Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 986462 kertaa)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1020 : 13.05.2013 18:45:34 »
Jos tulisi täälläkin käväisemään. Siinä se meni Äitienpäivä ohi. Minä olin miehen kanssa kahden ja olin vain puhelinyhteydessä lapsiini ja lapsenlapsiini. Tulevat sitten kesälomallaan käymään.

Tänään oli päivällä kaunis aurinkoinen ja lämmin sää. Kolmen aikaan iltapäivällä alkoi satelemaan. Nyt ei sada mutta tummia pilviä kiertelee. Aika pian nuo koivut muuttuneet vihreäksi  ja muutenkin luonto herännyt.

Ei tänään mitään ihmeellistä ole tapahtunut. Sitä samaa vanhaa kuin muinakin päivinä. Apteekissa kävin hakemassa miehelle lääkkeitä ja samalla reissulla kaupassa. Seurustelemassa oltiin jonkin aikaa ja iltapäivällä kävimme molemmat hiuskuontaloa lyhennyttämässä.

Eipä tässä muuta kuin hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Tässä kuva eiliseltä metsälenkiltäni.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1021 : 14.05.2013 10:25:17 »
.
Kevättä, kevättä.
.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1022 : 14.05.2013 12:35:58 »
Käväisen tässäkin.

Tulin juuri järveltä. Kävin katiskan katsomassa. Siirsin eilen toiseen paikkaan. Nyt ei ollut niin paljon hengettömiä ahvenia. Pari haukea ja muutama ahven. Isompi hauki kait kutee parasta aikaa koska kaislikossa on melkoinen kuhina. Järvi oli peilityyni ja ei satanutkaan juuri nyt.

Olen tiennyt että majavanaapuri liikkuu järvellä koska veden pinnalle nousee puhtaaksi kaluttuja lumpeen juuria. En ole koskaan sitä nähnyt. Nyt se oli saaren rannassa ruokailemassa ja läiskäytti hännällään varoitusmerkin ja sukelsi. Nousi pintaan ja taas läiskäytti vettä. Sehän aikaisemmin pesi tuossa purossa ja kävi minunkin tontiltani haapoja kaatamassa. Metsäfirman miehet purkivat niitä patoja metsäkoneella. Taisi tykätä naapuri että on liian rauhatonta koska se muutti järvelle. Sillä on jossain saaressa se pesä koska kaislikon läpi kulkee parista kohtaa se tallattu polku. Voihan se olla toinenkin majava koska firman miehet niitä ampuivatkin. Mukava että on ainakin yksi säilynyt hengissä, kyllä me kaikki sovimme täällä elämään.

Joutsenparilla on hautominen meneillään, samoin kala- ja harmaalokeilla. Nyt en ole selkälokkeja nähnyt, viime kesänä niitä oli useampi pari loppukesällä. Sorsia ja telkkiä on nyt enemmän kuin moneen vuoteen. Samoin koskeloita näkyy rannan tuntumassa useita pareja. Kuikkapari on, samoin härkälintu.

Pihansiivoukset alkavat olla valmiit. Polttopuumetsään pitäisi varustautua On kyllä sadellutkin harva se päivä. Yöllä oli satanut paljon koska vene oli puolillaan kun tappi oli jäänyt kiinni.

Oikein hyvää viikon jatkoa kaikille lukijoille kuin myös kirjoittajille!

Kuva ravintolan terassilta Savonlinnasta
« Viimeksi muokattu: 14.05.2013 12:44:39 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1023 : 14.05.2013 14:06:26 »
Aurinkoista iltapäivää!

Ainulilla onkin paljon seurailtavaa kun käy järvellä. Mukava kun on noin paljon lintuja ja majavakin vielä.

Päivä on edennyt sukkelaan. Kaupassa kävin aamulla. Miestä olen juoksuttanut tavallista enemmän. Ensin tuonne seurustelureissulle lähetyksen kahvilaan ja heti miltei sieltä tultua tuohon melko lähellä olevaan silmälasiliikkeeseen. Sanoin että nyt mennään sinne kun on mainostanut halpoja silmälaseja joihin kuuluu näöntarkastuskin. Otimme hänelle lukulasit jotka saa jonkin päivän päästä. Mies ei ole tarvinnut silmälaseja kulkiessaan eikä hänellä ole silmänpohjanrappeumaa eikä kaihiakaan todettu. On välillä käynyt tarkistuttamassa mutta nyt on lukunäkö hiukan heikentynyt. Minullahan on ollut silmälasit jo ennen kouluikää ja puolitoista vuotta sitten todettiin toisessa silmässä kuiva rappeuma. Miten lie tullutkin niin huonot silmät. Ei voi mittää. Hyvä kun jotain näkee sentään ettei ole ihan sokea. Täytyy olla kiitollinen siitäkin.

Melkoisen lämmin on tämä päivä. Kävin mittaria katsomassa ja se näytti  19 astetta lämpöä ja on varjossa. Jos menee nyt myöhemmin ulos niin ei oikein tiedä mitä päällensä laittaisi vai paitasillaanko mennä. Tuulikaan ei juuri käy.

Tämä alkukesä on mielestäni kyllä parasta aikaa. Luonto kun herää ja kukat alkaa kukkia niin on kauniimpaa kuin keskikesällä. Myöhemmin jos on hellettä ja kuivaa niin on luontokin kärsivän näköinen.

Mutta nyt on lopetettava läpinät ja mentävä katsomaan mitä ruokaa laitetaan.
Hyvää päivän jatkoa kaikille!  Kuva otettu nyt sunnuntaina kävelylenkillä.

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1024 : 14.05.2013 16:48:00 »
Avaruuskirjailija on näköjään osannut lukita Vähä-Älyisen ketjunsa kokonaan omakseen? Tehnyt sen tällä yhteisellä keskustelupalstalla.

Siellä hän saa laitella omassa rauhassa minkälaisia kuvakokoja haluaa, sekä mitä tahansa kiukunpuuskissaan irvailla, muiden jäsenten postaillessa minikuvia jatkossakin.

On se sellainen päällepäsmäri ja kyynärpäillä rouhija, ettei paremmasta väliä, sitäpaitsi vielä kirjailija Jumalan armosta.

PS.

Kentältä kuultua

En käsitä miks yhdelle annetaan erivapauksia ja toiset ovat silittelemässä päätä, että antaa olla vaan.
......................

Tälläistä sanomista kuulee enemmän kuin yhden Foorumistin suusta. Eriarvostaminen foorumisteissa aiheuttaa helposti katkeruutta ja saa jäseniä aktivoitumaan muualla.

Sen lisäksi on vaarana, että suoranaisia "trolleja" hakeutuu mukaan.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2013 17:05:20 kirjoittanut espen »

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1025 : 14.05.2013 19:31:24 »
.
Jospa espenrouva  (uskon vakaasti jotta on  nainen ) viitsisi vilkaista  -  nyt laittamaan kuvia...-  ketjuun varsinkin alkupuolelle niin näkisi millaisia kuvia on itse laitellut. Ei  tietenkään rouva muista. Sitä se ikä teettää. Minusta et saa sinäkään espenrouva tappelukaveria.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1026 : 14.05.2013 19:55:47 »
Iltaa kaikille. Tuli lenkkeiltyä ja pihalla istuskeltua pulisemassa naapureiden kanssa. Vähän lämmin kylllä jo tuli kävellessä. Taisi olla tämän vuoden lämpimin päivä. Konnunsuo oli tämän alueen lämpimin paikka uutisten mukaan.
Puiden lehdetkin kasvaa silmissä.

Espen mainitsee Matleenan lukosta. Minäkin sen aikaisemmin huomasin ja ajattelin miten hän on saanut lukon kuvan siihen. Minä en osaisi sellaista laittaa ollenkaan. En kyllä sitä tarvitsekkaan.

Taidankin nyt mennä katsomaan Avalta Todistettavasti syyllinen kun alkaa kahdeksalta.

Eipä tässä muuta kuin mukavaa iltaa kaikille tasapuolisesti!  Matleenakin näkyy kirjoittaneen sillä aikaa kun kirjoitin tätä.

Pestäänköhän tässä likapyykkiä? Kuva otettu Patsaspuistosta.


espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1027 : 14.05.2013 21:04:01 »
.
 Jospa espenrouva  (uskon vakaasti jotta on  nainen ) viitsisi vilkaista  -  nyt laittamaan kuvia...-  ketjuun varsinkin alkupuolelle niin näkisi millaisia kuvia on itse laitellut. Ei  tietenkään rouva muista. Sitä se ikä teettää. Minusta et saa sinäkään espenrouva tappelukaveria.

Niin, että mitä sä jätkä horiset ?

Olet juur niingon pahanen katupoika, aina sama valitus ja narina päällä.

  - Em mie mittää ko muut !!

PS.

Josko sanot, että tiiät mis mie asun, nii miehä ala pelekäämää sinnuu, röyhkimysjätkää.

 - Hää tekkööp mitä hää halluu, ihan niiko ois kunkku tääl.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1028 : 15.05.2013 20:56:40 »
Tulin kurkistamaan vielä ennenkuin paukautan koneen kannen kiinni.

Eiköhän nyt ole jo sanottu kaikki tarpeellinen tästä kuvien lainaamisesta. Päästään takaisin päiväjärjestykseen.
Minulla on nyt viimesetkin pihannurkat haravoitu. Kohta pääsee ruohoa leikkaamaan.

Aamulla pitää varustautua aloittamaan polttopuiden kaataminen, karsiminen ja kasaus. Järvellä kuitenkin olen käynyt joka päivä. Tänäänkin katiska antoi kolme komeaa haukea. Fileerasin ne ja lähtivät jo maailmalle.

Kyllä se kesä tuli. On luonnossa niin kaunista että ei malttaisi olla sisällä yhtään. Korvasienetkin varmaan alkavat nousta, pitäisi niitäkin käydä katselemassa lähipäivinä. Viikonloppuna kuitenkin porukkaa liikkuu, sitten ei taas alkuviikosta löydykään helposti.

Oikein hyvää viikon jatkoa!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1029 : 15.05.2013 23:35:25 »
Tasoissa ollaan Ainuli. Aikaisemmin olen todennut, että yleensä vappupäivänä haravoin kaupunkihuushollin pihan. Kuinkas nyt kävikään. Osittain sääkin auttoi minua siirtämään haravointia. Äitienpäivästä huolimatta junioreiden kanssa selvitimme kaupunkipihan.

Mutta sunnuntai-iltana siirryin rantataloille ja kaikennäköisten tienvarsipenkkojen siistimistä on riittänyt. Alue on havupuuvoittoista, joten koivunlehtien keräämistä ei ole.

Kirvesmiehet ovat ahertaneet rantaan vievien rappusten kaiteiden kimpussa. Ahkeria miehiä, minun tarvitsee vain huolehtia, että rakennusmateriaalia on tarpeeksi. He tulevat aina asuntoautollaan ja laittavat ruokansakin itse. Yleensä tarjoan heille iltapäiväkahvit. 

Tänään kävin hakemassa verkkomerkit. Katiskat eivät enää merkkejä kaipaakaan. Uutta tietoa se minulle oli. Aivan rantavedessä on katiska, täytyy aamulla käydä katsomassa, jos sattuisi hauki minunkin katiskaani. Huomenna aiomme laskea kaksi verkkoa.

Nyt on kaakaomukini (ilman rommia) tyhjä ja kauniita unia lähden katselemaan. Hyvää yötä!

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1030 : 16.05.2013 15:21:01 »
Kovasti on Ainuli ja Piikatyttö ahertaneet. Nyt on ollut kyllä hyvä ja aurinkoinen sää jo useampana päivänä.

Eilinen päivä menikin nopeasti kun mieskin vietti syntymäpäivää. Välivuosia kylläkin täytti mutta siitä huoliimatta joutui jotain järjestämään sukulaisille ja tuttaville.

Tänä aamuna pesin makuuhuoneen ikkunan ja vaihdoin verhot. Olohuoneen jätin huomis-tai lauantaiaamuksi. Käytiin myös miehen kanssa tuolla kahvilassa mutta nyt ei oltu kauan kun katsoin siellä että mies näyttää väsyneeltä. Ajattelin että nukahtaa pian siihen pöytään. Eilisestäkö johtui vai mistä lie. Valvookin niin paljon öisin.

Noin tunnin päästä minulla on lenkkitreffit naapurin kanssa. Sen jälkeen jäämme varmaan pihalle pulisemaan. Meillä tässä kerrostalossa kun ei ole suuremmin pihatöitä kun ISS on hoitanut pihat. Joskus jotain kuitenkin teemme ajankuluksi pihallakin kuten talvella lumitöitä ja kesän tullen jotkut haravoivat ja kukkiakin ollaan laiteltu.

Äläkä Ainulikaan rehki liikaa niiden polttopuittesi kanssa. Muista levätä välillä. Näen sieluni silmin miten aherrat siellä.

Hyvää loppupäivää kaikille!

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1031 : 18.05.2013 11:23:57 »
 Eipä tänne tuon espenirouvan kirjoitusten jälkeen paljon kiinnosta kirjoitella. Olet Piikatyttö ihan oikeassa.
Olkoon ja mellastelkoon ihna miten huvittaa. Pilaa nyt tuon hihihih ketjunkin. On se tuossa kateudessaan hirvittävän surkea. Onkohan kaikki...
Eipä aihetta enenpään.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1032 : 18.05.2013 12:11:01 »
Lounastauolla täytyy tännekin kurkistaa. Saas nähdä, ajaako sää sisätöihin. Pilvinen taivas, mutta ei toistaiseksi vettä. Tosin pieni vesisadekin tekisi hyvää, mutta kun askareet tällä rannalla ovat nyt ulkona.

Kannatti katiska järveen laittaa, reilun kilon kokoinen hauki oli sinne eksynyt. Kirvesmiehet, jotka ahertavat tänään ja huomennakin, lupasivat viedä lisää katiskoita järveen. Kaikkia kymmentä ei lasketa, hukumme pian kalaan!!!

Hyvä Matleena, kun aina muutaman rivin käyt kirjoittamassa. Pihatyöt pitävät meitä monia kiireisinä, mutta kyllä kijoitushaluja myös vie se tosiasia, että tänne kurkistaessaan saa lukea toisten kirjoittajia nälvimisiä (mikä sana!). Aremmat eivät uskalla edes kirjoittaa.

Kesäistä lauantaipäivää kaikille toivottaen. Minä kiiruhdan ulos töitteni ääreen.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1033 : 18.05.2013 12:54:30 »
Pihatyöt pitävät meitä monia kiireisinä,

Pihatöitä riittää vieläkin, vaikka perennapenkit on kertaalleen käyty läpi. Oikeastaan ne pitäisi kääntää ja nostaa juuret ylös, nyppiä heinänjuuret ja istuttaa uudelleen. Pitäisi ja pitäisi... en jaksa. Oikeastaan on hauska nähdä, miten kasvit tappelevat elintilasta, siirtyilevät sinne ja tänne, toiset rehevöityvät, toiset eivät pärjää. Alkuperäisestä suunnitelmastani ei ole juuri mitään jäljellä. Sitkeästi lisääntyviä kasveja löytyy monen metrin päästä alkuperäisestä paikastaan. Värit eivät rimmaa enää  ;D
Viime kesänä jokapäiväisen sateen keskellä  en enää jaksanut tapella rikkaruohojen kanssa ja nyt keväällä laiskuus kostautui. Mutta narsissit kukkivat komeasti, niitä ei laiminlyönnit haittaa!

Minua ei arkuus tai pahastuminen ole estänyt kirjoittamasta. Olen vuosien mittaan lörpötellyt niin paljon, että pienet tauot tekevät vain hyvää.
Missä on Anniliisa? Yksinkös joudun pitämään maakunnan puolta?  ???

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1034 : 18.05.2013 16:26:01 »

Hyvä Matleena, kun aina muutaman rivin käyt kirjoittamassa.

Hienoa kun aina välillä kehaistaan matleenaa.

Hän sen kunniaksi antanee sitten kehaisijalleen imartelevaiset kiitokset ja jonkunlaisen hunajaisen kiiltsukuvan.

Tällöin on päivä ikäänkuin pelastettu.