Kirjoittaja Aihe: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..  (Luettu 16428 kertaa)

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Saatoimpa jouluksi "unehtaa"ystävävien tervehtimiset,,ja muut kommervenkit.
Nyt kuitenkin voisin vilpittömästi "syytää kokovuodelle onnentoivottelut kaikille..
-Hemulille kirjotteluhaluja..sua me tarkkaillaan" ja sun kalenterejas tarvitaan,,
päiväkin on jo paljo pirempi.

-Pauliinalle, Hämeen mettänkorpeen tiedottatasin sun olevan siellä hedelmällisessä
kasvupohjassa..sulta irtoo vähän mutta viisaita..

-Piikatyttö; vuos-kymmenen rakentaja.Menestystä valitsemallasi uralla, :o
Kertoiko Takkamuurari miten laastin hyvyys todetaan?

-Matleena; Runouden airut.... Lisää niitä niin julkaisen ne omissa nimissäni 8).

Justiina  (kuoma); Ei niinkään "kai.. sitähän se oli ,viattomuutta menneeltä ajalta".
Olkoonkin niin että Jouluun on ajan hengessä ympätty "viallisuutta".. kaikenmoiset
Bin-Upat..lapsiinkin.
Kivaa kaikille!

 

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #1 : 01.01.2013 17:48:55 »
Kiitos kuomalle, vointia ja tasaista oloa. ;)

Nyt on jo eletty monta tovia tätä uutta vuotta.  Selailin äsken Savon Sanomilta tullutta Kodin kalenteria 2013. Siinä on savonkielisiä mietelauseita.
Löysin  näin vuoden alkuun sopivan:

Tyhjästä voep alakoo,
tietämätä mitenkä
männöö loppuun.
Kyllä ne konstit matkalla löötyy.


Siihen luotamme!

Hauska tuo "paevat". Niin Georg O. äänsi. Kun a:n päälle pistetään tunnukset, tulee savoksi päevät.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #2 : 01.01.2013 23:24:45 »
Kropsu, minusta tuli laastintekijämestari Tiileri-ekspertti Pekan opissa!

Kaksi viikkoa teimme yhteistyötä, kahdeksan tuntia minimissään päivässä. Tiililavojen purkamisessa ja sisälle kantamisessa  oli apuna junioria ym. sakkia, mutta minä ne tiilet sitten Pekan aina vain korkeammalle nousevalle korokkeelle nostelin. Laastin sekoitin ulkona ja Pekka sitten lisäsi joko vettä tai laastijauhoa! Taisi joku kerta olla aivan sopivaakin. Kaksi viikkoa ahersimme, takan takaseinä on tiiltä ja myös piippu, joka lähtee takan vierestä nousemaan, piti katolle saakka muurata. Mutta ammattimies oli asialla, hanslankarista sitten en arvosanaa osaa antaa, itteään kun ei viitsi kehua!!!

Vielä suurempi urakka minulla oli, kun jokainen  seinän hirsipaneelimetri ja jokainen kattopaneelimetri käsiteltiin Osmocolorin luonnonvalkoisella vahalla. Siksi, ettei paneeli lähde tummumaan. Ensin pensselillä levitys ja sitten puuvillarätillä "kiilloitus". Sama käsittely myös kaikille sisäoville.

Mutta onneksi on ruumiillistakin työtä oppinut maalla tekemään. Olivat ne maitotonkatkin viis- ja kuuskymppisiä ja niitä keskenkasvuisenakin nosteltiin.

Tämän vuoden projekti on hirsirunkoisen syntymäkotini täysremontti ja Tiileri-Pekkaa taas tarvitaan. Aion tulevana syksynä asua syntymäkodissani ja niinpä "ympyräni sulkeutuu"!!!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #3 : 02.01.2013 10:27:33 »
Vaihtuvat nyt myös maanosat.
Laukut on pakattu ja Florida kutsuu.Menomatka on vaiherikas.
Ensin lennän helsinkiin,sieltä saan matkaoppaaksi tyttäreni,lennnämme Pariisiin.
Pariisista on sitten suora lento Miamiin.
 Tulomatka on sitten suora lento Helsinkiin.Aion olla perillä pari kuukautta .

Menen aivan siksi että pieni lapsenlapseni oppii Suomee ja Savvoo....

Maaliskuussa takaisin ja sitten voi toivottavasti vielä hiihdellä auringoisilla hangilla.
Voikaa hyvin ystävät,hymyillään kun tavataan.



Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #4 : 02.01.2013 10:42:01 »
Hyvää matkaa sinulle Anniliisa sinne Floridaan ja mukavia hetkiä lapsenlapsesi seurassa.

Kropsulle sanoisin, että mitähän se tarkkailu tarkoittaa - uskallankohan mitään kirjoittaa.
Niitä kalentereja meiltä löytyy aina 40-luvulta, ensin anopilta ja sitten perin minä sen muistiin laittamisen...

Eipä huolta, jatketaan vaan entiseen malliin!
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #5 : 02.01.2013 12:08:26 »
Oikein hyvää matkaa sinulle Anniliisa! Nauti olostasi. Palaat sitten takaisin Suomen kevääseen, kuin muuttolintu.  :)

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #6 : 02.01.2013 12:21:13 »
Hymyllään Anniliisa näin lähtiessäsikin..
hyvää reissua sulle kaikella lailla.
Tervetuloo takaisin, hymyillään silloin keväälle.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #7 : 02.01.2013 15:18:07 »
Minäkin toivotan Anniliisalle hyvää matkaa.Vietä mukavat pari kuukautta ja palaa sitten takaisin Suomen kevääseen.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #8 : 02.01.2013 16:58:54 »
Mukavaa ja turvallista matkaa, Anniliisa! 
Tammikuu on omiaan oleskella ulkomailla. Monesti on pimeää ja sateentuhruista, vain kinokset kasvavat päivä päivältä ja kevät tuntuu kaukaiselta haaveelta.

Opetahan lapsenlapselle savvoo, se on tärkee kielj aenae meijän mielestä.  ;D

*****
Mutta minne on kadonnut toinen Floridan-kävijämme Pellava? Hänhän oli talvisin au pairina Amerikassa.

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #9 : 03.01.2013 06:37:23 »
Hyvää matkaa sinulle Anniliisa sinne Floridaan ja mukavia hetkiä lapsenlapsesi seurassa.

Kropsulle sanoisin, että mitähän se tarkkailu tarkoittaa - uskallankohan mitään kirjoittaa.
Niitä kalentereja meiltä löytyy aina 40-luvulta, ensin anopilta ja sitten perin minä sen muistiin laittamisen...

Eipä huolta, jatketaan vaan entiseen malliin!

Ei Hemuli se tarkkailu mitään kyttäämistä tarkottanu.
Sitä lähinnä et kun kirjotat nin asiallisia ja hyvin niin
tarkkailen että eikös se hemuli tänään mitään oo julkassu.
"Syhyäviä etusormia vaan sulle koko vuodeksi!! 

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #10 : 03.01.2013 10:32:36 »
Jaahas Kropsu, leikkiähän minä....

Ei vaan aina tahdo löytyä sitä inspiraatioo, että jotain saisi aikaiseksi.
Nämä päivät, jolloin on vain kaksi hämärää vastakkain, nekin jollain lailla masentaa - ei huvita mikään -
ei oikein viittis ollakkaan.

Mutta kevättä kohden mennään, kai se siitä...
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

pauliina

  • Vieras
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #11 : 03.01.2013 13:24:18 »

Ei vaan aina tahdo löytyä sitä inspiraatioo, että jotain saisi aikaiseksi.
Nämä päivät, jolloin on vain kaksi hämärää vastakkain, nekin jollain lailla masentaa - ei huvita mikään -
ei oikein viittis ollakkaan.

Mutta kevättä kohden mennään, kai se siitä...

 Näin se on Hemuli,suurin asia minkä sain tänään aikaiseksi oli papusopan keitto kinkun tähteistä :-\.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #12 : 03.01.2013 13:50:31 »
suurin asia minkä sain tänään aikaiseksi oli papusopan keitto kinkun tähteistä :-\.

Hih! Mun ei tarvii tänään tehdä edes ruokaa.
Isäntä kävi Laitilasta hakemaan traktoriin uuden akun ja käskin hänen syödä jossain reissullansa.
Tuli kotiin ja sanoi ABC:llä olleen huonoja vetisiä perunoita, mutta niillä saa kuitenkin pärjätä päivän.
Kuten huomaatte, laiska emäntä meillä...

Minä ja tyttö ollaan joskus päivä kaffeen ja voileivän nojalla ja mitä nyt sattuu jääkaapissa olemaan.
Meille ei ole lainkaan vaarallista, vaikka vallan paastottaisiin päivä.

Näin tämäkin harmaa päivä tässä kuluu, sukankudin on meneillään ja välillä pitää kurkata mitä uutta täältä löytyy.  ::)
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #13 : 03.01.2013 16:15:21 »
Terve siskot, Pauliina ja Hemuli!

Vähätöiseksi minäkin olen muuttunut. Varsinkin nyt kun olen pelkkä oleskeluneuvos ja koti on oleskelukoti ja saan palkkaa oleskelusta - kunhan muistan hengittää - tahtoopi pelkästään lounaan laitto olla päivän ainut aikaansaannos. Aamupuuronsa PP keittää itse, iltapalan kumpikin rakentelee jääkaapin antimista.

Takaraivossani on kauan kytenyt päätös käydä henkilöhistorian kimppuun hävitysmielessä. Tänään se alkoi. Mitä kukaan tekee vanhoilla palkkakuiteilla ja Tiimarista ostetuilla joulukorteilla viime vuosikymmeneltä? Viisitoista vuotta sitten maksetulla verolapulla? Kohta etenen päiväkirjoihin ja kirjeisiin. Liian henkilökohtaista jälkipolville. Pitäkööt mielikuvansa Justiina-mummosta.

Hidasta ja pölyistä puuhaa on arkistojen aarteiden hävittäminen. Ulos pitäisi vielä mennä, mutta se vaatii toimivaa otsalamppua ja polkukelkkaa tukena. Pihatie on tosi liukas.

Terveisin Justiina, kohta ilman historiaa

P.s. Uudenvuoden kunniaksi ajattelin vähentää lörpöttelyä netissä. Huomasin kirjoittaneeni useammin kuin toiset foorumilaiset. Ei minulla ole asiaa enemmän kuin muilla, olenpahan vain joutilaampi kuin muut.

pauliina

  • Vieras
Vs: Vaihtuvat paevat,,vuosien mennen..Georg Otss..
« Vastaus #14 : 03.01.2013 16:39:33 »

P.s. Uudenvuoden kunniaksi ajattelin vähentää lörpöttelyä netissä. Huomasin kirjoittaneeni useammin kuin toiset foorumilaiset. Ei minulla ole asiaa enemmän kuin muilla, olenpahan vain joutilaampi kuin muut.

 Ja,pah sanon minä, älä noin ajattele, ei se joutilaisuudesta johdu,toisilla vaan sanat luistaa paremmin kuin toisilla, kirjoitettunakin :).