Kirjoittaja Aihe: Tiedonvälitystä  (Luettu 23542 kertaa)

Hanna

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Tiedonvälitystä
« : 22.08.2012 23:02:24 »
 :(Voi tätä uutisointia!

"Kaarinan kadut TULVIVAT"
Tämä oli Iltalehden verkkosivujen otsikko. Ja kuva jostain paikasta jossa kadut ovat veden vallassa.
Asun Kaarinassa, eikä täällä nyt edes isommin katuja ole.  Onhan täällä sadellut, silloin tällöin pitkin päivää. Mutta ainuttakaan vesilätäkköä ei ole pihaani ilmaantunut, sen verran on ollut maltillista, että saman tien ovat imeytyneet maahan. Ja ihmetyttää mihin uutisointiin tässä nyt enää edes yrittää uskoa. Tiedättekö luotettavan?

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Tiedonvälitystä
« Vastaus #1 : 23.08.2012 03:21:59 »
Onhan itsestään selvää jotta lehtien on revitättävä uutisensa mahdollisemman dramaattisiksi jotta myyvät. Niissähän on toisinaan eikä niin toisinaankaan suoranaisia valheita.
Kuka hönttö niihin uskoo. ja olen vielä sitäkin mieltä jotta ei niitä pitäisi tänne sivulle ollenkaan tuoda, tämähän olisi viimein kuin uutisten esittelypaikka.
Minusta kun ne jokainen voi itse lehdestä lukea. Mutta jos ei muuta keksi niin siitä siten vaan.
Toinen asia on , joka eräällä lopetetulla sivulla pisti väkisin silmään, oli se kun kirjoittaja selosti tv ohjelmat, elokuvat alusta loppuun ennenkuin ehti lukija niitä ilmais-  tai maksu-osiosta. vuokramoista  edes katsoa. Oli itse katsonut, soi nyt selostuksensa muille. Eipä se ja se filmi senjälkeeen enää kiinnostanut. Vähän sama juttu nyt, jos lehtien uutiset täällä selostetaan, niin mitäpä niitä sitten enää ostelemaankaan tahi tilailemaan.
Tämä vain minun käsitykseni asiasta. Joku voi hyvinkn mielellään lehtien lööpeistä ja uutisista keskustella vaikka jatkuvasti. Itse en keskustele. Eikä minua kiinnosta Kaarinan vesitilanne. Ehkä se kiinnostaa todella vain kaarinalaisia.  Joka puolella Suomea tulvii, ainakin keväisin . Missä enenmän missä vähemmän.
Se kun on luonnonlaki semmoinen.
Anteeksi jos olin epäkohtelias. Eihän niitä ole pakko lukea, vaan väkisinkin silmiin osuvat. Ei ole pakko lukea tätäkään.
Oisi kai saanut jäädä tämäkin kirjoittamatta. Onpahan kuitenkin jotain juttua täällä hiljaisella sivustolla.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2012 03:56:22 kirjoittanut matleena »

espen

  • Vieras
Vs: Tiedonvälitystä
« Vastaus #2 : 23.08.2012 07:58:49 »
:(Voi tätä uutisointia!

"Kaarinan kadut TULVIVAT"

Käytiin eilen Turussa kyläilemässä. Oli lämmin päivä. Puolen päivän jälkeen lähdimme ajelemaan takaisin Raumalle päin. Poikkesimme välillä Kirpparilla, jonkinlainen pakollinen, ilmainen huvi, siis jos ei osta mitään.

Menimme Manhattanille, suurehko kirppari. En löytänyt mitään mainittavaa, joten join siellä vaan kaffeet. Kun tulimme kotiin Raumalle, niin Turusta soittivat:

   - Täällä on ollut juuri kauhea ukonilma, salamointia ja vettä on tullut aivan kaatamalla !

Siis melko paikallisia ovat sateet joskus. Huomasin, kun ajelimme, välillä tie oli kuiva ja taas välillä valtavia plätäköitä. Tuskin lehtiinkään ihan aina kaikkea keksitään.

PS. Tiedän muuten mitä ja ketä Matleena tossa tarkoitti tuolla jutullaan elokuva-arvostelijasta. Olen pikkaisen samalla mielellä. erikoinen tyyppi, esiintyi jonkinlaisena itsensä kohottajana, foorumin isäntänä, moralistina ja sieluna. Loppujen lopuksi oli itse täysi nolla.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Tiedonvälitystä
« Vastaus #3 : 23.08.2012 14:54:17 »
Mulla on google kotisivuna ja siinä mm. iltalehtien ja MTV:n uutisotsikoita näkyvillä.

Niin ja siitä kotisivusta sen verran, että oli tässä muinoin erimieltä eräällä foorumilla, väittivät, että sitä ei sanota kotisivuksi, kun netin aukaistessa ensiksi tulee näkyviin,  (en muista mikä se muka on), mutta mulle on niin vanhoilla päivilläni opetettu ja  tehtäväpalkissa on  mökin kuva ja kun vie kursorin sen päälle, niin lukee kotisivu ja klikatessa tulee googlen sivu - no se siitä....

Ja sitten asiaan.
Tänään avatessani netin luin maikkarin uutisotsikoista, että metrotyömaalla juoksee alpakka!  Siis alpakka! Hetken taivasteltuani tajusin, että alipalkkahan se siellä metron työmaalla juoksee. Että silleen!

Muuten noista uutisista, sanonpa niistäkin sanani.
Turhaan niitä on mielestäni tuoda tänne keskustelupalstoille, jokainen voi lukea ne itse netistä.

Iltalehdessä oli tosiaan eilen kuvakin siitä Kaarinan tulvasta ja kyllä minä ainakin uskoin, että on siellä satanut, eihän sitä kuvaa muuten...
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Tiedonvälitystä
« Vastaus #4 : 23.08.2012 18:54:20 »
Piti oikein käydä penkomassa miksikä sitä kotisivua väitettiin. Juu, se on aloitussivu -  kotisivu ja aloitussivu ovat kaksi ihan eri asiaa, näin väitettiin. Tiedänhän minäkin, että nettiin voi tehdä omat kotisivut - ken osaa, minä en.
Ja siksi mulla on edelleen kuukkeli kotisivuna enkä suinkaan aio heittää sillä vesilintua!
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Tiedonvälitystä
« Vastaus #5 : 24.08.2012 12:50:55 »
Sanonpahan minäkin tähän nyt mielipiteeni .
Minä en ymmärrä näistä kotisivuista ym kun ei ole ollut tarvis niitä opetella eikä laittaa.
Näitä pikku uutisia ja mielipiteitä niistä on kyllä hauska lukea.
Ja sitten myös aivan tavallisia kuulumisia.
Mutta mitä tulee näihin Matleenan monen sivun kirjoituksiin....
Aluksi minä luulin että sinä niitä itse keksit ,nyt alan vähän epäillä.
Tälläiset monisteet ja lehtileikkeet eivät kuulu tänne keskustelupalstalle,anteeksi,tämä on vaan minun mielipide.
Kummipoikani sai oman tietsikan ja alkoi lähettää jotain tälläistä minulle sähköpostissa.
Kun pyysin häntä kirjoittamaan vaan omia tapahtumiaan  niin eipä sieltä ole paljon tietoja tippunut.
Me ihmiset olemme niin erilaisia eikä kaikki asiat ,varsinkaan tuulesta temmatut tunnu tarpeellisilta..
 

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Tiedonvälitystä
« Vastaus #6 : 24.08.2012 14:36:01 »
Voi Sinua Annaliisa .Ei sinun missään nimessä tarvitse näitä juttujani lukea, jätä väliin. Pystykö sinä kirjojakaan lukemaan kun pitkät, vaikkei minun niitä monisivuisia olekaan kuin sinun mielikuvissasi, ovat liikaa.
Vaan eivät lukijamäärästä päätellen ole liian pitkiä ollenkaan kaikille. Ja tuollahan on vielä Noitamaa Aviisikin. Joka  on sekin minun tuotantoa, vai löydätkös sinä jostain samanlaisen. Et löydä. Minä en ole lehtileikkeitä jutuissa tarvinnut, niinkuin sinä väität. Kaikki ovat omia kokemuksia, itse kirjoitettuja. Sinä voit kuvitella mitä haluat.  Ei muutu Totuus toiseksi. Omia ovat. Ja tunnut niitä kuitenkin sinäkin lukeneen. Jos et ole, niin älä arvostelekaan. Minä en sitävastoin löydä täältä mistään sinun kirjoituksiasi.
Tulikohan tästäkin liian pitkä, -taas.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Tiedonvälitystä
« Vastaus #7 : 24.08.2012 14:50:37 »
Minä en ymmärrä näistä kotisivuista ym kun ei ole ollut tarvis niitä opetella eikä laittaa.

Ihan olen samaa mieltä Anniliisa kanssasi, ei tarvii minunkaan opetella mitään kotisivujen tekoa,
kunhan nyt taas kerran toin esille kuinka tumpelo olen.

Helppoahan se on kuin heinänteko, pojantytär 10-v. juuri teki itselleen tässä jotain ilmaisversiota, joka on kuukauden ja poistuu ellei sitä makseta. Hienot sivut valokuvineen tulikin, mutta tiedän tasan tarkkaan, että kuukauden päästä niitä ei sitten enää ole. Ei sinne mitään henk.koht. kuvia laitettu, pihalla kävi kuvia räpsimässä ja niitä   laitettiin.
Olis siinä opettajaa mummullekin, mutta en kaipaa mitään kotisivuja.

Vielä kurkkasin, että 135 viestiä näkyy sinulla Anniliisa olevan, joten löytyyhän niitä, toisin kuin edellä väitetään.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Tiedonvälitystä
« Vastaus #8 : 24.08.2012 15:01:39 »
 
Saanen huomauttaa etten ole väittänyt ettei niitä olisi. Minä vain olen Tumpelo, minäkin, en ole löytänyt.
Eipäs väännellä sanomaani.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Tiedonvälitystä
« Vastaus #9 : 24.08.2012 15:30:18 »
Minä en sitävastoin löydä täältä mistään sinun kirjoituksiasi.

Minä en mitenkään väännellyt sanomaasi, totesinpa vain, että löytyyhän niitä, toisin kuin edellä väitetään!

- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Tiedonvälitystä
« Vastaus #10 : 24.08.2012 15:54:16 »
Hemuli. Onko siellä Muumilaaksossa Haamuja joita tarkotit.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Tiedonvälitystä
« Vastaus #11 : 24.08.2012 17:37:32 »

Enhän minä löydäkkään. Vaan kadonneet on nuo Päivät menneet.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Tiedonvälitystä
« Vastaus #12 : 24.08.2012 20:14:50 »
Juu.
Silloin liperrettiin Enkelten kielin. Ei enää.
On aatokset toiset.
Epäillään jopa etteivät ole omiani.
Kyllä ovat.
Enenpää huomiota ei tämä kirjeenvaihto ansainne.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Sanahirviö
« Vastaus #13 : 25.10.2013 14:48:01 »
Enpä malta olla laittamatta lainausta Satakunnan Kansan nettisivulta, en suinkaan sen uutisen takia vaan se ensimmäisenä oleva sanahirviö ihmetyttää.

"Tupajumituhoamispakastekontittomuudellansakäänköhän harvoina isoista museoista pärjännyt Satakunnan Museo saattaa saada helpotusta kokoelmiensa säilyvyyteen, jos Satakunnan museoiden yhteinen kokoelmakeskus saadaan toteutettua vuokratiloissa erillisrahoituksella."
-Satakunnan Kansa-

Joskus on etsitty pisintä suomenkielistä sanaa, oiskohan tuo sellainen, ainakin kärkipäähän yltää kumminkin.
Kansakoulupohjalta kun sanaa lueskelin ja mietiskelin, tuli mieleen, että onkohan siinä kaikki taivutukset paikallaan?
Sanokoot ken tietää....
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Tiedonvälitystä
« Vastaus #14 : 25.10.2013 18:55:51 »
 ;D
Piti etsiä käsiin koko juttu. Tiedonhalu, lue uteliaisuus, vaivasi sen verran.

http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194848310664/artikkeli/tupajumituhoamispakastekontti+hankintalistalle.html

On siinä toimittajan suu ollut virneessä, kun on väsännyt juttua. Hyvä oivallus sinänsä.

Tiedämmepä nyt, että museoon tuotavat esineet pitää pakastaa -25 asteeseen tuholaisten torjumiseksi.

Jossakin vaiheessa on ryhdytty kyselemään mitäköhän kun ennen sanottiin vain mitä.
Esimerkkejä:
Mitäköhän tämä tarkoittaa? Mitä tämä tarkoittaa?
Onkohan uudessa katekismuksessa kysymys Mitäköhän se on? Entisaikaan kysymys kuului Mitä se on?
Ja sitten perään oli selitys. Selitykset piti osata ulkoa kuin vettä valaen.

Ennen muinoin suomen kielen pisimmäksi sanaksi sanottiin tätä: epäjärjestelmällistyttämättömyydellänsäkäänköhän, mutta nyt on keksitty jo paljon pidempiä. Jaa, kappas, onhan siinä jo tuo -käänköhän!  ???
« Viimeksi muokattu: 25.10.2013 18:57:26 kirjoittanut Justiina »