Kirjoittaja Aihe: Etsintäkuulutus  (Luettu 7020 kertaa)

Anonymous

  • Vieras
Etsintäkuulutus
« : 02.02.2011 19:36:41 »
Rivit ovat harvenneet. Lumihankiinko olette uponneet vai onko tänne liian hankala tulla vai onko löytynyt mielenkiintoisempia areenoita?

Minä kaipaan teitä tuttujakin nimimerkkejä, silti kaikki uudetkin palstalaiset  ovat ainakin minulle erittäin tervetulleita.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anonymous

  • Vieras
Re: Etsintäkuulutus
« Vastaus #1 : 02.02.2011 21:32:43 »
Olen myöskin harvenemisen havainnut. Jokin into ja tempo on lopahtanut, johtunee sitten mistä hyvänsä.
Olisko meidän syytä kehitellä jonkinmoinen ennenollut "Ronskilan- hilikkamainen" tyyli, jolloin tuhmakin sana  sanottiin
niin kun seon... Eihän ne jutut koskaan mitään ala-tyylisiä olleet, elämisen kirjo kyllä tuli essiin oikeanlaisena.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anonymous

  • Vieras
Re: Etsintäkuulutus
« Vastaus #2 : 02.02.2011 22:45:54 »
Minun oli aivan pakko mennä Ylen arkistoille ja kuunnella muutama Kankkulan kaivon esityskerta.Kropsun innoittamana!  Niin oli Tippavaaran isännän ääni tuttu 1960-luvulta. Lähes,kun olisin radion avannut!

Mutta nyt Tippavaaran isännät ja Ronskilan Hilkat runoilemaan näille palstoille!

Nyt kun raksaprojektilla touhuavat laattamiehet, ehdin piipahtamaan paikallisella, hyvällä kirpparilla. Kirjat ovat minun heikkouteni. Kustaa Vilkunan, Matti Kurjensaaren, Esko Lehmuksen ja Harri Kaasalaisen yhteistyönä syntyi teos "Presidenttikaskut". Kaskuja ja tarinoita tasavallan kahdeksasta päämiehestä.  Tässä pari näytettä:

P.E.Svinhufvud (taitaa suomeksi olla sian pää) oli matkalla Lauritsalasta Lappeenrantaan. Laivasillalla hän kysäisi veitikka silmäkulmassa laivan kapteenilta:
- Paljonko maksaa, kun viette sian pään Lappeenrantaan?
- Viisikymmentä penniä, vastasi kapteeni.
- Svinhufvud työnsi kapteenille 50-pennisen ja hyppäsi laivaan.
Mutta kapteeni älysi samalla kepposen ja ehätti sanomaan:
- Mutta koko sika maksaakin markan.

Presidentti Relander tapasi eräänä sunnuntaina Alkoholiliikkeen pääjohtajan, tunnetun raittiusmiehen Emil Hynnisen, joka oli kävelyretkellä. Relander sanoi:
- Jaa, no sinä se sellaisen firman päällikkönä olet kaiket päivät päissäsi.
- Niinhän se on, mutta näin sunnuntaina tuppaa selviämään.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anonymous

  • Vieras
Re: Etsintäkuulutus
« Vastaus #3 : 02.02.2011 22:54:02 »
jokukropsu kirjoitti:
> Olen myöskin harvenemisen havainnut. Jokin into ja tempo on lopahtanut,
> johtunee sitten mistä hyvänsä.
> Olisko meidän syytä kehitellä jonkinmoinen ennenollut "Ronskilan-
> hilikkamainen" tyyli, jolloin tuhmakin sana  sanottiin
> niin kun seon... Eihän ne jutut koskaan mitään ala-tyylisiä olleet,
> elämisen kirjo kyllä tuli essiin oikeanlaisena.

Olenkin ihmetellyt minne Kropsu on kadonnut. Tallessahan sinä.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »

Anonymous

  • Vieras
Re: Etsintäkuulutus
« Vastaus #4 : 04.02.2011 12:21:45 »
Rekisteröitymisen kanssa ongelma,wlan kautta ei ole  onnistunut,pääskyt lentelee siihen malliin että minäkin kohta perässä tulen. ;)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Guest »