Kirjoittaja Aihe: "Lämmin" led-valo  (Luettu 6983 kertaa)

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
"Lämmin" led-valo
« : 24.11.2012 17:20:13 »
Ostin pimenneen ulkovalosarjan tilalle lämpimäksi valoksi mainostetun led-sarjan ulkokäyttöön. Työnsin lamput lyhdyn sisälle ja pistokkeen seinään. Mutta mikä pettymys, valo ei ole   lämmin, vaan sinertävän valkoinen, kylmä. Lyhty valaisee hyvin, mutta näyttää kolealta.
Nytpä kysyn, onko joku tietoinen todella lämpimän sävyn led-tuikuista? Onko niitä edes oikeasti olemassa? 

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: "Lämmin" led-valo
« Vastaus #1 : 24.11.2012 19:37:53 »
No senverran mitä olen näitten Led'ien kanssa touhunnut niin on sanottava, että lämmin sävy niinkuin loistevalaisimissa on vielä huithait helvetissä, siis sitä ei ole, mutta tämähän on mielipide asia, toiset tykkää tyttärestä jne.
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: "Lämmin" led-valo
« Vastaus #2 : 26.11.2012 08:49:48 »
Eipä taida nämä sähköiset valot kovin "lämpimiä" olla. Mikään ei voita kynttilän liekkiä!

Se " Las Vegas " vilkkuvine jouluvaloineen jäi entiseen elämään. Täällä näyttää olevan hyvin maltillista. Pihakuusessa on valot. Itse olen suunnitellut laittavani patiolle pienen joulukuusen ja siihen valot.  :)

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: "Lämmin" led-valo
« Vastaus #3 : 27.11.2012 12:15:25 »
 Jees varsinkin nämä Led- valaisimet vääristävät värejä melkoisesti, me teimme täysremontin keittiöömme ja ajattelimme sen yhteydessä laittaa nämä ledit.

 Mutta keittiökalusteiden myyjä ei suositellut niitä kertoen juuri tästä väri muutoksesta, ja hän todisti asian liikkeessä olevilla demo ledivaloilla, hän otti jääkaapista jauhelihapaketin vei sen ledien alle ja oho? jauhelihan väri oli aivan harmaa, vaikka se oli tuoretta lihaa.

 Saimme selityksenkin miksi tässä näin kävi, mutta sen olen jo unohtanut mistä tämä johtui, jotain se oli valojen aaltopituuksiin kuuluvaa.
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: "Lämmin" led-valo
« Vastaus #4 : 27.11.2012 18:02:23 »
Ihmeen paljon ledejä suositaan, vaikka värisävy on mikä on. Hyvä puoli niissä on alhainen virrankulutus.
Meillä nämä uudet "lämpimät" valot ovat siis ulkokuistilla lyhdyn sisällä. Sieltä ne valaisevat öisin keittiötä ja olohuonetta.  Usein hiippailen yöllä kuin Kaardemumman kaupungin rosvot  ;)--- hiljaa varpaillaan. Ledien ansiosta ei tarvitse taskulampun kanssa tiirustella. Ylihuomenna olisi täysi kuu. Jokohan taas menee kuu hukkaan pilvien takana?