Kirjoittaja Aihe: Tavallista arkea  (Luettu 93723 kertaa)

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #150 : 23.09.2017 23:51:35 »
Suolasieniainekset keitetty ja saavat aamuun liota huuhteluvedessään. Puolukoita minulle riittää kaksi sangollista. Viime kesän vesipuolukoita vielä jäljellä. Huomenna keitän puolukkapuuroa ja sitä riittää useammaksi päiväksi.

Kertokaahan kuulumisianne. Minäkin hieman aikataulullisesti rauhoitun. Mitä nyt ensi viikolla piipahdan Kauhavalla Lankavassa(käsityömessut Seinäjoella) ja ensi lauantaina käväisen Vaasasta hakemassa juniorin kalusteita, oli heinä-syyskuun kesätöissä Vaasassa "pykälänikkarina". Yksi pöytäryhmä ei palaa enää Hesaan, vaan matkustaa keskiseen Suomeen.

Nauttikaa aurinkoisista syyspäivistä.


Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #151 : 15.11.2017 19:30:57 »
Melkein kaksi kuukautta, kun edellisen kerran tänne kirjoitin. Liekö kiireitä pitänyt.

Nuorempi poikani vihittiin lokakuun alussa Filaysonin kauniissa pikkukirkossa Tampereella. "Vissillä puheella" olivat 13 vuotta, mutta nyt siunasivat suhteensa. Puolitoistavuotias tytär ja huhtikuussa syntyvä vauva "tottelevat" nyt yhteistä sukunimeä eikä isän tarvitse "todistella" olevansa syntyvän vauvan oikea isä!

Tamperetalon lähellä on Mylläri-niminen ravintola, jonka yläkerrassa on mainio juhlatila. Ruoka oli erittäin hyvää ja hääkakku oli niin hyvää, että "keittiöön" piti kiitokset lähettää. Tekevät kaiken itse.

Talvisempaa maisemaan toivoisin rannallemme, mutta odotellaan. Pimeää on ja järvi tyynen tyyni ja joutsenet lentelevät edestakaisin.

Sytytellään kynttilöitä!


Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #152 : 03.05.2018 08:05:22 »
Sumuisen harmaalta näyttää täällä Savossakin.Kallavesikin on vielä jään peitossa.

Ainulin kertomus lemmikeistään herätti myötätuntoa.

Kun puolisoni aikoinaan kuoli yllättäen ja äkillisesti jäi hänen vanha,uskollinen metsästys-koira minun kanssani suremaan.
Tämä 14 vuotias ajokoira ei siitä enää toipunut.Oireili juuri samoin kuin Ainulin koira nyt.

Vein rakkaan koiramme eläinlääkärille ja annoin mennä koirien taivaaseen.Itkien kaivoin itse haudan omaan puutarhaan ja laitoin rottinki koriin peitellen tutuilla peitoillaan.Elämä on myös luopumista.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #153 : 09.05.2018 07:58:38 »
Onneksi Justiina antaa toivoa että minäkin olisin joskus sinut tuon Doroni kanssa.

Soittaa osaan ja vastata kun minulle soitetaan.
Tekstiviestit juuri ja juuri saan laitettua.

Kirjainten haku on hankalaa, apuna on tuo kätevä pallopäinen naputtelukynä.

Kuvata osaan omia varpaitani. Kunnon käyttöohjeita kaipaan
 
.Onneksi nyt on ...kaikkitietävä...esikoistyttäreni tulossa vähän jeesaamaan.
Naapurille oli puhelinmyyjä sanonut että sitähän nyt osaa sikakin kärsällään tökkiä, miksi minä nyt tuota en oppisi. Pärjäillään.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #154 : 14.05.2018 20:29:32 »
Vauhdilla nyt kyllä kesä saapui,luonto alkaa olla kuin juhannusmorsian ja käki kukkuu.

Kiitos Justiina kun kannustat älypuhelinta opettelemaan.Jotenkin tämä toro on liiankin avulias neuvoineen.

Tekstiviestiä ei ole pakko kirjoittaa,voi myös sen sanella puhuen.Sim-kortti siirtyi entisestä puhelimesta kaikkine tietoineen ja numeroineen.Whats App on laitettu.Mutta jotenkin vain kaipaan sitä entistä kunnon puhelinta.
 
Olin jotenkin vahingossa hiplannut tämän hienouden äänettömälle enkä huomioinut että on tullut yhteyden ottoja kun olin mökillä.Hyvä kun ei jälkikasvu jo hälyttäneet etsijöitä kun nautin vain hiljaisuudesta.
Etkö sinä osaa katsoa,täällähän on vaikka kuinka monta puhelua vastaamatta sain nuhteita kun kuuntelin vain linnunlaulua.
Nautitaan nyt kesästä,kun ei ole varmaa kuinka kauan se jatkuu..

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #155 : 19.06.2018 08:03:20 »
Huhuu..Justiina.
Jotenkin se vain katosi koko palstamme,sivuille ei päässyt.En antanut periksi,aina vaan yritin ja mietin että loppui kuin kanan lento koko juttu.Ei edes kerrottu että nyt valot sammuu...
Nyt se vain taas toimii,kaikki hyvin.Kertokoon ken tietää mitä tässä oikein tapahtui.
KIRJOITELKAA nyt hyvät ystävät .

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #156 : 19.06.2018 16:24:09 »
Huhuu  :D
Olisi kiva tietää, mitä todella tapahtui. Yritin kesäkuun alussa katsoa sivuja, mutta kun ei päässyt, arvelin GA:n tulleen tiensä päähän ja Korpelan kyllästyneen ylläpitoon. Kaikkihan loppuu aikanaan, tämäkin ilo loppunee joskus.
Poistin osoitteen, samoin tyhjensin kuvakansioni, siis ne pienennetyt kuvat, joita olen tänne lähetellyt vuosien mittaan.
Toiseen tietokoneeseen oli jäänyt suosittujen sivujen joukkoon vielä osoite. Ajattelin poistaa sen, mutta napsautin sen kokeeksi auki. Aukeni!

Nyt meitä on kolme kovaa naista jäljellä.  ;D Terveiset vain pumpulille!
Mistä löytyisi lisää väkeä?

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #157 : 07.08.2018 18:06:25 »
Ollako vai eikö olla,kyselee Kettu-Herrakin.
Seläilin nettiä ja etsin ohjetta suolakurkkuihin .Uteliaisuudesta  avasin tämän niin tutun ja rakkaan keskustelupalstankin. Ja kas kummaa, sehän taas toimi vaikka oli jo aiemmin suljettunakin.
Mutta Missä nyt ystävät oikein luuraa kun ei ole kirjoitelleet.No tietenkin mökeillään ja rannoilla kun on ollut niin mahtavat kesäsäätkin.Jatketaan ihmeessä ja kerrotaan kuulumisia,kiitos Ketulle kun jo aloitit.Ja ihan kiva kuulla että ei ole kerrostalossakaan liian kuumaa.Moni on valitellut toisin.
Vieläkö on kesää jäljellä, saa nyt nähdä.Palaillaan linjoille.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Tavallista arkea
« Vastaus #158 : 08.08.2018 15:48:11 »
Kyllähän täällä ollaan, nimittäin joten kuten hengissä. Päätin olla se joka ei enää huhuile tyhjässä talossa. Mietiskelin sitäkin, että pitäisikö kirjautua ja poistaa omia juttuja täältä. En ole saanut aikaan sitäkään, on ollut kaikenlaista haipakkaa kotirintamalla.

Sattuipa somasti kurkkujen kanssa. Säilöntäpuuhissa olin aamupäivällä. Kasvatin keväällä kurkuntaimia itse. En hennonut heittää niitä tarpeeksi monta menemään ja nyt kurkkua on kasvamassa ihan liian tiheässä. Mikähän lajike se onkaan, se nimittäin kasvattaa valtavat rönsyt ja kuristaa syleilyynsä naapurit. On hauskan näköistä, kun auringonkukan vartta kiipeää kurkku ja lehtikaali kukkii keltaisena! Arvelin PP:lle, että nyt on risteytetty avomaankurkku ja kuristajakäärme.


Yritin haalia mustikoita lähimetsästä. Itikoita on ollut julmetusti ja kuumuus on haitannut siinäkin puuhassa.
Vielä puuttuu tavoitteesta 4,9 litraa. Pitänee lähteä tästä pyrkimään tavoitteeseen.


Olisi mukava kuulla kuulumisia eri puolilta maailmaa, tai ainakin eri puolilta Suomea. Miksi, oi miksi kaikki ne parikymmentä vierailijaa jotka äskenkin olivat täällä ei mitään virka?
Kaikille poikkeaville ( :P) hyvää loppukesää Puupään tuvasta!