Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 986553 kertaa)

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1065 : 07.06.2013 18:41:51 »
.
Kaunista aurinkopäiää. Nyt on todella Kesä.

matleena
.

Onko vähän hiljaiseloa ?

Tiiän kyllä, että mistä johtunee ?

Ehkä toi toisto ja Scifi alkaa tympimään ihmisiä ?

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1066 : 07.06.2013 19:21:30 »
Kovin nopeaan meni tämäkin päivä.  Justiina ja Ainulikin ovat olleet hautoja laittamassa.  Minähän myös kävin laittamassa haudat jo. Tulee aina tyytyväinen olo kun saa senkin homman tehtyä.

Äsken tulin ulkoa sisälle. Meitä oli 4 mummelia pihalla rupattelemassa ja yksi koira. Kävin minä lenkillä yhden naapurin kanssa sitä ennen. Nyt oli vähän viileämpää niin kierrettiin vähän pitempi reitti. Vähän ennen sisälle tuloa meni taivas pilveen ja tuuli kiihtyi mutta sadetta ei ole tullut kuitenkaan vielä.

Tuota Ainulin kukkaa en olisi minäkään tiennyt. En ole tainnut kuulla tuota revonpapu-nimeäkään. Nätti kukka kuitenkin. Muistuttaa tosiaan lupiinia.
Parvekkeelle en ole vielä laittanut kukkia ja se on mietinnän alla laitanko ja mitä. Äsken katsoimme lenkiltä tullessa kaupungin kukkia jotka ihan tällä viikolla laittoivat noihin isoihin ruukkuihin. Johan siitä oli joku röyhkeä ihminen vienyt  petunioita ja tyhjät kolot oli jäljellä. Minusta se on kurjaa kun ne on tarkoitettu kaikkien silmäniloksi. Keskustassa oli tuhottu iso kallis kukkapylväs. Se luki tämän aamun lehdessä. Samoin kävi viime kesänä. Ovat sellaisia mitä ei voi enää uusia. Ovat jotenkin kasvatettu kukat sitä varten.

Nyt on mentävä. Luulen että miehelle tuli suruviesti kun puhuu tuolla kaksois-sisarensa kanssa puhelimessa. Yksi hänen veljistään on kuollut.

Rauhallista iltaa kaikille!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1067 : 08.06.2013 08:34:04 »
Huomenta!

Kiitos vain Justiinalle kukan tunnistamisesta. Katselin Gookle kuvahausta ja siellä se on nimetty Vuorirevonpavuksi. Jos siitä kasvista saa siemeniä niin otan talteen ja lähetän kirjeessä jos joku tarvitsee.

Pojat lähtivät pois illalla kun ajattelivat että tänään sataa ja niinhän sataakin. Ihan viisas päätös mennä jo illalla kotiin. Heillä kun on tuo auto sellainen "rättikatto", ei varmaan sateella mukava. Hyvä'llä säällä ja helteellä varmaan mukava huristella avoautolla.

Jäljellä oleva pakastin piti niin kummaa ääntä että pelkäsin senkin simahtavan. Naapuri kävi katsomassa ja sanoi äänen olevan resonanssiääni eli pakastin on epätasapainossa ja antaa siksi ääntä. Laitettiin yhden nurkan alle koroke niin äänipä loppui.

On se tosiaan aika yleistä tuo julkisilla alueilla tapahtuva ilkivalta. Ei sitä tavallisen ihmisen järki käsitä mistä se johtuu. Onko liikaa vapaa-aikaa vai viinaa päässä.

Hyvää lauantain jatkoa!

Laitan tähän toisenkin tunnistettavan kasvin. En tämänkään nimeä tiedä.
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1068 : 08.06.2013 11:31:57 »

Laitan tähän toisenkin tunnistettavan kasvin. En tämänkään nimeä tiedä.

Hei taas,
tuo kukka on rohtoraunioyrtti. Meilläkin perennamaalla (-maalla, koska alue on suuri ja suloisen sotkuinen, täynnä keskenään elintilasta tappelevia perennoja) raunioyrtti aloittelee kukintaansa. Raunioyrtti on vanha pihakasvi. Omani sain lähes yhdeksänkymppiseltä ystävältäni. Nyt muutamassa vuodessa kasvi on levinnyt tosi laajalle. Raunioyrtillä on muistaakseni lääkinnällisiä vaikutuksia. Nyt justiinsa en ehdi tutkimaan asiaa. Olen imuroimassa tai olen aloittelemassa sitä... pysähdyin hetkeksi tietokoneen viereen.

Kiva tietää, mistä saa revonpapuja, eli ei tarvitse hiippailla salaa naapurin pihalle. :)

Eilen saatiin lopulta sadetta 12 mm. Ukkonen jyrisi, mutta ei onneksi tullut rajuilmaa.

