Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 986583 kertaa)

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #990 : 04.05.2013 18:51:11 »
 Espenistä niinkään tarvi välittää,, se möläyttää mitä sattuu, jos
jääkakko ei mee sen mielen mukaan.
 Lueskelkaa Kettu vitosta,,hällä ei kovasti kiihkeitä intohimoja... :)

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #991 : 04.05.2013 20:16:28 »
ANTEEKSI ESPEN !!!

En  tosin ymmärrä miten noita tarinoita elävästä elämästä ,,,iloineen ja suruineen, voi sanoa Ufo- jutuiksi...
Lisäksi uskon että ei kukaan tänne suoranaisten vastausten toivossa kirjoittele,, hyvä tietysti jos keskustelua syntyy,,
Se kai lienee foorumin tarkoituskin...

Ei tästä enempää..Ufoilempahan vain !!

Ei ollut tarkoitus elävää elämää moittia, ei ainakaan sinua, vaan näitä Scifi-juttuja, joita yksi älypää suoltaa ikäänkuin liukuhihnalta  jokaiseen koloon, mitä netistä löytää.

Tosi hienoa, että puhutaan tavallisesta elämästä, eikä postailla pelkästään avaruuskuvatekeleitä.

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #992 : 04.05.2013 20:24:55 »
Espenistä niinkään tarvi välittää,, se möläyttää mitä sattuu, jos
jääkakko ei mee sen mielen mukaan.
 Lueskelkaa Kettu vitosta,,hällä ei kovasti kiihkeitä intohimoja... :)

Kropsusta ei niinkään tarvii välittää, sehän on aivan Outsiders ikäluokkaa. Noo, mutta onhan hänellä Italialainen vävypoika, mikä on tullut sieltä kautta selväksi melkoisen suhteellisin painotuksin.

Sitäpaitsi hän ei tykkää ollenkaan jos joku ikäihminen tekee eläkkeensä päälle ruumiillista työtä ikäänkuin huviksensa ja hyödyksensä, sepäs on halveksittavaa.

Se on sen kaverin mielestä jopa häpeällistä, naurettavaa ja tuomittavaa, ettäs kehtaavatkin olla liikkuvaisia.
------------

PS. Mikä muuten on jääkakko ? Tässä meidän kadulla kulkee koirankuljettajia, jättävät jätöksensä, kun talvella jäätyvät niin niitä vois sanoa jääkakoiksi ?

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #993 : 04.05.2013 20:49:18 »
 Taisin katua saman tien ,kun tuon aikasemman kirjoitin.
Tässäpä viikonlopun tuhinoissa tulee tehtyä kummallisia.
Anteekspyyntöä en osaa harrastaa,,koska on jotenkin niin et pyytäminen on helppoa,,
Anteeks antaminen on vaikeeta...vaikka luvataankin.. 
Sekin vaan minun ajatteluani..
 

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #994 : 04.05.2013 21:12:11 »
Onneksi tuota poisnukkumispäivää ei etukäteen yleensä tiedä. Meistäkin kolmesta sisaruksesta poistui ensimmäisenä keskimmäinen, 61-vuotiaana, sepelvaltimokohtaukseen.

Vähiin käymme, serkkuja pitää lainata, jos kantajia kaivattaisiin. Minä olenkin jo tehnyt pojilleni selväksi, että minut tuhkataan. Näin mahdumme toisen veljeni kanssa sukuhautaan. Vanhempani ja me kolme sisarusta tulemme pojilleni helpommaksi hautapaikan hoidon suhteen. Yksi ainoa paikka.

Oikein mukavaa, että uusiakin kirjoittajia on tullut palstalle. Minä "luin jossain vaiheessa lakia" minun mielestäni vähän joutaville kommenteille. En enää viitsi moiseen puuttua, hyppään sellaiset tekstit yli. Onneksi kiroileminen on loppunut! Ja katson turhaksi puuttua palstalaisten kirjoitusvirheisiin, en katsonut aiheelliseksi kysyä Kropsulta, mitä jääkakko on, taisin sen jääkiekoksi lukea, ennen kuin edes huomasin kirjoitusvirhettä!!!

Kyllä nuo minunkin sormeni joskus aika levottomasti hyppivät näppäimistöllä!

Mukavaa lauantai-illan jatkoa teille kaikille. Minä menen keittämään oikein hyvin haudutettua  minttuteetä!

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #995 : 04.05.2013 22:04:35 »
Taisin katua saman tien ,kun tuon aikasemman kirjoitin.
Tässäpä viikonlopun tuhinoissa tulee tehtyä kummallisia.
Anteekspyyntöä en osaa harrastaa,,koska on jotenkin niin et pyytäminen on helppoa,,
Anteeks antaminen on vaikeeta...vaikka luvataankin.. 
Sekin vaan minun ajatteluani..
 
Taisin katua saman tien ,kun tuon aikasemman kirjoitin.
Tässäpä viikonlopun tuhinoissa tulee tehtyä kummallisia.
Anteekspyyntöä en osaa harrastaa,,koska on jotenkin niin et pyytäminen on helppoa,,
Anteeks antaminen on vaikeeta...vaikka luvataankin.. 
Sekin vaan minun ajatteluani..
 
