Kirjoittaja Aihe: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..  (Luettu 16427 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #15 : 03.01.2013 16:42:21 »
Voi JUstiina!

Hävitä vaan ne vanhat verolaput ja palkkakuititkin. Jätä sentään joku palkkakuitti muistoksi. Mutta älä koske niihin vanhoihin kortteihin ja kirjeisiin, älä varsinkaan päiväkirjoihin. Jonain päivänä ne saattavat olla jälkipolville hyvinkin tärkeitä. Olen säästänyt äitini vanhoja valokuvia ja kortteja. Nyt niitä ollaan tuolla ullakolla "kuolaamassa".

Et myöskään lopeta tai vähennä täällä kirjoittelua! Taidamme olla täällä kauiten olleita, Piikatyttö varmaan myös. Saavat vain kestää meitä.  ;D

Huomasin taannoin, että olen Korpelan jälkeen "painosten kuningatar", siis tehtyjen aloitteiden mukaan. Nyt olen niitä vähentänyt. Voihan sitä ottaa jonkun vanhan aloituksen uudelleen esille.

Kaipailit, Justiina, Pellavaa. Monta muuta on täältä häipynyt. Ohikulkijoita on ollut paljon, mutta aina joku jää pysyvämmäksikin.

Tää on rauhallinen ja mukava foorumi. Pidetään vaan tämä pystyssä.  :-*

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #16 : 03.01.2013 18:15:20 »
Meninpä minäkin katsomaan "historiaa" tällä foorumilla olostani ja voi kauhistus!
Puoli vuotta täällä olleena taidan olla viestien kirjoittelussa hyvänä kakkosena Justiinan jälkeen, aloituksia ei montaakaan ole.
Tulee mieleen, että kyllä paljon on ollut joutilasta aikaa...

Ja niistä kuiteista sun muista papereista.
Innostuin joku aika takaperin, kun aloin koota vuotisia kuitteja kirjanpitoa varten, heittämään paljon "turhaa" paperia pois, niin arvatkaas, joko olisi jotain tarvittu!

Kaikki nuoruuden aikaiset kirjeet ovat kulkeneet mukana ja ovat vintillä tallessa, mutta olen ajatellut, että viisaampi olisi ne polttaa, ei tarvii jälkipolven lukea mummun nuoruuden aikaisista toilauksista. Ei niissä ole mitään historian kirjoihin laitettavaa, kalentereita riittää luettavaksi.

Juu ja on tämä ihan mukava palsta, vaikka jossain vaiheessa tuntui, että me "uudet tulokkaat" pilattiin koko foorumi. ::)

- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #17 : 03.01.2013 21:49:37 »
Nyt on päivän alemyynnit juostu, maukas iltasuolapala syöty ja piimää juotu. Että maistuikin hyvälle. Vielä sitten maitokaakao unijuomaksi, ilman rommia!!!

Alemyynneissä en juokse rimpsuvaatteiden takia, niitä on nurkat täynnä entisestä elämästä. Vuosi sitten ostin lomatalojen kynttilälyhdyt ja ledvalot joulun alla olleesta 50 %:n alesta. Nyt ostin ihania, koristeltuja, eri kokoisia sydämen mallisia pajukransseja,  ym. ym. jouluista tavaraa ensi vuodeksi esille laitettavaksi  ja alennus oli 70 %!!!

Ystävät hyvät, älkää missään nimessä hävittäkö nuoruuden aikaisia kirjeenvaihtojanne. Minun oma kirjeenvaihtoni rajoittuu kalifornialaisen Garyn, portugalilaisen Antonion ja ensimmäisen, edesmenneen mieheni kirjeisiin. Mieheni kirjeet kirjoitin puhtaaksi ja tuttavani on niistä nitomassa pientä kirjaa valokuvien kera. Saavat pojat(toisesta avioliitostani) aikanaan päättää, säilyttävätkö tuleville sukupolville. Minun kirjoitusosuuteni miehelleni oli olematon, koska minä soitin takaisin!

Amerikan tätieni kanssa kirjoittelin aikanaan ahkerasti, mutta kaikki kirjeet eivät ole enää tallessa. Heidän luonaan Bostonissa olin kesän 1969 ja kirjoittelu sen kun kiihtyi sen jälkeen. Erittäin harmissani olin myös silloin, kun velipoika oli päättänyt polttaa lukioaikaisen, leppävirtalaisen "maajussin" kanssa käymäni kirjeenvaihdon. En ollut tarpeeksi hyvin piilottanut kirjeitä! Hän oli minua yhdeksän vuotta vanhempi ja äitinikin oli vähän sitä mieltä, että ikäero oli  liian suuri.

Pah, sanoisin nyt ikäerosta. Joskin nyt pitäisi kyllä löytää noin yhdeksän vuotta nuorempi "talonmies"!

Vaikka en kovin usein ehdi täällä kirjoittaa, käyn kuitenkin useimmiten "yökyöpelinä" juttujanne lukemassa. Antakaa runosuonienne pulputa.


Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #18 : 05.01.2013 17:16:10 »

Et myöskään lopeta tai vähennä täällä kirjoittelua! Taidamme olla täällä kauiten olleita, Piikatyttö varmaan myös. Saavat vain kestää meitä.  ;D

Tää on rauhallinen ja mukava foorumi. Pidetään vaan tämä pystyssä.  :-*

Täältä taas löysin itseni. En suinkaan tarkoittanut, että minua pitäisi maanitella jäämään palstalle. Mihinkäs minä täältä.
Satuin vaan katsomaan tilastoja ja ajattelin, mitä sivullinen tarkkailija saattaisi ajatella lörpöttelijästä. Taustalla huono suomalainen itsetunto --- mitä tuo elefantti minusta ajattelee --- vai miten se vitsi menikään.  ;D

Siivous on pysynyt edelleen vuosia sitten maksetuissa vero-, sähkö- yms. lapuissa.  Kirjeet, kortit ja päiväkirjat ovat toistaiseksi rauhassa.
Aikoinaan poltimme PP:n kanssa lemmekkäät kirjeemme mökin pihalle rakennetussa roviossa. Niitä oli paljon, koska riiatessa asuimme eri puolilla maata ja näimme tosi harvoin. Olisi pitänyt säästää jokunen kappale. Niillä olisi nyt voinut kiristää... tyyliin mitä lupasit helmikuussa 1964, onko lupaus pidetty, häh?

Vaihtuvat päivät, tänään oli aurinkoista ja ihan selvästi muutamaa kukonaskelta pitempi kuin ennen joulua.