Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985248 kertaa)

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1635 : 17.10.2014 07:21:41 »
Hyvää huomenta!

Tunsin minäkin tökkäisyn omassatunnossani. Ei se todellakaan tarkoita etten olisi kiinnostunut toisista ja heidän kuulumisistaan jos en kirjoita muualle kuin tähän. Ihan voisin Annuskan sanoilla sanoa. En pysty matkustelusta kirjoittamaan. Enkä kulttuuristakaan kun en konserteissa enkä teatterissakaan käy. En ole käsitöistäkään kirjoittanut kun en nykyisin muuta tee kun korjaan vaatteita. Ei ole vielä niitä kukkamaitakaan joita hoitaa. Ajan puute on se suurin syy. En ehdi kaikkea lukea ja osallistua keskusteluun vaikka ehkä jotakin mielenkiintoista löytyisikin. On ollut työteliäs kesä siksikin kun oli se muutto ja olen yrittänyt jotenkin saada asumiskuntoon tätä omaa huushollia. Ei ole läheskään valmista ja talvi painaa päälle. Jotenkin tuntuu etten osaa näitä jokapäiväisiä tapahtumia muualle kirjoittaa kuin tähän jossa on asiaa laidasta laitaan.

Täällä oli pakkasyö, toinen peräjälkeen. Kohta rupeaa järveä riitteeseen vetämään. Joutsenet olivat vielä eilen. Pyllistelivät saaren rannassa. Lintulaudallakin on vilkasta elämää. Ihmettelen missä Sinitiaiset ovat, eivätkö osaa tänne tulla kun vanhassa pihassa ei kukaan ruokaa tarjoa.

Tänään tulee nuohooja joten en voi lämmittää. Laitoinkin tuohon viereen sähkölämmittäjän kun keittiön seinällä oleva mittari näytti vain 14 astetta. Kun käy ensimmäiseksi aamulla purossa niin tulee myöhemmin vilu jos on hyvin viileää. Täytyisi ruveta pukuhuoneen seinälle hyllyjä laittamaan. Olisi hyvä saada tavaroita pois lattialta kun on pienet tilat muutenkin. Pojat tulevat lauantaina ja mennään etsimään uutta pesukonetta. En saa vesivuotoa loppumaan entisestä. Olisiko joku muoviosa päässyt jäätymään ja haljennut. Letkun vaihtamisesta ei ollut mitään apua.

Oikein hyvää viikonloppua toivotan!



Kuvaksi pari päivää sitten omalta laiturilta otettu rauhaisa näkymä.
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1636 : 17.10.2014 08:54:12 »
Hieno päivä tulossa kun aurinko jo pilkistelee. Pakkasyö on ollut.

En meinannut nyt aamulla kirjoittaa, mutta Justiina mainitsee huonosta nukkumisestaan. Minulla on silloin tällöin öitä jolloin nukun huonosti. Viime yö oli sellainen. Ei vaan nukkunut millään. En tiedä vaivasiko tämä palstajuttu vai lonkka joka tuntui vaivaavan jonkin verran. Luulen että minulla on hieman huono itsetuntokin kun joku pikkuasia voi vaivata jonkun aikaa vaikka ei olisi syytäkään. Yhden aikaan hermostuin nukkumisongelmaan ja tempasin yhden miehen Tenoxin joita hän ei ole syönyt pitkiin aikoihin kun muutenkin nukkuu, vaikkakin väärään aikaan. Ajattelin että nyt kyllä nukahdan. Kyllä minä nukahdinkin mutta meinasin nukkua rokuliin. Heräsin ja ja katsoin että kello on lähes kuusi. Nousin kipin kapin ylös. Miehellä oli telkkari auki ja siellä jotkut räppääjät lauloivat  Mikä moka,mikä moka. Ajattelin että tuohan on minulle sopiva laulu kun tunnun aina mokailevan.

Nyt on mentävä. Hyvää alkanutta päivää!

kukka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1637 : 17.10.2014 12:02:20 »
Hei!
Pakkasyön jälkeen on maa kuurassa vieläkin.
Olisin sitä mieltä, että ei saa stressaantua siitä, jos ei palstalle kirjoita. Yöunia ei pidä sen tähden menettää. Eikä siitäkään, jos ajattelee kirjoittavansa liian usein.  Pelkkä tekstien lukeminenkin voi olla terapiaa jollekulle. -  Siispä hyvillä mielin jatkettaneen jokainen omalla tahdillaan ja ajatuksillaan.  Pulinanurkka on tosiaan monen aiheen nurkka.  Kiitos sen aloittajalle.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1638 : 18.10.2014 09:02:39 »
Aurinkoista aamua. Taitaa tulla hyvä päivä sään suhteen vielä tänään. Huomiseksi on luvattu vettä ja räntää. Aamutoimet on suoritettu ja äsken tuli imuroituakin.

Kukka tuossa aiemmassa kirjoituksessaan puhuu asiaa. Tuntuu vain, että on oltava kovin varovainen sanoissaan.  Olen kyllä monta kertaa jo ajatellut, että olisi kyllä parempi kun ei kirjoittelisi mihinkään palstoille. En ole kuitenkaan malttanut lopettaa.

Käyn nyt tekemään hetkeksi ristipistoja. Sisko tulee sitten tunnin päästä meille.

Hyvää viikonloppua kaikille!  :)

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1639 : 18.10.2014 09:34:08 »
Lauantaihuomenta!

Kiitos vain Kukalle, näin minäkin olen ymmärtänyt että vapaaehtoistahan kirjoittelun pitäisi olla. Kukin kirjoittaa mikä tuntuu "omimmalta" paikalta. Ei sen tarvitse aina olla syvällistä keskustelua. Kun kirjoitan ja luen koneella ollessani jotain, teen sen rentoutuakseni. En halua osallistua mihinkään riitelyyn. Kirjoitella vain niistä asioista jotka ovat itselle tuttuja.

Minulle on perilliset tulossa tänään. Ilmeisesti on lähdettävä pesukoneen hankintamatkalle. Vesivuoto vain jatkuu. Ei letkua vaihtamalla korjautunut. Olisiko jäänyt vettä johonkin ja kun on jäätynyt niin on haljennut.

Kotijärvikin on saanut jääkannen harvinaisen aikaisin. Tuskin se vielä pysyvä on. Jos tulee tuulisia päiviä niin lähtee liikkeelle vielä. Oli pakkasta jo 11 astetta.

Mukavaa ja antoisaa päivää!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1640 : 18.10.2014 12:43:35 »
Hei kaikki!
Tämä palsta on siitä kätevä, ettei keskustelu voi syrjähtää teeman ohi. On kuin ennen työpaikan kahvihuoneessa, puhutaan ilmoista, kotitöistä, nukkumisista, sairauksista --- mikään inhimillinen ei ollut vierasta.

Annuska, minulta meni unirytmi sekaisin sairaalasta kotiuduttuani. Illalla otettujen kipulääkkeiden vaikutus loppui pikkutunneilla ja sitten alkoi valvominen. Jo sairaalassa oli mahdoton nukkua lääkityksestä huolimatta, on siellä sellainen härdelli yötä päivää. Kipulääkkeitäkään ei voi ottaa rajattomasti, joten uni on ollut torkahtelua. Kivuista olen melkein päässyt eroon, mutta sama kierre jatkuu. Elämäni on omasta mielestäni muuten hyvällä mallilla, ei ole mitään huolia tai riitoja lähimmäisten kanssa. Pitäisi päästä rasittamaan itseään fyysisesti, että ruumisparka kaipaisi lepoa. Pää ei kohta kestä kahden tunnin yöunia!

Aurinkoista pakkaspäivää kaikille tutuille!

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1641 : 18.10.2014 18:33:34 »
Jos tulisi vielä vilahtamaan täälläkin. En ehtinyt katsomaan tätä läppäriä sitten aamun jälkeen. Kävin kaupassa, tein käsityötä ja klassikkoruokaa makaronilaatikkoa. Siskokin kävi aamupäivällä. Meinasin katsoa tätä kolmen ja neljän välillä mutta se jäi kun sisko tulikin toisen kerran kaupassa käydessään. Hänen lähdettyään olikin jo naapurin kanssa lenkkitreffit. Käveltiin sellainen reilun tunnin kierros.

Justiina, kurjaa tuo kun menee unirytmi sekaisin. Hyvä jos kivut edes ovat vähentyneet. Saisihan ne tietysti loppua kokonaan. Sitä unirytmiä on vaikea saada muuttumaan. Toivotaan että se onnistuisi jotenkin. Minulla on harvemmin näitä unettomuusöitä mutta joskus silloin tällöin sattuu olemaan. En nuku ollenkaan päivällä joten yleensä nukun sitten seuraavan yön hyvin. Menen nukkumaan kymppiuutisten jälkeen heti kun saan miehen hoidettua ja nousen aamulla ylös puoli kuusi. Silloin on taas mies hoidettava. Aamukahvin pistän silloin myös jo tulemaan. Kahvi on sitten valmiina kun mies on hoidettu. Hänellä on vuorokausirytmi täysin sekaisin. Nukkuu päivällä enimmän ajan  (tälläkin hetkellä) ja alkaa valvomaan yön ajaksi kun minä käyn nukkumaan Olen monesti kysynyt  lääkärissä käytäessä mitä sille voisi tehdä mutta ei sille ilmeisesti voi mitään. Yksi antoi vain tuon Tenox-reseptin kerran ja hain sen purkin mutta eihän ne tuommoiseen mitenkään käy. Kyllä hän nukkuu mutta vika aikaan vaan. Ei hän niitä ole kyllä syönytkään. Kohta ne vanheneekin ja on vietävä tuohon apteekkiin hävitettäväksi. Kyllähän se välillä hieman ottaa korvien väliin kun toinen nukkuu koko päivän mutta ei voi mitään. Joku unikoulu pitäisi olla mihin hänet laittaisi. Hyvä puoli on kuitenkin se ettei hän häiritse minun nukkumistani ellei ole joku hätä. Laittaa telkkaristakin äänen pois kun minä menen nukkumaan.

Nyt on kyllä taas lähdettävä. Meinaan kahvia kupillisen keittää kummallekin ja miestä pitää rasvailla sen tippuessa perusvoiteella kuivan ihon vuoksi. Aion katsoa sen Voice Kidsin ja myöhemmin ainakin Yle Leaksin ja Uutisvuodon.

Rauhallista iltaa kaikille tasapuolisesti!  :)


ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1642 : 19.10.2014 10:31:35 »
Sunnuntaita!

Täällä onkin tullut hieman lunta yön aikana. Tuulee kovasti joten laineet liplattavat taas vapaina. Jotakin valkoistakin siellä näkyy joten jäätäkin vielä on.

Äidin kuolemasta tulee tänään vuosi. Laitan auton lämpiämään että pääsen lähtemään haudoille. Pojat laittoivatkin eilen käydessään autooni talvirenkaat. Nyt ovatkin aivan uudet kun vaihdettiin viime keväänä niin ajoin niillä vain kotiin rengasliikkeestä.

Pesukoneen osto jäi nyt kun se ei olisi sopinut tuohon paikkaan kuitenkaan. Vuoto löytyi ja vaihdettiin magneettiventtiili uuteen. Nyt ei vuoda vettä lattialle. Pesin jo yhden koneellisen eilen pyykkiä.

Käännettiin toinenkin vene kumolleen ja pojat veivät moottorin kotiinsa varastoon talveksi. Minulla kun ei lämmintä varastotilaa olekaan.

Linnuista vain mainitsen. Mihin ovat kadonneet Sini- ja Hömötiaiset? Lintulaudalla pyörii Talitiaisia, yhden Sinitiaisen olen nähnyt ja sekin on nyt kadonnut.

Hyvää jatkoa kaikille toivotan!



Äitiä muistellen
« Viimeksi muokattu: 19.10.2014 10:34:54 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1643 : 19.10.2014 16:07:28 »
Siirsin Mikko Perkoilan laulun  täältä toiseen ketjuun johon kuvittelin sen kirjoittaneenikin.  Kun on sama harmaantuva pää kesät talvet, sattuu mokailuja joka vuodenaika.

Vesisade näyttää muuttuvan juuri nyt räntäsateeksi.
---------
Tässä välillä piti etsiä Forecan sääennuste seuraaville päiville. Liukkaalta näyttää. Talvirenkaat on kai pakko laittaa jo. Meillä on kummassakin autossa kesäkumit alla.

Ainuli, meillä ei ole vielä syötetty lintuja, kun verkkoja selvitellään niiden tutun reitin varrella. Viime vuonna yksi talitiainen oli ehtinyt kietoa itsensä verkkoon niin pahasti, että sitä ei saanut ehjänä irti. Verkkoja ei tietenkään jätetä roikkumaan  ansoiksi linnuille, mutta se onneton yksilö oli ehtinyt verkkoon kun PP selkänsä käänsi.

Hyvä että sait koneen kuntoon. Meillä meni loppukesästä pesukone uusittavaksi. Varmaan kaikki muutkin koneet pitää kohta uusia, nehän alkavat olla jo rippikouluikäisiä. Ei valmistajien tarkoitus ole, että kodinkoneet kestäisivät isältä pojalle.

Annuskalle unirytmistä vielä: kyllä korjaaminen on hidasta työtä, sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä. En nuku päiväunia, paitsi silloin kun nukun istualleni. Siitä huolimatta sisäinen kelloni pirisee kahden tai kolmen tunnin yöunen jälkeen.  ??? Ja sitten Nukku-Matti on jo mennytkin muualle.


« Viimeksi muokattu: 19.10.2014 16:29:33 kirjoittanut Justiina »

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1644 : 19.10.2014 18:13:33 »
Äkkiää  tuo aika on mennyt, kun tänään tulee vuosi jo täyteen Ainulin äidin kuolemasta. Toivottavasti haudoilla käynti meni hyvin kun sää on aika kurja.

Päivä on mennyt tässä sisällä koko päivän. Pidimme lomapäivän lenkkeilystä. Huomenna on sitten taas treffit.

Ikävää tuo Justiinan uniongelma niinkuin tuon miehenikin. Minä toisinaan herään myös jo parin tunnin päästä mutta yleensä nukun pian uudelleen. Viime yönä heräsin eka kerran vasta kolmen aikaan ja nukuin kohta taas uudelleen siihen puoli kuuteen. Ja aina kun herään yöllä niin mies on hereillä. Katsoo telkkaria, täyttää ristikkoa tai lukee lehteä jos se on jo tullut postiluukusta.

Vietetään nyt sitten tämä ilta sateen ropinaa kuunnellen ja telkkaria katsoen. Useimmiten kyllä katson yksin sitä kun toinen tahtoo torkkua istuvillaan.  :)

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1645 : 20.10.2014 08:37:12 »
Sateista aamua!

Kiitos Justiinalle laulun sanoista. Ihan on sattuvat sanat tähän vuodenaikaan.

Muutaman sentin lumikerros on maassa ja kovin on märkää. Uimaan mennessä huomasin että täytyy ottaa tossut käyttöön ettei kaadu. Laattakäytävällä ei lunta ole mutta laiturilla sitäkin enemmän.

Juuri tuossa mietin että varmaan tylsistyn kuoliaaksi kun ulkotyöt loppuvat. Sormet ja kädet ovat sellaisessa kunnossa ettei käsitöiden tekemisestä tule mitään. Jotakin pitäisi keksiä tekemistä ja virikettä. Tykkäisin lukea mutta silmät rasittuvat, ei kovin kauan voi yhtä kyytiä lukea.

Nettiyhteys on niin huono etten pääse nettiin päiväkausiin. Ilmoitin jo operaattorille että haluan sanoa tämän ulos vaikka lienee kuinka kytkyliittymä. Kokeilen vielä toista operaattoria. Linkkitorni näkyy järven yli, on lähempänä kuitenkin. On tämä kuitenkin minulle niin tärkeä henkireikä. Onneksi nyt kuitenkin puhelin pelaa paremmin kuin tuolla vanhalla puolella.

Kyllähän kuvien lajittelua ja sellaista voi tehdä vaikka netti ei pelaisikaan. Voisi tehdä videoesityksiä tai kollaaseja. Kuluuhan se aika ihan hupaisesti kunhan jäät tulevat ja pääsee pilkille.

Oikein hyvää uuden viikon alkua!



Kalamaja Kotijärvellä.
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1646 : 20.10.2014 19:14:43 »
Vanhat muistot tuli mieleen kun katselin tuota Ainulin kalamajaa.
Meilläkin oli tuollainen hirsinen pieni kalamaja ennenkuin kesäpaikka hankittiin.Mentiin kerran nyt jo edesmenneen mieheni kanssa sinne kuulaana syysiltana kun ennustelivat upeita revontulia.
Mentiin sitten iltayön pimeässä rannalle katsomaan joko ne alkaa loimuta ja roihuta.
Revontulia ei näkynyt mutta mikä mahtava näky,Näytti että koko taivaankansi on auki revennyt.
Kyllä linnunrata koko komeudessaan on näkemisen arvoinen.Jotenkin siinä kyllä tuntee pienuutensa.
Oletteko sattuneet sen näkemään.Tulee siitä samanlainen kokemus kuin rakastuminen tai uskoon hurahtaisi.
Pitää vain ensin mennä paikkaan missä ei ole vielä valosaasteista haittaa..

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1647 : 20.10.2014 21:32:30 »
.
 
Onpas ainulilla nätti maja.
Juuli

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1648 : 23.10.2014 18:22:23 »
On ollut aika kylmää jo parina päivänä. Aurinkoista kylläkin. Nyt illasta veti pilveen. Lenkillä ollaan käyty tänäänkin naapurin kanssa. Käsityötä olen myös yrittänyt väkertää aina jossain välissä. Ainulihan pelkää kuolevansa tylsyyteen kun ulkotyöt loppuu. Toivottavasti keksit jonkun harrastuksen käsityön tilalle. En minäkään näillä käpälillä uskalla kovin pitkään tehdä yhtä soittoa. On niin hyvässä muistissa kun sain viime kerrasta käden kipeäksi olkapäätä myöten kun tein liian innokkaasti.

Ajattelin tässä äsken, että miten sitä talvella tarkenee kun nyt on ollut jo niin viluinen sisälläkin. Aloin ihan kaipaamaan kunnon laamapaitaa. Vieläköhän niitä valmistetaan. Mitä olen katsonut noita joitakin verkkokauppoja missä on vaatteita niin en ole nähnyt vilaustakaan oikeasta laamapaidasta mitä ennen muinoin minäkin käytin. Onkohan tämä vanhuuden oire kun vilustaa ja tulee laamapaitakin mieleen. Miehellekin voisi hommata ne flanellipöksyt joissa oli jotain narujakin jos oikein muistan. Näinköhän tuo huolisi vai luulisiko vaimon tulleen jo höperöksi.

No koetetaan kestää tämä tuleva pimeä ja kylmä aika. Sitä paitsi nehän ennusti sään taas lämpenevän.

Nyt on mentävä. On pikkutyö vielä tekemättä ja seitsemältä kai tulee se Viimeinen tango Halifaksissa jonka aion katsoa. Mukavaa iltaa!

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1649 : 23.10.2014 22:07:08 »
Aloin ihan kaipaamaan kunnon laamapaitaa. Vieläköhän niitä valmistetaan. Mitä olen katsonut noita joitakin verkkokauppoja missä on vaatteita niin en ole nähnyt vilaustakaan oikeasta laamapaidasta mitä ennen muinoin minäkin käytin.

Laamapaitoja kyllä löytyy googlettamalla, mutta eivät taida olla sellaisia kuin silloin ennen.  ;)

http://www.jarmix.fi/tekstiili-naiset/8628-naisten-laamapaita--pitkahihainen

http://www.ihanaostos.fi/laamapaita_co_12-hiha_
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -