Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 1019843 kertaa)

acca

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1260 : 19.11.2013 11:43:58 »

   Eino Leino on saanut nimikkomyrskyn,kas näin hän on runoillut v 1919.

 Mutta yössä ulkoisalla
 ratsastaapi Hurtta hurja,
kaatuu hongat pauhinalla.
 Mitä miettii miesi kurja?
 Hälle Suomen korpi haastaa,
puhuu suulla suuren tuulen,
järjen jäätää,rinnan raastaa,
pakastaapi partahuulen.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1261 : 19.11.2013 18:47:16 »
Eino Leino on hienon runon myrskystä kirjoittanut.

Tuosta melatoniinin haitoista en tiedä kun joissakin kohdin luki ettei sovi kaikille.  Pitkiä aikoja ei voi sitä syödä eikä ole tutkittu mitä vaikutuksia niillä on pitemmällä aikavälillä.  Tuskin tuolla mitään haittavaikutuksia on. Lääkäri kun määrää jotain lääkettä ja kotona lukee tuoteselostuksen käyttöohjeineen ja haittavaikutuksineen niin niissä on yleensä niin kamalat haittavaikutukset että ihme kun niitä uskaltaa ottaa.

Ajattelin sitäkin tänään että vaikka minä heräilen yöllä ja välillä valvon pitkänkin pätkän niin olen kuitenkin pirteä päivisin. Sitten kai kannattaa huolestua jos on nuutunut ja ylen väsynyt päivisin.

Tämä päivä on kyllä ollut niin pimeä ja sateinen että luulisi kaikkien olevan vaisulla ja nuutuneella päällä. Käsityötä tuli kyllä paljon tehtyä tänään. Tuli yksi pikkutyö valmiiksikin. Seuraavaa valmistelin mutta  ajattelin katsoa siihen langat huomenna päivänvalossa. Sähkövalo voi muuttaa niitä värejä.

Eipä tässä muuta kuin rauhallista iltaa kaikille ja miehille erityisesti näin miesten omana päivänä!

Tässä mennyttä elokuun iltaa.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1262 : 19.11.2013 22:01:15 »
Ilmeisesti minä olen saanut unilahjat isältäni, unta ei tarvitse kauan odottaa. Ja on tainnutjonkin tasoiset kuorsauslahjatkin tulla kaupanpäällisiksi!!!

Kokeilpaatas tytöt unijuomana: iso mukillinen lämmintä maitoa, kolme teelusikallista vaikkapa "o`boy-kaakaojauhetta.

Jos flunssainen olotus meinaa yllättää, lisään juomaan vielä rommia. Ja joskus lisäys tapahtuu ilman oireitakin!!!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1263 : 20.11.2013 07:30:18 »
Niinhän se on,riidan saa vaikka kärpäsestä,ei tarvita härkääkään.
Kun minä mietin tuota Melatoniiniä joskus alkaa käyttää löysin vaikka kuinka paljon haittavaikutuksi kun siihen tutustuin.Oli huimausta,päänsärkyä ja kiellettiin kokonaan esim,raskaana olevilta..
Niinpä olen pärjäillyt näillä Piikatytön konsteilla jos ei uni ala tulla.
Banaani on hyvä,samoin tuo lämmin kaakaomaito.Tuo rommi ei  minua kyllä auta,päinvastoin virkistää..
Mutta kaikkein paras konsti on itsensä rentouttaminen.L
Lepää vuoteessa kaikki jäsenet suorina,Jännitä koko vartalosi niin että tuntuu päästä varpaisiin.Voi myös sen tehdä raaja kerrallaa,ensin kädet,sitten jalat.En aina viitsi ,mutta kun ei vaan uni tule on kehdattava se suorittaa.Joka kerta se on toiminut.Hyviä unia pimeään suomeen,Minä taas vaikenen ja lennän aurinkoon.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1264 : 20.11.2013 08:01:14 »
Sateinen aamu taas tänään. Noustu on jo puoli kuusi ja pyykkikin on jo pyörimässä pesukoneessa. Matkoilleko Anniliisa on menossa kun mainitsee aurinkoon lentämisestä. Jos näin on niin hyvää matkaa sinulle. Kiitos myös rentoutusohjeista. Täytyy kokeilla illalla. Kyllä täällä jossain netissä oli vieläkin noita Anniliisan mainitsemia Melatoniinin haittavaikutuksia jossain. Telkkarissakin oli jokin aika sitten ohjelmaa tästä aiheesta ja siinä puhuttiin ainakin sitä voiko niitä käyttää nuorilla ja lapsilla kai sen vuoksi kun sisältää hormoonia. Mitään haittavaikutuksia ei silti ole  kaiketi todettu.

Apteekista on haettava parit silmätipat kun mies menee maanantaina kaihileikkaukseen. Sunnuntaina on viisi kertaa tippoja silmiin tiputettava ja leikkauspäivän aamuna kerran. Leikkauksen jälkeen sitten 3 viikkoa tiputtelua 3 kertaa päivässä.

Eipä tässä muuta kuin odotellaan päivän valkenemista edes hiukan valoisemmaksi.   :)


Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1265 : 20.11.2013 08:21:54 »
Anniliisan mainitsema venyttely on erittäin suositeltavaa. Minä en sitä tee unenpuutteen vuoksi enkä sängyssä, mutta tiedän monia, jotka avaavat aamunsa sänkyvenytellen. Saattaa jopa rentouttaa lihaksetkin "unisiksi"!

Eikös sieltä Floridan auringostakin voi Goldenin sivuille laittaa tekstiä, jos joskus ehdit. Mukava olisi kuulla muutama rivi Sinulta aurinkorannaltakin.

Hyvää talven selkää sinulle sinne "kesään".

 

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1266 : 20.11.2013 08:29:13 »
Oikein hyvää ja turvallista matkaa sinulle, Anniliisa.

On suuri puutos tälle palstalle, kun sinä vaikenet.

Tule sitten taas tänne, kun palailet.  :)

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1267 : 20.11.2013 10:58:08 »
Hei Anniliisa, ei suinkaan ole tarkoitus riidellä nukahtamiskeinoista, ei ollenkaan! Kaikki lääkkeettömät keinot ovat ehdottomasti parhaita, alkoholia sisältävissäkin on vaaransa. ;) Lukeminen ja rentoutuminen ovat taatusti suositeltavia.
Meitä ihmisiä on moneen lähtöön, on nukahtavia ja valvovia. Kukin valvoo omista syistään. Omistani en nyt kerro enempää. Mutta jos joitakuita kadehdin, niin kaikkein eniten kadehdin hyvät unenlahjat omaavia lajikumppaneita.
Joissakin elämäntilanteissa saattaa kuitenkin joutua etsimään apua lääkkeistä.

Hyvää matkaa sinulle. Kuten Piikatyttö sanoikin, Floridasta saa pidettyä yhteyttä. Älä unohda kavereita.

Inkeri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1268 : 20.11.2013 18:50:46 »
Jokainen tietää tietenkin oman tarpeensa unen määrästä ja ajankohdasta, milloinka on pakollista olla hereillä sovittuna aikana, vaikka silmät ristissä.

Eläkkeellä ollessani  nukun kun nukuttaa ja valvon virkeänä ollessani...olkoonpa päivä tai yö.

Elin tarpeeksi kauan toisten pillien mukaan, jota en eläkkeellä ollessani aio noudattaa.!!!!
Joskus on terveellistä olla hiven itsekäs....mielestäni ainakin uniasioissa.
Ainut asia joka nostaa minut herättyäni jalkeille , on rakkaat kaktukseni, mikäli satun heräämään päivän valjettua, käyn avaamassa sälekaihtimet kasvien kohdalta, ja jatkan untenmaille mikäli siltä tuntuu....

Olenpa joskus noussut mustikkasopan keittoonkin kahdelta yöllä, josta olen nautiskellut , jonka jälkeen uni on ottanut mukaansa. Kai siinä tuli niitä hyviksi mainostettuja flavonodejakin samalla...ilman pillereiden haittavaikutuksia.
Kaikille hyviä unia, ja Anniliisalle hyvää matkaa  :)
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovissa hiihtäminen !

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1269 : 21.11.2013 16:25:01 »
On ollut sateinen ja pimeä päivä tänään. Ei nyt menty lenkkeilemään ollenkaan. Olen minä kyllä käynyt kaupassa, hammasteknikolla ja seurustelemassakin vakiopaikassamme. Ei siellä kyllä montaa kaveria ollut kun tämä sää varmaan rajoitti. Huomennakin olisi aika hammasteknikolle. Hommaan siis tätä alaproteesia. Täytyy kyllä tuo yläproteesikin sitten pohjata kun tuntuu vähän löysältä. Kallistahan tuo on mutta ei tässä viitsi ilman hampaitakaan hymyillä. Syöminenkin olisi varmaan hankalaa.

Inkeri mainitsee rakkaat kaktuksensa. Minulla ei ole kuin yksi iso kaktus ja tämä pikkukaktus joka nyt alkoi tekemään kukkia. Ensimmäinen kukka jo aukesi. Toinen on isompi mutta ei tällä hetkellä kuki. Se on ainakin 14-15 vuotias vanhus jo. Olen joskus kokeillut niitä piikikkäitä palleroita ja muita sen tyylisiä kaktuksia mutta saan ne aina tapettua. Nyt en ole enää edes yrittänytkään niitä hommata.

Hyvää loppupäivää kaikille!
 
Tässä se pikkukaktuksen eka kukka.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1270 : 23.11.2013 07:52:31 »
.
  Kova on polemiikki unillääkkeiden haittavaikutuksista. Kun nyt sattuu olemaan niin että samat haitttavakutukset luetellaan jokaikisen, eri lääkkeen kohdalla. Ei uskaltaisi mitään ottaa jos niitä pelkää. Kaikkiin, melkein, lääkkeisiin tulee riippuvuus. Ihan aspiriiniinkin jolla myös nämä haittavaikutukset.
Ja minä mielummin koukutun, on ikää jo senverran, kuin valvon huono-unisena yökaudet.
Ja miksi kummassa minun  pitäisi ukko hommata nukuttamista varten.
Pelkkää lämmitettyä maitoa käytin aikani . Se menetti tehonsa ja viikon valvottujen öiden jälkeen mitta täyttyi.
Lääkäriin ja sain nukahtamislääkereseptin, imovanet. Nilllä ei ole tympiinnyttävää päivä-, jälkivaikutusta.
Siis mieluummin kunnon unet imovanella kuin jatkuva heräily ja  menetetyt hermot.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2013 10:50:25 kirjoittanut matleena »

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1271 : 23.11.2013 14:08:07 »
Joo, onhan se vaikeeta, jos ei saa nukuttua öisin.

Näilläkin seuduilla asuu eläkeläisiä melko paljon. Olen tässä tainnut mainita joskus, kun olen suht hyvässä formaatissa, kiitos iskän ja äiskän, siis heiltä saamistani geeneistä, niin jaan ajankulukseni ja pysyäkseni edelleenkin pirtsakkana, niin jakelen lehtiä öiseen aikaan.

 Siitähän saa jopa kunnon palkankin, niinkuin kuuluu, eikä tarvii maksella kuntosalikorttien kalliita vuosimaksuja, kuten joillakin tuntemillani eläkeläisillä on tapana.

 Siis yhdistän huvin ja hyödyn mukavaan jumppatreeniin (tämä homma vaatii myös nopeita aivosoluja, oikeat lehdet oikeille tilaajille)

Tuurailen näitä vakinaisia. Kun tulen useinkin kotiin siinä klo 4:n ja 5:n välillä aamuyöllä pimeässä, niin aika monessa keittiössä tämän kadun varrella palaa valot.
 No, joka tappauksessa eläkeläiset eivät saa näämmä hyvin unta. Silmät ristissä sitten juttelevat, kun tulevat porttimme ohitse taluttaessaan pientä sylikoiraa.

  - En taaskaan saanut unta, aivan kauheeta tää on ja lääkärille kun ei tahdo päästä?

Itse nukun kuin tukki aina kun on sen aika.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1272 : 23.11.2013 14:24:17 »
Parempaakin tekemistä täällä rannalla olisi, mutta pakko on purnata!!!

Naisena taas kerran pahoitin mieleni Merja Ailuksen eron vuoksi. En missään nimessä hyväksy mitään vippaskonsteja oli sitten asunto- tai autoedusta kysymys. Mutta ei hän omavaltaisesti ole voinut asioita päättää itse. Joku hyväksyy työsuhdeasunnon remonttibudjetin, joku hyväksyy sen, että ensin myyn oman autoni työantajalleni ja sitten saan kilpailutussäännösten mukaisesti hankittua työsuhdeauton. Ja mitä punainen Bemari on tänä päivänä. Mitä pienempi paikkakunta, sitä useampi Bemari pyrhältää vastaan. Ja olihan varatoimitusjohtajalla 70.000 euron maasturimersu allaan!!!

Kautta aikojen on lennätetty tuttuja "yrityksen" piikkiin. Koko 1970-luvun ja vielä 1980-luvun alkuvuosina (ennen junioreiden syntymää) hiihdin joka kevät Ylläksen Äkäslompolossa tai Saariselällä (kaksi kevättä). Saariselälläkin  nimeltä mainitsemattoman pankin markkinointiosaston miehet suorastaan vuorotellen asuivat ja syöttivät ja juottivat asiakkaitaan. Ja todennäköisesti osalle kustansivat lennotkin. Suomen Pankin edesmenneen Harri Holkerin vanavedessä hiihteli mm. Jukka Uunila ja monen monta muuta "julkkista". Herrasmiesmäisesti käyttäytyivät ladulla, muusta en tiedä.

Toisena keväänä, kun olin graafikkoystävättäreni kanssa Saariselän kauniissa maisemissa, meidät yhtenä iltana "kaapattiin" toisen pankin johtajien kelolinnaan, jossa täytetty karhu otti vieraita vastaan. Tavallisille pankkitoimihenkilöille oli oma lomamajoituspaikkansa! Kaappaaukseen suostuimme sillä ehdolla, että saimme tunnin sisällä, drinkkien ja paikkaan tutustumisen jälkeen paluukyydin tanssipaikallemme!!!

Lehdistä olemme voineet lukea Ilmarisen ja Varman toimitusjohtajien vuosiansioista ja "hyvän miehen lisistä". Hyvä veli-systeemi varjelee heitä. Iältään ovat 1950-luvulla syntyneitä, juristeja tai kauppakorkean käyneitä. Ilmarisenkin ykkösmies Harri Sailas oli pankinjohtaja Joensuussa, kun samaa pankkia palvelevana pääkonttorilaisena menin hänen kauppakorakeatuttunsa kanssa tapaamaan hänen ykkösasiakkaitaan. Valtiosihteeri Raimo Sailas on hänen veljensä.

Sieltä sitä sitten liukuportaita pitkin opiskelu- ym. muiden jo korkeammalle kivunneiden ansiosta päästiin huipulle.

Kauppakorkea-matkakumppanini Joensuussa kipusi ensin pankin johtokuntaan ja sitten vakuutusyhtiön ykkosmieheksi. Jäi eläkkeelle "puhtain paperein"!

Isojen yritysren hallitukset, johtokunnat ja valtuustot ovat täynnänsä "poikkinaimista"!

Luetteloani en jatka, väsytte. Mutta olen oman pienen näkemykseni ja kokemukseni perusteella sitä mieltä, että naiset johtajina ovat todella tuulisilla paikoilla. Aina löytyy joku kade, joka laittaa iltapäivälehdet tutkimaan asioita.

Olen ansainnut vahvan, haudutetun iltapäiväteeni hunajalla höystettynä!

Hyvää viikonloppua!



 


matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1273 : 24.11.2013 06:33:08 »
.


Miten nyt noin vaatimaton on ystäväpiiri. Minulla kun on vain ministeritason seuralaiset. Hihihihi ,,,
Maseratilla ajelen ,,, hihihiii.  Eikä kukaan pitkään katso. Eikä pahalla. Hihiii,,, Ei pahalla tämäkään.
Mutta Ailuksen erosta olen tukevasti eri mieltä. Pois jouti. Ei tietenkään olisi millään pois halunnut . Kuka se nyt munivasta kanasta luopuu.  Tässä tapauksessa pöhköstä kansasta. Ja on turha puhua sen tuottoisista vuosista.  Mehän ne tuotot ja suuret asiakasmäärät Kevaan toimme. Me suuret ikäluokat. Ei se sen eteen mitään tehnyt että me vanhenimme. Pääsimme eläkeelle. Myös työeläkeelle.
Eikä sille kukaan niitä etuja ehdotellut. Itse se ne tahtoi. Erorahakin valtava.
Ja kansa maksaa.
Pois ,,,  pois vaan semmoiset.

Vaan huumorllla tuon alun kirjoitin.

Juuli
.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2013 07:14:58 kirjoittanut matleena »

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1274 : 24.11.2013 09:52:07 »
Huumorilla Matleena kuittasit lausahduksesi "ministereistä", mutta silti vastaan juuri sinulle.

Olen niin tavallinen maalaisjuurinen naisihminen, kuin olla voi ja tänne maalle joskus "ympyräni sulkeutuukin".  Entisen elämäni kautta jouduin tapaamaan ja tekemään yhteistyötä mm. Suomen ykkösyritysten talousjohdon kanssa Hangosta Helsinkiin linjalla. Useimmiten sydämensivistyneitä ihmisiä (useimmiten miehiä) ja siihen aikaan normaalipalkkaisia! Aivan "pakosta" näin ja kuulin ja paljon. 

Silloinkin oli jo hyväveli-verkostoja, mutta verkostojen toiminta pysyi "suurelta kansalta" piilossa. Uskallan sanoa, että 1940-1950-luvulla syntyneet "herrat" ovat kehitelleet itselleen provisiotyyppiset palkat ja kaikenmaailman hyvän miehen lisät, jotka suuruudeltaan ovat riistäytyneet käsistä.

Minulle maksaa eläkettä sekä Ilmarinen että Varma. Ilmarisen ykkösmies "sotkeutui" Finnairin johtajan asunnonmyyntisotkuihin, joihin Heidi Hautala puuttui. Uskallan olla varma, että yksi "piikki Heidi Hautalan lähtöön" oli hyvä veli-veljeskunta.

Esimerkinomaisesti halusin nimiä mainita, eivät kuulu tuttavapiiriini kukaan. Toki vuosikymmenet Hesassa asuneena julkkiskasvot ovat inflaation kärsineet. Presidentti Tarja Halosellakin on Hakaniemen Hallin yläkerran kahviossa nimikkopöytä, jonka äärestä hänet voi tavoittaa kahviaan juomassa. Ei siinä naapuripöydässä kuitenkaan kahvi väärään kurkkuun mene ja arvon rouva saattaa huikata hyvät päivät naapuripöytäänkin.

En kiellä ollenkaan Merja Ailuksen jonkinasteista röyhkeyttä, mutta kuten olen todennut, kyllä miehet päihittävät hänet monen monta kertaa omanedunhankitatavoitteissa.

Katsotaan illalla Arto Nybergin ohjelma, Merja Ailus on hänen vieraanaan.