ANTEEKSI ESPEN !!!

En  tosin ymmärrä miten noita tarinoita elävästä elämästä ,,,iloineen ja suruineen, voi sanoa Ufo- jutuiksi...
Lisäksi uskon että ei kukaan tänne suoranaisten vastausten toivossa kirjoittele,, hyvä tietysti jos keskustelua syntyy,,
Se kai lienee foorumin tarkoituskin...

Ei tästä enempää..Ufoilempahan vain !!

Ei ollut tarkoitus elävää elämää moittia, ei ainakaan sinua, vaan näitä Scifi-juttuja, joita yksi älypää suoltaa ikäänkuin liukuhihnalta  jokaiseen koloon, mitä netistä löytää.

Tosi hienoa, että puhutaan tavallisesta elämästä, eikä postailla pelkästään avaruuskuvatekeleitä.

 Selailin historiikkiä aikaisemmalta ajalta...
Oliskohan ,et sun  espen;  Iso-isäsi olisi Jokimäki.?
Viiskyt luvulla ,kun menin työ-siirrännäisenä Hongonjoelle,,
silloin puhuttiin "Vikistä" ;)
..Eikai edellytä vastausta...!?

kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #996 : 04.05.2013 22:26:27 »
 Piikatytölle  vaan mun piti selittää;  ettei se mikään kirjotusvirhe ollut,
-JÄÄKAKKO-   yks Matti vaan joskus vuosia sitten, ilmaisi ajattelunsa;
etei  hän ymmärrä ,että suuret miehet huhtoo semmotten seipään kans , pienen jääkakon perässä..
Satakunnassa on Kakko parempaa kuin Rievä...

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #997 : 05.05.2013 09:06:18 »
Huomenta nurkkalaisille!

Tulin pitkästä aikaa kurkkaamaan.

Kuolemasta keskustelitte. Sattui niin jotenkin minullekin nuo ajatukset. Tänään juhlisi minun Isäni 94 vuotispäiväänsä. Kävin eilen haudan siivoamassa talven jäljiltä ja vein kolme keltaista orvokkia. Isän kuolemasta tulee kesäkuussa kuluneeksi 14 vuotta. Nyt kun asun täällä lapsuuskotini maisemissa niin muistoja Isästä on päivittäin näkösällä. Tämä paikka oli Isälle erityisen rakas. Hän aina toivoi ettei tarvitsisi tästä pois lähteä ja näin sitten kävikin että ei tarvinnutkaan.

Kyllä hautajaiset ovat miltei ainoita juhlia missä tapaa sukulaisia. Joskus on nuorten juhlia, valmistujaisia tai häitä. Syntymäpäiväjuhliakin on joskus. Äiti täyttää elokuussa 90 vuotta ja olemme jo poikien kanssa sopineet että jos vain sopii menemme samalla autolla sinne. Olemme siskojen kanssa jo alustavasti sopineet valmistelujen tekemisestä.

On ollut niin tuulisia päiviä että en ole järvellekään päässyt. Jäät lähtivät kotijärvestä Vapunpäivänä. Pyhäjärvessä on jäät jo liikkeellä mutta eivät ole vielä lähteneet. Kävin jo moottorin koeajolla, lähti käyntiin hyvin, mutta en uskaltanut kauemmaksi lähteä kovan tuulen takia.

Pihansiivouksesta ei oikein ole tullut mitään. On erittäin raskasta ja hidastakin kun myyrät ovat nostaneet nurmikon täyteen multakasoja. Tuulikin on haitannut, kun sai jotakin kasaan tuli tuulenpuuska joka vei ne roskat takaisin siivotulle alueelle. Pitää olla kottikärry lähellä ja siihen nostaa vähän päästä roskia koska puolet on multaa. En muista koskaan olleen näin pahoja myyränjälkiä. Pakko olisi kuitenkin haravoida koko alue. Siinähän tylsyvät ruohonleikkurin terätkin.

Polttopuumetsäänkin pitäisi lähteä. Käveltiin eilen Caron kanssa katsomassa mistä niitä alkaisi tekemään. Ei ole paljon ainakaan hakkuujätettä, pystystä pitää kaataa. Onhan siellä koivuja, leppiä ja jokunen iso haapakin.

Toivottelen kaikille hyvää sunnuntaita ja alkavaa viikkoa!

Kuva otettu sateen jälkeen. Aurinko kultasi puiden latvat vaikka sitä ei edes näkynyt. Erikoinen ilmiö.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2013 09:13:47 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #998 : 05.05.2013 11:38:22 »
Piikatytölle  vaan mun piti selittää;  ettei se mikään kirjotusvirhe ollut,
-JÄÄKAKKO-   yks Matti vaan joskus vuosia sitten, ilmaisi ajattelunsa;
etei  hän ymmärrä ,että suuret miehet huhtoo semmotten seipään kans , pienen jääkakon perässä..
Satakunnassa on Kakko parempaa kuin Rievä...

ahaa. hyvä tietää. minun tyttönimeni sattuu olemaan Kakko......
.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #999 : 05.05.2013 12:16:50 »
Sunnuntaina sataa aina... tuli mieleen semmoinen haikea laulu. Ulkona on harmaata ja sateista. Jää oli yön aikana sulanut paikoilleen. Eilen jahtasin kameran kanssa jäälauttojen liikettä ja kuvittelin ehtiväni kuvaamaan jäittenlähdön, mutta se oli tapahtunutkin kuin salaa.

Eilen pulistiin kuolemasta ja tarpeettomista kirjoituksista ja pihatöistä ja ties mistä.
Ajatus omasta kuolemasta ei masenna, mutta edesmenneitten ajattelu tuo mieleen haikeita muistoja ja kaipausta. Siitä ei sen enempää tässä.

Hetken jo hätkähdin Espenin puuskahdusta. Mielestäni tässä ketjussa ei ole "ufoja" juttuja. Ovat hyvinkin tunnistettavia  arkipäivän tapahtumia ja ajatuksia. Tällainen tavallinen mummo ei  jaksa kehitellä korkealentoista keskustelua, joten pulina sopii mainiosti  ;D

Ainuli kirjoitti haravoinnista. Olen jo monena päivänä raapinut pihaa  vähän aikaa kerrallaan. Niska ja hartiat kipeytyvät niin, että pää kääntyy kantapäistä ja iltaisin  saa olla kiitollinen siitä että silmät ovat jääneet katsomaan eteenpäin.  ;)
Tänään näyttää tulevan sateen vuoksi vapaapäivä. Joku kysyy nyt, missä on pihamieheksi mainostettu PP? Hän on tehnyt polttopuita. Siihen hommaan en enää pysty, joten hommat on jaettu mahdollisuuksien mukaan.

Ainulin pihassa on ollut myyriä. Ovatko ne kontiaisia? Meillä ei niitä ole, mutta myyrävuosina metsä- ja vesimyyrät tekevät pahaa jälkeä istutuksille. Nyt ei näytä myyrätuhoja olleen.

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1000 : 05.05.2013 12:28:25 »
Selailin historiikkiä aikaisemmalta ajalta...
Oliskohan ,et sun  espen;  Iso-isäsi olisi Jokimäki.?
Viiskyt luvulla ,kun menin työ-siirrännäisenä Hongonjoelle,,
silloin puhuttiin "Vikistä" ;)
..Eikai edellytä vastausta...!?

Soppiihan tuohon vastata. Ja sitäpaitsi voisimme tehdä välirauhan. Olihan Talvisodankin jälkeen välirauha.

Olen 1948-1952 suunnilleen noihin aikoihin ollut kesäisin pikkupoitsuna Honkajoella isovanhempien luona. Isoisäni oli nimeltään Vihtori Koivumäki.

Honkajoella Rynkäisten kylässä tuntui ihmisten sukunimet olevan Mäki-päätteisiä.

Siellä oli Kivimäkiä, Kovamäkiä ja Koivumäkiä, varmaan oli myös Jokimäki joillakin suknimenä.

Vähän isompi talo siinä meidän lähellä oli Hohkuri. Sieltä sai joskus hakea ihan sanomalehdenkin luettavaksi.

Yleensä lähdin Vihtorin, siis vanhan Vikin kanssa hevosella hommiin, hianoo aikaa näin muistella.
-----------

PS.

Kirjoitusvirheitä tulee kaikille, ei maha mittää. Itse tulee aina joskus luettua, mitä kirjoitin, jos silloin havaitsen virheen, niiin korjaan sen.

Jos esitykseni on täynnänsä kirjoitusvirheitä, niin antaisinko silloin luotettavan kuvan itsestäni huolellisena ihmisenä ?

pauliina

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1001 : 05.05.2013 12:31:12 »
  Tämän keväinen yllätys:...eräänä jouluna sain ihanan Jouluruusun,istutin sen keväällä kukkapenkkiin ja unohdin...moneksi talveksi.
 Ja nytpä ilokseni kukkii,tosin vain 2 kukkaa mutta nekin riittää tekemään iloiseksi.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1002 : 06.05.2013 11:07:15 »
Pauliinan jouluruusu teki "yllärin". Mulle koko kukkamaani on yllätyksiä täynnä. Syksyn muuttotouhussa en ehtinyt paljoa kukkamaata katsoa. Nyt kaikki mikä sieltä nousee on yllätystä. Melkein suurennuslasin kanssa aamuisin "kyttään", onko mitään uutta näkyvissä.  :)

Muutama tulppaani ja helmililja kukkii, sekä joku maanpeittokasvi, missä on pienet, siniset kukat. Saas nähdä mitä muuta tulee. Koska mulla on multa-maata vähän, olen suunnitellut, että laitan suuriin ruukkuihin muutaman nätin asetelman!  :D

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1003 : 06.05.2013 12:56:29 »


matleena

Kreivi

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #1004 : 06.05.2013 18:11:04 »
Kiitos matleena  :)