Kirjoittaja Aihe: Lääkekaappi  (Luettu 8369 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Lääkekaappi
« : 02.07.2013 09:00:06 »
Jossakin täällä joku epäili tulleensa vanhaksi. Niin minäkin.  ???

Huomaan, että kaappini alkaa olla täynnä rohtoja. On verenpaine-, ja kolesterolilääke, paria sorttia kipulääkettä, vatsansuojalääke. Pakastimessa odottaa kylmä-kuuma-haude. Kohta pitänee hankkia dosetti.

Tanssikurssilla uusi ohjaaja tuli sisälle 60-plus ryhmään. Pysähtyi ovella ja hihkaisi: "Täällähän pitäisi haista linimentti." Ei haissut!  ;D

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Lääkekaappi
« Vastaus #1 : 03.07.2013 18:48:51 »
Paljon on meilläkin lääkkeitä ja tänään oli taas käytävä apteekista miehen kipulääkkeitä hakemassa. Itselläni ei ole kuin kipulääkettä jos lonkka,selkä tai joku muu paikka alkaa kolottamaan ja vatsalääkettä mitä se tohtori hiljan määräsi. En ole vielä tarvinnut kolesteroli-ja verenpainelääkettä ollenkaan.

Miehellä on eturauhaslääke,nitrot,verenpainelääke,inhalaatiojauhekapseleita,kolesterolilääke,kipulääke ja vatsalääke. Voi olla että joku unohtuikin luettelosta. Kalciumtabletteja on sitten myös ja magnesiumia vaikkei se tunnu auttavan suonenvetoon vaan villasukat auttaa paremmin.

Tuohan oli hauskasti sanottu että pitäisi haista linimentti. Ei kyllä haise meilläkään.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2013 07:59:29 kirjoittanut Annuska »

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Lääkekaappi
« Vastaus #2 : 03.07.2013 20:44:27 »
On niitä lääkkeitä mullakin, kolmea erilaista verenpainelääkettä, kolesterolilääke, refluksitaudinlääke sekä valitettavasti nukahtamislääkekin kuuluu siihen arsenaaliin.
Ja Pumpulille, ei se dosettikaan aina auta, paitsi että siitä näkee illalla, että aamun pillerit ovat ottamatta.
Juuri äsken nimittäin taas kerran huomasin, että siellä ne ovat dosetissa tämänkin aamun lääkkeet.

Sitten on Burana, kun polvia oikein paljon kolottaa.
Juu ja suonenvetoonkin jotain troppia kaipaisin, Crampitonista joskus luin, että se vedetään pois myynnistä.

Onhan meillä lääkkeitä, tytölläkin on seitsemän pilleriä päivässä epilepsiaan. Nyt syö isäntäkin kipulääkkeitä, kun iski niin paha iskias, että ei tahdo liikkeelle päästä lainkaan ja se on ihan kauheeta, kun on tottunut töitä tekemään, vaikka onkin jo seitsemänkymmentä mittarissa. Remppahommia kylässä piisaa...
Lääkäriltä sai lähetteen fysikaaliseen hoitoon, se joskus vuosiakin sitten siihen lopulta auttoi.

Mutta eipä mitään, kun tämänkin verran kunnossa pysyttäisiin ja liikkeelle päästäisiin.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Lääkekaappi
« Vastaus #3 : 04.07.2013 07:58:09 »
Huomenta. Jos kirjoittaisi samalla kun korjailin eilisiä kirjoitusvirheitä kun kirjoitin niin kiireesti. Heräsin taas jo neljän aikoihin kun suonta veti jalkateristä. Piti ottaa villasukat jotka kyllä auttavatkin. Olisi pitänyt laittaa ne jo illlalla jalkaan. Virkistyin siinä niin paljon että en enää nukkunut uudelleen vaan nousin kahvinkeittoon.
Minkähän vuoksi ne lopettivat sen Crampitonin. En muista onko siitä ollut mitään mainintaa. Minulle ei ainakaan ole mitään hyötyä tuosta magnesiumista enkä ole uskaltanut kahta kerralla ottaa kun purkissa lukee yksi päivässä.

Hemuli mainitsi nukahtamislääkkeet. Miehellä on sitä Tenoxia mutta ei tuo ole niitä mielellään ottanut. Ei ne hänellä autakkaan koska hänellä on mennyt vuorokausirytmi sekaisin. Valvoo niin paljon öisin ja torkkuu päivät. En tiedä miten saisi normalisoitua. Itse menen enimmäkseen kymppiuutisten jälkeen nukkumaan ja herään noin vähän vaille kuusi aamulla. Päivisin en ole nukkunut ollenkaan ellen tunne itseäni sairaaksi. Pelkään sitä etten nuku yöllä jos nukun päivällä.

Kai nuo lääkkeet lisääntyy mitä vanhemmaksi tulee. Väitetään kyllä että vanhuksille syötetään liikaa lääkkeitä. Aina parempi jos pärjää ilman niitä mahdollisimman pitkään. Ihme että olen itse säästynyt näinkin kauan. Kaikki ympärillä olevat yli 60-vuotiaat tuttavat tuntuvat syövän kolesteroli - ja verenpainelääkkeitä.

Kivutonta ja vaivatonta päivää kaikille!

pauliina

  • Vieras
Vs: Lääkekaappi
« Vastaus #4 : 04.07.2013 09:39:27 »
 Olin 5vsitten ensimmäisen lonkan leikkauksessa,tänä keväänä toisen. Nyt kuljetaan tekonivelillä, säryt on poissa. Olin käyttänyt vahvoja
 särkylääkkeitä vuosikausia päivittäin.

 Nyt suureksi ilokseni kk sitten olen kipulääkettä tarvinnut viimeksi. Tästä on hyvä jatkaa,toki jotain remppaa tulee iän lisääntyessä,mutta nyt nautitaan kesästä!

 

Inkeri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Vs: Lääkekaappi
« Vastaus #5 : 20.11.2015 22:15:05 »
Kas kummaa, kun löysin edes yhden ketjun jossa kirjoitettiin omista vaivoista ja pilleripurkeista, siis en ole yksin kolotuksineni. Yli kaksi vuotta ollut tämä ketju käyttämättä johon kirjoittelen nyt omia tuntemuksiani. ::)

Nämä pimeät vuodenajat ovat myrkkyä niin fysikalle kuin psyykkeellekin, kun ei aurinko porota eikä kuukaan kumota  paksun pilviverhon takaa, niin revi siinä sitten iloa puseroon.
Pakko repiä kuitenkin itsensä sieltä suon syövereistä vaikka väkisin keinolla millä hyvänsä ylös. Siispä joskus lakkaan vaikka varpaankynteni saadakseni uutta vaihtelua arkipäivääni , tai teen pikku ostoksen tasokkaasta postimyynti luettelosta, sillä kauppojen sovituskopit eivät ole suosikkejani ….vaan päinvastoin ahtaita hikipömpeleitä. ???

No niin, ja pilleripurkeissa piisaa viittä sorttia ja ravintolisänä ainoastaan 20 mg D-vitamiinia sillä Marevan lääkkeen kanssa on oltava varovainen kaikenlaisten luonnonlääkkeiden kanssa.
Koska olen syöppö, niin pyrin valmistamaan terveellistä ja ravitsevaa ruokaa joista irtoaa tarvitsemat hiven-ja vitamiinit , ja jäähän siitä osa vyötäröllekin.
Jatkan ehkä tätä “itkuvirttä” joskus toiste. ;)
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovissa hiihtäminen !