Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985242 kertaa)

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1005 : 06.05.2013 23:17:54 »
Lähdin pihaharavointia "pakoon" rakkaalle rannalle. Jäät ovat menneet menojaan, jo Vappuna, järvi on tyynen tyyni ja ah, mikä lintujen konsertti aina auringon laskuun ja jälkeenkin. Jokaisella huushollilla on oma Kiasman mallinen lintupönttö. Nyt ostin kolme, naapurin koulupojan tekemää telkän isoa pönttöä. Mukana tuli ripustuskorkeuden ohjeet, pohjakutterit jne. Huomenna kirvesmiehet, jotka tulevat tekemään kaiteita rantarappusiin (yhden huushollin rantarappuja on 82 kpl) ja samalla laittavat pesäpöntöt rantapuihin. Täytyy ottaa persoonallisista pöntöistä kuvia ja pyytää junioreita siirtämään kuvat katseltaviksenne.

Sää oli täällä keskisessä Suomessa mahtava. Kyllä damaskit oli pakko ottaa farkkujen alta pois! Yöksi vähän tuntuu viilenevän, mutta ilmeisesti ei pakkasen puolelle ensi yönä mene.

Talonmies-siivooja lähtee ripustamaan turistien pyyhkeet kuivaustelineeseen ja toivottaa palstalaisille hyvää yötä ja kauniita unia. Ja osalle hyvää huomenta!!!


immuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
  • heippa ystävät
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1006 : 07.05.2013 11:22:54 »


Heippa,
Tulin myös pihan haravoinnista pois,kun on niin iso piha tekee siitä ihan kunnon kuntoilun,
sinulla on ihana kun on vettä lähellä,minä saan ajaa mekoisen matkan ennen kuin pääsee omalle mieli paikalle,
kyllä on hienoa että vihdoin alkoi kesä ilmat ja linnun laulu,on vastassa aamuisin kun astuu rappuja ulos,
paljon tässä olisi puuhaa, kun puita on tehty talvea varten ne odottaa piinoomista,
kun ei viitsisi niin paljon apuja pyytää,
joskus kyllä on vaihe että on pakko.
oikein ihanaa toukokuun jatkoa teistä jokaiselle ollaan hyvillä miein,
toivoopi immuli

immuli

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1007 : 09.05.2013 08:07:42 »
Huomenta. Jos nyt tulisi käväisemään. Pihojahan nyt kaikki tuntuu haravoivan. Eilen olikin lämmin päivä. Aika moni kulki jo lyhythihaisessa paidassa. Mekin ollaan ulkoiltu paljon ja pihalla oltu pulisemassa naapureiden kanssa. Joka kevät sama ilmiö että kaikki tulee ulos kuin talvipesästä pihalle seurustelemaan toistensa kanssa.

Nyt on taivas pilvessä ja 10 astetta lämpöä mittarissa. Sadettahan on ennustettu mutta vielä on pouta. Toivottavasti pysyykin poutaisena. Yöllä ei sitten ole väliä vaikka sataisikin.

Kaikille Oikein Hyvää Helatorstaita!

Tässä viime Äitienpäivänä ottamani vanha kuva.


ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1008 : 09.05.2013 08:39:41 »
Helatorstaina!

Kaikilla kuulostaa olevan muuta puuhailua kun eivät ole ehtineet kirjoittelemaan. Pihansiivousta olen minäkin yrittänyt päivittäin tehdä.
Ehkä ne saadaan tänään tehtyä kun pojat tulivat eilen ja lähtevät auttelemaan.

Järvellä olen käynyt joka päivä. Vein katiskan kauemmas rannasta, vähän syvemmälle. Ei ole saukko sinne osannut, joten olen kalat saanut itse pitää. Kahtena päivänä peräkkäin olen saanut kolme haukea. Ihan hyvän kokoisiakin, ovat fileenä pakastimessa.

Muuttolinnutkin ovat tulleet. Kirjosieppo ja Västäräkki viime viikolla. Ensimmäinen Pääskynen eilen lenteli pihan yllä. Harmaasieppokin on tullut pesimään autotallin seinällä olevaan pönttöön.

Toivottelen hyvää viikonloppua!


Opissa se on variksenpoika tuulessa

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1009 : 09.05.2013 10:52:16 »
Tässä viime Äitienpäivänä ottamani vanha kuva.

Onpa tosiaan komea hulppea silta kuvattuna, täytyy kysästä jotta missäpäin suomea komeus sijaitsee?
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1010 : 09.05.2013 12:12:37 »
Snipelle terveiset!

Tässä tiedot sillasta.

  Luukkaansalmen silta, Lappeenranta
Liittopalkkisilta
Laajuus Hl x L: (8.25 + 3.75) x 432.9 = 5195 m²
Vapaa-aukot: 40 m keskiaukossa, jossa jm on 120 m
Vapaa korkeus: 25.0 m
Rakennuttaja: TIEL/Ky
Rakentamisvuosi: 1988-1989

 Saimaan kanava alkaa jonkin matkan päästä ja näkyy sillalle.

Tässä talvikuva. Tuo kevätkuva on tällä hetkellä tietokoneeni taustakuvana ja on hyvän näköinen tässä.
« Viimeksi muokattu: 10.05.2013 06:54:35 kirjoittanut Annuska »

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1011 : 09.05.2013 14:44:17 »
Viimeksi ajeltiin kesälomalla täältä Norjan kautta suomeen ja itärajaa alas helsinkiin vuonna 1985 joten on jäänyt näkemättä tuo komea ylimeno kohta. Losseja siellä oli aikalailla käytettävä en vain muista paikkojen nimiä missä.
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1012 : 09.05.2013 16:04:57 »
.
Mennyttä aikaa.
.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1013 : 09.05.2013 19:47:24 »
Tulin vielä vilahtamaan. Snipe, tuo silta korvasi Pappilansalmen lossin. Olet kulkenut täällä ennen sillan rakentamista. Tämä Luukkaansalmen silta on aivan Kaukaan tehtaan lähellä vai pitäisikö paremminkin sanoa että vieressä. Nuo siltatiedot kopioin täältä kun googletin Luukkaansalmen silta tänne nettiin. Lueskelin muutenkin kun jotkut muisteli siellä sitä lossiaikaa. Ennen nuorena käytiin juhannusjuhlissakin Pappilanniemessä monena vuonna.

Mutta nyt on mentävä. Hyvää iltaa kaikille!

Tämä kirkon yläosakin näkyy sillalle. Katsoin nyt että miten olen oikein kirjoittanut nimen tuohon tokakuvaan.  Ns. päin määrättyä paikkaa on näköjään mennyt. Tullut vähän lyhennettynä.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2013 19:55:52 kirjoittanut Annuska »

Fanny

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1014 : 09.05.2013 23:33:02 »
Kaikenlaista keväthommaa on löytynyt tai eihän niitä tarvitse hakea, ne ovat tässä läsnä koko ajan.
Olen täällä kaupunkikodissa tänään tehnyt tuhoja ja sellaisia, että ihan pahaa tekee. Olen jo monena keväänä aikonut uusia tuota tulopihan kukkapenkkiä ja nyt sen sain tehtyä.
Joskus aikoinani olen siihen istuttanut vallan sopimattomia kasveja kuten maatiaissyysasteria ja jalopähkämöä.
Molemmat ovat mielestäni kauniita kukkiessaan, mutta se paha puoli niissä on, että ne ovat kovasti leviävää sorttia. Molemmat kasvit olivat levinneet ihan koko penkin täydeltä ja kaikki muu kasvusto oli tukahtunut.
Kuitenkin näitä juurakoita repiessäni ylös maasta oli mieleni apea, miksi kiskoa elävää kaunista kasvia pois.
Näin nyt kuitenkin tein ja huomenna menen hakemaan taimikaupasta penkkiin jotain matalaa maanpeittokasvia, joka siihen mielestäni parhaiten sopii.
Osan jalopähkämönjuurakoita vien maalle ja sinne kyllä mahtuu ja ei heti tule kukkapenkki täyteen.
Tällaista täällä tänään...
Hyvää loppuviikkoa teille lukijat. :)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1015 : 10.05.2013 08:23:36 »
Huomenta kaikille.

Fanny on oikein kovasti tehnyt puutarhahommia. Meillä ei ole sitä hommaa ollenkaan kun ei ole puutarhaa mitä tonkisi. Välillä käy miltei kateeksi teitä joilla on maata mitä laitella.

Aamu on pilvinen mutta tällä hetkellä poutainen. Lämmintä on jo kuitenkin 12 astetta mittarissa. Yöllä näkyy vähän sataneenkin kun on kostean näköistä. Puutkin vihertää jo selvästi.

Hyvää perjantaita vaan kaikille. Katsotaan mitä päivä tuo tullessaan.

                 

       

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1016 : 11.05.2013 12:47:35 »
Pilvinen on tämä lauantai. Ei ole tänään kukaan joutanut tänne pulisemaankaan. Minä tässä odottelen milloin pyykkikone lopettaa kun heitin sinne miehen toppavaatteet. Tuskin tuo niitä enää tarvitsee. Omani pesin jo aiemmin ja laitoin pukupussin niiden päälle odottamaan ensi talvea.

Eilen täällä ukkostikin ja vettä tuli vähän aikaa taivaan täydeltä. Se oli illalla seitsemän aikaan.

Kaupassa kävin jo aamupäivällä ja porukkaa oli paljon. Siskonikin kävi tässä meillä jo tänään. Kahden me ollaan Äitienpäivänä. Asuvat kauempana niin tulevat vasta heinäkuussa kesälomalla käymään. Pääsiäisenähän he kävivät. Ostin kyllä meille kakun siitä huolimatta.

Nyt hiljeni tuo pesukone joten lähden ripustelemaan ne kuivumaan.

Kaikille Äideille ja Isoäideille Oikein Hyvää Äitienpäivää!

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1017 : 11.05.2013 13:01:43 »
Olenkohan muuttunut näkymättömäksi?  ::)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1018 : 11.05.2013 15:19:49 »
Voi Anteeksi Pumpuli etten tullut tarkemmin katsoneeksi aiemmin. Nyt tulin uudelleen vilkaisemaan. Katselin silloin vain pulinanurkkaa kaiketi.

Onnea nuorille tanssikilpailuun. Toivon että hyvin pärjäävät.
Huomenna menet konserttiin. Luulisin että on hyvä esiintyjistä päätellen.

Täällä jo välillä aurinkokin pilkistelee ja mittarimme lähentelee 18 astetta lämpöä. Kohta voisi mennä uloskin kun tuli nämä sisähommat tehtyä.




Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1019 : 11.05.2013 16:34:01 »
Olenkohan muuttunut näkymättömäksi?  ::)
;D
Kommenttisi suorastaan vaati virnistyksen, niin tuttu tunne siinä välittyi. Nyt en tarkoita palstalle kirjoittavia, vaan ihan ilmieläviä ihmisiä.Sattui taannoin, että kaupassa oli parikin hyvin tuttua naista, joita tervehdin kaukaa nyökäten ja jotka eivät reagoineet mitenkään. Kotona katsoin peiliin sananmukaisesti, en kuvaannollisesti, ja arvelin tulleeni niin vanhaksi ettei minua enää erota tapeteista, ts. tavarahyllyjen tarjonnasta.
Että naisetkin, miehethän eivät ole perään viheltäneet enää vuosikymmeniin. Muutama vuosi sitten tosin eräs nuorehko mies pysähtyi parkkipaikalla katselemaan minua. Katsoikin autoani ja kysyi, paljonko maksoi ja paljonko kuluttaa satasella. Että semmoista kiinnostusta.   ::)

Luin kaikkien kommentit viime päiviltä läpi ja lähetän tervehdyksen ja kiitokset pulinoista.
Multa loppuu kohta ruokaperräiset ja pittää lähtee jottaen ropottelemaan ennen saanaan männöö...