Kirjoittaja Aihe: Liikunta  (Luettu 49953 kertaa)

leea

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #15 : 24.05.2013 12:32:31 »
Heipä hei !!

Pyöräily,tanssi ja vesiliikunta,,,siinä ne tärkeimmät.
Pyöräily jää talven tullen,,,siihen tilalle jumppaa, ja kuntosaliakin, n. kerta viikossa. Näillä pitää koittaa pärjäillä.
Pakko kuitenkin tunnustaa että liian paljon* hyviä* tekosyitä jättää liikunta väliin.
Sen takia minulle sopii noi ryhmä jutut hyvin...niistä ei kehtaa kieltäytyä. Ryhmissä yleensä toiset pitää kuria,. tosin sitten kannustavatkin heikkona hetkenä kun ei millään viittis/jaksais  lähteä mukaan.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #16 : 28.05.2013 19:48:55 »
Pyöräily on hyvä harrastus. Minä en ole vuosiin pyöräillyt. Pyörä varastettiin ja sen jälkeen ei uutta ostettu. En enää kai uskaltaisikaan mennä tuonne ajelemaan näin pitkän tauon jälkeen.

Kävelin kaverin kanssa nyt neljältä melko pitkän lenkin. Kuuma vaan tuppasi tulemaan kun aurinko paistoi vaikka meillä oli lyhythihainen paita päällä. Onneksi tuuli kävi sentään jonkin verran. Sehän se on kesällä hankala puoli tuo lämpö. Pitäisi kävellä aamulla aikaisin ja illalla myöhään kun aurinko on laskenut.

Onneksi kuitenkin on lenkkikaveri niin tulee lähdettyä. Yksin ei oikein viitsi lähteä ilman asiaa kävelemään. Se on varmaankin monella syy liikkumisen vähyyteen kun ei ole kaveria.

Mites Leea teillä siellä noiden ryhmäjuttujen kanssa. Pidetäänkö siellä kesätauko ja vasta syksyllä jatketaan. Yleensähän kaikki eläkeläiskerhot ja muut ryhmät jäävät kesätauolle. Täällä on muistaakseni kesäisin ollut jotain puistojumppaa mihin voi kuka tahansa osallistua, mutta en ole käynyt kun on tuolla keskustassa ja sinne pitäisi bussilla mennä.

Mutta nyt on minunkin mentävä. Liikkukaa vointinne mukaan!

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #17 : 28.05.2013 22:51:26 »
Pidän tai oikeastaan pidin pyöräilystä kovasti enen kuin kaaduin pyörän kanssa. Sitten kaaduin maastossa vielä parikin kertaa ja menetin maastopyörän tapaisen korkearunkoisen pyöräni perheen toimesta. PP osti  lahjaksi mummopyörän ja tytär talutti entiseni omaan käyttöönsä. Mummopyörässä on oikein tavarakori ja hameverkko.  Siinä on myös ikävän pysty ajoasento. Ei tee mieli ajella pitkiä matkoja. Eipä meillä ole pyöräteitäkään lähitienoilla. Soratie pölyää näin kuivalla säällä.

Mutta onneksi on olemassa kuntopyörä! Laitan kuulokkeet korviin, etsin Areenasta puolen tunnin ohjelman ja sotken sen kuin jaksan. ;D Kyllä siinä hiki irtoaa!




Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #18 : 29.05.2013 08:32:10 »
Kuntopyörä on kyllä hyvä kuntoiluväline. Meillä vaan on pienet tilat ettei olla sellaista hankittu. Rollaattorille on myös oltava tilaa kun mies sillä kulkee sisälläkin. Toisinaan hän kulkee ilman ottaen tukea seinistä ja huonekaluista. Joskus minuakin hirvittää että jospa hän kaatuu.

Kolmipyöräisiäkin on aikuisille. Eräskin tuttava sai sellaisen sairaalan apuvälinelainaamosta. Kyllähän niitä myydään omaksikin liikkeissä. Sekin on hyvä silloin jos on huono liikkumaan eikä uskalla normaalipyörällä kulkea. Samoin nämä pyöräkelkat.

Meidänkään tässä kerrostalossa ei ole mitään kerhohuonetta mihin voisi laittaa jotain harrastusvälineitä asukkaita varten. Jotkut pienetkin kuntoiluvälineet olisi mukavia. Samoin muitakin harrastuksia varten tarvikkeita kuten esim. kangaspuut. Moni tykkäisi varmaan.

Tänään tulee taas aurinkoinen kesäpäivä. Ei kun ulos!


leea

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #19 : 29.05.2013 08:39:19 »
Kaunista aurinkoista aamua!!

Tänne povattu kesän lämpöennätystä tälle päivää...ja sehän kyllä sopii
Jokohan uskaltais uimaan..Nuoriso jo viikon verran kulkenut tuolla uimapaikaksi laitetulla soramontulla...jokivesi vielä liian kylmää.

Annuska, kyselit noista ryhmäjutuista...Kyllä ne kesäksi *virallisesti* loppuu. Muutaman kerran kesässä kokoonnumme yhteen jotain harrastamaan.
Esim. yksi vesujumppaaja kutsuu porukan vesikävelemään kotinsa rantaan.
 Naislauma ilakoi joessa..ja miehet lämmittävät saunoja...parhaillaan kolmekin saunaa lämpimänä.

Tänä kesänä aijotaan kokeilla olisko ihmisillä kiinnostusta kokoontua urheilukentälle pelaileen bocciaa, Useamman yhdistyksen yhteisenä juttuna, Kysyntää ollut ,saa sitten nähdä montako saapuu paikalle kunhan aloitetaan.

Tanssimassa tietysti kesälläkin käydään...iso tanssilava tuossa lähi etäisyydellä. ;D

 




Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #20 : 29.05.2013 14:59:04 »
Hyvähän tuo on kun kokoonnutte kesäisinkin vaikka muutamankin kerran. Näen sieluni silmin kun te naislauma ilakoitte ja vesikävelette siellä joessa.

Tuota bocciaa en ole koskaan nähnyt pelattavan. Nimi on tuttu kun eräs naapurin rouva joka on eläkeläisyhdistyksissä on siitä puhunut. Olen myös lukenut lehdistä heidän ilmoituksiaan joissa siitä on mainittu.  En ole eläkeläisjutuissa mukana kun jään eläkkeelle vasta tämän vuoden lopussa. Katsotaan sitten liittyykö johonkin ryhmään vai ei.

Ei muuta kuin ulos nyt. Hyvä sää on.

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #21 : 30.05.2013 17:38:43 »
Olen koko ikäni ollut " liikuntakärpäsen " purema ja melkein kaikki lajit käy.
Erilaiset jumpat, tanssit, pyöräily, sauvakävely, uinti ,kuntosali, hiihto ym.

Naapuri on kyllä joskus vihjaillut, että kyllä pihanhoitokin kuntoilusta
kävisi, mutta se ei valitettavasti oikein innosta.

Kyllä liikunta on tosi kivaa ja hyödyllistä, että eikun menoksi.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #22 : 02.06.2013 12:06:48 »
Sisko oli meillä nyt aamupäivällä ja lähdin saattelemaan häntä kotiin ja kävelin kierroksen samalla. Oli kyllä tosi lämmintä vaikka hiljaa kuljinkin. Takaisin tullessa jo kotia lähestyessä ja viime metreillä tuntui että huono olohan täällä kuumuudessa tulee.  Ei näköjään kovinkaan pitkiä kierroksia kannata kuljeskella helteessä.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #23 : 02.06.2013 13:27:32 »
Patiolleni paistaa aurinko koko päivän. Nyt on markiisin varjossa 32 astetta.  8)

Päivän liikuntasuoritus on kun käyn hakemassa keittiöstä syötävää ja juotavaa, levitän aurinkovoidetta, siirryn tuolilta patjalle ja takisin, käännän kirjan lehtiä. Menossa "Vaimo 22", Amerikkalista höpinää!

Muistakaa juoda tarpeeksi (ei viinaa)!  ;)

Olkapäässä jänteen revähtymä, mutta näin kauniina päivänä en viitsi valittaa. Melkoisessa "pilvessä" olen kyllä.  :(

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #24 : 02.06.2013 23:24:12 »
Lämmintä piisaa,evakoin itseni ikkunaremppa karkuun.nyt kolmatta viikkoa pitänyt kuumaa.Puolen yön aurinkoa katselen,nyt kohtuu +14 tyyntä päivittäin käynyt lämmöt paikallisesti yli sen mitä virallinen säätieto.Kerrostalon ikkunat ei vielä valmiit joten jäämerelle jäähdyttelemään.Niin jotain hyvää hyttyset ja sääsket on kai kuollut liian kuumaa ja kuivaa.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #25 : 12.08.2013 12:23:29 »
Nyt alkaa olla sopivat säät lenkkeilyä ajatellen kun ei ole niin helteistä. Minulla meni nyt kyllä niska ja hartiavoimisteluksi. Nytkin aamupäivällä välillä olen sitä harrastanut. Varsinkin hartiat on kipeät ja vasenta kättä olkapäästä kyynärpäähän on jomottanut. Päätä kun kääntää oikealle niin vasemmassa lapaluussa asti tuntuu. Johtuneeko koneen ääressä löhöämisestä ja käsityön teosta. Helteellä ei ole tullut tarpeeksi liikuttua. Päivä vielä menee mutta parina yönä oli otettava aamuyölläkin kipulääkettä. Viime yö tuntui vähän helpommalta. Johtui varmaan tästä kun olen yrittänyt heilua kuin heinämies tässä tuvassa että notkistuisivat. En ole uskaltanut käsityötäkään nyt tehdä ja koneen ääressä istuskelua olen myös yrittänyt välttää.
No eiköhän tämä tästä kun jatkan jumppaamista. Neljältä minulla onkin lenkkitreffit.

Hyvää alkanutta viikkoa!

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #26 : 27.09.2013 13:06:01 »
Jassoo! Nyt on tullut taas se aika, että pitäisi karistaa grillimakkarat vyötäröltä!  ???

Kävin "korkkaamassa" uuden kotikuntani uimahallin. Hyvältä näytti!

Olen nyt kaavaillut seuraavanlaista kunto-ohjelmaa:

- uinti 1 tunti/viikko

- jumppa 1 tunti/ viikko

- tanssi 3 tunti/ viikko ( mikäli mahdollista)

Kaikkiin sopiviin väleihin lenkkeilyä. Näin syksyllä tulee tietysti sitä hyötyliikuntaa, haravointia ym. Haravointi on kyllä aika yksipuolista liikuntaa, olkapää vaan kipeytyy.  >:(

Olen tyytyväinen itseeni, jos tässä aikataulussa pysyisin. Jää nähtäväksi.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #27 : 27.09.2013 13:29:47 »
Ihan hyvän ohjelman olet kaavaillut. Usein on vaikeaa pitää laatimaansa ohjelmaa. Alkuun on moni innostuneena noudattanut sitä ja jonkin ajan päästä lopahtaa jostain syystä.

Minulla on taas lenkkitreffit neljältä naapurin kanssa. Pilvistä on mutta ei ole sentään vielä satanut vettä. Tuulikin on nyt melko vähäistä. Ihan hyvä sää ulkoiluun.   :)

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #28 : 28.09.2013 11:47:08 »
Omat vinkit hyöty liikuntaan,jää 1tai 2  pysäkkiä ennen pois raitsikasta tai bussista ,pl;kaatosade,käytä portaita hissiin vai oikein painavien kantamusten kera.sama pätee liukuportaissa Stocalla ja muissa tavaratalossa. Stocmannila ei ole niin kuin kauvan ennenmuinoin hissi tytöt houkutteena :)
Lenkkeilen vaikka tuttu porukka ei aina ole lähdöllään, onneksi  usein on. Sterili hiki sali laitteineen ei napaa että aina ulos mieluiten rantatielle.
Pikku valintoja,ainakin minulla toimii

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #29 : 29.09.2013 16:51:56 »
Liikunta on aina ollut ykkösharrastukseni,
tässä viikkoohjelmani:
 
  2t jumppaa
  3t tanssia ( seniori- ja rivitanssia )
  ulkoliikuntaa päivittäin 1-2 t
  3-4 kertaa viikossa pikapulahdus mereen

  Tällä ohjelmalla pitäisi pysyä ainakin kohtalaisessa kunnossa.