Kirjoittaja Aihe: Käsityöt  (Luettu 44559 kertaa)

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Käsityöt
« Vastaus #45 : 09.12.2013 22:43:28 »
Hienoa Hemuli, jotain uutta kokeilit ja niin kauniita sukkia syntyi!

Käsityötaitoisia tyttöjä olette kaikki, ihania kättenjälkiä. Annuskankin joulukortit kelpaisivat vallan pikkutauluiksi. Tiedä, vaikka joku onnellinen kortin saaja taulun kortistaan kehystääkin.

Itse en ole käsityön pariin ehtinyt. Nytkin rannalla otin jo esille liinavaatteet kahdellekymmenelle turistille uuden vuoden ajalle. Itänaapurin turistit eivät tuo talviseen aikaan liinavaatteita mukanaa. Saa siinä pesukoneet pyöriä, kun vuodenvaihteen viidestä viikosta selviämme.

Mukavia käsityöhetkiä teille ahkerat tytöt!

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Käsityöt
« Vastaus #46 : 10.12.2013 08:55:22 »
Hienot on Hemulin sukat. Hän on oikea sukkamestari sen olen huomannut.

Tässä viimeisimmät pikkutaulut mitä tein.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Käsityöt
« Vastaus #47 : 10.12.2013 08:58:41 »
Ja tässä toinen pikkutaulu. Kortit onkin jo kaikki valmiina. Postitettavat on jo pussissakin ja ne voisi tänään pudottaa postilaatikkoon.

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Käsityöt
« Vastaus #48 : 15.12.2013 20:56:11 »
Onko nuo sinun taulut ristipistotöitä?

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Käsityöt
« Vastaus #49 : 16.12.2013 16:32:56 »
Ovat ne joulukortit ja taulut ristipistoilla tehty aidakankaalle muliinilangasta.

Nämä on kankaasta. Tein ne kerran Jouluksi ja olen ne varmaan joskus tänne laittanutkin.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2013 16:48:11 kirjoittanut Annuska »

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Käsityöt
« Vastaus #50 : 29.01.2014 15:38:16 »
Nyt olen sitten vienyt kassillisen sukkia Poriin SPR:n Konttiin!
Kymmenen paria aikuisten villasukkia ja kolmetoista paria juna-sukkia.
Vähän olen pettynyt, kun kaikki lyötiin heti muovisäkkiin ja sanottiin niiden lähtevän Kazakstaniin.
Olisi edes ne nätit juna-sukat laitettu sinne kirpputorille myyntiin, toivottavasti menevät perille hyvään tarpeeseen sukkia vailla oleville.
Ihmetellen kysyivät, ovatko sukat uusia ja olenko ne itse kutonut, ei kai  kukaan vanhoja villasukkia anna minkään keräykseen. ::)
Oli muuten aikas iso kirppari siellä!

Antaas kattoo, kuinka kauan maltan olla puikkoihin tarttumatta, vielä jäi monta sukkaparia varastoon, on niitä sitten mukava antaa jollekin.
Lankoja jo tuli Tokmannilla hiplattua!
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Käsityöt
« Vastaus #51 : 31.01.2014 12:30:39 »
Nyt olen sitten vienyt kassillisen sukkia Poriin SPR:n Konttiin!
Kymmenen paria aikuisten villasukkia ja kolmetoista paria juna-sukkia.
Vähän olen pettynyt, kun kaikki lyötiin heti muovisäkkiin ja sanottiin niiden lähtevän Kazakstaniin.
Olisi edes ne nätit juna-sukat laitettu sinne kirpputorille myyntiin, toivottavasti menevät perille hyvään tarpeeseen sukkia vailla oleville.


Oikein tehty, Hemuli! Arvostan lahjoitustasi kovasti*, toivottavasti sukat lämmittävät saajiaan.

Nykyään villasukkia menee vähemmän kaupaksi myyjäisissä, kun kaikenlaiset tekniset sukat kehittyvät. Minäkin sain joululahjaksi ulkoilusukiksi tarkoitetut merinovillaiset ja toiset sisäkäyttöön sopivat angoravillaiset sukat. Samoin on kenkien laita, nekin ovat nykyään lämpöisiä. Uusissa taloissa on lattialämmitys, joten paksuja sukkia ei sielläkään aina tarvita.
Minä kyllä käytän sisällä villasukkia. Nytkin jalassa on viime vuonna saadut ystävän neulomat villasukat ja päällä vielä untuvatossut.

(* Ollaan SPR:n jäseniä.)

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Käsityöt
« Vastaus #52 : 31.01.2014 17:07:01 »

 Kerro Hemuli meille tietämättömille minkälaiset ovat
 junasukat ? Itsekin kudon aika paljon sukkia ja lapasia.
 Varsinais-Suomessa nimenomaan kudotaan puikoilla.






Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Käsityöt
« Vastaus #53 : 31.01.2014 17:54:46 »
Heips!
Juu, ei ainakaan näillä nurkilla kannata alkaa sukkia kaupittelemaan, se on tullut selväksi.
Mummut varmaan kutovat niin ettei ole tarvis kenenkään sukkia ostaa.
Kouluissa ei enää välttämättä edes opeteta kutomaan.
Pojan tyttö otti käsitöissä tekniset työt ja kutominen jäi opettelematta. Ja jatkuu kuulemma sitten yläasteellakin teknisillä töillä. Hienon puisen maljakon oli sorvannut pappalle joululahjaksi, ei muuta kuin puusepäksi vaan...

Merituuli, edellisellä sivulla on kuva junasukista, laitan sen vielä tähänkin ja linkin ohjeeseen, siellä on myöskin hellyttävä tarina junasukkien synnystä.

Kudotaan me vaan puikoilla, niin tehdään täällä Satakunnassakin! :D

3.10.2014. Oli mennyt vanhaksi linkki junasukkien ohjeeseen, joten laitetaanpa uusi linkki, sukkain tarina löytyy siitäkin.

http://www.taitoep.net/palvelut/ohje-juna-sukkaan/

« Viimeksi muokattu: 03.10.2014 14:21:30 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Käsityöt
« Vastaus #54 : 02.02.2014 16:26:54 »
Kiiitos Hemuli junasukkien ohjeesta!

 Seuraavaksi pitää kutoa sellaiset lapsenlapsille.

marita

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Käsityöt
« Vastaus #55 : 10.03.2014 11:39:22 »
Hyvää maanantaita käsityön ystävät.

Huomasin tämän Hemulin aloittaman ketjun, joten tuli tunne, että jospa minäkin tänne jotakin käsitöistäni kirjoittelisin. En tiedä onko tämä oikein sopivaa näin äkkiseltään, mutta kerronpa kuitenkin.

Paljon olet myös sinäkin, Hemuli, tehnyt sukkia ja kaikkea muutakin. Ja nuo lasten junasukat  ovat tosi kivannäköiset.

 Itsekin olen neulonut tämän talven aikana  aika paljon sukkia ja lapasia tuonne seurakuntamme myyjäisiin, lähetys-ja diakonissatyön hyväksi.
Ja nyt olen innostunut värkkäämään noita pehmoleluja. Onkin kertynyt melkoinen eläintarha: lampaita ,kissamirrejä, pupuja jne. ja hilpeyttä herättänyt virkattu ,MUNAMIES. Yritin tänne siitä kuvaa, mutta ei sopinut, oli liian iso kuva. Jos saan pienennettyä, niin laitan sitten tänne....

Mukavaa maanantaita kaikille!

marita

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Käsityöt
« Vastaus #56 : 10.03.2014 12:16:34 »
Munamies vain onko ehken UFO-mies ;)

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Käsityöt
« Vastaus #57 : 10.03.2014 21:58:13 »
Marita, hienoa hyväntekeväisyystyötä teet.

Tuollaista UFO-miestä ei edes pelkäisikään.

Muistanko oikein, että Munamies voitti joitakin vuosia sitten Putous-ohjelman?

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Käsityöt
« Vastaus #58 : 03.11.2014 18:47:55 »
Kovin on hiljaista kaikissa ketjuissa. Kaihoten luin vanhoja ketjuja, kuinka niihin oli riittänyt kirjoittajia.
Oliko se sitä alkuaikojen huumaa kun mekin sieltä Seniorinetistä tänne rynnistettiin....

Sanotaan, että laiska töitään luettelee, mutta täytyy taas kerran esitellä aikaansaannoksiaan ja mitkä nyt ovat ajankohtaisia.
Menin seurakunnan Ystävän kamariin, kun tuntui siltä, että kotona on jo tarpeeksi sukkaa ja vantusta.
Siellä kudotaan nyt putkisukkia vanhainkotiin ja hoitopaikkoihin sekä vauvoille annetaan kastelahjaksi sukat.
Sain tänään uuden mallin vauvasukkiin, junasukkia ja ryppyvarsisukkia onkin tullut kudottua kyllästymiseen asti.
Lankoja hommataan myyjäisistä saaduilla tuloilla.

Onhan se vaihtelua kotona olemiseen...


(Klikkaa isommaksi!)
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Käsityöt
« Vastaus #59 : 03.11.2014 18:54:55 »
Hyvä Hemuli!  :)
Sinun käsityösi saavat melkein vihreäksi kateudesta. - No ei oikeasti. ;)