Kirjoittaja Aihe: Vanhoillekin jotain uutta.  (Luettu 13760 kertaa)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vanhoillekin jotain uutta.
« : 18.08.2012 14:46:06 »
Siirryin tänne hyvinvointi-sivuille niinkuin meitä neuvottiin.
Kyllä minulle tuli aivan samat ajatukset kuin Kropsulle näitä meidän sivuja selaillessa.
Olihan se toisenlaista aikaa kun keskusteltiin ja kiisteltiinkin näistä elämän pienistä asioista.
Ja kuinka aina tunsi jopa pientä lämpöä hiipuvilla hiilloksilla.
Mutta.Niin muuttuu maailma ja yritetään seurailla silmä kovana näitä muutoksia.
Kyllähän siinä tuntee itsensä joskus tompeloksikin kun huomaa miten toiset osaa.
Minä sain hienon digi-kameran jo vuosia sitten joululahjaksi tuolla rapakon takana.
Räpsin sillä aina kuvia joita tyttäreni sitten laittaa tähän koneelle.
Mutta siihen ne sitten saavat jäädä.
En osaa eikä edes kiinnosta opetella siitä eteenpäin.
Kiitos niille jotka osaavat ja myöskin laittelevat kuviaan myös meidän iloksi...

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Vanhoillekin jotain uutta.
« Vastaus #1 : 18.08.2012 15:17:43 »
Pisti silmään ja tuli vähän huono olo Anniliisa tuosta sinun kirjoituksestasi, että neuvottiin tulemaan tänne.
Hyvänen aika, koko foorumihan kuuluu kaikille täällä kirjoittaville.

Ymmärrän senkin, että onhan se outoa, kun yht'äkkiä tulee uusia kirjoittajia ja koko foorumin tyyli muuttuu.
Koittakaa nyt kuitenkin kestää meitä....

Itsekin tosin  tunnen joskus olevani täällä "kuokkavieraana", ymmärrän hyvin teitä täällä pitkään olleita,
tullaanhan sitä ajan oloon tavallaan tutuiksi täällä netissäkin.
Olen yrittänyt päästä mukaan teidän juttuihinne, mutta valitettavasti täällä jollain tapaa kirjoitukset hukkuvat,
ei niihin paljoa vastailla.

Minä muuten olen täysin digikameran myötä hurahtanut valokuvaukseen ja siksi niitä kuviakin tulee aina laitettua.
Muuten  tunnen itseni myöskin ihan tumpeloksi minäkin, kun lueskelen noita linkkivinkkejä.

Toivon, että löydetään yhteinen sävel ja kirjoitellaan edelleen kukin omalla tyylillämme.

Nyt aurinko paistaa ja on kesäisen lämmintä, nautitaan siitä! Hyvää viikonvaihdetta kaikille säätyyn ja sukupuoleen katsomatta!
« Viimeksi muokattu: 18.08.2012 15:47:31 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

espen

  • Vieras
Vs: Vanhoillekin jotain uutta.
« Vastaus #2 : 18.08.2012 16:46:11 »
Minusta meidän eläkeläisten ei kannattaisi lähteä arvostelemaan ainakaan toisiamme. Kaikki kirjoittelevat tietysti sen minkä osaavat ja haluavatkin.

Olemme saaneet pitkän elämämme aikana aivan varmasti huonojakin kokemuksia, eiköhän ne siis jo riitä siltä osin. Siksipä olemme täällä kaikki niillä avuillamme tasavertaisia, siis aivan niillä, millä kukin kirjoittelee mielipiteitään erilaisista asioista.

Ei tuollainen pikkusieluinen näpertely ole enää muotia. Olemme kaikki sisäpiiriläisiä, jos oikein tarkkaan katsotaan.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Vanhoillekin jotain uutta.
« Vastaus #3 : 18.08.2012 18:45:10 »
Voi hyvät hyssykät.Minähän vain yritin Kropsua lohdutella kun on tämä keskustelupalsta saanut uutta tuulta siipiensä alle.
Ei me kaikki olla niin nopeita noihin kaikenlaisiin uudistuksiin.
Onhan toki mukavaa kun joku osaa meidänkin edestä.
Tämä Foorumi olikin jo tosi hiljainen ja vähän meitä jotka yritettiin pitää sitä hengissä.
Kaikki mielipiteet ovat tervetulleita ja niitä on hauska aina lukea.
Enkä tarkoittanut esittää loukkaantunutta kun vaihdoin keskusteluaiheen,se entinen oli jo aika pitkä jakso.
Teistä on moni tuolta lounais-suomen puolelta,yritän vähän tuoda myös tätä savon puolta esille.
Mutta pärjäillään ja nyt on metsät täynnä mustaa torvisientä.Löytyy sellaisistakin paikoista joissa ei ole ennen ollutkaan...

espen

  • Vieras
Vs: Vanhoillekin jotain uutta.
« Vastaus #4 : 19.08.2012 11:50:18 »
Uuttahan tää on periaatteessa meille eläkeläisille tämä tietokonemaailma. Oppia kuitenkin ikä kaikki. Jokainen kirjoittelee tietysti, siitä minkä katsoo aiheelliseksi.

Vanhoja jutttuja on kiva muistella, niitä saisi kropsukin laittaa lisää, kyllä niihin varmaan vastauksia ja kommentteja tulee.

 Mää olen joteski jämähtänyt tohon Aijaa, kuva-ohjelmistoon. Tunnetko snipe sää nyte ton Aijaan? Mitä siinä on erilaista kuin picasa:ssa. Pitäisikö minun harjoitella Picasan käyttöä?

Kaikkea pitäis yrittää,mutta myös rajansa kaikella.

Toi oli mielestäni kovan luokan työ, kun skannasin kaikki vanhat valokuvat vanhoista mapeistamme, joita oli muistaaksen 12-13 kpl. Sivu kerrallaan. Niitä olen sitten dvd-levykkeelle laittanut Jemmaan ja jakanut lapsille, hahhah, vai lapsia, iät ovat 45 v. 39 v. ja 37 vuotta.

Noin se aika rientää. Hauskaa muistella menneitä, kun laittaa omalta koneelta tulemaan vanhoja valokuvia DIA-esityksenä, siinähän menee tuntikausia, ainakin melkein.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Vanhoillekin jotain uutta.
« Vastaus #5 : 19.08.2012 12:28:27 »
"Suomalainen on sellainen joka vastaa kun ei kysytä,
kysyy kun ei vastata, ei vastaa kun kysytään...."
 - Jorma Etto -

Niinpä minäkin jotain vastaan.
Aijaassa nyt ei kuvia voi kovin paljoa käsitellä.
Kuvat kyllä poistuu foorumeilta aikanaan ellei niitä käydä klikkailemassa,
mutta jos olet kirjautunut sinne aijaahan ja tallentanut kuvia sinne ja sitten liität niitä tänne,
niin ne eivät poistu.

Esimerkiksi PhotoScape on sellainen, jossa tälläinen yksinkertainen surffailijakin osaa kuvia pienentää ja muokata.
Picasan joskus latasin ja hyvin pian poistin koko ohjelman koneelta tilaa viemästä, kun en ymmärtänyt siellä mitään.

Mutta jokainen tekee mieltymystensä mukaan.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Vanhoillekin jotain uutta.
« Vastaus #6 : 19.08.2012 12:30:01 »
Tämä Foorumi olikin jo tosi hiljainen ja vähän meitä jotka yritettiin pitää sitä hengissä.
Kaikki mielipiteet ovat tervetulleita ja niitä on hauska aina lukea.

Ehdottomasti samaa mieltä on toinenkin savolaismuori. :)
Aikaisemmin saattoi hieman harmittaa, kun oma nimimerkki viipyili näkyvissä liian kauan. Tuli ajatus, ettei Justiinalla ole muuta elämää kuin notkua netissä.
Joo, elämää on ja elämällä tarkoitus - muutakin kuin foorumit, mutta täällä kirjoittelu on virkistävä lisä syrjäkyläläisen päivään.

Kuvia tai ilman, kirjoitellaan!

espen

  • Vieras
Vs: Vanhoillekin jotain uutta.
« Vastaus #7 : 19.08.2012 13:30:30 »
Niinpä minäkin jotain vastaan.
Aijaassa nyt ei kuvia voi kovin paljoa käsitellä.
Kuvat kyllä poistuu foorumeilta aikanaan ellei niitä käydä klikkailemassa,
mutta jos olet kirjautunut sinne aijaahan ja tallentanut kuvia sinne ja sitten liität niitä tänne,
niin ne eivät poistu.

En ole kirjautunut, enkä tallentanut sinne kuvia. Jos omista tiedostoistani laitan kuvan foorumille, niin teen sen vaan Aijaan ohjelman avulla, käy tosi näppärästi.

Nyt, kun minulla kaikki valokuvat,sekä vanhat, että uudet koneellani, niin voin niitä näköjään nytkin käydä, siis jos haluan muuntelemassa, ainakin tämän Fujitsuni kanssa.

Muuten snipe, mulla on tietenkin kaikki alkuperäiset albumini hyvässä tallessa ja mikään ei estä, jos haluan, niin antaa jonkun kuvastudion käsittelyyn.
 Kiitos vaan vinkistä. Luulisi kuvastudion ammattilaisten saavan niistä jopa parempia versioita, kuin minä.

Täällä Raumalla on esim.

   http://jarinkuvakauppa.fotoliiga.fi/sections/index.php

   http://studioesabragge.fi/g1/index.php

Olisko esim.  noissa senkaltaista palvelua, mitäs luulet, expertti?

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Vanhoillekin jotain uutta.
« Vastaus #8 : 19.08.2012 14:29:10 »
Ekaks kysymys eikös Photoscape löydy vain enkun kielisenä? Tai ehkä se jo löytyy suomen kielisenäkin?

Tiätty sen PhotoScapen täytyy olla suomenkielinen, kun minäkin siitä jotain ymmärrän.
On siinä ainakin se ero Picasaan, että sinne ei voi kuvia tallettaa. Picasaan kun meni, että hurahti heti mun tiedostoistani kaikki monta sataa kuvaa.

PhotoScapessa voisi espenikin pienentää kuvansa kokoon 500 pixeliä, tallentaa sitten omiin tiedostoihinsa sen kuvan ja sieltä liittää tänne. Hän kun sitä joskus kyseli...
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Vanhoillekin jotain uutta.
« Vastaus #9 : 19.08.2012 14:51:35 »
Ai ai sentään, en minäkään sanonut, että ne kuvat tiedostoistani katosi, en vain tarvii montaa kuvien säilytyspaikkaa.
Nykyään laitankin ne vielä ulkopuoliselle levylle, jos vaikka kone sattuisi taas tilttaamaan.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -