Kirjoittaja Aihe: Syleily  (Luettu 13852 kertaa)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Syleily
« : 09.06.2012 20:07:03 »
Nurmikkoa ajaessa ehtii miettiä kaikenlaista "hullua".

Pohdin halaamista. Nykyään halataan paljon. Ennen se ei ollut tapana.

Naisporukkani, joka kokoontuu pari kertaa vuodessa, halaa mennen tullen.

On joitakin ihmisiä, joita ei vaan halaa, vaikka muuten mukavia ovatkin. Joku "aita" on välissä.

Viileä halaus on semmoinen, jossa toinen tai jompikumpi ei oikeastaan haluaisi halata, mutta tekee sen tavan vuoksi.

Vihoviimeinen halaus. Joskus erehtyy halamaan "väärää" ihmistä. Hallattavan käsi, kuin vahingossa, hipaisee rinnuksia tai eksyy vyötärön alapuolelle!

Karhunsyleily on paras. Siinä tarvitaan iso, avoin syli, johon kookkaampikin "tyttö" hukkuu.

Halatkaa toisianne!  :-*

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Syleily
« Vastaus #1 : 09.06.2012 23:04:08 »
Kello on paljon , kulkekaa hiljaa.. taisin olla halaamisen tarpeessa.
Tapani mukaan tänne kurkkasin.
Pumpulin alullepanema teema on taas ,aika hieno.
Jos mun nuoruudessani olis halaillut julkisesti niin se olis ollut kylällä
Puheenaihe..sukupolven ajan".
-Halaaminen kuului vaan pimeeseen..ja sekin melkein varkaudeks.
Onkai halaamisestakin jonkinlainen tutkimus tehty,,ainaskin sivuavana.
Ollaan me suomalaiset..Varttuneemmat....kin.- estyneitä ottamaan vastan
sensorttista lähentymistä.... on se tarttunut meihinkin,, muun roskan"
mukana..tuo viimeinen virke vaan sentähden että ottaisivat kantaa
muut he, herkkä-ajattelijat

anemoonia

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Syleily
« Vastaus #2 : 10.06.2012 07:42:21 »
Luonamme asui kerran jonkin aikaa pieni tyttö maasta, jossa ei ollut paljon puita. Kävelimme päivittäin metsässä koiran kanssa ja tyttö rakasti puita ja mieleisensä puun nähdessään halasi sitä. "Puu ja minä kasvamme paremmin, kun halaan sitä", oli tytön selitys satunnaisille ihmettelijöille. Käyköhän niin meidän "ihmishalaajienkin" kesken?

merituuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: Syleily
« Vastaus #3 : 11.06.2012 16:50:56 »
Minä olen huono halaamaan spontaanisti muita kuin lastenlapsiani. (ja miestäni, mutta sitä ei lasketa).
Kun menen johonkin kylään, niin kärsin jo etukäteen , kun tiedän, että siellä on tämä "pakkohalaamistapa".
Pitäisi olla tarpeeksi rohkea, että uskaltaisi ilmoittaa, että mulle riittää kättely.

Sinikka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Syleily
« Vastaus #4 : 12.06.2012 00:35:03 »
no niin, taas minulle kävi näin.. Luulin jo vastanneeni mutta sitten sitä ei näy missään. Kaipa minäkin joskus opin kun tämä on mukava keskustelupalsta.

Siis syleilykeskusteluun. Niin me olemme erilaisia. Minä puolestani halaan aina, kaikkia. Joskus kyllä tuntuu ettei halattava ihan välitä ja silloin on paras vetäytyä etäämmälle. Mutta melkein aina jää niin hyvä tunne. Muttamutta, minun mielessäni halaamisen ja syleilyn välillä on kyllä vissi ero. ;)

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Syleily
« Vastaus #5 : 12.06.2012 09:50:19 »
Ja mikähän se vissi ero mahtaa olla?  ;D

anemoonia

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Syleily
« Vastaus #6 : 12.06.2012 12:47:21 »
Olisikohan se ero siinä, että syleily "kestää kauemmin" ja halaus on vähän nopeampi toimitus?

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Syleily v.ai tervehdys
« Vastaus #7 : 12.06.2012 12:59:03 »
Seurasin taas miten teiden mielipiteet vaihtelevat.
Kun minulla on vävy Englannista ja olen ollut siksi paljon tekemisissä heidän kulttuurinsa  kanssa.
Niinpä miellän nämä halaukset ja poskisuudelmat tervehdykseksi..Samoin tutun tapaaminen ja sellainen rutistus.
Syleilyyn liittyy jo niin paljon tunnetta että se on asia erikseen.
Mietin noita Kropsun hiljaa hipsutteluja kesäisessä yössä,silloin varmaan olisi hyvä hetki vaikka syleilyyn...

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Syleily
« Vastaus #8 : 12.06.2012 20:21:58 »
Piti laittaa lusikka tähänkin soppaan.
Minä olen huono halaamaan vieraita, omia halaan kyllä.
Pikkuisen liioitellulta tuntuu kaikkien kaulaan kapsahtaminen. Joku onkin sanonut, että kun kaksi suomalaista halaa, on kuin kaksi koivuhalkoa kalahtaisi vastekkain, eli jäykkää ja teennäistä on.

Syleilyn ja halauksen ero? Olisiko ero tunteen ja keston tasolla. "Äiti syleili pienokaistaan, rakastavaiset syleilivät toisiaan"... romaanitaiteessa näitä tulee vastaan.

Oletteko ajatelleet, milloin halailu yleistyi? Olisi jännä katsoa vanhoja dokumenttipätkiä vaikka puoluekokouksista. Milloin miehet alkoivat halata/syleillä toisiaan? Onnitteliko Virolainen itsensä syrjäyttänyttä Väyrystä halauksin? Ei varmaankaan? Viime viikonlopun puoluekokouksissa halailtiin sitten senkin edestä.

Jalmarinpoika

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 81
    • Profiili
Vs: Syleily
« Vastaus #9 : 16.06.2012 10:56:42 »
Jalmarinpoikakin halais niin mielellään, muttei enää uskalla.

Viimeksi kun tanssin jälkeen yritin, plitattiin poskelle.

Ja tuntematon uros tuli kiukkuisena kysymään, mitä rouvaani lähentelet.

Jalmarinpoika nimimerkillä "puristinko pepusta liian lujaa halatessa".

JK: ehkä vielä joskus lähetän tanssidaamille lentosuukon  :-*

Hilja maitolikka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Syleily
« Vastaus #10 : 16.06.2012 11:01:44 »
Mutta kyllä Johannes Kyllikkiä halasi Vironperällä.
En kyllä minäkään Väyrysta halaisi.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Syleily ja halaukset.
« Vastaus #11 : 17.06.2012 09:41:32 »
  Jalmarinpoika  hoksas ääneen ilmaista mikä on hyvä tapa päästä lähemmäki  toista ihmistä.
 Mikä sen parempi kuin tanssi.Jo aikoinaan ensin ihastuin  erään nuoren miehen tapaan tanssia.
Kaikki muu tuli sitten siinä sivussa ja vaiherikas elämä mutta myös tanssi kesti monta vuosikymmentä..
Sitten kun jatkaa taivalta yksin,muistot kantaa ja mikä sen hauskempaa kuin hyvä humppa-tai tango .
Kun askeleet käy yhteen ja hyvä musiikki vie,ja samalla taas täyttyy se ihmisen ikävä toisen luo...
Nyt on taas tullut suosituksi sellainen kaunis tanssi taito.
On silmää hivelevää katsoa kun kauniisti pukeutuneet ihmiset liihottelevat lavoilla ja parketeilla.
Ei mennä ravintolaankaan enää vain ryyppäämään..

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Syleily
« Vastaus #12 : 17.06.2012 12:44:36 »
Mitäs sinä, Jalmarinpoika, "käpälöit" niitä toisten omia, kun meitä vapaita, halattavia naisia on pilvinpimein?  :D

georg

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Syleily
« Vastaus #13 : 17.06.2012 16:16:22 »
kyllä syleily halaamisen voittaa, mennen ja tullen.