Keskustelualueet > Koti

Kuka, onneton......?

<< < (2/3) > >>

pumpuli:
Alkuviikosta oli pihatalkoot ja nyt jo pihamme "tehopakkaus" ajaa nurmikkoa! Onneksi mun ajovuoroni on vasta 7 viikon päästä.  :) "Maatilalle" otin viime kesänä "maksullisen miehen" ajamaan nurmikon. Niin aion tehdä nytkin. Ei tarvii kytätä, milloin sataa, milloin paistaa. Ei edes ollut pahan kallis.

Suomalaiset on taas vallannut puutarhahysteria. On vähän samanlainen, kuin jouluhysteria.  :o Asun Kukkatalon lähellä. Aina kun ajan ohi, pihan kaikki parkkipaikat on varattu. Olleet jo monen  viikon ajan. Poiketessani paikkaan, kukkurakärryllisiä tuijia, orvokkeja, pelargooneja,  ahkeraliisoja ym. ja kukkamultaa lastataan autoihin.

Onhan ne hoidetut pihat kauniita. Itsekin aion muutaman kukan laittaa. Mutta vasta sitten, kun olen varma, ettei lunta enää tule!  ::)

Jokohan PP:n huusholliin on hankittu päältäojattava?  ;D

pumpuli:
Taas potuttaa!

Täälläpäin on ollut suht. aurinkoinen kesä. Ruohonleikkuri pörrää meidänkin talossa joka viikko, kun kerran vuoro on merkitty! Nyt sitten kaunis nurmikko on ruskeaksi palanut!  >:(

Myös ympäristön kaikki viheralueet parturoidaan niin, että nyt on jällellä vain kulottunut kenttä. Jos vaikka haluaisi mennä poimimaan jonkin kauniin luonnonkukan, ei niitä ole.  ::)

Maatilalla sentään on järkimies hommissa, ja nurmikko on pysynyt vihreänä ja kauniina.  8)

Valtatien varressa haluaisi lepuuttaa silmiään vaikka päivänkakkaroissa. Kaikki viety!  :(

Justiina:
Tämä ketju on aloitettu viisi vuotta sitten. Enpä silloin arvannut miten kaikki muuttuu. Meillä ei ole päältä ajettavaa vieläkään. Hoidettava alue on pienentynyt ja ajaja vaihtunut. Se on Justiina P. kun pörrää tarvittaessa. Ruohomatosta ei kannata puhua, vihreys muodostuu kaikesta muusta kuin nurmikkoseoksen kasveista. Vuosia sitten pääsi maahumalaa vahingossa juurtumaan kukkalaatikoitten viereen. Siitä se on levinnyt laajalle. Voikukka, rönsyleinikki ja piharatamo ovat toiset valtalajit. Kaukaa katsottuna piha vihertää hienosti ja kukkii keväisin upeasti. Vävyn mukaan meillä on oikea mummolan piha.
Keväällä ruohoa ajaessani laskin lajien kirjoa ja pääsin yli kymmeneen. Esimerkiksi kenen pihalla kasvaa silmäruohoa?

Niin, onhan meillä tarpeettomana itsevetävä leikkurikin. Hitaimmillaankin se vetää liikaa.Työnnän mieluummin itse kuin raahaudun koneen perässä.

Anniliisa:
Tuolla toisaalla Justiina oottelee sähkökatkoja.Mentiin eilen tyttäreni kanssa mökkiä siistimään,lapsenlapseni Hesasta on tulossa vähän syyslomaa viettämään tyttöystävänsä kanssa. Haluan että on paikat kunnossa.Kyllä oli valtava tuuli ja järvellä mahtavat aallot.Sähkötkin meni ja tuuli riepotti kaiken minkä irti sai,Tämä kesä on ollut kyllä vaihteleva säiden suhteen. Tyrnitkin jo olis poimittava kun vain poimijat pysyis rantakalliolla.Puolukoita on metsässä vaikka muillekin jakaa.Hyviä syyskesän päiviä vain vielä kaipailen.

Viola:

 Hauska alotus tällä viestiketjulla...pumpulin huudahdus: "voi tätä ihanaa kesää, kohta kukkii sireenit jne..."

  Nyt ollaan syksyä alottelemassa, minun mielestäni mennyt kesä oli aika surkea, odottelin aurinkoisia kelejä (hemuli: ei helteitä!!) mutta lämpöisiä pilvettömiä päiviä.

  Enkä osaa nauttia edes syyssadosta metsässä, sieniäkään pakastimeen kovin paljoo kannata kerätä, lähimetsässä minulla muutama hyvä paikka.

 Suureen metsään en uskalla mennä, minulla on mahdottoman huono suunnistusvaisto. Mutta torilta saan marjat.

  Vadelmapuska on omalla tontilla :),istutetut jalostetut vadelmat viilliintyneet hoidon puutteessa, mutta isoja marjoja tekee edelleen ja paljon!

 

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta