Keskustelualueet > Omat rahat

"Pyhä lehmä"

<< < (2/5) > >>

Anonymous:
Ammukahvi porukamme auto-asintuntilan mukaan,runsaasti etanolia sisältävän poltoainenn ogelma on vesi.Kun jatkuvasti on säilö ½,tai tyhjempi.Vappaata pintaa mihin vesi kondensoituu ja alkoholi sen imasee itseensä.Vesi hapettaa metalleja sekä muita tiiviste-yms:jne; aineita, eli rauta ruostuu,aluniosat hapetuu.Tämä kaikki yhdessä on ongelmien alku
Ratkaisuna
kaiklla poltoaineilla,tankki aina suht`täynnä sekä joskus pikä reisu ajaa yhteenmenoon että huomio valo keroo tankkaus tarpeesta ja tankata ihan täyteen. Varoitus! ei saa ajaa säilioöta kuivaksi! merkistä riippuen jos moottori sammuu poltoaineen loppumisen takia mahdollisesti on edessä korjaamo reisu!Etenkin jossain uudemmissa autoissa vaikka tankkin saat täyteen ei auto käynistykään,se elektroniikka estää.
Suositusta suuremmasta oktaniluvusta ei haittaa,(98 tai V.Pover) voi suureman energia silällön johdosta kuluts (L/100kim)laskea?

Anonymous:
Diisel ajureita kun olen en noista 97 paljon tiedä.  Mutta sen tiedän että tänään kaikesta joutuu maksamaan enemmän. Jotenkin ovat asiat väärällä mallilla tässä maassa.

Anonymous:
Enää ei riitä, että vahigossa tankkaisi bensan sijasta dieseliä tai päin vastoin. Oliko se Pohjanmaalla, kun öljyauto vahingossa laski dieseliä bensatankkeihin jakeluasemalla. Taisi lähes 80 autoilijaa ehtiä tankata ennen kuin asia huomattiin! Ja vahinkoa ehti syntyä nopeassa ajassa kuljetusliikkeen piikkiin.

pumpuli:
Mukavia nämä vanhat ketjut!  :)

Tuo Anonymous, joka antoi viisaita neuvoja oli muistaakseni Kettu 5. Jossakin vaiheessa muutumme kaikki anonyymeiksi.  >:(

Nyt on "pyhä lehmäni" tullut tiensä päähän. Näin keväällä muun kohinan lisäksi tulee autokuume. Vaihtoautoja on "pilvin pimein". Uuteenhan en pysty.

Nyt pää pyörii "kuin emohuuhkajalla": valmistusvuosia, ajettuja kilometrejä, päästöjä, varustelua, väriä, hintaa ym. ym. Huvittavaa on se, että käteinen raha ei ole missään huudossa. Mitä enemmän ottaisit rahoitusta (= velkaa) sen mieluisampi asiakas olet!  :o

Voi, jospa löytyisi joku "manageri", joka hankkisi juuri mulle spivan menopelin sopivaan hintaan, ajais sen rappuni eteen ja ojentais avaimet kouraani.  ;D

Piikatyttö:
Pumpuli, miksi minä olen "Piikatyttrö", jos "muutumme kaikki jossain vaiheessa "Anonyymeiksi"?

Lainaus juniorini "valmistumisKronikasta" kohdasta kuusi "Näin kurssilaiset kuvailevat minua":"Tuomasmaisen käänteishuumorin takana harvinaisen luotettava kaveri. Kesäisin kulkee pelkällä viinalla! (E85)".

Jotain minulle dieselillä ajavalle outoa tankkaa bensa-autoonsa kesäisin!!!

Minäkin olen autotarjousten perässä juossut, kuusi vuotta vanha diesel ja kilometrejä 244653 mittarissa. Juuri ns. täyshuoltolasku 470 eur, siksi kilometritkin nenäni edessä. Mutta ilman autoa elämästä ei täällä kehä kolmosen takana tule mitään.

Seuraavalla autollani sitten ajankin 92-vuotiaaksi, jos vain virkavalta antaa vielä silloin auton ratin takana istua!!!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta