuvassa virtapiirissä, kestä moista "pomppimista".

Pakkasta 23 astetta ja maisema kuin postikortti pikkukaupungissakin. Illalla ajelin täyden kuun loisteessa ja valoisan tuntua riitti vielä myöhään illallakin. Lumi ja täysikuu yhdessä ja vähän pidentynyt päivä. Mahtavaa. Eikä onneksi tuo kuuhulluuskaan vaivaa!

Oikein mukavaa pakkaspäivää kaikille, tämäkin "ilo" taitaa pian loppua ja taas jännätään lumimyrskyjä ja sähkökatkoja. Jotain muuta jännitystä minäkin elämääni kaipaan, kuin sähköhäiriöitä. Jos nyt minkäänlaista jännitystä
alkuunkaan toivon!

Hyvää Loppiaispäivää. Kuuset ja riisua koristeita ja viedä ulos huomenna. Niin ennen vanhaan!!!

Ps. Kropsulle en ole vielä ilmoittanut, millaisten keskustelujen kautta sähköliittymän hinta yhdessä yössä putosi 12.000 euroa. Mutta selvitys tulee!


Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #91 : 16.01.2015 01:06:38 »
Rakkaalle rannalle taas kurvailin. Ja sähköt toimii! Meidän tienoo on ollut pahimpien häiriöpaikkojen ulkopuolella. Viikko sitten lauantaina kello 8.00 "kaikki pimeni". Jäi aamukahvit keittämättä. Kun kymmenen paikkeilla soitin juniorille Tampereelle ja pyysin katsomaan, kuinka laajalla alueella Savon  Voiman sähköt on poikki, juniori totesi, että sinullahan on sähköt. Ei ollut. Taas kerran sähköyhtiön sivut narrasivat!

Minulta löytyi vikapuolen pomon suora numero ja hänelle soitin. ihmettelin, että johtoporraskin tekee töitö lauantaina, johon vastaus, että varmaan huomenna sunnuntainakin! Kun kerroin, että käytäntö ja heidän nettisivunsa ovat ristiriidassa, pomomies totesi, että "meiltä päin" oli jo ilmoitettu, että sähköt pois. miehiä jo tarkistamassa linjoja.

Lähdin kirkonkylille kahville ja asioille ja kun palasin, sähköt kunnossa.

Mutta osaan sitä toheloida minäkin. Aamulla autoni ovet avautuivat napin painalluksella, mutta, kun pääsin pikkukaupungin keskustaan, lukitus ei onnistunut! Vaihdoin parkkipaikkaa, ajatellen, että "joku sähkölaite purkaa lähietäisyydellä virtojaan ja aiheuttaa häiriötä (tiedän paikkoja, jossa näin tapahtuu). Mutta ei. Ajelin autoliikkeeseeni ja avaimen "patteri" vaihdettiin, mittaustulos ilmoitti, että melkein loppu patteri oli. Minun autossani ei mikään merkivalo kerro, että avaimen patteri loppusuoralla. Toisin oli poikieni isän autossa, "Leksus", jossa joulunaikaan merkkivalo ilmoitti, että patteri riittää noin viikoksi avaimessa. Junuorin piti lähteä aatonaattona vaihdattamaan patteria 45 km:n päähän. Oli pakkasta jne.

Mutta patterin vaihdosta oli hyötyä. Autoliikkeen pojat kysyivät, joko olen katsastanut autoni. Katsastutan sen aina
itse. Kauhistuin, 18.1. auto täyttää vuosia ja tulevana maanantaina viimeinen katsastuspäivä. Viisi minuuttia seurustelua allakan kanssa ja auton nokka kohti Jyväskylää, tuttua katsastuakonttoria kohti. Autoliikkeen pojat neuvoivat, että aja nelosella ja polta karstat menomatkalla (40 km)! Aivan pahin ruuhka-aika ei vielä ollut ja sallittua satastakin sain ajaa - nelosella.

Ja leiman sain!!! Kiitän leimasta itseäni ja autoliikkeen huoltomiehiä, huollatan autoni 15.000 km:n välein, ohjeistuksen mukaan.

Käyn aina samalla katsastusasemalla. Jos tulen muistamaan tämän katsastuksen, muistan kyllä ensimmäisenkin 2-vuotiskatsastuksen. Menen aikaa varaamatta asemalle vajaa viikko ennen viimeistä päivää. Miellyttävä konttoristi toteaa: "Kuukausi sitten teidän olisi pitänyt autonne katsastaa!". Johon vieressä seisonut katsastusmies sanoo, että huomautuksella varmaankin olisit päässyt, jos ratsiaan olisit joutunut. Auto on niin uusi.

Alitajuntaani olin iskostanut, että ajoin autoni Hesasta helmikuun 18. päivä. Mutta ei, se olikin tammikuun 18!

Siinä sitten meni myöhäisen iltapäivän sovitut asiat uudelle aikataululle ja tänne rannallekin ehdin vasta iltakymmeneksi.

Mutta nyt olen ansainnut hyvät yöunet.


Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #92 : 16.01.2015 09:45:53 »

    Menevälle sattuu ja tapahtuu :) :), piikatyttö :), meikäläinen muistaa unissaankin auton huolto-ja katsastusajat. Mutta minulla on aikaa ajatella...
   
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #93 : 28.01.2015 00:54:27 »
Tulin taas kerran siihen tulokseen, että ei näiltä palstoilta "löydä sitä juttua, jonka on joskus lukaissut, mutta haluaisi vielä kurkistaa uudestaan". Olivatko Anniliisa ja Justiina tai Pumpuli tai joku muu "tyttö", jotka olivat jo aloittaneet Jussi Valtosen "He eivät tiedä mitä tekevät"-Finlandia palkitun romaanin lukemisen. Minä vasta kurkistin, että joululahjakirjassa on 559 luettavaa sivua! Millähän sivulla te toiset olette jo menossa!

Tänäänkin olisin voinut aloittaa lukemisen, mutta illasta meni oma aikansa tv:n kuuntelemiseen. Ei niinkään paljon katselemiseen. Aktiivista katselemista oli vain "Kandit" ja "Stuttgard".

Kandeja luulin ohjelmaotsikon perusteella joksikin sairaalahömpäksi, joita en viitsi katsoa. Mutta lyhyt sarjahan on aivan liveä. Oikeaa käytäntöön opettelemista. Ja vain puoli tuntia kerrallaan. Ja sarja paljastaa, mikä mahtava työympäristö kandeilla on osaavan ja kandeille aikaansa antavan hoitohenkilökunnan rinnalla.

Kaikki nuoret ovat miellyttäviä, mutta Miskasta löydän "oman poikani", joka on "harjoitellut" terveyskeskuksessa kohta kaksi vuotta. Ulkoinen olemuskin "peilikuva" ja toiminnan rauhallisuus, mikä miellyttää minua. Yksi harrastuksistakin sama, musiikki.

Miskan musiikkiharrastus on koko perheen harrastus. Kukkakin katsoi ainakin yhden jakson, jossa Miskan isä, Tampereen seurakunnan "pappi", Tarvo Laakso kitaran kanssa laulatti poikansa harjoittelupaikan vanhuksia kauniina kesäpäivänä puitten varjossa. Kukka on aivan oikeassa, yhdessä laulaminenkin on omanlaisensa seuraleikki. Seuraleikki parhaimmasta päästä.

Googletin Tarvo Laakson ja totesin, että harva tuohon ikään mennessä on saanut musiikin parissa yhtä paljon aikaan. Pappistyön ohessa. Suosittelen lukemaan "rokkipapin elämänkertaa".

Lunta on saatu keskisessä Suomessakin. Maanantaiaamuna sain herätyksen täällä rannalla kello neljältä, kun auratraktori tuli rannalle. Nyt tiistai-iltana piti ottaa uusiksi. Lumi on tullut rauhallisesti, ei myrskyjä eikä sähkökatkoja.

Maalainen minusta on tullut. Kerran viikossa käyn pelaamassa pikkukaupungissa tennistuntini ja tarvittaessa pihalumille kyytiä ja kipin kapin takaisin rannalle. Torstaina taas juoksemaan pallon perässä.

Tulevana kesänä aiomme saada tänne rannalle tenniskentän valmiiksi. Joku turistikin saattaa haluta pelaamaan. Ja minusta kyllä saa pelikaverin tarvittaessa. Muut kiireet laitetaan silloin sivuun, jos pelaamaan pääsen.

Nyt tuutumaan!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #94 : 28.01.2015 07:48:13 »
Piikatyttö kyselee tästä Jussi Valtosen opuksesta.
Minä olen sen lukenut.Minua ainakin alkoi peloittaa tämä maailman meno.Ollaanko me enää missään turvallisessa maailmassa.
Tietenkin ymmärrän että on kyse ..vain ..romaanista.Varmaan tekevät myös Englannin käännöksen että voi Amerikan vävykin sen lukea.
Sinne Konneveden kansallispuistoon oltiin jotain laittamassa,en nyt muista mistä oli kysymys.
Mutta minuun kolahti sana Kivisalmi.Onkohan sama paikka jossa kauan sitten meni linjaauto lossilta järveen.
Siinä meni myös  Maaningan kunnankätilö pienen poikansa kanssa..

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #95 : 28.01.2015 09:35:03 »
Ei varmaankaan ole Ylläpidon vika, jos täältä ei löydä etsimäänsä.  :)

Jos me käyttäjät (minä mm.) laittaisimme kirjajutut osioon: Harrastukset, Kirjan lukunurkka, olisi se ehkä helpompi läytää, kuin Pulinanurkasta!  ;) Anteeksi!

Tuossa etusivun yläosassa on sana: Haku. Siitä voi yrittää etsiä haluamaansa. En ole kyllä koskaan kokeillut.  :-[

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #96 : 28.01.2015 10:32:25 »
Ei varmaankaan ole Ylläpidon vika, jos täältä ei löydä etsimäänsä.  :)

Jos me käyttäjät (minä mm.) laittaisimme kirjajutut osioon: Harrastukset, Kirjan lukunurkka, olisi se ehkä helpompi läytää, kuin Pulinanurkasta!  ;) Anteeksi!

Tuossa etusivun yläosassa on sana: Haku. Siitä voi yrittää etsiä haluamaansa. En ole kyllä koskaan kokeillut.  :-[

Olen samaa mieltä pumpulin kanssa, että olisi mukava, kun laitettaisiin omaan ketjuun jotkut määrätyt asiat.
Olen joskus siitä kirjoittanutkin, pulinoihin asiat hukkuvat ja painuvat unohduksiin.

Haku kyllä toimii aika hyvin, sieltä olen hakenut kaipaamiani juttuja.

Onhan täällä kirjan lukunurkkakin, sinne vaan ei ole jälkeen viime kevään mitään kirjoiteltu.

« Viimeksi muokattu: 28.01.2015 10:42:09 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #97 : 28.01.2015 11:35:29 »
Sinne Konneveden kansallispuistoon oltiin jotain laittamassa,en nyt muista mistä oli kysymys.
Mutta minuun kolahti sana Kivisalmi.Onkohan sama paikka jossa kauan sitten meni linjaauto lossilta järveen.
Siinä meni myös  Maaningan kunnankätilö pienen poikansa kanssa..

Eilen Savon Sanomissa kirjoitettiin kahdesta viime sotien aikana Etelä-Konneveteen pudonneesta pommikoneesta. Putoamisalueet ovat nykyisen kansallispuiston alueella. Uhrien muistoksi suunnitellaan muistolaattaa Kivisalmen lähelle.
Kivisalmessa tapahtui todellakin paha onnettomuus 50-luvulla, kun linja-auton jarrut pettivät ja se syöksyi puomin läpi järveen. Siitä tapahtumasta on paikalla muistolaatta.
Onnettomuuden seurauksena alettiin puuhata siltaa Kivisalmeen lossin tilalle.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #98 : 30.01.2015 21:31:30 »
Anniliisa ja Justiina, Savon tytöt, Kivisalmi on vain 35 km:n päässä täältä rannalta.

Muistan sen kauniin, kesäisen sunnuntaiaamun, kun radion kautta saimme kuulla Kivisalmen ikävästä "lossionnettomuudesta". Lähinaapurin vanhaemäntä piti sunnuntaiaamuisin pyhäkoulua ja minäkin veljeni kanssa olin naapurissa. Pyhäkoulu keskeytettiin siksi aikaa, kun uutista kuuntelimme, me lapsetkin.

Omalta kylältämme onnettomuudessa menehtyivät kaksi poikaa, heidän äiti pelastui. Perhe onnistui vielä vuosien saatossa saamaan kaksi "uutta" poikaa. Onneksi, vaikka menetettyjä poikia ei millään voinut korvata.

Koivuranta Oy liikennöi edelleenkin seuraavan polven vetämänä. Ohitan heidän hallinsa jokainen kerta, kun ajan täältä rannalta pikkukaupunkikotiin.

Kivisalmeen saatiin silta, en muista, kuinka kauan sitä saatiin odottaa onnettomuuden jälkeen.

Suhteellisen lähelle Kivisalmea, Etelä-Konneveden kansallispuiston alueelle, putosivat nuo Savon Sanomien artikkelissa 27.1.2015 mainitut kaksi suomalaista sotilaskonetta (pommikonetta). Rautalammin kunta on jo tehnyt poliittisen päätöksen muistomerkin tekemisestä ja pystyttämisestä Kivisalmen Kievarin levähdyspaikalle. Rautalampilaiset ovat nopeita ratkaisuja tekeviä, joten voin uskoa, että muistomerkki on paikallaan jo tämän vuoden aikana.

Kivisalmen Kievari on viime vuosina ollut hyvin suosittu "hampurilaispaikka". Paikkaa ovat pitäneet kesäisin pystyssä ammattikorkean yrittäjälinjalla opiskelevat pojat (en ole vielä siellä tyttöjä nähnyt). Hampurilaiset ovat isoja ja maistuvia ja joskus niitä joutuu vallan jonottamaan! Paikalla järjestetään kesän aikana musiiki-iltoja, rantakalailtoja jne.

Jos kesällä ajelette Kivisalmen sillan kautta, pysähtykääpäs poikien Kievarissa!

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #99 : 08.02.2015 23:33:30 »
Eilen lauantaina etsin sähkölamput ym. "pimeän karkottaja" tmahdollisen sähkökatkon yllättäessä. Mahdotonta myrskyähä, lunta ja vaikka mitä luvattiin!

Aamu valkeni aurinkoisena, puiden kumarteluja ihailin, mutta mitään ei kaatunut ja sähkökatkoja ei tullut. Savon Voiman sivuilta huomasin, että koko pitäjämme alueella ei seurantani hetkellä ollut yhtään häiriötilannetta. Vaikka heidän sivuhinsa ei aina voikaan luottaa. Kaksi kertaa on käynyt niin, että heidän mielestään meillä on sähköt ja meidän mielestä ei!!!

Päivä oli kaunis, vaikkakin tuulinen. Sauvakävelylenkki piti tehdä. Ja sitten jokaisen talon varaavaan takkaan taas yksi uunillinen lämmitystä. Juniori katsoi tämän vuoden tammikuun sähkönkulutuksen ja vertasi sitä vuoden 2014 tammikuun kulutukseen. Kulutus oli 200 euroa pienempi v.2015 tammikuussa. Kaksi selitystä kulutuksen laskuun: hänen joulun aikaan tekemänsä "asetusmuutokset" ja minun päivittäinen lämmitys. Pienen palkkion saan, kun teen talonmiestöitä. Ja klapit eivät lopu ja kone tekee niitä lisää!

Katsoin taas "Loirinuotiolla". Mika Kaurismäki ja Kari Väänänen olivat vieraina. Olen katsonut kaikki jaksot ja aion katsoa tulevatkin. Jos en satu olemaan tv:n ääressä esitysaikaan, katson netin kautta. Ja tulossa on Lenita Airistoa, Jörn Donneria jne. jne.

Mika Kaurismäki asuu nykyään Brasialiassa ja tekipä hyvää, kun hän kertoi, että "kun hän saapuu Riosta Hesaan, tuntuu, että keskustassa oleva koti on kuin maalle tulisi". Minäkin aina muistan, kun laskeuduin New Yorkin koneesta Vantaalle, tuntui, kuin johonkin pikkukaupunkiin olisi tullut. Enkä Hesassa kymmeniä vuosia kantakaupungissa asuneena osaa sitä minään "Metropolina" pitääkään. Aivan sama ajanko autoa Hesassa tai Jyväskylässä.

Mutta kyllä nyt niin maalaiseksi tunnen itseni, etten viitsisi pikkukaupunkiinkaan täältä lähteä. On vaan kerran pari viikossa mentävä asioita hoitamaan ja tennistä pelaamaan ja tekemään lumityöt pihaan. Näyttää pihapiiri asutulta.

Mukavaa, keväisen talvista tulevaa viikkoa toivotan teille kaikille.

 


Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #100 : 24.02.2015 09:32:19 »
Kuka palstalaisista on käynyt katsomassa ruotsalaisen Carin Mannheimerin kirjoittaman komedisn "Vielä ehtii"?

Nyt minä olen. Lähdin mukavan ryhmän mukaan Mikkelin Teatteriin ja esitys oli näkemisen ja kuulemisen arvoinen. Arvostelujen mukaan seniorikomedia on "hierontaa sielulle ja nauruterapiaa keholle." "Sellaista verbaalista ilotulitusta koko 2,5 h, että nuorempia katsojia hekottaa". "Ikää on jo 80, mutta paljon pitäisi vielä ehtiä, asua kollektiivissa, rakastua ja aloittaa uusi elämä".

Mikkelin Teatteri oli uusi asia minulle, mutta erittäin tyytyväisenä niin esitykseen, kuin kaikkeen muuhunkin lähdin kotimatkalle tuttujeni kanssa.

Esitys menee Hesassa ja näyttelijäjoukko on Leena Uotila, Ulla Tapaninen, Riitta Havukainen, Kaisa Torkkel, Vesa Vierikko ja Jukka Rasila. Nimet btakaavat, että menoa riittää sielläkin.

Tampereella näyttelijäkaartiin kuuluu  mm. 82-vuotias Eila Roine.

Jos esitys menee mukavan matkan päässä ja ette ole sitä vielä katsonut, suosittelen.

Märkää lunta sataa ja tv kertoo "pääkallokelistä" keskisessä Suomessa. Eipä ole tarvetta tänään autolla minnekään lähteä. Ihanan aurinkoisia päiviä viime viikolla onneksi jo muutama. Tuntuu, että energiaa saa aurinkopäivistä varastoonkin.

Ei kai vaan kevätväsymys vaivaa teitä palstalaiset! Olen kaivannut mukavaa luettavaa, vaikka itsekään en ole ehtinyt kirjoitella. Talonmieshommia, teatterimatka jne. jne.

Kaikki Matit, nimipäiväonnitteluni!

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #101 : 24.02.2015 11:20:53 »
Tänään onnitellaan myös Matiasta! Täällä joukossamme häärii muistamani mukaan parikin Matiasta. Onnea heille!  :D

Mielestäni on kyllä asiat aika huonolla mallilla, jos eläkeläiset on niin väsyneitä tai kiireisiä, ettei muutamaa sanaa palstalle jaksa tai kerkiä kirjoittaa.

Mulla on se paha tapa, että sanon, mitä ajattelen. Niinpä sanon, että minä olen perinjuurin turhautunut!  ::) Vaikka tänne mitä yrittäisi, niin ei juuri vastakaikua saa! Tuolla alakerrassa on matkailu- ja omat rahat osiossa "komeillut" nimi pumpuli jo kuukausikaupalla. Varmaan komeilee maailmantappiin.

En tällä kertaa edes pyydä sanomisiani anteeksi. Justiina sanoi joskus, että palstoilla ei saa huhuilla ketään. Siispä en huhuile. Sanon vain, että hukkaan menee hyvä palsta!

Kauniita kevätpäiviä!  8)




Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #102 : 24.02.2015 13:16:42 »
  Pumpulille sanoisin että kyllä tämä eläkeläinen jaksaa ja ehtiikin, mutta joskus mielenkiinto on vähissä.

  Minua pitää varmaankin aina "potkia" että innostus löytyisi.
  En millään saa itsestäni ulos Aarno Korpelan kaipaamaa enkelitarinaa. Halua on mutta taito puuttuu :)
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #103 : 24.02.2015 19:41:19 »
En tällä kertaa edes pyydä sanomisiani anteeksi. Justiina sanoi joskus, että palstoilla ei saa huhuilla ketään. Siispä en huhuile. Sanon vain, että hukkaan menee hyvä palsta!
Kauniita kevätpäiviä!  8)

Täytyy vähän selitellä tuota huhuilukieltoa. Joskus olen saanut turpiini keskustelupalstalla, kun olen huudellut tuttujen nikkien perään. Viisastuin vahingosta. Olen kanssasi samaa mieltä, pumpuli, että on turhauttavaa nähdä oma nimimerkkinsä jätettynä sinne viimeisimmäksi. Samoin on turhauttavaa, kun kukaan ei kirjoita mitään päiväkausiin.

Ei minullakaan ole kiire eikä erityisen väsy olo, mutta kun elämä on  ____________________________________ tasaista kuin Maamme-laulun maisema, ei laaksoa ei kukkulaa, ei siitä paljoa osaa repiä. (Sentään viiva ei kuvaa aivosähkökäyrääni!   8))

Arkeni on arkista. Teatterimatkat ja konsertit eivät huvita. Kuten olen kertonut, kuulon aleneminen vaikeuttaa taidenautintoja. Onneksi näkö (ei ulkonäkö) on parempi ja pystyn lukemaan. Kirjastolaitosta kiitän päivittäin. Siinä ei verotus mene hukkaan.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #104 : 25.02.2015 07:15:07 »
Järkeviä ja ajankohtaisia meille monelle nuo Justiinan ajatukset...
Tuli mieleen kotipuoleni vanha opettaja,häneltä sain aina viisaita neuvoja ja ajatuksia niinkuin evääksi.
Niin se vaan on kun ikää karttuu,moni aikaisemmin niin tärkeäkin asia tuntuu merkityksettömältä.
Kirjasto on minunkin henkireikäni.Sielläkin olen tullut aika valikoivaksi.
Hyllyyn saavat jäädä kaikki rikosromaanit,eikö tässä nykyajassa jo ole tarpeksi jännitystä..
Kevättä kohti kuitenkin mennään,titityy titityy kuuluu aina räntäsateen lomassa.