Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 986415 kertaa)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1230 : 04.11.2013 16:26:56 »
Vettä vaan sataa koko päivän. Liikuttu kyllä silti on. Kävin yksin seurustelupaikassa pullakahvit juomassa. Myöhemmin sain myös miehen liikkeelle rollaattoreineen. Tuohon ihan lähelle huoltoasemalle tuli Malllu-auto. On sellainen liikkuva hoitoyksikkö jossa oli sairaanhoitaja antamassa kausi-influenssarokotuksia. Vein myös mieheni sinne. Autoon ei pääse rollaattorilla ja hän ei kyennyt nousemaan niitä portaita pitkin. Eräs pari oli samalla lailla toinen huonosti liikkuva. No meidät vietiin sisälle huoltoaseman tiloihin sairaanhoitajan ja hänen avustajansa kanssa ja rokotettiin siellä. Eipä ole minuakaan ennen huoltoasemalla rokotettu mutta ihan sopiva paikkahan se on nimensä puolesta. Ollaan otettu vuosittain se rokotus vaikka niistä on ollut näitä haittavaikutusjuttuja varsinkin sikainfluenssarokotuksista. Ei olla huomattu itsessämme mitään kummia oireita rokotuksien jälkeen vaan ollaan oltu niin kuin ennenkin.

Iltalenkin kaverin kanssa peruimme vesisateen vuoksi joka yltyi vielä iltapäivällä. Lotina kuuluu nytkin tänne sisälle asti.

Hyvää loppupäivää sateista huolimatta! Tässä se Mallu-auto.

Fanny

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1231 : 05.11.2013 23:57:30 »
Hei teille tänne Pulinanurkkaan!
Sateinen tai oikeastaan myrskyinen päivä on ollut tämä tiistai. Täällä tuo kova tuuli alkoi vasta siinä neljän tietämillä ja koko ajan on satanut. Ei ollut sateensuojasta mitään hyötyä kun se tuulen voimasta oli lentää tai kääntyä aivan nurin niskoin.
Ei täällä kirjoittajia ole kovasti käynyt, mutta onneksi aina joku uskollinen kirjoittaja löytyy. Ainulilla on suruaika ja hänelle laitoin sähköpostia, olen niin huonosti seuraillut näitä nettikirjoituksia, että vasta hiljan huomasin Ainulin äidin kuolleen.
Omat vanhempani kuolivat samana vuonna 2000, isä keväällä ja äiti sitten joulukuussa. Nyt kun aikaa on jo kolmetoista vuotta kulunut on päällimäisenä kiitollisuuden tunne siitä, että he saivat niin pitkään elää ja minä olen saanut kulkea heidän kanssaan suuren osan elämästäni. Suru ja menetys on ajanoloon muuttunut kiitollisuudeksi ja nyt voin heitä muistella iloisena jopa hymyssä suin.

Teille kaikille tutuille täällä oikein hyväää syyskautta ja odotellaan lumia ja pientä pakkasta.
Vielä lokakuun loppupuolella ruusuni  jaksoi näin kauniisti kukkia.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1232 : 06.11.2013 11:58:05 »
Hei kaikki!
Viimeöisen myrskytuulen jälkeen on tyyntynyt ja aurinko pilkistelee lupaavasti. Odottelen tässä pyykkikoneen pääsemistä linkouksen loppuun. Jospa pyykki kuivuisi ulkona jälleen.

Lueskelin muitakin ketjuja. Kun on pulinanurkka, sopinee pulista silmiin sattuneista aiheista täälläkin.
On ollut keskustelua horoskoopeista. Minä en usko ollenkaan taivaankappaleiden vaikuttavan ihmisen luonteeseen. Tunnen monia samaan aikaan syntyneitä kuin itsekin olen ja jokainen on omanlaatuisensa. Luulen, että kun "tietää" millaisia vaikkapa leijonien sanotaan olevan, alkaa etsiä vastaavia piirteitä itsestään tai lähimmäisistään. Horoskoopeista löytyy aina jokaiselle jotakin. En ole leijona, olen kauris. Millaisia kauriit ovat?  Kertokaa minulle, että tiedän käyttäytyä oletusten mukaan!  ;D

Jossakin ketjussa oli aloituskuvan mökistä. Minäkin olen pohtinut, onko se iso grillikota tai huvimaja vai talon osanen. Talvi on yllättänyt, koska pihalle on jäänyt ainakin kottikärryt. Isohko pyörä näkyy, onko se maitokärryistä vai polkupyörästä?
Meilläkin oli kymmenisen senttiä lunta, mutta se kaikki on sulanut pois. Hyvä niin, koska pihatöitä on vieläkin kesken.

Fannyn kukista tuli mieleen, että eilen leikkasin vaaleanpunaisia malvikkeja maljakkoon. On se sitkeä kukkija! Oli lumen alla ja pakkanen on nipistellyt monta kertaa, mutta niin vain toipui kukkimaan marraskuussa.

Nyt kone on pysähtynyt. Työt kutsuvat.
Hyvää tätä päivää edelleen.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2013 11:59:39 kirjoittanut Justiina »

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1233 : 06.11.2013 12:22:41 »
Pakko vastata tuohon Justiinan pulinaan,jokainen varmaan on huomannut että olen niitä puheliaita savolaisia.Tämä sinun kukkaasiasi nyt minut innoitti.Sinulla on varmaan samanlainen malvakukka kuin minunkin kukkapenkissä.
Sain nyt keväällä pienen alun,tyttäreni sen toi Helsingin puutarhapalstaltaan.Hyvin alkoi kasvaa ja odottelin koska näen se kukkivan.Kun sitten alkoi kukkia kauniita helakanpunaisia kukkia aloin netistä tutkia mikä tämä oikein on.
Totesin että se on Kultamalva.Ennestään minulla on myskimalva. Ja niin vaan on minunkin kultamalvani kukkinut koko syksyn ja kestäviä ne kukat ovat sisälläkin maljakossa,avaa vielä nuppuiset oksansakin.

Tuo Korpelan mökki on ehken sellainen puutarha-siirtolan tupanen.
Horoskoopeista en nyt tähän keksi ketään tuntemaani kauriin merkeissä syntynyttä mutta palaan asiaan myöhemmin.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1234 : 06.11.2013 20:18:54 »
 Anniliisa, mukava vaan kun puliset. Kohtahan taidat olla Floridan lämmössä. Sitten taas joudun pitämään koko heimon puolia. Ja kovasti ole pitänytkin, useammankin edestä on tullut juttua suollettua. Ihan nolottaa  :-[

Katselin puutarhasivuja malvaa ja malvikkia etsien. Taitaapa olla meilläkin myskimalva kukkamaalla.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1235 : 07.11.2013 07:23:46 »
Kuules nyt, Justiina Puupää!  >:(

Eikös tämä palsta ole "räätälöity" meille, jotta kirjuuttelisimme, pulisisimme, keskustelisimme, vaihtaisimme kuulumisia ja mielipiteitä, olisimme joskus eri mieltäkin jostain asiasta?

Pitääkö meidän muidenkin paljon kirjoittavien nyt olla nolostuneita   :-[ ja häpeissämme  :-X. Täh????  ;)

Minä lähden nyt häpeämään "maatilalle". Siellä on vain kylmää ja hiiriä. Mutta kohta tuli räiskyy muurinpesässä. Iso muuri on 113 vuotta vanha, mutta aina se vaan toimii ja lämmittää.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1236 : 07.11.2013 11:37:01 »
Kuules nyt, Justiina Puupää!  >:(

Eikös tämä palsta ole "räätälöity" meille, jotta kirjuuttelisimme, pulisisimme, keskustelisimme, vaihtaisimme kuulumisia ja mielipiteitä, olisimme joskus eri mieltäkin jostain asiasta?

Pitääkö meidän muidenkin paljon kirjoittavien nyt olla nolostuneita   :-[ ja häpeissämme  :-X. Täh????  ;)

Minä lähden nyt häpeämään "maatilalle". Siellä on vain kylmää ja hiiriä. Mutta kohta tuli räiskyy muurinpesässä. Iso muuri on 113 vuotta vanha, mutta aina se vaan toimii ja lämmittää.

Hihii, pumpuli! :D Tule pian takaisin sieltä muurin kyljestä.
Aina ilahduttaa tänne poikkeillessa nähdä toisten kirjoittamia juttuja. Sinulla on mukavia aloituksia, itse olen vain juttuun kuin juttuun tarttuvaa tyyppiä eli "smool tookkaaja".
Miksi nolostun usein pulistessani johtuu tietysti saamastani kasvatuksesta. Ei ollut sopivaa lörpötellä joutavia, aina piti olla jotakin tekemässä tai ainakin esittää ahkeraa. Sama pätee vielä nykyaikaankin. Aivan äskettäin kuulin jutun, miten eräs kylänmies oli ihan huomaamattani pyörähtänyt PP:n verstashuoneella asioimassa. Oli nähnyt minut ikkunasta mennen tullen tietokoneen äärellä. Siitä oli vetänyt johtopäätöksen, että Justiina vaan netissä pyörii keskellä päivää ja kaiken aikaa. Minulle tarinan kertoneelle kyläläiselle sanoin, että eikö ole parempi kirjoittaa omalla koneella kuin kiertää juttuja levittelemässä.  8)

Tänään olen sentään ollut jo aamusta tarkistamassa parisuhteen nykytilaa. Olin siikaverkkoja soutamassa.  ;) Miehen kanssa verkkoja soutamassa olleet tietävät, mitä tämä tarkoittaa.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1237 : 07.11.2013 11:42:00 »
Kiitokset kaikille pulisijoille että olette ehtineet ja jaksaneet kirjoitella!

Minusta on mukava lukea kaikkien juttuja. En nyt ole oikein kunnossa. Ei tunnu saavan mitään aikaan. Päivät vain soljuvat ohi. Äidin siunaustilaisuus on lauantaina kello 11. Olin siskon kanssa laittamassa juhlapaikalla pöytiä ja liinoja paikalleen. Vielä pitäisi keksiä valokuvaaja jostain ulkopuolisesta. Ehkä joku löytää sopivan henkilön, pitää kysellä.

Kirjoittelen ensi viikolla enemmän. Voikaa hyvin!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1238 : 08.11.2013 10:02:23 »

 Voimia sinulle Ainuli,kun saatte mummun lepäämään hautakummun alle niin alkaa kynttilöiden polttelu hänen muistolleen.
Justiina.Minulle on tuttua työtä tämä kalakaveruus.Koskaan en oppinut kunnolla venettä pitämään kurssissa aaltoja vastaan.
Mutta mieheni keksi keinon,hän ryhtyi itse airoihin ja minä sain hoidella ne verkot.Uskokaa tai älkää mutta se on paljon helpompaa.Vihjaapa Justiina APeellesi.

Anniliisa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 938
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1239 : 08.11.2013 18:52:18 »
 
 Voi tavaton,tietenkin tarkoitin sinulle Justiina että PP,miten se lipsahti AP.Naapurillani on poika Antti-Pekka.häntä sanomme APeeksi.Pumpulilla on vanha uuni,jota lämmittelee.Minun syntymäkotini paikalta löysin vain kiviraunion.Muistelimme että tässä oli mummomme hellanpankko ja tuossa uuninkolkka.Setä muisteli että kolkassa pidettiin ennen sian porsasta talvella pakkasilla.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1240 : 08.11.2013 19:03:59 »
Nyt ei ole ehtinyt paljon kirjoitella kun täytyi keskittyä merkkipäivänsä viettoon. En aikonut viettää niitä ollenkaan mutta ei mahtanut mitään. Täytin eilen sen 65v ja samalla alan nauttia näistä eläkepäivistä. Nyt elämä palautuu onneksi entisiin uomiinsa. On se väsyttävää kuitenkin tuo kahvittelu ja vieraiden kanssa seurustelu. Jäi miesparaltakin torkut vähiin. Olen aina inhonnut omien synttäreiden viettämistä. Haluaisin että olisi tavallinen päivä mieluummin. No nyt se meni ohi luojan kiitos.

Käytiin naapurin rouvan kanssa jo kaloreita laskettamassa puoli neljän aikaan pienoisessa vesisateessa. Vähän vaatteet kostui. Ei läpimäräksi kuitenkaan. Piristi kuitenkin kummasti.

Ainulilla on lauantaina surullisempi tilaisuus ja toivon hänelle jaksamista. Minullakin oli pienoista stressiä jo merkkipäivästäni ja voin kuvitella mitä on Ainulilla kun on vielä äidin siunaustilaisuudesta kyse. Hyvin kaikki  kuitenkin menee aivan varmasti.

Hyvää loppuiltaa! Tässä aito ruusu ja kakkua teillekin.



ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1241 : 09.11.2013 08:54:48 »
Onnentoivotukset Annuskalle!

Hyvä ikä tuo 65 v. Todella monelle se eläkkeelle pääsypäivä.



Kiitos tuesta! Ihana että olette olemassa!

Luulen tämän päivän olevan minulle vaikean. Onneksi pojat ovat täällä.

Opissa se on variksenpoika tuulessa

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1242 : 09.11.2013 17:21:14 »
.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1243 : 10.11.2013 08:06:30 »
Kiitos onnitteluista Ainuli ja Matleena. Surkea tämä isänpäivän sää. Vettä sataa että lotina käy. Onneksi ei eilen satanut joten Ainulillakin oli varmaan poutasää.

Olen yrittänyt keksiä mikä Firefoxiani vaivaa kun ei siihen pääse. Lyö aina lapun couldn´t load XPCOM. Ei hajuakaan miksi. Meinasin että poistan koko Firefoxin ja laitan uudelleen mutta ei se lähde. Kun painaa poista niin tulee se lappu missä lukee jatka ja vaikka painat sitä niin ei tapahdu mitään. Täytyy kai jossain vaiheessa pyytää siskonpojan apua. Tämä Google Chrome toimii ja käytän nyt sitä.

Eipä tässä muuta kuin Hyvää Isänpäivää kaikille ja varsinkin Isille ja Isoisille!

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1244 : 10.11.2013 16:59:22 »
Ainulille voimia.

Äidin, isän ja veljen poisnukkumisen tuoma suru sai pienen helpotuksen sen jälkeen, kun siunaustilaisuus oli pidetty. Ikävää ei poista mikään, vuodet vaan pehmentävät sitä. Surutyö on tehtävä ja meistä jokainen tekee sen omalla tavallaan.

Annuskalle myöhästyneitä syntymäpäiväonnitteluja.