Kirjoittaja Aihe: Päivittäiskauppa, tapahtumia ja hintaseurantaa  (Luettu 8715 kertaa)

espen

  • Vieras
 Varmaan kaikki me käymme päivittäisostoksilla harva se päivä. Olen huomannut, että ainakin Seinioriväestö on melkoisen tarkkaa hintojen seuraamisessa.
Tälläkin alueella naapureiden kanssa tulee vaihdeltua mielipiteitä erilaisista hinnoista, tarjouksista, löydöistä yms. melko useinkin.
Meillä on täällä Raumalla myös tälläinen Yksityinen isohko kauppa, nimeltään Pick´n Bay, heillä on toinen samalla Formaatilla Porissa.
Mielestäni muualle Suomeen ei ole levittäytynyt.

Täällä "Pickkenillä" on melkoisen hyvin ollut asiakkaita. Meidänkin ostoksemme tapahtuivat pääsääntöisesti siellä vielä 1990 luvulla. Se ei ole ollenkaan huono kauppa, ei, ei. lähellä asuvia vanhustentaloissa päiviään viettäviä Senioreja käy siellä pilvin pimein.

Mekin poikkesimme poimimassa jonkun tarjouksen tänään. Nyt kyllä pääsääntöisesti asioimme Prismassa, keskittämisen takia.

Nappasin parit kuvat tämän päivän "Länskäristä" Onkohan tossa jotain huokeata, Vaimo kyllä sanoi, että:

  Pickkenin tarjoukset ovat huonontuneet.

 

 

 

Saakohan noista tarjouksista kuvissa mitään selvää?

 Olin muuten tänäänkin kirpparilla. Eräässä Loosissa oli elektroniikkaa. Yksi tuttu mies kerkisi nappaamaan nenäni edestä Nikon merkkisen Digikameran, hinta 9,00 €.

Siinä oli paristotkin paikalla, hän otti minusta kuvan siellä sisällä, näytti muuten onnistuneelta. Kaveri sanoi, että jos haluat, niin saat kyllä tämän kameran ostaa sillä 9.00:llä €urolla, jos annat sen laukun hänelle, siinä oli mukana myös siisti kameralaukku.

 - Joo, sanoin, sopii mulle, saat laukun ilmaiseksi. Samalla katsoin kameraa ja sanoin,
 
 - Hei tässähän 8 megapikseliä
 - Äläs, vai on, luulin että on vain 3 mp:tä, en annakaan sinulle, soitan poijjaalle, saa netistä katsoa, onko tämän merkkisessä Nikonissa 8 mg:tä

 No, se homma jäi avoimeksi, elikkä hän antaa sen mulle 9:llä €urolla, jos osoittautuu, että siinä on se 3, eikä 8 mp:tä. Tässä just mietin, että voin sen silti ostaa. Paristotkin jo maksavat melkein saman.

 Sellaisia turinoita täältä tänään. Hemulille tsemppiä, hän tietää valokuvauksesta kaiken tietämisen arvoisen.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Päivittäiskauppa, tapahtumia ja hintaseurantaa
« Vastaus #1 : 17.11.2012 14:29:34 »
Olen aina sanonut, että kyllä kaupunkilaisten kelpaa, kun vain juoksee tarjousten perässä!  ;D
Toista on täällä, aja ensin runsaat parikymmentä kilsaa ja osta sitä mitä tarvitset, tarjouksiakin on, mutta kun kerran viikossa käy siellä "cityssä", ei ne tarjoukset osu aina juuri sille päivälle ja ainakin "Vapiksessa" saa kuulla usein "ei oota".
Niin että ei sitä ihan kaikki käy päivittäin ostoksilla.

Joskus kiukutti, kun harvoin lähti sinne  kaupunkiin, niin lehti tuli vasta päivällä, ei nähnyt mitään tarjouksista.
Nyt on niin paljon tapahtunut edistystä, että jopa "Länskärikin" tulee aamuyöllä.
Pick & Pay on siellä tois'puolella kaupunkia, siellä en käy juuri koskaan ja Prismakin on sellainen hehtaarihalli, että ei sieltä mitään enää löydäkkään. Äkkiä tulee sellainen olo, että on päästävä pian pois, varsinkin kun isäntä odottaa pitkästyneenä Pressossa.

Siitä valokuvauksesta vielä - älä ny viitti Postimies puhua omias!

Olen vasta opetteluvaiheessa, kun ostin hiljattain uuden Canonin. Pixeleitä on sama 12 kuin vanhassakin, mutta zoomi on 35 kertainen ja vanhassa oli vain 12 kertainen.
Kuvan vakain on ehdoton, kun "vanhan" käsi tahtoo aina tärähtää kuvaa ottaessa ja juuri zoomatessa sen huomaa.
En varmaan ikinä niitä kaikkia hienouksia opi enkä tarvii, ohjeetkin on cd:llä, helpompi olisi opetella vihkosesta, ei oikein sataa sivua viitsisi monistaakkaan.
Että tälläinen tapaus tällä kertaa!

Muuten, pattereilla olevaa kameraa ei kannata ostaa, patterit ovat aina tyhjät. Ensimmäinen digikamerani oli pattereilla ja hyvin äkkiä ostin sellaisen, jossa oli akku.

Hyvää viikonvaihdetta!
« Viimeksi muokattu: 17.11.2012 16:14:28 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

espen

  • Vieras
Vs: Päivittäiskauppa, tapahtumia ja hintaseurantaa
« Vastaus #2 : 17.11.2012 18:43:55 »
 Joo, sulla näyttää olevan ihan ammattilaisen vehkeet tohon kuvaukseen.

 Pitäisikö itsekin hankkia vähän kalliimmat kamerat?

 No, kyllä noita näppäilykuvia saan tollakin vehkeellä Canon, 149 € Prismasta ostettuna kolmisen vuotta sitten, kaksi paristoa sinne, muistikortti on varmaan tuhannelle kuvalle, videointikin toimii jne, mutta olen kuitenkin amatööri sinun rinnallasi Hemuli.

Olen skannannut tietokoneelle aikani kuluksi kaikki vanhat valokuvat, siirtänyt ne CD-levyille ja antanut kaikille lapsilleni (3 kpl) en tiedä arvostavatko, mutta ehkä joskus.

Kaikenkaikkiaan minulla oli n.15 kansiota vanhoja valokuvia ja on tietysti vieläkin nämä alkuperäiset, joissa kuvat on liimattu lehdille.

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Päivittäiskauppa, tapahtumia ja hintaseurantaa
« Vastaus #3 : 17.11.2012 21:25:42 »
Olen vasta opetteluvaiheessa, kun ostin hiljattain uuden Canonin. Pixeleitä on sama 12 kuin vanhassakin, mutta zoomi on 35 kertainen ja vanhassa oli vain 12 kertainen.
Kuvan vakain on ehdoton, kun "vanhan" käsi tahtoo aina tärähtää kuvaa ottaessa ja juuri zoomatessa sen huomaa. 
Moro Hemuli, kuvien perusteella voidaan todeta, että olet kerinnyt pitkälle tuossa opettelu vaiheessasi, olisit kuitenkin voinut mainita tuon Zoomin muodon, kovalta luvulta kuulostaa jos on Optinen zoomi se ei meinaan aivan perus optiikalla onnistu, 35x zoomi taas digitaalisena on tämän päivän kauraa.

Mutta erinomaisen kameran olet hankkinut, oletko varma ettei siinä ole jonkun namiskan takana tärinän vakaus valintakin, kun mietin tuota Zoomia niin sitä voi tosiaan tarvita vakauttamaan se otos.
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Päivittäiskauppa, tapahtumia ja hintaseurantaa
« Vastaus #4 : 17.11.2012 22:10:45 »
Juu, on optinen zoomi!

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=753222&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19652&compartmentId=20160&categoryId=20670

Ja espenille terkkuja, että ammattilaisilla on takuulla järjestelmäkamerat oikein piiitkillä putkilla...
« Viimeksi muokattu: 17.11.2012 22:31:38 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

espen

  • Vieras
Vs: Päivittäiskauppa, tapahtumia ja hintaseurantaa
« Vastaus #5 : 18.11.2012 13:10:01 »
 
 LÖYTÖJÄ kaupastani:
 
 Oluen ystäville Prisma on lanseerannut tuollaisen vaalean Rainbow LAGER-oluen todella ihmisystävälliseen hintaan.

 

 Tölkki, pint, siis 0,568 ltr ainoastaan 1,87 €, kyllä nyt kelepaa, eikä makukaan ole huono. Käsittääkseni on kotimaisen Olvi:n tuote.
 Makustellaan, taste it.