Kirjoittaja Aihe: Liikunta  (Luettu 50377 kertaa)

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Liikunta
« : 15.12.2012 06:25:33 »
On tämä mukavaa,"ruuhka" Suomen etelä osassa kin pääsee kunolla hiitämään.On nuo latukoneella tehdyt reitit mukavia ja vauhdikkaita,vaikka minutkin moni ohittaa.Kun hiihtää kuntonsa ja mielensä mukaan,kyllä vauhti on väliin sovovitettava jopa maiseman ihailun mukaan. Vielä kun porukalla kuljetaan,kuitenkin tiukasti ei pidetä kiinni muusta kuin tulo ja lähtö noin ajoista,voi yhdessä ja erikseen suksia nautiskellen. Palomäen lenkille pääsee julkisillakin,sukset pussiin ja bussiin.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #1 : 15.12.2012 16:59:51 »
Palomäen lenkille pääsee julkisillakin,sukset pussiin ja bussiin.

Hei Kettu, onko Palomäki Paloheinän alueella se tekomäki? Eikös siellä tehtykin jätemäki? Ennen muinoin kun asuimme Länsi-Pakilassa, kävimme Paloheinässä hiihtämässä. Silloin taisi olla vain kaksi latua rinnakkain. Huippuhiihtäjät suihkivat ohituskaistaa, ja me tavalliset lykimme oikealla puolella.

Minä olen lähtenyt kotiportailta hiihtolenkille metsään. Umpihankihiihto käy kuntoilusta eikä kukaan pyydä latua ;D Ehtii vielä inventoimaan eri eläinlajien liikkumisetkin.
Jäälle on noussut vettä, ja lisäksi jää on todella heikkoa. Muutama mies on jo hukkunut. Pysyttelen maissa...

Kettu5

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #2 : 17.12.2012 12:15:14 »
Paloheinässä jätemäen,(roskaruka) kohdalla oli pelto,koko alue Maununneva,Paloheinä,Kannelmäki Mätäoja oli viljelystä, maaseutumaista haja-asutusta.Ensikerrat kun pyöräilin  wanhoja  1,maailmansodan tykki teitä,jotka nykyään on ulkoilureitteinä,olivat näkyvillä Venäläisten rakentamat (1914-17) kallioon louhitut betonista valetut juoksuhaudat .  Nyt osa on maalla täytetty,mutta kun tietää katsoa niiden hahmon näkee,maa painunut siitä. Näitä linnotteita yhdisti yhdys-eli niin sanotut tykki tiet. Niitä pitkin oli mukava pyörä retki tehdä Laaksosta Haltialan ja Vantaan joelle.Niin kuin edellä mainitsin nykyinen ulkoilu reitistö perustuu noin sata vuotta vanhaan sotilas tiestöön.
Niin ja nyt viikonloppuna sai siellä väliin myös upea hiihtää

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #3 : 17.12.2012 17:31:51 »
Ulkoilumaastoillasi on mielenkiintoinen historia. Enpä tiennyt aikoinaan siellä hiihdellessä.

Asuimme jonkin aikaa Jollaksessa ja Pakilassa yhdessä, PP oli aiemmin asunut keskikaupungilla useissa osoitteissa, mutta ei hänkään ole alunperin hesalainen. Työn ja opiskelun perässä on pitänyt mennä sinne sun tänne. Nyt jukkiuduimme soratien päähän kauas kaikesta, tänne jossa ei ole höylättyjä latujakaan. Latu syntyy, jos itse hiihtää tai ajaa kelkalla uran.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #4 : 27.12.2012 09:21:22 »
Hih!

Nyt kaikki löhöö sohvalla ja ähkyy. Pikku masut on pullollaan kinkkua ja joulutorttua.

Siis: " Ylös, ulos ja lenkille! "  >:(  ;D

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #5 : 12.01.2013 10:52:52 »
Aivan keväisen näköistä tuolla ulkona, - 8 näyttää mittari. Nyt lenkkarit jalkaan ja menoksi.  8)

Tiistaina oli 2 tunnin tanssikurssi, foksia. 30 toinen toistaan innokkaampaa tanssinhaluista ikäihmistä. Matin komennossa: " Kohta alkaa ja alkaa nyt, askel, askel knok, knok, askel, askel, knok, knok". Opin senkin, että tanssiessa naisen jalka alkaa kainalosta!  ;D

Keskiviikkona eka jumppa tänä vuonna. 22 kilojaan huokailevaa naisihmistä. Alkaa seinät pullistella!  :o

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #6 : 12.01.2013 15:14:34 »
Varmaan on ollut teillä mukavaa.Itse en osaa tanssia mutta minusta on mukava katsella.Vaikka kai sitä tässäkin iässä jotain oppisi jos on hyvä opettaja.

Hyvää  kevätkautta  sinulle ja heille!

espen

  • Vieras
Vs: Liikunta
« Vastaus #7 : 12.01.2013 19:09:55 »
Varmaan on ollut teillä mukavaa.Itse en osaa tanssia mutta minusta on mukava katsella.Vaikka kai sitä tässäkin iässä jotain oppisi jos on hyvä opettaja.

Hyvää  kevätkautta  sinulle ja heille!

Juu, ei ole itselläkään mikään kehuttava tanssitaito, olisi kyllä pitänyt nuorempana opetella, ei nyt enää kehtaa mennä "kurvailemaan" parketille, joutuu pian naurunalaiseksi.

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #8 : 14.01.2013 17:30:58 »
Istuminen vaarallista !

Tänään istumisen vaarallisuudesta on muistutettu radiossa joka uutisissa.
Edesauttaa kakkostyypin diabeteksen puhkeamista. erilaisten sydänvikojen
syntyä, lisää vyötärölihavuutta ja mitä kaikkea muuta, no tietenkin painon
nousua. Pienetkin jaloittelut aina välillä tekevät hyvää.
- Niinpä, kunpa vaan muistaisi, kyllä sitä välillä aina tahtoo jämähtää
siihen telkkarini eteen tai hyvän kirjan kanssa sohvan nurkkaan.






pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #9 : 01.02.2013 11:35:59 »
Kevättä ilmassa, aurinko paistaa hailakansiniseltä taivaalta.  :)

Vähän huolestuttaa, mahtaako nuo kutojat, neulojat, virkkaajat, ompelijat muistaa sen liikunnan merkityksen ikinuorten terveydelle.

Minulla on tänään hyötyliikuntaa. Ihana ilma sai kantamaan mattoja ulos. Niitä kun siellä "plätkii", imuroi ja pesee lattiat, niin taitaa olla päivän liikunta- ja happiannos saatuna.  8)

Heleätä helmikuuta!

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #10 : 01.02.2013 17:04:31 »
Kevättä ilmassa, aurinko paistaa hailakansiniseltä taivaalta.  :)


Ihan hetkellisesti pilkisti vanhaa taivasta esille. Uusi lumi häikäisi, kun kävin hiihtämässä muutaman kilometrin lenkin jäällä.
On siis liikutettu istumalihaksiakin  ;D

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #11 : 27.02.2013 08:07:41 »
Taas eilen tuli todettua, miten hyvää liikuntaa tanssi on. Ryhmäämme, "60 plus", tuli tammikuussa mieshenkilö. Isokokoinen, ylipainoinen ja kömpelön oloinen. Ajattelin, että hän ei kauaa mukana pysy. Sinnikkäästi hän on tullut joka viikko. Eilen juttelin hänen kanssaan. Hän kertoi, että kunto on kohentunut huomattavasti. Paino on laskenut. "Vanhat farkut mahtuu taas jalkaan."

Kysyin, mitä muuta hän tekee asian eteen. Hän on jättänyt hissin käytön ja kulkee portaita viidenteen kerrokseen. Ruokavalio on myös mennyt tarkasteluun. Sillälailla!  ;D

Itse olin kahden tunnin fuskutreenin (fusku=lavajive) jälkeen ihan puhki. Hiki tippui joka karvan päästä ja olin kuin "kurraan kuallu kuttu". Kummasti sitä sentää saunan ja hyvin nukutun yön jälkeen palautuu. Elämä voittaa taas. Pakkokin voittaa. Tänään on jumppaa. Mulla on 7 liikkeen sarja. Ohjeissa luvataan, että jos tekee liikkeet kerran päivässä, niin vyötärö, reidet ja pakarat pienenee kahdessa viikossa!  ::)

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #12 : 27.02.2013 18:09:18 »
Totta on ! Tanssi on tehokasta ja hauskaa liikuntaa. Harrastan kerran viikossa
rivitanssia ja kerran viikossa senioritanssia ja kun vielä on mukavat ryhmät
niin tulee tämä sosiaalinen puolikin hoidettua. Ja onhan tämä uusien askelkuvioiden
opettelu myös hyvää aivojumppaa. Suosittelen !

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #13 : 24.05.2013 08:28:29 »
Nyt alkoikin sitten kesäliikunta kun talvi meni. Tanssin harrastajat voi mennä lavatansseihin ja sellaiset niinkuin minä voi lähteä luonnon keskelle metsäpoluille kuljeskelemaan. Puutarhaa minulla ei ole,mutta kellä on niin voi harrastaa siellä hyötyliikuntaa. Uintiakaan ei sovi  unohtaa kunhan pitää varansa ettei huku. Veneily ja kalastus ovat myös monelle tärkeitä. Marjastus ja sienestysaikakin pian koittaa kun aika menee sitä nopeammin mitä vanhemmaksi tulee.

Nämä nyt ainakin ovat yleisiä kesän liikuntamuotoja ja harrastuksia. Keksiikö joku vielä jotain uutta ja outoakin kesäliikunta-tai harrastusmuotoa.



Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Liikunta
« Vastaus #14 : 24.05.2013 08:50:38 »
Huomenta!

Aikaisin ovat Pauliina ja Annuska olleet liikkeellä. Minä vielä noihin aikoihin olen ollut umpiunessa.

Siitä liikunnasta, pyöräily jäi Annuskalta unohduksiin. Se on oikeastaan ainoa liikunta mitä vielä voin harrastaa.
Vielä muutama vuosi sitten olin ahkera lenkkeilijä, mutta nyt ovat polvet tehneet stopin siihen juttuun.
Ja se todella harmittaa, nyt kun olisi aikaa retkeillä niin ei vaan voi...

Pyöräilykin on jo vähentynyt siitä, kun päivälenkit olivat vähintään kolmekymmentä kilometriä, mutta on vähänkin parempi kuin ei mitään. Valitettavasti vain ei joka päivä tule lähdettyä liikkeelle.

Niin ja uida en osaa eikä tanssikaan ole koskaan ollut mun juttu.  :D
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -