Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 984986 kertaa)

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #915 : 12.04.2013 18:31:58 »
.

Tässä muutama osoite joissa on vapaita, ei suojattuja kuvia.
Miljoonia.

http://www.glitter-graphics.com/gallery.php?categoryID=65
http://www.imagehousing.com/
http://www.animated-gifs.eu/phone-240x320-farm/thumb-01.htm
http://www.picgifs.com/graphics/
http://krasota-gif.com/3D.htm
-tähän saa eng. käännöksen lippua klikaamalla. Venäläinen.
http://editingmyspace.com/
http://gloubiweb.free.fr/cliparts.htm
http://www.123gifs.eu/

Ota tuo eka käyttöön kuvasto käyttöön. Klikkaa kun olet sen kirjoituksen mihin aoit kuvan siirtää esikatselun lukinnut.

* klikkaa, vasen hiiri, auki kämmenellä joku, nyt alkuun sininen ylin osoiterivi. Toiset siirtyvät peraatteessa samoin.
* tulee esiin kuvasto GLITTER, ensisivu. Tässä on vasemmalla navigation, siitä valitse aihe, klikkaa vasen hiiri, sieltä tulee kuvasivu, jossa alhaalla numerorivi, siitä vaihtuu kuvat. On satoja usein sillä navigaatiolla eli aiheella. Numerot vaihtuu klikkamalla numeroa , vasen hiiri, vaihtuu uudet kuvat . Siis uusi sivu, uudet kuvat tulee ko. aiheessa.
Aiheen voit navigaatoista vaihtaa milloin vain. Natur, fun, animals.....luonto, hauskat, elämet...

* valitse joku kuva, niitä on monta siinä sivulla.
* klikkaa kuvaa sen PÄÄLTÄ, minkä valitsit, vasen hiiri.
Kone erottaa sen kuvan sinulle uudelle sivulle, voi olla nyt kuva paljon isompikin.
nyt seuraa TÄRKEÄÄ :
* sinistä se kuva, siis vasen hiiri alhaalla liikuta hiiren painiketta, kunnes  sininen. Kuva sinistyy myös usein mitään erikoistoimia alussa, vasen hiiri, klkkauksen jälkeen.
* nyt vieritä NÄYTTÖÄ, ei klikkamalla vaan hiirellä alaspäin, ellei näy alla kahta lokerikkoa, ne tulee esiin, joissa lukee  osoite,  url  http-...., koneella kirjoitettuna, alimmainen lokero
* vie kursori eli ensin nuoli siihen ALIMMAISEEN laatikkoon , vasempaan reunaan alkuun laatikon sisään, klikkaa vasen hiiri, se sinistyy.
* pidä kursori laatikossa, klikkaa nyt tätä sinistä lokeron osoitetekstiä OIKEA hiiren painike.
NYT TULEE uusi lokerikko koneen näytölle, missä lukee  KOPIOI, klikkaa sitä vasen hiiri.
 NYT ON SINULLA KUVA HIIRELLÄ KOPIOTUNA. Eikä se karkaa jos et itse poista.

* tule pois sieltä kuvasivulta sille sivulle jolle kuvan aiot, esim. klikkamalla sivunsiirtäjää ylälaidassa konetta.
HUOM. Kuvaston numerot siirtyvät samalla hitaasti kuva kuvalta , klikkaus klikkaukselta, taaksepäin, mistä aloit, nyt ei ole oikotietä nyt siirtyä takaisin kirjoitukseen. Siis tule kirjoituskohtaasi.

* klikkaa kursori kirjoitustilan alkukohtaan, vasen hiiri.
Nyt HETI PERÄÄN , ei saa jäädä väliä, siis HETI klikkaa OIKEA hiiri, tulee näytölle lokerikko, jossa lukee mm. LIITÄ.
* klikkaa sitä, LIITÄ, vasen hiiri. Ilmestyy siihen kirjoitustilaan kuvan osoite vain.
* kun esikatselet ilmestyy kuvakin, vaan ei siihen tilaan johon kirjoitat, siihen jää vain osoiterivi. Ilmestyy siihen ylempään osaan. Jotkut kuvat ei kylläkään toimi ollenkaan. Ota uusiksi.

Se on helppo, näyttää vaan kamalalta.
Seuraavaksi neuvon, miten saat sähköpostiin niitä kuvia, ei toimi tällä
tavalla.

SÄHKÖPOSTI.

Sinistä kuva jonka haluat. Klikkaa  koneen yläreunasta vasemmalta auki  - muokkaa -, siitä tulevasta lokerikosta klikkaa  - kopioi- . Mene ilman mitään sulkemisia tai muuta HETI sähköpostiin. Laita kursori paikalleen siihen mihin aiot sen kuvan. Klkikaa vasen hiiri perään oikea hiiri tulee lokero josta klikkaa liitä. Tämä toimii yahoossa.  Muutoin mene spn liitteet,  Klikkaa selaa. Antaa sinulle eteen oman tiedostosi
Valitse sieltä kuvasi osoite. Klikkaa niin että sinistyy se osoite. Klikkaa - avaa -  tiedostossasi.  Klikkaa - liitä-  spssä. Kuva menee sähköpostiin. Voit tarkistaa sen avaamalla liitetiedoston  sähköpostissa ennen lähettämistä.

Tässä ne sitten onkin.

Kuvien suurentamiseen tai pienentämiseen tarvitaan erillinen kuvankäsittely.  Esim. juuri Photoscape tai Aijaa.

Jos jotakuta kiinostaa kuvat voi siirtää myös käyttämällä tageja.
img-systeemillä.  Se ei toimi tuossa giltter, ekassa rivissä.

Minulle on yksityisposti.
.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2013 18:54:02 kirjoittanut matleena »

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #916 : 12.04.2013 19:53:39 »
.
Se on helppo, näyttää vaan kamalalta.


Toden totta, kuin olisi nypläysohje ketjusilmukkaa harjoittelevalle  :D
Kiitos reseptistä, Matleena.
Onneksi viesti jää tänne vastaisen varalle.
Hiljaa hyvä tulee, ajatellen aivan kaunis, sanoi entinen huoneentaulu.


Fanny

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Pulinanurkka
« Vastaus #917 : 12.04.2013 23:01:56 »
Hei,
niin kaikkihan on helppoa kun sen osaa!
 
Valokuvien liittäminen tänne kirjoitukseen ei ole kovin vaikeata mutta tuo valokuvan pienentäminen on taas aivan toinen juttu.
Valokuvat sellaisenaan kun ne tuonne valokuvat kansioon on talletettu ovat tiedostokooltaan liian suuria tänne liitettäväksi.
Olen käynyt muutamia kuvankäsittelykursseja ja kyllähän se aluksi tuntui vaikealta, sanasto jo sinäänsä. Mitä on resoluutio, tiedostokoko, pikseli/tuuma tai senttiä ja paljon muuta. Kuvakoon muuttamiseen tarvitaan aina jokin ohjelma, joka sitten muuttaa kuvan eri ominaisuuksia.
PhotosScape on yksi melko yksinkertainen ohjelma jota voi käyttää esim kuvien pienentämiseen. Ohjelman voi ladata netistä koneelleen ilmaiseksi ja ohjelman kieli on Suomi.
Jokaisessa windows tietokoneessa on pieni melko vaatimaton piirros- ja kuvaohjelma Paint ja sillä saa myös valokuvan pienennettyä.
Ohjelma löytyy tietokoneelta: kaikkiohjelmat ja sieltä apuohjelmat.

Liitän tänne kuvan Pena-kissasta, se eileniltainen oli ehkä liian pieni nyt varmaan tämä kuva on sopivan kokoinen
Kuva on pienennetty PhotosScapella, elinen kuva oli pienennetty Paintilla

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #918 : 13.04.2013 04:10:49 »
  Onhan niitä. Tuo Aijaakin. Sen kuvat ei säily, jos ei katsota kuuten viikkon.  Itsellä on kaksi, photopucket ja mikä se nyt oli, no oloon. Ei kun kolme niitä on. En nyt muista.
Ne on helppoja käyttää tosin niissä voi tulla yllätyksiä, ei suurene rai pienene kaikki kuvat. Tuo ohje näyttää ihan kauhealta. Se ei ole, on helppo kun käy se pari kertaa läpi. Niitä kuvia liikkuu miljoonia, on oltava vaan tarkka ettei laita kuvia jotka maksaa eikä joilla on tekijänoikeus. Nuo minun laittamani kuvasivustot ovat turvallsia. Minulle aukeni tuolta ihan uusi maailma tykkänään. Mahdottoman kivaa laittaa. Otan sieltä erillisiä kuvia, yhdistelen, väritän, muuttelen jne...Sitten on vielä Today, siinä on hienoja kuvia. Google haulla löytyy se. Tsemmpiä sitten vaan.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2013 04:13:37 kirjoittanut matleena »

Fanny

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #919 : 13.04.2013 09:44:07 »
Huomenta,
vielä pikkuisen jatkan tästä kuvien liittämisestä kirjoituksen lomaan.

Tietokone on ihan ok väline, myös meille ikäihmisille. Ikä sinäänsä ei ole este uuden oppimiselle, toki se oppimisprosessi ehkä kestää pidenpään mutta tulosta tulee jos vain oma mieli on avoin uuden oppimiseen.
Kyllähän se koko tietokonemaailma on juuri näin kuin Justiina kirjoitti:

Toden totta, kuin olisi nypläysohje ketjusilmukkaa harjoittelevalle  :D
Kiitos reseptistä, Matleena.
Onneksi viesti jää tänne vastaisen varalle.
Hiljaa hyvä tulee, ajatellen aivan kaunis, sanoi entinen huoneentaulu.[/
u]

Matleena ohje kuvien liittämisestä tuntuu varmaan aluksi vaikealta, mutta kyllä se siitä kunhan vain jaksaa ja on intoa yrittää.
Minä en ole niin kiinnostunut tavasta hakea kuvia netistä, mutta omista tiedostoista on kiva liittää aiheeseen liittyvä kuva.

Monesti vaikealtakin tuntuva asia täällä tietokonemaailmassa selkenee hyvinkin helposti jos vain olisi mahdollista saada ohjausta ihan kädestä pitäen. Sellaista ohjausta joka olisi ns vertaisohjausta, siis ohjaaja ja ohjattava olisi samalla tasolla.
Nuorilla monesti on tieto ja taito, mutta kärsivällisyys on ehkä se vaikein kohta. Ja totuus on, että vain tekemällä, tekemällä oppii ja harjoitus tekee mestarin.

Minäkin olin mukana s-netin kirjoitteluissa ja siellä me yhdessä harjoiteltiin ja opittiin monia uusia asioita. Tätä foorumia en vielä oikein tunne ja täällä mahdollisuuksia oppia uutta. Yksi asia kuitenkin voisi olla toisin, tuo esikatseluruutu ei tuo esille liittämääsi kuvaa ja näin ei voi testata menikö se kuvan liittäminen oikein. Toki pääsee tuota tekstiä muokkaamaan ja poistamaan epäoppistuneen kuvan tai sen uudelleen liittämiseen.

Hyvää ja lämmintä viikonloppua meille kaikille täällä. :)
 

leea

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #920 : 13.04.2013 09:48:30 »
Huomenta !!

Eilinen päivä meni tuolla *maailmalla * kulkiessa. Ihan hyvä päivä, aina jotakin jää mieleen ...muisteltavaksi.
Tänään pitää sitten olla oikein reipas ja ahkera......

Viime yö oli ensimäinen  tälle kevättä ettei ollut pakkasen puolella, nyt pilvessä ja sadetta odotellaan.Jospa nuo kinokset sitten sais kyytiä.

Tämä väli talven loppumisen ja kunnon kevään alkamisen välillä on sellainen ollakkovai ei jakso...vieläkö tarvitsee talvivaatteita vai joko voi pestä ja tuulettaa varastoon...
Usein käynyt niin että juuri kun saanut pestyä sen rakkaimman ja lämpimimmän talvitakin ,onkin tullut tosi kylmää.
Laitoin kyllä pipot lapaset ja paksut huivit koneeseen....yritän ohuemmilla pärjäillä...saa  nähä kuin käy

Eihän tuollainen oikeasti oo mikään  ongelma. mutta pitäähän jostakin  rutista...

Illalla on sitten vuorossa teatteri reissu....

*Näytelmä salaisista nautinnoista, kaipuusta ja intohimosta.
Eläkkeelle jääneen pariskunnan rakkauselämä on kuihtunut – kuitenkin kaipuu ja intohimon piinaama mieli vaivaa molempia.*

 Kertoo seniori-ikäisten rakkaudesta ja uskalluksesta elää. Kesyillä linnuilla on kaipuu, villit lentävät.

Odotettavissa  hauska ilta...tai sitten ei,,,ainekset vaikka mihin.

Hyvää lauantai päivää!!





matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #921 : 13.04.2013 10:12:41 »
.
  Fanny. Kiva taas sinusta kuulla . Ja Näyttelykuningatar kissasta.
Kuule, kyllä se esikatselu näyttää kuvan mikäli se sinne on mennyt.  Kunhan vaan klikkaat sen esikatselun päälle. Sinne se kirjoitustilan yläpuolelle erillisenä lokerona ilmestyy kirjoituksineen. Ei se ole niin vaikeaa kuin ohjeissa näyttää.  Ihan kamalalta se siinä tuntuu, vaan ei tosiaankaan ole. Kun niitä opettelee kyttämään, ei ainakaan minä, voi laittamatta olla.
Kovin on sateinen tuo ilma. Sekin sulattaa noita edelleen korkeita kinoksia. Metsäkin tuossa parvekkeen etupuolella on ihan helmikuisen lumipeitteen vallassa. Yhtään ei ole vajennut.
Jospa se siitä.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2013 11:15:37 kirjoittanut matleena »

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #922 : 13.04.2013 11:53:04 »
Kiitos kaikille kuvien liittämisestä kirjoittaneille. Palaan näihin ohjeisiin myöhemmin.

Nyt etenen pienin askelin eli nousen puuhun tyvestä.
Lähtökohta on löytynyt kamera ja ensimmäiset kuvausyritykset, kuvien tallentaminen ja mahdollinen lähettäminen joskus jonnekin. Ei kovin kunnianhimoista.
Meillä oli syksyllä kansalaisopistossa kursseja vasta-alkajille, mutta ne olivat täyttyneet ennen kuin olin ehtinyt ilmoittautumaan.

Tänään on tiedossa taloustöitä ja kotoista puuhastelua.
Hyvää päivää kaikille pulisijoille. :)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #923 : 13.04.2013 17:45:02 »
Hei vaan!

Kirjoitin pitkän pätkän ja sitten se yllättäen katosi mihin lie.Nyt en enää jaksa toistaa.Matleena on ollut kiltti kun on laittanut ohjeita.Hyvä se on että toisiamme neuvotaan.Minäkin tunnen olevani ihan tumpelo tämän koneen kanssa.Tänäänkin näytti että jotain ohjelmistopäivityksiä pitäisi päivittää.No minähän päivitin ja sitten kun aukaisin Firefox-selaimen niin siellä oli joku Ask kummittelemassa.Siitä sitten yritin eroon ja tuntuu jotenkin etten ole päässyt siitä vieläkään kokonaan eroon.Firefoxin hakusivu siihen tuli mutta on jotenkin erilainen kuin ennen.

Jatkuva vesisade oli täällä koko päivän.Nyt lopetti sitten klo 16 aikoihin.Ei siis tarvinnut päivällä ulos lähteä.Aamulla kyllä kaupassa käväisin.Oli siis sisäpuuha-päivä kuten Justiinallakin.Sisareni miehineen kävi myös kylässä.
Leea on menossa tai mennyt jo näytemää katsomaan.Varmaan mielenkiintoinen ilta.
Fanny on laittanut hyvän kuvan Pena-kissasta.On ne ihania nuo sinun kissasi.Minähän olen kissaihminen mutta en enää ota kissaa kun ollaan jo iäkkäämpiä ja niistä luopuminen on tosi murheellista.

Hyvää lauantai-iltaa kaikille!

Fanny

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #924 : 13.04.2013 19:21:53 »
Hei,
tänään se sadepäivä tuli tänne Hämeeseen ja hyvä niin, nyt ehkä vihdoinkin alkaa kevät. Olen pitänyt sellaista tupapäivää, tosin markettireissu tuli tehtyä ja samalla täydensin myös kissojen ruokavarastoa.
Olen hemmotellut kissani pilalle eli ylen nirsoiksi, mitä tulee ruokien suhteen. Silloin aikanaan yli kaksikymmentä vuotta sitten kun aloitin tämän pienen kissalani pidon kysyin neuvoa myös ruokinnan suhteen.
Ystäväni tai oikeastaan eräs kissatuomari sanoi minulle, jos kissa ei syö niin otat ruoat pois ja tarjoa vasta neljäntenä päivänä uudet sapuskat.
Jotenkin tähän tapaan tuo ohje meni ja aina joskus se on tullut mieleeni. Ilmeisesti ohjeen sisältö oli, että anna kissan olla hetki nälässä niin ruoka sitten taas maistuu. Olisiko tuo neljä päivää ollut vain sellainen asian tehoste.

