Keskustelualueet > Koti

Kuka, onneton......?

<< < (3/3)

kukka:
Hei,
tässäpä hauskaa ajatustenvaihtoa...
Silmäruoho - pihapiiristäni löytyy silmäruohoa ja monenmoista muutakin, mm. Kissankäpälä.
Itse vetävä leikkuri on mainio väline, jos on muutakin kuin tasamaastoa.  Tasaisella tontillahan voisi olla vaikkapa robottileikkuri.  Ja tosiaankin, eihän pihaa tarvitse joka nurkkaa aina leikata - ehtii ne rönsyleinikit ja huopakeltanot kukkimaankin.

Anniliisa:
Nyt kun ei ole tarvis vielä ruohoa leikata vois vaikka kysyä ..Kuka onneton keksi tuon politiikan..Ilman mitään puoluekantaakin on aivan hupaisaa ja mielenkiintoisaa kuunnella näitä kaiken tietäviä joiden mielestä nyt on vaan kaikki niin pilalle menossa.Kun sitten kysyy että kukahan nyt olisi se joka osais laittaa nämä asiat taas paremmin niin vastaus on ollut että en minä sitä osaa sanoa. Jos vähän yrittää kysyä tätä Suomen talouden kuntoon saamista on vastaus..No sitä minä en kyllä ole ajatellut..

Justiina:

--- Lainaus käyttäjältä: Anniliisa - 23.01.2017 08:53:18 ---Nyt kun ei ole tarvis vielä ruohoa leikata vois vaikka kysyä ..Kuka onneton keksi tuon politiikan
--- Lainaus päättyy ---

Politiikan keksivät kreikkalaiset mikäli historiankirjoitusta on uskominen. :) Politiikka-sana johtuu kreikan kielen kaupunkia merkitsevästä sanasta ja tarkoitti muinaisessa Kreikassa kaupungin asioiden hoitamista. Tällaista muistelin historianopettajan joskus kauan sitten selittäneen, ja kun aloin epäillä muistiani katsoin vanhanaikaisesti oikeasta tietosanakirjasta.

Mietiskelin askareitteni lomassa tätä politiikka-asiaa. Senhän sanotaan merkitsevän nykyään yhteisten asioitten  hoitamista. Varmaankin politikointia ja jonkinlaisia poliitikkoja on tarvittu siitä asti, kun ihmisyhteisö on kasvanut niin suureksi, että jokainen jäsen ei ole voinut yksin päättää kaikista asioista, eli eiköhän sieltä kivikauden kylästä asti ole pitänyt yhdessä sopia elämisen ehdoista, vaikka kreikkalaisten sanotaan kehitelleen politiikan.

Politiikkaa on kiinnostavaa seurata. Ei minullakaan ole antaa neuvoa, miten Suomen asioita pitäisi hoitaa. Nythän talous on elpymässä hissuksiin, jotta jospa se siitä taas...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta