Kirjoittaja Aihe: Avustamisesta  (Luettu 7448 kertaa)

Anonymous

  • Vieras
Avustamisesta
« : 10.03.2011 16:42:48 »
Maailmassa tapahtuu kauheita. Tällä kertaa Pohjois-Afrikassa ja arabimaissa. Ihailen suuresti niitä ihmisiä jotka lähtevät sinne itse auttamaan, mutta kun minusta ei siihen ole, voisin ehkä edes pienellä rahalla osallistua. Mutta mitä kautta? Kun viime aikoina on paljastunut turhan paljon tapauksia, joissa avustusrahat hupenevat avustusorganisaation pyörittämiseen tai pahimmissa tapauksissa jonkun yksityisen taskuun. Kertokaa hyvät ihmiset kokemuksistanne, mikä on se taho jolle voisi turvallisin mielin lahjoittaa.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anonymous

  • Vieras
Re: Avustamisesta
« Vastaus #1 : 10.03.2011 20:25:02 »
Olen vuosikymmenet tehnyt vapaaehtoistyötä SPR:n riveissä. Osastomme kerää rahaa pahan päivän varalle, niin että voimme avustaa silloin, kun jossain on iso hätä. Juuri tänään lähti osastoltamme avustussumma SPR:n katastrofirahastoon, suunnattuna Libyan kriisiin.

Voit saada tietoa os.sta www.redcross.fi, tai paikkakuntasi SPR:n paikallisosastosta. Lahjoituksen voi tehdä netissä, pankeissa, posteissa ym.

SPR:n paikallisosastot ottavat myös mielellään riveihinsä uusia vapaaehtoistyöntekijöitä.  :idea:
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Avustamisesta
« Vastaus #2 : 09.03.2017 08:19:59 »
Tämä ei ole politiikkaa vaan tyhmän kysymys.Jos meillä nyt olisi vaikka tämä valinnanvapaus näissä terveyspalveluissa.
.Minä olisin halukas menemään nyt vaikka hoidattamaan  tätä kipuilevaa olkapäätäni.Sitä kun on hoidettu piikein ja kuntoutuksin aina tarpeen mukaan ja yksityispuolellakin kalliilla rahalla.
Jos minä nyt tässä... uudessa systeemissä... valitsisin taas tämän niin peloitellun Addetton ,tarkoitan tämän rahamiesten puolen. niin kuka nyt maksais nämä kalliit hoidot. Minä vai Kela ,joka on yhteiskuntamme ja veronmaksajat .Jos saisin vaikka sen paljonpuhutun palvelusetelin 50 € ja hoito maksaa 200€,kenelle lasku tästä 150 €
Osaako kukaan tätä selittää,tai siis vääntää oikein ..rautalangasta.. niin että tyhmäkin sen ymmärtää..

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Avustamisesta
« Vastaus #3 : 09.03.2017 18:00:53 »
Asiasta en tiedä mitään, mutta vastaan silti.  ;D
Jo ajat sitten lopetin sote-uudistuksen vaiheitten seuraamisen. Viisaammatkaan eivät näytä olevan asiasta perillä. Ties vaikka koko uudistus tyssäisi hallituksen kaatumiseen. Sekin on mahdollista ensi kesänä. Sitten aloitetaan alusta toiselta pohjalta - ehkä.

Eiköhän me vain Anniliisa odotella valmista, jos sellaista tulee vuonna 2019. Sen olen ollut ymmärtävinäni, että maakunnat järjestävät terveys- ja sosiaaliasiat ja me kaikki maksamme ne veroissa kuten ennenkin. Valtio maksaa maakunnille könttäsumman, jonka suuruus riippuu väestön määrästä, ikärakenteesta ja sairastavuudesta. (Me täällä Pohjois-Savossa olemme vanhoja ja sairaita eli tulemme kalliiksi.) Lisäksi rahaa tulee käyttäjämaksuista kuten nytkin. Veronmaksajille kaikki lopulta kääntyy.
Yksityiset palveluntarjoajat toimivat varmaan vastaisuudessakin suuremmilla paikkakunnilla. Näitten roolista parhaillaan väännetään eduskunnassa. En enää jaksa seurata vääntöä.

Joka elää, näkee mihin kaikki johtaa. Tuleeko takki vai tuluskukkaro kuten sadussa Hiiri kissalla räätälinä.