Kirjoittaja Aihe: Ohi On....  (Luettu 16409 kertaa)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Ohi On....
« : 27.12.2012 10:30:24 »
Kyllä tämä joulu on nyt katsottu.Alennusmyynnit ja rakettimainokset ovat nyt päivän uutiset.
Martat neuvovat ruokapalstoilla miten voi hyödyntää jouluruokia tähteet.
Varmaan nuo kasvispyörykät pitää kokeilla.
Lanttu,porkkana ja perunalaatikoiden tähteet vain yhteen,lisäksi muutama muna ja yrttimausteita,ei suolaa.
Sitten paistetaan pyöryköitä tai pihvejä ohukaispannulla,maistuu nuorisollekin ranskanperunoiden lisänä...
Täällä saatiin taas uutta .
Niinpä Pumpulin neuvojen mukaan ,ylös ,ulos ja lumitöihin.
PS.meidän taloyhtiön lumimiehellä on niin suuret koneet että ei häntä voi nyt laskea pihateille.
Kadunvarren ja autotallin edustan voi vain ajella ja loput on sellaista asukkaiden hyötyliikuntaa...

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Ohi On....
« Vastaus #1 : 27.12.2012 10:45:59 »
Meidän yhtiön lumimiehellä on pienet, näppärät vehkeet. Juuri levittelee hiekkaa tuossa ikkunani alla.  ;)

Hyviä välipäiviä kaikille!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Ohi On....
« Vastaus #2 : 27.12.2012 16:21:54 »
Kyllä täälläkin on noita isännöitsijävirmoja joilla on myös omat huoltokalustot.
Mutta meillä on pieni ja tosi tarkka taloyhtiö,nämä maanviljelijät tekevät paljon edullisemmin ja
ei tarvitse maksaa lumesta kaatopaikka maksua kun hän vie ne oman peltonsa pientareelle..
Näin säästämme monta euroa,niinhan sitä sanotaan että rahalla saa ja hevosella pääsee.
....minun tittelini on Hal,Puh,joht....en halua röystäillä. on melkoinen koiran virka,jos haluaa että kaikki talon asukkaat tervehtivät...

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Ohi On....
« Vastaus #3 : 28.12.2012 12:47:49 »
Hepskukkuu!

Ohi on tosiaan kaikki hössötykset...
Paremmin hiljaiseloa on ollut joulunaika, joulupäivänä kävimme siskoni luona, se on melkein perinne, että sisarukset kokoontuvat sinne joulupäivänä ja loppiaisena ollaan meillä.
Tapaninpäivänä olin pojan tyttärien kanssa elokuvissa katsomassa Ellaa ja kavereita, samalla tuli katsastettua uusittu elokuvateatteri, joka on hienosti jaettu kahdeksi saliksi.

Tänää syötiin viimeiset jouluruoat, mitä nyt kinkkua on vielä jäljellä. Vaikka kinkku oli sitä hyvää Kivikylän laatua niin nyt en voi sitä kehua. Oli suolaista ja kumman tiivistä, vaikka en varmaankaan pitänyt sitä liikaa uunissa. Aina vaan ei voi onnistua.

Nyt lähden testaamaan lasten VII-peliä, voiko mummu sillä mitään pelata.

Ulkona on muutama pakkasaste, eilen jo käväisi suojan puolella ja vähän taisi sataa vettäkin.

- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

espen

  • Vieras
Vs: Ohi On....
« Vastaus #4 : 28.12.2012 14:27:10 »

 Samoin meillä, kinkku oli hitusen liian suolaista. Oliko se Kivikylän, niin en kyllä nyt ole varma. Mutta poika toi toisen kinkun vain 5-kiloisen eilen, se on ainakin Kivikylän, pitää maistella onko myös suolainen.

Oivoi, ennenvanhaan oli sitä silavaa paljon ja pehmeän makuisia kinkkuja, eikä liian suolaisia. No, pääasiahan on että on jotakin suuhunpantavaa. Jossain päin maailmassa ihmeteltäisiin näitä "narinoita"

 


Ei muuta kuin Hyvää Uutta Vuotta kaikille Foorumisteille !

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Ohi On....
« Vastaus #5 : 29.12.2012 07:29:49 »
On se hyvä että meni joulu ohi ja arki koittaa.Uusi vuosi tässä nyt on edessä mutta ei siinä ole kuin yksi pyhäpäivä.Joulumme ei nyt ollut paras mahdollinen tämän käden murtumisen vuoksi mutta onneksi kaiken saa valmiina kaupasta.Ei ne niin hyviä ruokia ole kuin itse valmistetut mutta niihin oli tyydyttävä tässä tilanteessa ja on tyydyttävä edelleenkin.Eilen en käynyt kaupassa mutta tänään on lähdettävä mikroruokaa hakemaan jos aiotaan syödäkin.Saa nähdä milloin ne antaa luvan yrittää kättä vähän käyttää.Itse ei uskalla mennä testailemaan.

Hyvää vuodenvaihdetta!

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Ohi On....
« Vastaus #6 : 29.12.2012 09:08:42 »
Tuntuu, että vähän jokainen huokailee, että hyvä, kun joulu meni!

Olemme kai sitä ikäluokkaa, jonka pitää kaikki tehdä itse. Kerronpa tädistäni, 90 vee. Joka joulunalus hän riipii kaikki astiat ulos astiakaapeista. Pesee hyllyt ja laittaa uudet hyllypaperit. Sitten hän pesee ja silittää hyllyjen reunoissa olevat virkatut reunakorsteet. Vain nastojen kiinnitykseen hän tarvitsee apua.

Luin jostakin, että älä siivoa kaappeja jouluksi, jos et aio viettää joulua kaapissa.

Täytyy tunnustaa, että yksineläjänä ostan välillä "äitien tekemää ruokaa". Uskallanpa väittää, että ei se itsetehty välttämättä niin kovin paljon parempaa ole! Onkohan kukaan tutkinut, miten lie hinnan kanssa?

Tunnen noita vihannesviljelijöitä, jotka pakkaa salaattiaineet valmiiksi pilkottuna pussiin. Joskus olen ostanut. Nauru tuli, kun caesarsalaattipussista tuli ulos kuivia leipäkuutioita. Niitä olisi ollut omassakin kaapissa!  ;D

Väittäkää vastaan!

Hyvää Uutta Vuotta!  :)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Ohi On....
« Vastaus #7 : 29.12.2012 12:10:54 »
Voi olla Pumpuli halvempaakin tuo valmis ruoka jos käy oikein aineita laskemaan mitä mihinkin tarvitsee.Käväisin jo kaupassa ja ostin Lasagnea ja jotain kiusausta huomiseksikin.Niitä pussisalaatteja en ole koskaan ostanut vaan niitä rasiassa olevia.Kun pääsin kotiin saimme vielä kahvikakun.Eräs ystävä toi sen.Sanoi leiponeensa sen meitä varten kun en nyt pysty leipomaan.

Ajattelin jos vaikka laiskistun näinä viikkoina kun ei tarvi mitään tehdä ja en viitsi tehdä toivuttuanikaan mitään.Tulee vielä tavaksi tämä tekemättömyys.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Ohi On....
« Vastaus #8 : 29.12.2012 12:28:58 »
Tuntuu tosi hienolta tämä yhteisöllisyys, mikä teillä siellä vallitsee.  Autetaan naapuria, haetaan yhteisiin rientoihin, tuodaan ruokaa ja käydään katsomassa.

Kerronpa vielä YstäväMiehestäni. Kuntonsa ja näkönsä on huonontunut. Viime viikolla kotipalvelu alkoi tuoda hänelle kerran päivässä ruokaa. Kyllä sieltä puhelimesta nyt kuuluu murinaa. On tottunut savustamaan kaloja ja panemaan lihakönttiä uuniin. Keitot ei oikein tahdo kelvata. Yritän  parhaani mukaan "aivopestä jästipäätä", ettei vaan lopettasi tarjoilua.  >:(

Toinen harmin paikka hänelle on, kun pitäisi luopua autosta. Kohta viedään kortti, kun näkö vaan huononee. Mutta että taksilla ajais.  ???

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Ohi On....
« Vastaus #9 : 29.12.2012 17:19:20 »
Kerronpa vielä YstäväMiehestäni. Kuntonsa ja näkönsä on huonontunut. Viime viikolla kotipalvelu alkoi tuoda hänelle kerran päivässä ruokaa. Kyllä sieltä puhelimesta nyt kuuluu murinaa. On tottunut savustamaan kaloja ja panemaan lihakönttiä uuniin. Keitot ei oikein tahdo kelvata. Yritän  parhaani mukaan "aivopestä jästipäätä", ettei vaan lopettasi tarjoilua.  >:(

Minulla on ystävämummo, joka siirtyi myös kotipalvelun "leipiin" tai oikeastaan ruokintaan. Ihan samaa murinaa kuuluu, vaikka me tuttavat jaksamme kehua muonipuolista ruokaa ja komeaa nuorukaista, joka valmiin annoksen töytyyttää mummon pöydälle iloisen tervehdyksen saattelemana. Kelpais mullekin, kumpikin!  ;)
Saa nähdä, miten itse suhtaudun kotiapuun. Mikäli sitä ehdin tarvitsemaan ja mikäli sitä on tarjolla. Pitänee sitten siirtyä kuntakeskukseen, ettei soppa jäähdy matkalla  ::)

Jouluruoasta sen verran, että meillä ei ollut kinkkua ollenkaan. Ostin sianfileen ja paistoin sen. Puolet laitoin pakastimeen, toista puolta on järsitty monta päivää. Saimme monenlaisia kaloja, mätihyytelöä ja kinkkua evääksi lähtiessämme joulun vietosta Perijättären ja Unelma Vävyn huushollista. Niitä tässä on sulateltu.

Monena jouluna olen ostanut laatikoita ja salaatteja kaupasta ihan hyvällä omallatunnolla. Nyt joutessani paistelin laatikoita itse.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Ohi On....
« Vastaus #10 : 06.01.2013 07:21:33 »
No nyt alkaa päästä joulunajasta kokonaan eroon kun on loppiaiseen päästy.Silloinhan kaikki jouluun liittyvä kerätään tai heitetään pois.Ei ole pitkään aikaan pyhiä vaan tavallista arkea puurrettavana mikä minusta on hyvä asia.

Tuli mieleen nuuttipukit että mikä merkitys heillä oli joulun lopetukseen.Meillä kun ei sitä perinnettä ollut niin minulle on aina tämä loppiainen lopettanut joulun.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2013 07:31:49 kirjoittanut Annuska »

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Ohi On....
« Vastaus #11 : 07.01.2013 16:41:35 »
On se hianoo ko joulu on ohi, kuusi tönöttää tuvasa ja kaikki jouluvalokki on palamasa.
Ny niistä saa kaikesa rauhasa nauttia, istua keinustualisa ja kuttoo sukkaa....
Ei taira montaa tämmästä mummua löytyä,
mutta kukin taaplaa tyylillään ja tää on mun tyylini... ;)
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Ohi On....
« Vastaus #12 : 07.01.2013 23:27:49 »
On se hianoo ko joulu on ohi, kuusi tönöttää tuvasa ja kaikki jouluvalokki on palamasa.
Ny niistä saa kaikesa rauhasa nauttia, istua keinustualisa ja kuttoo sukkaa....
Ei taira montaa tämmästä mummua löytyä,
mutta kukin taaplaa tyylillään ja tää on mun tyylini... ;)

Nauttiskele vaan joulustasi hemuli, minä en osaa koko joulua kovin noteerata.
Sain kyllä kyläkirja uutuuden kotikylästä tehdyn, oli siinä vuostakaista sukutietoa
sampulaisista. Sinäkin hemuli varmaan siitä tuttuja taloja löytäisit, mahdollisesti
suvun tynkääkin.. Minäkin mummulankautta olen sukua moneen haaraan, puoli-vuostuhannen ajalta 

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Ohi On....
« Vastaus #13 : 10.01.2013 13:08:22 »
On se hianoo ko joulu on ohi, kuusi tönöttää tuvasa ja kaikki jouluvalokki on palamasa.

 :D
Eilen meidänkin kuusi vasta lähti. Koristeita ja kynttilöitä otettaessa neulaset valahtivat lattialle. Ensin lähti ranka ulos, sitten neulaset lakaistiin biosankoon.
Ihmeesti se varisti, vaikka tyvi oli koko ajan vedessä.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Ohi On....
« Vastaus #14 : 10.01.2013 16:01:07 »
Meillä vieläkin on kuusi tuvassa, josko tänään illalla riipisi koristeet ja kynttilät pois ja huomenaamulla karsittaisiin se jä lyötäisiin oksat tuvan pesään.

Juu juu, ihan vaan tuvassa oksasaksilla oksat poikki ja sitä rataa, paljas ranka viedään puuhuoneen nurkalle.

Ei ole ensi joulun edellä antaa vaihdossa vanhaa kuusta. Joku joulukuusen myyjä kun oli imoittanut ottavansa vanhan kuusen vaihdossa.  ;)
Meillä tosin on vielä tähän asti haettu kuusi omasta metästä, mutta tiedä sitten miten on jatkossa, kun oli kuulemma ainoa kelvollinen se mikä nyt jouluksi tuotiin.

Että silleen....

Ps. Kropsulle vielä sen verran, että ei löydy mulle Sammusta sukulaisia ja aika vieraaksi on jäänyt koko kylä, mitä nyt Tampereelle päin mennessä ohi ajellaan, niin ja silloin joskus aikoja sitten Ripovuorelle mentiin.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2013 16:04:22 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -