Keskustelualueet > Hyvinvointi

Vitamiinit ja Hivenaineet:

(1/3) > >>

espen:
Tämmöisiä uutisia kuultiin joku aika sitten:

Apteekkariliitto kehotti viime torstaina apteekkeja poistamaan myynnistä kaikki apteekeissa myytävät D-vitamiinivalmisteet, jotka sisälsivät Itä-Suomen yliopiston tutkimuksessa alle 80 prosenttia pakkauksessa ilmoitetusta D-vitamiinimäärästä.

Nyt niitä on osin sitten palautettu hyllyille



 Meillä on tuossa keittiön pöydällä ollut tuollaisia purtiloita. Joku pilleri aina joskus tulee pistettyä poskeen, ikäänkuin varmuuden vuoksi. En kuitenkaan ole mikään varsinainen intoilija.

Anniliisa:
 Ei savua ilman tulta.
Vaikka tämä Kuopion Yliopiston tutkimus näistä hivenaineista olikin vähän ankka oli siitä hyötyäkin.
Jotakin tuli julki ja varmaan nyt myös valmistajatkin ovat valppaampia.


Mutta nämä rokotukset influenssaa vastaan eivät ole olleet suosiossa.
Oletteko palstalaiset uskaltaneet ottaa rokotuksen suojaksi tuota peloittavaa influenssaa vastaan.
minulta jäi ottamatta tuon Porvoon reissun takia.
Nyt huomasin että on vielä keräilyerä mattimyöhäisille ja aion mennä.

Annuska:
Me kävimme ottamassa miehen kanssa influenssarokotuksen jo silloin kun ne alkoivat nyt marraskuun puolivälissä.Itse en kuulu riskiryhmään mutta mies kuuluu.Olen ottanut sen itselleni jo muutamana vuonna senkin vuoksi kun mieheni on niin huonokuntoinen ja joudun hoitamaan häntä ja asioitamme.Minä en ole ainakaan huomannut mitään haittavaikutuksia itsessäni.Tiedän kyllä monta jotka ovat sanoneet etteivät ota rokotusta ollenkaan.Itse ajattelin että meillä on jo niin monta muutakin vaivaa ettei haittaa jos yksi vaiva lisää tulee.

Vitamiineista ja hivenaineista sanoisin että on meillä B,C,ja D vitamiinia sekä kalsiumia ja magnesiumia.Tuota Multivita plussaakin ostelen välillä.

Justiina:
Eilen oli mielenkiintoinen juttu kalaöljykapseleista HS:ssa. Syömme niitä ilmeisesti turhaan, jos on uskominen ravitsemustieteen dosentti Ulla Schwabia.
Syön purkista D-vitamiinia ja kalsiumia. Edellistä siksi, etten matkusta aurinkolomille ja toista siksi, etten juo maitoa. Lisäksi kumpaakin siksi, että olen jo murtanut luuni yhden kerran.

espen:

--- Lainaus käyttäjältä: Justiina - 04.12.2012 20:25:47 ---Eilen oli mielenkiintoinen juttu kalaöljykapseleista HS:ssa. Syömme niitä ilmeisesti turhaan, jos on uskominen ravitsemustieteen dosentti Ulla Schwabia.
Syön purkista D-vitamiinia ja kalsiumia. Edellistä siksi, etten matkusta aurinkolomille ja toista siksi, etten juo maitoa. Lisäksi kumpaakin siksi, että olen jo murtanut luuni yhden kerran.

--- Lainaus päättyy ---

Minä en usko tuollaista hölynpölyn dosenttia. En  usko muuten dosentti Johan Bäckmaniakaan. maailman sivu on lapsille annettu kalanmaksaöljyä. Sitähän itsekin sain, jotta ei minusta tullut vääräsääristä ja riisitautista .

Riisitaudin aiheuttaa D-vitamiinin puutos. Siihen voi olla syynä ravinnon D-vitamiinin tai auringonvalon puute. D-vitamiini on niin ollen tehokas riisitaudin jne.......

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta