Kirjoittaja Aihe: Uutispimennys  (Luettu 6962 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Uutispimennys
« : 27.07.2012 08:28:49 »
Mikään ei tee niin hyvää sielulle ja "kropalle", kuin parin-kolmen päivän täydellinen uutispimennys mummonmökin nurkissa. Ei sanomalehteä, ei radiota eikä televisiota, ei tietokonetta. Kännykkä sentään on ikäänkuin turvana. Tiedä sitten mitä turvaa siitäkin on. Pihalla puuhaillessa se roikkuu yleensä jossain puun oksalla. Jos sitten liukkalla kalliolla taitan koipeni tai peräti lonkka murtuu, niin "könyä" se sitten sieltä. No, viimeaikoina olen yrittänyt roikottaa sitä kaulalla.

Kyselevät, että enkö pelkää yksin mökillä. Vastaus kuuluu: "Mulla on ase." Vanhanajan nokkapuntari eteisen seinällä. Montakohan kiloa se rautamötikkä painaa?  >:(


espen

  • Vieras
Vs: Uutispimennys
« Vastaus #1 : 27.07.2012 14:49:27 »
Eihän sitä pitkää aikaa voi olla uutispimennossa. Silloinhan pimenee kaikki muukin, siis jos ei ole sähköä. Sillä tavalla olen itse uutispimennossa, että en osta lehtiä lööppien takia.

Minulle riittää normaalit rutiinit. Jos avaa tietokoneen, niin tottakai siinä näkee uutisia ihan tarpeeksi tahtomattaankin. TV:n pääuutiset klo 20.30 tulee katsottua, jos on paikalla.

"Uutispimennys" itse sanana tuo mieleen esim. Pohjois-Korean. Siellä kansalta pimitetään kaikki muut, paitsi johdon lähettämät "Viralliset ja Oikeat Uutiset". Samoin näin yritetään joissain muissakin maisssa tehdä.

Siellä mielestäni kansalaiset elelelevät uutispimennoissa koko ikänsä.