Kirjoittaja Aihe: Tervetuloa lomailemaan Sauvoniemen tilalle Liesjärven rannalla  (Luettu 7542 kertaa)

Aarno Korpela

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Viestejä: 376
    • Profiili


http://www.sauvoniemi.fi/

Klikkaa linkkiä ja tutustu.
Ja sitten varaamaan.

« Viimeksi muokattu: 07.06.2013 13:46:27 kirjoittanut Aarno Korpela »

espen

  • Vieras


http://www.sauvoniemi.fi/

Klikkaa linkkiä ja tutustu.
Ja sitten varaamaan.

Kiitosta vaan, omasta puolestani on muutakin puuhasteltavaa.

Onko tämä nyt joku Mainos-, tai Menekinedistämispostaus ??

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Nyt minä Piikatyttö lähes "riisun vaatteeni edessänne", kun kerron, että Aarno Korpelan esille laittamat "vilkkuvat talot" ovat minun syntymämaisemissani ja minun ja veljeni ja poikieni rakennuttamia.

Nyt saatte minusta selville vaikka mitä, mutta kengännumeroni, pituus, paino ja tukan väri eivät mainoksista selviä. Ei edes Lomarengas Oy:n sivuilta, jonne omilta sivuilta linkki.

Espen, älä pelkää, että käytän sivuja hyväkseni, mainostila yleensä maksaa.

Kuvat taloista ovat osittain lähes kaksi vuotta vanhoja. Lomarengas Oy:n ottamat kuvat eivät kaikilta osin miellytä minua ja siksi olemme kuvia ja omia sivujamme uusimassa. Mutta näillä nyt mennään.  Ja asiakkaamme niin suomalaiset kuin ulokomaalaisetkin, ovat olleet tyytyväisiä. He, jotka hakevat rauhaa ja puhdasta luontoa ja kalaisaa järveä, ovat rannoillamme oikeassa paikassa. Kylältämme löytyy koulutettu eräopas, jonka palveluja varsinkin pietarilaiset asukkaat ovat käyttäneet. EräsPete tuo kanootit, vie isolla aluksellaan järvelle ja vaikka Konneveden kunnan ostamille koskille, joista menneellä viikolla tehtiin kuvauksia kansainvälisille sivuille. Siikakoski, jonne Presidentti Urho Kekkosen laukaalainen "henkilääkäri" toi presidenttimme edesmenneen Paavo Väisäsen soudettavaksi, on yksi ostetuista koskista.

Nyt kesällä paikalliset miehet järjestävät nuotanvedon turisteille. Meilläkin on nuotta, mutta vene täytyy uusia ja tänä kesänä aika ei riitä muuhun, kuin syntymäkotini täysremonttiin. Remontti helpottaa minun talonmies-siivooja-ties mitä tehtäviäni, kun pääsen asumaan noin kilometrin päähän "työmaastani".

Joskus olen täällä tainnut rivien välissä ehdottaakin, että pienimuotoinen tapaaminen rannallamme olisi mahdollista. En veloita euron euroa olemisesta, kun liinavaatteet ovat mukana ja kun ajankohta on kesäkuukausien ulkopuolella. Taloissa on yhteensä 18 vuodepaikkaa, kuusi jokaisessa.

Minun ympyräni sulkeutuu lapsuusmaisemiin. Muutaman kanan ja yhden kukon saatan ottaa ja syksystä jouluun röhkivän possun. Suurempaa eläinkatrasta en lähde hoitamaan. Toki, jos joku haluaa tehdä aidat ja tuoda kesälampaita ja vaikka pari, kolme hevostakin pelloille kesäksi, olen valmis ne ruokkimaan. Joka tapauksessa juuri kesäkuukaudet täytyy paikalla olla.

Tämä tällä kertaa "vilkkuvista taloista"!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Kun näin tämän keskusteluketjun etusivulla niin aioin jo silloin kirjoittaa mutta jäi.

Kiitos Piikatytölle esittelystä. Kerran mainitsit että Hopeasompalaiset olivat teillä majoitettuina. Googletin silloin ja päädyin Sauvonniemen sivulle. On ollut kirjanmerkeissäni siitä asti. Ajattelin että kun liikun siellä päin Suomea niin käyn tutustumassa. Erikoisesti minua kiinnostaisi kun kerroit että remontoitte syntymäkotiasi vakituiseksi asunnoksi. Minähän asun syntymäkodissani toistaiseksi. Kun Äidistäni aika jättää minulla ei ole tänne enää mahdollisuutta tulla.

Syntymäkotini maista on lohkaistu minulle mökkitontti jolla on 1982 rakennettu mökki. Se on ainoa oma koti mitä minulla on. Tuo 2000 neliön tontti on ainoa mitä minulle vanhempieni jälkeen jää. Mökki ei ole mitenkään talviasuttavaksi tarkoitettu, kylmä ja hatara. Asuin siinä 6 vuotta ja neljä kesää. Nyt olen asunut tässä ympäri vuoden kun Äiti ei terveytensä vuoksi ole voinut enää kesäksi tänne matkustaa.

Muistan kuinka rakas tämä paikka oli erityisesti Isälleni. Hän aina toivoi ettei tarvitsisi tästä pois lähteä. Hänen toiveensa toteutui. Tämä paikka on ollut myös minulle rakas ja arvokas. Samoin on minun pojilleni.

Tämä nyt ei pelkkään matkailuun liity, mutta voin hyvin kuvitella kuinka rakas syntymäkoti on Piikatytölle. Ihan siksi kirjoitin.

Kuvassa puro jonka rannassa mökkini on. Kuva on poikani kuvaama.
Opissa se on variksenpoika tuulessa