Leppoisaa lauantaita!
Nyt  pitää tehdä jotakin tämän huushollin eteen.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1069 : 08.06.2013 12:10:25 »
Aurinkoista lauantaipäivää. Ainulin kukkaa en nytkään tunnista. Olen niin huono kukkien tuntija.

Kyllä se oli suruviesti se iltainen puhelu. Mies sanoi ettei hänellä enää ole yhtään veljeä kun viimeinenkin on kuollut syöpään. Kaksi on jo aikaisemmin kuollut. On hänellä nyt vielä kolme sisarta ja kaikki elossa. tämä viimeinen veli asui Tampereen lähellä. Niin se sisarusparvi vähenee kun vanhaksi elää. Nämä kaikki kolme olivat miehestäni nuorempia.

Ainulilla tuntuu olevan sadepäivä. Täälläkin sateli aikaisin aamulla mutta nyt on aurinko paistellut jo pitkään. Voi niitä sadekuuroja kyllä tulla tänne myös päivän mittaan.

En ole nyt aamupäivästä kovin kummia tehnyt. Kaupassa  kävin ja koneellisen pyykkiä pyöritin. Siskon kanssa seurustelin kun tässä käväisi.

Tässä on ne kaupungin kukat. Kuva on viime vuodelta. Malli on siis sama kuin nytkin. Eräs naapuri sanoi tänä aamuna että eräs pariskunta jo otti kimpun noita pitkiä kukkia illalla ohi kulkissaan. Sanoi myös että on ne ihmiset röyhkeitä.

Nyt on lopetettava tämä läpinä. Hyvää lauantaipäivää!
Justiinakin on näköjään käynyt kun kirjoitin niin hitaasti ja olin puhelimessakin välillä. On tunnistanut Ainulin kukankin.

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1070 : 09.06.2013 13:17:29 »

Täällähän on vilkasta menoa.

Annuska ja Ainulikin ovat käyneet. Matleena/Juuli/Opaalkin on käynyt, melkein kaikki ovat käyneet. Minäkin tulin, koska näyttää että en ole käynyt ihan joka päivä.

Aarno vaan ei ole käynyt, mitähän miettinee pusikoissaan? Minäkin käyn taas sitten joskus uudestaan.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1071 : 09.06.2013 18:13:05 »
Kuninkaalliset häät sotkivat kaikki aikataulut!!!

Lauantaiaamuna työt maalla alkoivat heti aamusta, oli aivan oikeutettua illan suussa istua herkkujen kera töllöttimen ääreen katselemaan kauniita, hyvin pukeutuneita häävieraita. Ja kaunista morsiusparia. Herkkujen kera ei voinut ottaa enemmän viiniä kuin rommikaakaotakaan, kun juniorin kanssa piti vielä illalla kahdella kulkupelillä olla julkisilla teillä.

Ja työpäivä jatkui tänä aamuna, joten en paljon ole kirjoittelemaan ehtinyt.

Sää on ollut miellyttävää, perjantaina saimme vettä ja paikkapaikoin ukkosta, mutta lauantaina ja tänään sunnuntaina sateet ovat minut kiertäneet. Kyllä vesi oli tervetullutta, luonto ja pellot sitä kaipasivat jo kovasti.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille palstalaisille.


Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1072 : 11.06.2013 18:49:45 »
En ole myöskään kirjoitellut. Olen ollut lauantai-illasta alkaen sairas ja vetämätön. Tänään on ollut parempi olo. Kärsin vatsakivuista ja huonosta olosta.Ripulia eikä oksentamista ole ollut ollenkaan.Eilen kävin aamupäivällä lääkärillä ja veri ja virtsakokeissa. Tulehdusarvot olivat nousseet sekä verta virtsassa ja lääkäri laittoi keskus-sairaalaan. Epäilivät virtsakiviä ja ottivat tomografiakuvat ja perinteisen röntgenkuvan. Ei löytynyt mitään.
Huomenna on taas mentävä kokeisiin. Vatsalääkettä antoivat tabletteina ja jotain rakeita mitkä on nieltävä kokonaisina veden kera. Syönyt en alkuun kuin vähän mustikkakeittoa. Nyt eilen ja tänään olen syönyt sentään sosekeittoja.

Täällä on ollut koko päivän vähän väliä rankkoja sadekuuroja.Aamupäivällä sade oli yhtenäisempää. Ei olla käyty missään tänään. Nyt näyttää että kohta tulee auringon paiste.
 
Kyllä minäkin tästä tokenen koska tänään olen ollut paremmassa kunnossa.Omasta mielestäni lähes normaali kun ei enää kivistä eikä ole pahemmin ollut pahaa oloakaan. Vähän väsymystä olen vain tuntenut. Johtuu kai siitä kun enimmäiset kaksi yötä meni nukkumatta kamalan olon vuoksi.

Hyvää viikkoa kaikille!
« Viimeksi muokattu: 11.06.2013 18:51:39 kirjoittanut Annuska »

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1073 : 11.06.2013 21:09:15 »
Toivon paranemista ettei tämä kaunis kesä menisi sinulta hukkaan sairastellessa!"häntä pystyyn vaikka hakaneulalla" ts.mieli virkeänä!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1074 : 12.06.2013 07:05:41 »
Huomenta!

Sepäs ikävää Annuskan kannalta että keskellä kauneinta kesää sairastuu. No toivotaan ettei ole mitään pahempaa ja menee ohi.
Kun miehesikin sitä hoivaa tarvitsee joka päivä.

Nyt sain toistaiseksi nuo terveysasiat pois mielestäni ellei uutta ilmene. Seuraavan kerran on sokerikontrolli lokakuussa. Nämä viimeiset kokeet oli kaikki arvot normaalit ja lääkäri sanoi että ovat hyvät. Jalkapöydälle ei voi mitään tehdä, ei ainakaan kortisonia laiteta.

Nuo oudot oireet päässä johtuvat menieren taudista. Neuvo oli että pitää vältellä sellaisia töitä. Eihän se onnistu aina mutta pitää jättää hommat sikseen ja lähteä ottamaan lääkettä ja lepäämään. Niinhän olen tehnytkin, on melkein pakko.

Kaikille hyvää viikonjatkoa toivotan!



Laitan kuitenkin vähän "glitteriä" piristeeksi näin sateisena päivänä.

« Viimeksi muokattu: 12.06.2013 07:08:27 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1075 : 12.06.2013 07:52:36 »
Kiitos myötätunnosta Ainuli ja Liena. Ei tänä aamuna ole onneksi huonoa oloa. Tänään on mentävä vielä verikokeisiin. Pissakokeen otin itseltäni jo nyt aamulla. Saa sitten nähdä mitä tulokset näyttää.
Ikävää tuo Ainulinkin menieren tauti.

Ainulilla satelee kirjoituksesta päätellen. Täällä paistaa tällä hetkellä aurinko vaikkakin pilviä kiertelee. Lämpöä on noin 13 astetta. Eilen täällä satoi koko päivän joten ei tullut missään käytyä. Tänään on käytävä kaupassa ja  apteekista haettava miehelle sitä henkeen vedettävää inhalaatiojauhetta. Ovat kapseleita jotka laitetaan sellaiseen laitteeseen ja imaistaan siitä.

Mukavaa päivää kaikille! Kyllä tämä tästä iloksi muuttuu.

           
« Viimeksi muokattu: 12.06.2013 07:57:38 kirjoittanut Annuska »

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1076 : 12.06.2013 08:28:34 »
Sairauksista puheennollen.

Olen nyt muutaman viikon "taistellut" kipeän oikean olkapään kanssa. Ultraäänessä löytyi jänteen repeämä. Syön vahvoja särkylääkkeitä.

Viime viikolla olin fysioterapeutin vastaanotolla. Tunnin ajan keskustelimme, hän tutki minut ja antoi jumppaohjeet. Kun homma oli selvä, kysyin tältä selvästi huumorintajuiselta "pojalta", tietääkö hän mikä tässä on vaikinta. "Enpä tiedä, mutta kohta varmaan kuulen." "Se on oikean käden tanssiasento." Vilkaistuaan syntymävuottani, hän naama peruslukemilla sanoi, että minun on nyt tanssittava vain pienten miesten kanssa ( olen itse 170 cm). Pettyneen ilmeeni nähtyään hän lupasi, että jos hyvin menee, niin elokuussa "Venetsialaisten" aikaan voin alkaa katsella pitenpiä miehiä.  ;D ;D

Eivät kovin herkästi "vanhaarouvaa" ala leikata. Fysioterapeutti kertoi, että kirurgit sanovat, että on kuin märkää pahvia ompelisi, kun vanhoja kudoksia ompelee!  :o

Hyvää päivän jatkoa. Nyt on kuitenkin mentävä tyhjentämään mökin vessanalunen!  ;)

Fanny

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1077 : 12.06.2013 12:02:06 »
Hei ja hyvää kesää kaikille.
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen, lukenut teidän kuulumisia olen aina silloin tällöin.
Kaikenlainen remppa näin kesällä varsinkin on harmillista, mutta minkäs teet.
Itse olen ollut jonkilaisen flunssan kourissa ja sekös on vienyt kunnon ja mielenkin aika matalaksi. Kevät tai kesä kun tuli niin kohinalla me täällä kesäkodissa jäätiin ihan kuvainnollisesti sen jalkoihin. Nyt kuitenkin alkaa olla asiat kunnossa ja nurkat tontilla ainakin kauenpaa katsottuna kunnossa, likeltä jos katsoo niin menköön se jolle ei kelpaa tekemään paremmaksi.
Tänään täällä taitaa sadella, tosin aika nirkosesti ainakin vielä tuota sadetta näyttää tulevan. Täällä ei ole käynyt ukkosia eikä myöskään ole liiemmin satanut.
Me käymme vielä ennen juhannusta muutaman päivän kaupunkikodissa ja samalla kuulen mitä minun verikokeeni sanovat. Sellainen vuosikontrolli oli tuossa toukokuun alussa ja nyt sitten sain lääkärin soittoajan. Veren sokeriarvot minua lähinnä kiinnostaa, viime kesänä kaikki oli hyvin, mutta koskaan ei tiedä.
Sinnitellään eteenpäin ja muistetaan helteellä juoda. (vettä ) Tässä näiden helteitten aikana tuttavani ei ymmärtänyt juomisen ja myöskin syömisen merkitystä ja nyt sitten makaa tiputuksessa sairaalassa. Henkilö on jo iäkäs ja meni tosiaan aika heikkoon kuntoon, melkein sekopäinen oli kun ampulanssilla sairaalaan vietiin. Nyt jo kuuluu parenpaa, mutta ei vielä ole ollenkaan kunnossa.

Kaunista ja lämmintä kesää teille ystävät. :)

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1078 : 12.06.2013 12:47:53 »
Sinulle Annuska paranemista. Kertovat ja varmaankin hoitohenkilökuntakin on sinulle kertonut, että lääkkeiden lisäksi vettä ja vettä ja vettä, sitä on juotava. Toki näin helteellä muutenkin, mutta virtsatiejuttuihin aina suositellaan. Ja jos sinulla on puolukkamehua, sitä myös.

Remppa kuin remppa tuntuu aina kesällä ikävämmältä.

Itse kävin eilen hammaslääkäripäivystyksessä, ylhäällä takana yhden hampaan juuri alkoi temppuilemaan. Juurihoidettu hammas, mutta sittenkin jostakin ärsyyntynyt. Viikon penisilliinikuuri siitä tuli.

Joku on joskus todennut, että vuodessa pitäisi syödä yksi tai kaksi kuuria sulfaa/penissilliiniä, mahdolliset pöpöt häviäisivät!

Nyky lääketieteen opit eivät enää ole ensimmäisenä kirjoittamassa lääkekuuria, mikä on aivan oikein. Liika lääkitys vie vastustuskykyäkin eli tositilanteessa ei sitten lääkkeet autakaan.

Nelostietä pitää lähteä mittaamaan. Papereita olen koko aamupäivän käännellyt ja nyt ne on vietävä kirjanpitäjälle.

Meillä keskisessä Suomessa paistaa aurinko, sadepilvet ovat kierrelleet. Hieman sää on  viilennyt.

Hyvää kesäistä päivää teille kaikille.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1079 : 12.06.2013 20:46:11 »
Tulin vain vilahtamaan. Oli niin vilkas päivä. Kokeiden tuloksen tiedän perjantaina. Veljenikin tuli yllättäen käymään vaimonsa kanssa. Olivat vuokranneet matkailuauton jolla olivat liikkeellä. En ole nähnytkään heitä kuin viime vuoden puolella. Oli ihan mukava nähdä. Siskonikin tuli meille sopivasti joten olimme pitkästä aikaa sisarukset yhdessä. Eivät jääneet tähän yöksi vaan jatkoivat matkaa. Olivat lomailumatkalla.

Myöhemmin olimme pihapenkillä kun kuului rysähdys ja kohta muutama "laatusana". Kaksi autoa oli läheisessä risteyksessä törmänneet toisiinsa. Henkilövahinkoja ei tullut mutta autot hinattiin pois poliisin käynnin jälkeen.

Tuntuu sitä olevan yhdellä jos toisellakin jotain vaivaa kirjoituksistanne päätellen. Kiitos neuvosta Piikatyttö.  Olen yrittänyt muistaa litkiä nestettä. Niiden rakeiden kanssa on pakkokin samoin myös olen ottanut runsaan veden kera ne Nexium-enterokapselit joita tohtori määräsi.

Nyt on mentävä. Koetetaan kestää nämä vaivat. Huomiseen ja nukkukaa hyvin!

Kuvassa veljeni koira joka oli mukana.