Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 974622 kertaa)

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1830 : 07.01.2016 10:49:11 »
Hemuli tuolla toisaalla kartoo laittavansa puita pesään että lämmintä riittää.
Onnellisia ne joilla on kunnon uunit ja hellat,ja tietenkin kuivia puita.
Nyt kai meitä taas Siperia opettaa.Itätuuli se on se kaikkein ilkein,ei tyyni pakkanen.
Onhan sanontakin..Ijän kesä,ijän talvi,ijän ilmat ilikiämmät..
Sanoivat radiossa että Suomi on tuontisähkön varassa,oma tuotanto ei riitä näin kylmillä säillä.
Entäs jos sähkö sattuiskin loppumaan...Pärjäillään..

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1831 : 04.02.2016 19:30:24 »
Tytöt miettii painoindeksejä sekä mitä saa ja voi suuhunsa laittaa.
Kun ihmiset ovat jo olemukseltaan erilaisia,on jopa sisaruksissa tullut toinen isään ja toinen äitiinsä.
Yritäpäs sitten pysyä hoikkana kun joka suupala on heti uumalla tai jenkkakahvoina.
Toinen saa mättää mitä kerkiää ja kiloja ei kerry.
Nyt olen yrittänyt poistaa niitä joulun ajan munaligööreja ym.
Ei ne niin helpolla lähde kuin tulee.Paras konsti on kun kiertää ruokakaupat kaukaa.
Aikoinaan olin reilusti ylipainoinen.Sain lainaan ystävältäni painonvartijan 1-2-3- ohjelman.
Helppo ja tehokas systeemi.Ei taida olla enää koko painonvartijoita,jospa nyt muutenkin sai muutaman kilon tippumaa.
Nyt toivon kauniita talvipäiviä kun pieni Suomi-poika tulee lunta katsomaan.

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1832 : 04.02.2016 21:14:12 »
Juuri tänä iltana sanoi telkassa yksi lääkäri(oikein asiantuntija),että parempi on olla vähän lihavakin ja liikkuva kuin laiha ja liikkumaton.Tykkäsin tuosta lausunnosta.Se sopii tällaiselle jonkin varran ylipainoiselle.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1833 : 07.02.2016 13:37:57 »
Joutessani tässä yritän dementian torjuntaa pumpulin mainitsemin keinoin eli kirjoittamalla.

Painoindeksistä sen verran, etten kyllä rupea itseäni lihottamaan ehdoin tahdoin sinne ihanneindeksiin saakka. Meillä on suvussa kakkostyypin diabetesta. Jos senkin perisin (lihoneena) kaikkien muiden huonojen ominaisuuksien lisäksi, olisi se kohtalon ivaa.

Anniliisa, ei näytä nyt savolainen talviluonto parhaita puoliaan floridalaiselle lapsenlapselle. Melko lämmintä ja loskaista on. Viime viikon perjantaina oli huikaisevan kaunista. Ihailin sinistä taivasta ja lumikuorrutteisia puunlatvoja selälläni maaten paaritaksin kyydissä. Toivottavasti kaikki lumi ei sula pois.

Tässä vielä mietin, miten valita ruton ja koleran välillä.  ??? Jos tarvitsee lääkettä veritulppariskiin, mutta lääke aiheuttaa vaikeita sivuoireita, niin kumman ottaa...  Ehkä ne sivuoireet ovat kuitenkin ohimeneviä.

Jossakin vaiheessa lähden pikkuiselle sauvalenkille ulos. Ei tämä jatkuva sisällä oleskelu sovi ihmiselle.

Oikein mukavaa iltapäivää kaikille. Onkohan joku laskiaismäessä?

kukka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1834 : 08.02.2016 16:03:26 »
Hei!
On tosiaan lumet kaikonneet tässä parin päivän tietämissä melkein kokonaan.  Jäätikköä tosin vielä on, joten piikkipohjakengät tai piikikävelykeppi, tai molempi parempi, kun ulos aikoo mennä.  Liukastumiseen ei ole vara lainkaan, mikäli on leikkaus toipilas, ehkä happea kannattaa haukata vain ulkorappusilla...
Laskiaista toivottelen - kermapullaa ja hernerokkaa

kukka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1835 : 13.02.2016 18:29:36 »
Ystävänpäivätervehdys jokaiselle palstalaiselle. 
Tänään oli jo keväisen kirkas ilma, mukavan tunteen toi sateen ja loskan jälkeen.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1836 : 16.02.2016 13:10:51 »
Nyt meilläkin paistaa aurinko armas. Pitäisi päästä ulos, mutta omaishoitaja on kaupassa käymässä. Yksin en saa kenkiä jalkaan.

Luin tänään Hesarista jutun, joka voisi olla melkein minun tarinani. Tasan kolme viikkoa sitten korjattiin oikea lonkkani jutussa mainitusta syystä. Vasen odottelee.
Tässä yritän parannella itseäni ja kouluttaa leikattua jalkaa oikeaan asentoon. Lumessa kävellessä huomaa paremmin varpaitten kääntymisen sisäänpäin. Jokaisen lonkkaleikkauksen jälkeen jalka on ollut yhtä vallaton  :(

Juttu on pitkähkö, mutta jos joku haluaa tietää mitä voi sattua...

http://www.hs.fi/kotimaa/a1455512469274?ref=hs-prio-C1

Viola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 204
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1837 : 17.02.2016 12:40:28 »
 
 Sama metalli-metalli tekonivel on minullakin. Leikattu v- 08, vielä sitä ei ole tarvinnut vaihtaa. Ennen joulua kävin tutkimuksissa: verinäytteissä ja magneettikuvauksessa, vastaus tuli tällä viikolla...kaikki ennallaan, vuoden päästä seuraava kontrolli.

  -13 leikattu toinen lonkka siinä jo keraaminen tekonivel, mutta oireilee...bursiittia siinä ....särkylääkkeillä toistaiseksi hoidettu, saapi nähdä milloin on antibioottien aika.

   Ei onnistuisi minulta enää pumpulin hikijumpat.
   Kuntosalilla, vesijumpalla ja lattiajumpalla hoitelen muuten.

 
Jos voit avata solmun kielelläsi, älä käytä hampaita.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1838 : 18.02.2016 12:02:19 »
Kiitos Viola vastauksestasi! En olekaan aivan yksin maailmassa.  :)
Olen ollut samanlaisessa tutkimusohjelmassa kuin sinäkin, eli verikokeet ja magneetti kerran vuoteen. Hyvä että tutkitaan, mutta keljuttaa lähteä pitkän matkan taa makailemaan putkeen. Jospa toista lonkkaa ei tarvitsekaan vaihtaa lähiaikoina.

Mielessäni on hyvin paljon kaikenlaista sairastamiseen liittyvää, mutta olkoon. Vaikeneminen on nyt arvossaan päätellen GA:n väen kirjoitustiheydestä.  ;D
Juttu keinonivelistä olisi kai kuulunut tuonne hyvinvointiin, mutta piruuttani laitoin sen tänne, koska kyse on kohdallani pikemminkin pahoinvoinnista. Pulista voi pahasta olostakin - kai?
Hyvää helmikuista talvipäivää kaikille! Kirjoitelkaa vaikka puuta heinää, pitkästyn kuoliaaksi...

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1839 : 21.02.2016 09:56:06 »
Hyvin sanottu Justiina,puhukaa vaikka puuta heinää...
Puhutaan nyt näistä lonkka ja polvinivelistä.Kiitos Luojalleni,olen niistä vaivoista säästynyt.
Aikoja sitten kun olin vielä kiireisessä työelämässä kyllä vasen lonkkanivel jotenkin oireili.Ei niinkään liikkeellä ollessa mutta lepo ja yösärkyä oli.Mietin jo silloin että tässäkö tämä nyt oli yritysurani.Mutta jotenkin se sitten hävisi yhtä yllättäen kuin oli tullutkin.
Nyt keskustelin kuusi vuotta nuoremman sisareni kanssa  jolle omalääkäri oli tokaissut että nyt se on sitten valmis.
Lonkka nivel siinä kunnossa että jonoon vaan.Sisareni oli kauhuissaan,kävelemään pystyy,yösärkyäkään ei ole.
Oireet  jonka takia oli tutkimuksissa on ollut jäykistyminen istuessa ja aina liikkeelle lähtö kipulee ja jalka ei tunnu omalta..
Nyt hän miettii voisko vielä pärjäillä ilman leikkausta..

Kyllä nyt voitais laulella että..Lunta tulvillaan on raikas talvisää...
Hyvää liikuntaa saa kun lumikolaa voi juoksutella pihateillä....

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1840 : 21.02.2016 16:11:07 »
Kun kerran Matleenalla on melkein oma palsta niin onko turhaa pitää muuta samalla sivulla.Tulin siihen tulokseen että ei moni niitä sieltä hoksaa hakea.Nyt olin kirjoittanut Justiinalle näistä nikamavioisa ja odotin vastausta.
Tämä ÄlyVähä ja Pulinanurkka ovat melkein saman ajan lapsia.
Pulinanurkalla on lukukertoja 188000 ja vastauksia1800.
ÄlyVähällä vajaa puolet siitä.
Tämä ei ole mikään sodanjulistus,tilaahan meillä on vaikka muillekin jakaa.
Tämä nimi,yleinen keskustelu ei vain näin oikein toimi...

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1841 : 21.02.2016 17:44:36 »
Kun kerran Matleenalla on melkein oma palsta niin onko turhaa pitää muuta samalla sivulla.Tulin siihen tulokseen että ei moni niitä sieltä hoksaa hakea.Nyt olin kirjoittanut Justiinalle näistä nikamavioisa ja odotin vastausta.
Tämä ÄlyVähä ja Pulinanurkka ovat melkein saman ajan lapsia.
Pulinanurkalla on lukukertoja 188000 ja vastauksia1800.
ÄlyVähällä vajaa puolet siitä.
Tämä ei ole mikään sodanjulistus,tilaahan meillä on vaikka muillekin jakaa.
Tämä nimi,yleinen keskustelu ei vain näin oikein toimi...

Kuuleppas Anniliisa. Mitä ei muka osaa hakea.?? Osataan takuulla koska ne on aiheet alakkain.Ylinnä mihin viimeksi kirjoitettiin. Sinä oikein hyvin tiedät sen. Olet nytkin  ihan hyvin löytänyt tämän ..... Haluat näköjään lopunkin kirjoittelun täällä tyrehtyvän kun on perin hiljaista ollut.  Etkö ollenkaan huomaa millaisia muita aiheita täällä on. Ja paljon. Laidasta laitaan.  Ei ole Pulinanurkka ainoa eikä Älyvähä. Sinä olet ennenkin halunnut minua pois. Miksi. Mikset muitakin vingu pois. Ei se ole sinulta poissa mikään kirjoitustila jos on täällä Älyvähä.
Sitä muuten lukee sättäilijäkin. Narsissitkin oli yhden sättälijän pyytämiä. En näe syytä vastailla sinulle enää kirjoititpa mitä hyvänsä.
Älä  sinä lue Älyvähää kuin noin pahasti kampeaa. ;)

Matleena
« Viimeksi muokattu: 21.02.2016 18:08:12 kirjoittanut matleena »

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1842 : 21.02.2016 19:28:24 »
Nyt olin kirjoittanut Justiinalle näistä nikamavioisa ja odotin vastausta.



Hei,
kirjoitin äsken pitkän jutun nivelistä ja gerasteniasta Hyvinvointi-otsikon alle, mutta ennen lähettämistä löin vahingossa Deleteä tai jotakin, ja koko juttu haihtui kuin se tietty kaasu Saharaan.
Yritän toiste. Minun on hankala kirjoittaa puolimakuulla, kun en voi istua tavallisella tuolilla vielä. Pitäisi raahata lonkkatyynyä paikasta toiseen.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1843 : 22.02.2016 06:59:41 »
Kiitos Ensin Justiinalle,sain vastauksesi etkä puuttunut minun ja Matleenan sanailuun.
Ja sitten Matleenalle,et tainnut ymmärtää mitä minä tarkoitin.
Kun on nimike yleinen keskustelu niin eikös silloin keskustella.Tämä sinun runoilu on ihan hyvä juttu ja vaatis oman alueen.Ainakaan kovin siinä ei keskustella vaan Matleenan
Runoratsu siellä korskuu ja laukkailee.
Minä en ole epäillyt tekeleiden alkuperää,siihen ovat toiset ottaneet kantaa.
Onhan me toki Matleena riidelty MIEHISTÄKIN,mutta joka vanhoja muistaa niin sitä tikulla silmään.
Hupia ja leikkiä koko touhumme..ps,Varmaan nyt sai piristystä vähän Justiinakin,Pärjäillään..

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1844 : 22.02.2016 11:16:45 »
Hei taas, vai pitäisikö sanoa että vihdoinkin!

Kirjoitin viikolla pitkät lörinät. Jonnekin ne vain katosivat tallennusvaiheessa. Minulla kun on tuo kuvan liittäminen joskus hankalaa, vaikka kuinka sitä pienentelen niin aina se vain on liian suuri. Yritin Aijaan kautta ja siinä vaiheessa koko juttu katosi.

Ilmalämpöpumppu vaikuttaa olevan hyvä ostos. Täällä keittiön puolella puhaltelee mukavaa lämpöä nenään kun tulen aamukahvia keittämään. Lopullinen totuushan se paljastuu kunhan alkaa tulla sähkölaskuja.

Meidän perheemme sai täydennystä eilen Anu eläinlääkäri toi löytökissan nimeltä Rami. Nyt on eri reviirit jaettu suljetuin ovin. Aikamoinen luonne tuntuu pojalla olevan. On Caron päälle menossa koko ajan. Kaksi tutustumistilannetta on johtanut siihen että emäntä on revitty verisille haavoille. Olen miettinyt että laitan Ramin valjaisiin ja sitten käymme nuuskimassa huushollin tuoksuja ja hajuja.

Lunta on meilläkin satanut harva se päivä. Minulla olisi nyt hyvät sukset että voisi jäällä hiihtää. Vettäkin siellä aikaisemmin oli, mutta muutama pakkasyö välillä korjasi tilanteen. Pilkillekään en ole viitsinyt mihinkään kauemmas ajaa. Tuossa kotijävellä vain muutaman kerran olen käynyt.

Muistan kun omalla Äidilläni oli niitä leikkauksia, ensin molemmat olkapäät ja sitten molemmat polvet melko lähekkäin. Eiväthän ne terveen veroiset olleet ja paraneminen oli tosi hidasta. Ehkä ne kuitenkin olivat paremmat kuin alkuperäiset. Itsellänikin on ollut oikea lonkka aivan toivottoman kipeä. En saanut selkää suoraksi moneen viikkoon. Keksin ottaa erästä tulehduskipu lääkettä vähän kuin kuurina ja sain selkäni suoraksi ja nyt on melko hyvä. Erästä luonnontuotetta nyt käytän ja olen huomannut siitä apua olevan. Sorminivelet eivät ole niin kipeät ja arat. Nivelille sillä olisi nivelpintojen uusiutumiseen jotain vaikutusta.Vasta toinen 60 kpl.n laatikko on menossa. Otan kaksi kapselia päivässä. Ei ole älyttömän kalliskaan. Jätin kyllä primaspanin käytön koska lääkkeessä on omega rasvahappoja.

Ylipainoon en ole jaksanut paneutua. Odottelen että jos noista lääkkeistä olisi apua myös tuohon jalkapöydän kipuun että voisi kävellä vähän pitempiä matkoja. Onhan liikuntaa muutenkin enemmän tiedossa kun alkaa taas polttopuiden kokoaminen ensi talvea varten. Haaveissa olisi myös jonkinlaisen kasvihuoneen laitto, että saisi salaattitarpeet omasta maasta.

Voikaa Hyvin ja hyvää kevään jatkoa!

Opissa se on variksenpoika tuulessa