Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985019 kertaa)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1245 : 10.11.2013 18:41:31 »
Kiitos Piikatyttö onnitteluista. Nyt on taas tämäkin vekotin kunnossa selaintensa suhteen. Siskonpoika laittoi tullessaan vanhempiensa luota. Sattui poikkeamaan tähänkin ohi kävellessään. Koirakin oli mukana.

Katselin äsken televisiota jonkin aikaa. Sielläkin oli kovin surullisia juttuja. Taisi olla Inhimillinen tekijä. Nuorten itsemurhista oli tämä aihe. Ja heti perään uutiset Filippiinien tuhoista taifuunin jäljiltä. Siinä tuli mieleen että me valitetaan monet kerrat ihan turhista asioista. Asutaan kuitenkin melko hyvässä maassa. Ei ole taifuuneja,tsunameja eikä maanjäristyksiä ainakaan.

Nyt ajattelin keittää kohta iltakahvit ja katsella näitä lapsia kun laulavat. Oliko se nimi Voice Kids. Nythän se onkin viimeisen kerran.

Toivottavasti Ainulilla meni kaikki hyvin. Tiedän myös Piikatytön olevan oikeassa että siunaustilaisuuden jälkeen vähän helpottaa.

Hyvää illanjatkoa!

« Viimeksi muokattu: 11.11.2013 06:44:24 kirjoittanut Annuska »

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1246 : 12.11.2013 09:07:18 »
Huomenta Pulinanurkkaan!

Nyt on Äiti Rakas saatettu viimeiselle matkalleen. Siellä Hän nyt lepää Isän vieressä. Tyhjyys ja menetyksen tunne ovat tällä hetkellä päällimmäisenä mielessä. Ehkä osaltaan on syynä se että toistakymmentä vuotta jatkunut vastuu Äidin asioiden hoidosta loppui. Olen nyt toivonut että joku muu ottaisi hoitaakseen nämä asiat jotka seuraavaksi eteen välttämättä tulevat.

Äidin puoliso on ottanut raskaasti hänen poismenonsa. Yritän käydä siellä mahdollisimman pian. Ehkä Itsenäisyyspäivän aikoihin pääsisin käymään kun mökkinaapurit ovat useamman päivän.

Lähdin parin päivän vierailulle Ystävän luo että saisin jotakin muuta ajateltavaa. Aion käväistä lähikaupungissa tänään ja katsella kirpputoreja ja muitakin kauppoja.

Kaikille toivon hyvää viikon jatkoa!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1247 : 12.11.2013 12:33:17 »
Kiitos Ainuli terveisistä.
Tuo tyhjyyden tunne on tuttua menneiltä vuosilta. Yksi ajanjakso on lopussa ja uusi on alkamassa, mutta mieli on vielä menneessä. Voimia edelleen.

****
Annuska, sinulle lämpimät ja hyvin myöhästyneet onnittelut syntymäpäivän johdosta. Sinähän olet tyttönen vielä  ;)

Hyvää tuulisen ja pilvisen marraskuun  kahdennentoista päivän jatkoa kaikille!

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1248 : 12.11.2013 18:39:54 »
En yhtään ihmettele jos Ainulilla on tyhjyyden tunne. Hyvä että olet mennyt ystäväsi luo. Parempi niin että saat muuta ajateltavaa välillä. 

Täällä on ollut puolesta päivästä lähtien vesisadetta. Ei käyty nyt lenkilläkään. Miehelle tuli aika kaihileikkaukseen joka on 25 pv. Tekevät päiväkirurgiassa ja kestokin oli noin 3-4 tuntia. Mitenhän saan siellä odotellessa ajan kulumaan. Jos sattuu olemaan huonot kelit niin ei viitsi sinä aikana juoksennella mihinkään.

Kiitos Justiina onnitteluista. Vai vielä tyttönen kun vanhuuseläke alkaa. En kylläkään tunne itseäni vanhukseksi ihan vielä vaikka nivelet on jo välillä jäykkinä ja kipeitäkin joskus. Ette te muutkaan vaikuta vanhoilta vaan nuorilta tytöiltä ja pojilta. Emme siis anna periksi vanhuudelle vaan pysymme ikinuorina.

Mukavaa tiistai-iltaa!  :)


Inkeri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1249 : 14.11.2013 21:51:05 »
Tervehdys kaikille tutuille ja tuntemattomille ...toivottavasti vielä tunnistatte minut, sillä aikaa on kulunut paljon viimeisestä " tapaamisestamme".
Syynä siihen on ollut vakava sairauteni, joka laittoi elämäni arvot uuteen järjestykseen, sekä  ajankäyttöni erilaisten  asioiden parissa. Kontrolleja riittää loppuiäkseni aluesairaalassa vuosittain, joista olen suuresti kiitollinen terveyden hoidollemme.

Tänään oli mieltä ylentävä aurinkoinen päivä, joka antaa elämään aivan uutta virtaa ja henkistä kapasiteettia. Saankin nyt keskittyä kirjastosta lainaamaani Kari Hotakaisen - Ihmisen osa - kirjaan , sillä kuu-ukko valvottaa paisteellaan häiriten untani.
Toivotan iloa syksyisiin päiviinne   :)
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovissa hiihtäminen !

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1250 : 16.11.2013 16:43:41 »
... olen suuresti kiitollinen terveyden hoidollemme.

Tänään oli mieltä ylentävä aurinkoinen päivä, joka antaa elämään aivan uutta virtaa ja henkistä kapasiteettia. Saankin nyt keskittyä kirjastosta lainaamaani Kari Hotakaisen - Ihmisen osa - kirjaan , sillä kuu-ukko valvottaa paisteellaan häiriten untani.
Toivotan iloa syksyisiin päiviinne   :)

Tervetuloa takaisin. Aktiivisia kirjoittajia täällä kaivataankin.
Kirjoitit sairaudestasi. Terveysongelmat pysäyttävät joskus jokaisen ja silloin huomaa, että meistä suomalaisista pidetään kuitenkin huolta. Toivotan sinulle hyvää vointia.

Ihmisen osa on  mielenkiintoinen kirja.
Juuri nyt kuu-ukko pilkistää kuusien takaa ikkunaani. Mukava ajatella, että sama kuu näkee monen kultaisen iän ihmisen lauantaiehtoon viettoa.

Inkeri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1251 : 16.11.2013 17:00:37 »
... olen suuresti kiitollinen terveyden hoidollemme.

Tänään oli mieltä ylentävä aurinkoinen päivä, joka antaa elämään aivan uutta virtaa ja henkistä kapasiteettia. Saankin nyt keskittyä kirjastosta lainaamaani Kari Hotakaisen - Ihmisen osa - kirjaan , sillä kuu-ukko valvottaa paisteellaan häiriten untani.
Toivotan iloa syksyisiin päiviinne   :)

Tervetuloa takaisin. Aktiivisia kirjoittajia täällä kaivataankin.
Kirjoitit sairaudestasi. Terveysongelmat pysäyttävät joskus jokaisen ja silloin huomaa, että meistä suomalaisista pidetään kuitenkin huolta. Toivotan sinulle hyvää vointia.

Ihmisen osa on  mielenkiintoinen kirja.
Juuri nyt kuu-ukko pilkistää kuusien takaa ikkunaani. Mukava ajatella, että sama kuu näkee monen kultaisen iän ihmisen lauantaiehtoon viettoa.

Sydämellinen kiitokseni Justiina, se lämmitti kovin mieltäni !  :)
Kauan poissa olleena aikani meneekin teidän mielenkiintoisten entisten kirjoitustenne lukemisessa, kuten kirjojen- ja tv- ohjelmien valinnassanne ja arvioinnissa.

Onneksi täällä on entisiä hyviä kirjoittajia, ja toivotaan syksyn tuovan aktiivisuutta toisiltakin entistä enempi luettavaa ja seurattavaa sivustolle .

Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovissa hiihtäminen !

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1252 : 16.11.2013 18:55:08 »
Tervetuloa takaisin Inkeri minunkin puolestani. Olen viime syksystä asti kirjoitellut tänne. Välillä kyllä tuntuu ettei tiedä mitä kirjoittaisi kun vietän tavallista arkista elämää missä ei suuria mullistuksia tapahdu. Miehenihän on sairas joten hoitelen nämä kotityöt, raha, terveys ym. asiat yksin. Silloin kun ehdin teen käsitöitä ja lenkkeilen lähes samanikäisen naapurin rouvan kanssa.

Tänään olikin aika hyvä sää joten kierrettiin pitkähkö lenkki. Lämpöäkin oli noin + 7 astetta. Kakunkin tein pitkästä aikaa. Joulukorttiakin ehdin tekemään kotitöiden lomassa. Se olikin jo kymmenes korttikuva ristipistoilla. En tiedä teenkö enää niitä enemmän vai tyydynkö noihin. Niistä samoista kuvamalleista saisi kyllä Joulutaulujakin kun ottaisi vähän isompiruutuista aidakangasta. Minulla onkin sitä jossain kätköissäni ja kehyksiäkin olisi niihin sopivia. Vielähän tuota jotain ehtisi tehdä ennen Joulua.

Mutta nyt on mentävä. Terveiset ja hyvää viikonloppua!

Tuon kuvan otin nyt viikolla metsässä kävellessäni.

Inkeri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1253 : 17.11.2013 00:07:14 »
Tervetuloa takaisin Inkeri minunkin puolestani. Olen viime syksystä asti kirjoitellut tänne. Välillä kyllä tuntuu ettei tiedä mitä kirjoittaisi kun vietän tavallista arkista elämää missä ei suuria mullistuksia tapahdu. Miehenihän on sairas joten hoitelen nämä kotityöt, raha, terveys ym. asiat yksin. Silloin kun ehdin teen käsitöitä ja lenkkeilen lähes samanikäisen naapurin rouvan kanssa.



Olen ihaillut kauniita maisemakuviasi lukiessani näitä kirjoituksia.
Varmaankin mielellään ottaa kameran mukaansa lenkkimaastoon, kun on kauneutta paljon ympärillä. Metsässä mieli lepää... ilmakin kevyempi hengittää, ja ajatukset "eläinten kodissa" luonnon läheisempiä.

Olenko aivan hakoteillä, kun arvelen sinun kirjoittelevan Lappeenrannan suunnalta ?
Siellähän kaunis Saimaa kiemurtelee ympäri kaupunkia. Täällä ei ole kuin tuo Mäntsälänjoki ja pieniä järviä.

Pian on taas kello sunnuntain puolella ...minusta on tullut yökukkuja :)
Kiitos Annuska , ja oikein hyvää pyhäpäivää !
Kaikki on mahdollista, paitsi pyöröovissa hiihtäminen !

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1254 : 17.11.2013 09:23:38 »
Oikeassa olet Inkeri asuinpaikkani suhteen. Se kuuluu tosiaankin Lappeenrantaan. Tässä on luonto lähellä ja kuljeskelen mieluummin metsäpolkuja kuin asfalttiteitä. Metsässä on rauhallista ja voi ajatella kaikenlaista mitä milloinkin ja katsella samalla lintuja,oravia ym.kohdalle osuvaa.

Nyt on jo aurinko noussut ja kultaa tuon vastapäätä olevan koulurakennuksen seinää. Taivaskin on ihan pilvetön.  Tuuli näyttää olevan aika reipasta mutta toivotaan että se Eino-myrsky ohittaa meidät pahemmin puhaltamatta. Eihän se kyllä tänne varmaan tule kun vasta iltapäivän tai illan aikana. Minulle kyllä riittäisi tämä yksikin "Eikka" joka on tuolla sohvalla. Päivemmällä voi juoda sitten nimipäiväkahvit.

Mainitsit Inkeri yökukkumisen. Minäkin olen nykyisin ollut sellainen yöheräilijä. Välillä olen yöllä pitkänkin aikaa hereillä vaikka ei pitäisi olla mitään stressiä eikä satu mitään paikkaa kolottamaankaan. Mistä lie johtunee. Pitäiskö kokeilla sitä paljon puhuttua melatoniiniä vai mitä se lääke oli. Onko joku kokeillut?

Hyvää sunnuntaita kaikille ja toivotaan ettei myrsky pahemmin koettele!

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1255 : 17.11.2013 16:50:13 »
.


Melatoniini lisää unihormonia tai se kai itsessään on unihormoni. Se on myös pillereinä. Reseptilääke. Minulle ei auta. Olen jo vuosia käyttänyt nukahtamislääkettä imovane, reseptilääke. Anteekeissa on nukahtamislääke sininen uni ilman reseptiä.
.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1256 : 17.11.2013 17:31:11 »
Ihan on Matleenan näköinen tuo yökulkija tuossa kuvassa. Kiitos vastauksesta. Täytyy jotain kokeilla jos ei tämä yöheräily vähene. Tuo sininen uni on nimeltään tuttu ja tiedän että sellaista on mutta en ole testannut sitäkään.

Tuulinen oli tämä päivä. Sähköt ei meiltä mennyt mutta valomerkkejä välillä antoi. Uutisten mukaan täällä Etelä-Karjalassakin on melko paljon sähköttä olevia talouksia. Lenkille ei lähdetty noiden tuulenpuuskien vuoksi. Täytyy huomenna mennä ja katsoa näkyykö mitään tuhoja lähialueella.

Eipä muuta kuin rauhallista iltaa!

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1257 : 19.11.2013 06:06:50 »
 Annuska miettii mitä ottaisi unen puutteeseen.
Kurkistapa vaikka tämän Melamiinin haittavaikutuksia netistä ennenkuin alat ottamaan.
Jos pystyy vielä reippaasti liikkumaan niin siellä se lenkkeiltä löytyy myös unilääke.
Eikähän se haittaa jos jonakin iltana ei heti nukahda,.Unilääkkeiden  kanssa ei kannata leikkiä,niihin tulee helposti riippuvaisuus,aivan kuin alkoholiinkin.Sairaalassa moni on jäänyt koukkuun.
Tietsari ja televisio ei ole paras iltaseura,kirjan kanssa sängyyn..jos ei ole enää miestä tai hänestä unilääkkeeksi.
Aikaerokin on sellainen että jos lentää auringon mukana  niin ei ero haittaa niin paljon kuin pitkät lennot vastapäivään..

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1258 : 19.11.2013 09:12:16 »
Anniliisa katsoin haittavaikutukset. Kyllä minä viime yönäkin heräilin. Menin kymppiuutisten jälkeen nukkumaan ja jo heti kahdeltatoista ellei aikaisemminkin heräsin. Sen jälkeen välillä torkahteli ja taas heräsi. Nousen yleensä puoli kuuden maissa aamulla enkä ota mitään päivätorkkuja vaan olen hereillä koko päivän. Tietsikkaa katson harvoin seitsemän jälkeen illalla. Ristikkoa eilen täytin ennen kymppiuutisia ja kuuntelin vain telkkaria. En kyllä ole koskaan ottanut mitään unilääkkeitä kun sanovat että niistä tulee riippuvaiseksi. Ehkä tämäkin jatkuva yöheräily on vain joku ohimenevä ilmiö.

Täällä sataa vettä ja pimeä päivä tulossa. Aion kyllä mennä tuonne kahvilaan toisten kanssa seurustelemaan nyt aamupäivällä.

Hyvää tiistaita sateista huolimatta!

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1259 : 19.11.2013 11:05:13 »
Aamupäivää kaikille!
Mitä haittavaikutuksia löydätte melatoniinille? Tietyjä perinnöllisiä sairauksia potevalle sitä ei suositella, mutta tietämykseni mukaan melatoniini on parempi vaihtoehto kuin tavalliset unilääkkeet tai nukahtamislääkkeet.
Katsoin Terveyskirjastosta ja siellä ei ole kovin pahaa sanottavaa melatoniinista.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00073

Tuossa pitää selata yli tavallisten "pamien" jotta pääsee melatoniiniin.
Mielestäni Terveyskirjasto on luotettavinta ja tutkituinta tietoa, mitä kansankielisesti suomeksi lääketieteen alalta netistä löytää.

Olen hyvin huonouninen. Valvon pikkutunneille ja nukun yleensä myöhään, jos saan aamuyöstä unta. Maailma toimii toisessa rytmissä, ja joskus on pakko lähteä liikkeelle ennen ylösnousua. Minulla on lääkärin määräämiä temazepameja, mutta otan pillerin harvakseltaan. Näin välttyy koukuttumiselta ja annoksen kasvattamiselta.
Apteekista saa ilman reseptiä monia melatoniinivalmisteita. Nehän ovat ravintolisiä, jotka sisältävät samaa unihormonia kuin lehmien yömaito. Olen kokeillut niitäkin ilman haittavaikutuksia.

Ai niin, nyt on Miesten Päivä oikein isoin kirjaimin. Onneksi olkoon kaikki kaksi tai kolme  palstan miestä!  :D
« Viimeksi muokattu: 19.11.2013 11:06:59 kirjoittanut Justiina »