Pena raasu varmaan kuolisi jo heti seuraavana päivänä, ei nälkään vaan mielipahaan kun ei kupistaan mitään löytäisi ja ei voisi edes käydä varkaissa muiden kupilla.

Fanny-kissa on iäkäs ja siksi yritän huolehtia kissan jokapäiväisestä syömisestä. Monesti vanha kissa unohtaa juoda ja se ei ole pidemmän päälle hyvä asia, varsinkaan kesällä. Samoin vanhan kissan hajuaisti saattaa huonontua ja kissahan valitsee ruokansa hajuaistin perusteella. Herkullinen ruoka saattaa jäädä syömättä, jos kissa ei enää tunne nenässään mitään hyvää ja houkuttelevaa tuoksua. Joskus näkee kissan haistelevan tai se oikeastaan käyttää tähän toimitukseen myös suutaan eli pitää sitä raollaan ja on silloin aika höpsän näköinen.

Tänään ei kuitenkaan tule kissoille paastopäivää, nyt ihan pian menen keittiöön ja siellä leikkaan possun sydäntä neljään kuppiin ja annan ne sitten yht'aikaa kullekin oman kuppinsa. Fanny jos ei tule heti jaolle niin pidän kupin piilossa ja annan sen vasta kissalle kun se suvaitsee tulla ruokapaikalleen. Jos jätän kupin esille sen löytää heti Pena ja silloin jää Fanny ilman.

Tässä toisenlainen tilanne, Maija-kissa puuttuu ruokapaikalta. Kuva on otettu kesäkodin keittiössä ja monesti Maija on aamuruoan jaon aikana vintillä ja tulee sieltä sitten kun taas muistaa.  Näin talviaikaan vintti on se paikka jonne Maija haluaa heti aamusta.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #925 : 14.04.2013 08:55:30 »
Huomenta Nurkkalaisille!

Onkin monenlaista touhua ollut ja kirjoitelleet olette ahkerasti!

Kiitos Kissatarinoista, minulla olikin jo ikävä Mallaa Fannya Penaa ja meidän kummilastamme Maijaa. Maijan tarinaa seurasimme pennusta saakka.

Kuvajutut ovat tosiaan kiinnostavia ja aina siinä jotain uuttakin oppii. Minulla ei alkuun oikein sopineet mittoihin nuo valokuvat mutta nyt olen jo oppinut pienentämään. On ollutkin niin kattavia neuvoja jo tässä edellä että en yritäkään siihen mitään lisätä.

Säät ovat täällä muuttuneet keväisiksi. Eilen satoi miltei koko päivän vettä. Saattaa se tie olla pehmeä. Naapuri näyttää vaihtavan omaan autoonsa ja siskon autoon kesärenkaita. Viime keväänä vaihtoi minullekin samalla. Nyt en vielä vaihda, voi olla ettei vielä pääse edes 6- tielle päin. Yritän käydä jossain päin jäällä tänään.

Toivotan kaikille hyvää sunnuntaipäivää!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #926 : 14.04.2013 09:01:50 »
Huomenta!

Eipä sada mutta on pilvistä.Tiet on märän näköiset.Herätty on jo kuuden aikaan ja aamutoimet on suoritettu.
Murhajuttujakin on jo katsottu kun olen laittanut miehelle tallennukseen.Minäkin 7-8:n katsoin Todistettavasti syyllinen sarjaa.Kukatkin äsken muistin kastella.

Fannyn kissat on kuvassa ruokailemassa.Kyllä meidänkin kissat aikoinaan olivat kovin nirsoja ruuan suhteen.Ja jos kissa ei syö jotain ruokaa niin ei voi mitään.Itse joskus syö sellaistakin josta ei niin välitä mutta ei kehtaa kieltäytyä kun toinen on laittanut.

En tiedä mitä on tänään ohjelmassa.Käsityötäkin voisi tehdä kun eilen jäi niin vähälle huomiolle.Tuli leikittyä tämän vekottimen kanssa.Sain sen Askin pois kokonaan kummittelemasta ohjauspaneelin kautta.Täällä netissäkin oli ohjeita miten siitä pääsee eroon.Näkyi olleen muillakin kiusana.

Hyvää sunnuntaita!

Kuvassa erään ystäväni koira viime kesänä.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #927 : 14.04.2013 10:57:29 »
Huhtikuu puolessa välissä ja joutsenperhe on palannut. Lentoharjoituksia viime syksynä teki kahdeksan pikkujoutsenta. En tiedä palaavatko kaikki vai tuliko vaan "vanhemmat" ja muutama jälkeläinen. Kolme äsken lenteli lahden poukamasta. Täällä järven eteläpäässä asustaa vain pari joutsenperhettä, mutta järvemme pohjoispäässä niitä joutsenia tuntuu olevan lähes liikaa. Likaavat "paikkoja". Mutta mukava pikkujoutsenien touhuja on kesällä seurata.

Viikonlopun vesisateet mustuttivat järven jään ruman ja vaarallisen näköiseksi. Pilkkijät ovat kadonneet. Tänään ei sada, mutta lämpöasteiden puolella ollaan.

Tänään minun piti lähteä peräkärryn kera Tampereelle, mutta siirrettiin viikolla reissua. Juniorin taloyhtiössä täytyy tyhjentää kellarin säilytystilat ja täältähän sitä säilytystilaa löytyy ja jollekin tarpeettomalle tavaralle jopa käyttöäkin. Ja minun Tampereelta hankkimiani Lundiahyllyjä on myös ko. kellarissa säilytyksessä.

Minun huushollissanihan ei ole muuta hyllystöä, kuin Lundiaa. Siistiä hyllyä saa käytettynäkin ja sitä on voinut yhdistää yli 40 vuotta sitten hankkimieni ensimmäisten hyllystöjen kanssa. Eipä taida muuta hyllystömallia olla, jota voi kasvattaa vielä kymmenien vuosien ajan. Ja hyllyt kestävät painoa.

Saas nähdä, pitääkö minunkin hankkia kissa tai pari, kun muutan tänne maalle. Silloin, kun oli kotieläimiä ja hiiriä ja rottiakin näkyi, oli aina kissa. Mutta kissa asui mielellään navetassa. Sieltähän se kermaisen maidonkin sai heti lämpöisenä.

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #928 : 14.04.2013 16:37:08 »
.
Moimoimoi.Tässä onnitellen itseäni, olen perin ollakseni kun sain itse, ensimmäisen keran laittetua tuon virusturvan ilmaisavastin koneelle. Meni kessua ja meinasi palaa pinna. Kun kauppasi kokoajan maksullista versiota. Minä tasantakkaan tiedän että on myös ilmaisveisio ja löytyihän se. Puolipäivää kun tein hommia. Säästyi ne eurot vaikka minulla on ihana datavelho joka ei veloita kuin parikymppiä  mutta tämän velhon kiinnisaaminen on  luku sinänsä. Nyt ei pääse virukset ja hivukset koneeseen. Onnea, matleena, olet melkoinen täti.
Kuule Annuska ei sillä eikä millään mutta kun sinä kiitettävästi laitat kuvia hihihhiiin niin eikö ne olsis kivemman näköisiä kun ne olisi heti näkyvissä ilman ei klikkauksia. Eihän ne lehdissäkään ole pienennettynä.  Eihän tämä lehti ole, mutta julkinen kumminkin. Sellaisen nomaalin kokoisia. Kyllä ne tuossa saa olla normaalikossa kun on nimenomaan kuvista kysymys.  Mitä olet mieltä. Ainakin olisi sivu ulospäin edustavampi.
Ei tosiaan sillä  eikä millään.

matleena

leea

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #929 : 14.04.2013 17:39:44 »
Hei!!!

Aamun pilvinen sää muuttui puolenpäivän jälkeen mitä kauneimmaksi auringon paisteeksi. Lämpötilakin hetken lähes +10c
Kyllä se kesä taitaa ennen juhannusta saapua...tai viimeistään silloin.

Eilen iltainen teatteri esitys oli hyvä...Nauru raikui katsomossa..jos kohta kyyneleetkin oli lähellä,,,Täydellinen esitys, vaikka näyttelijät olivat harrastajia..
Ohjaaja oli osannut valita osiinsa sopivat esittäjät. Aihekin oli ihan elävästä elämästä. Muistelemista pitkäksi aikaa.

Tämä päivä ollut sellainen *lorvailu*päivä..koko viikko olikin menoa ja meininkiä...hyvä joskus rauhoittua.

Ainuli aikoi vielä jäille mennä. Olethan varovainen...alkavat varmasti olla melko pehmeitä kohta puoliin, jos säät tällaisena jatkuu.
Kuukauden päästä varmaan jo veneellä pääsee vesille.

Katsellaampas mitä uusi viikko tuo tullessaan!!!!