Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985892 kertaa)

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #900 : 09.04.2013 22:19:02 »
Tervetuloa Fanny minunkin puolestani. Toivottavasti viihdyt täällä kuten kaikki toisetkin kirjoittelijat.

Muutamia hajanaisia ajatelmia = hajatelmia menneiltä päiviltä.
Ainuli, ymmärrän tunteesi jäitä kohtaan. Minulla on sama tauti. Jäälakeus, rannat ja kaukaiset saaret vetoavat metsäläisen luontooni. Hiihdän ympäriinsä, mutta en malta istua pilkkimään. Ei harmita yhtään, vaikka kevät on myöhässä. Tämä on juuri rakastamani vuodenaika.  ;D
Mukava lukea, että saat vakuutuksesta korvauksia.

Annuska, kävelysauvat ovat loistokeksintö. Kun sukset pitää riisua, otan aina sauvat kaveriksi. Varsinkin metsässä ne ovat vanhalle tuki ja turva. Kun kukaan ei näe menoani, kävelen kuin nelijalkainen sauvat etujalkoina. Osaan toki sauvailla oikein, mutta epätasaisella metsäpolulla on tärkeintä pysyä pystyssä, tyylipisteistä viis.  :D

Katsoin snipen linkkaaman videon. Teki mieli mukaan verestämään jiven ja rock´nrollin muistoja... ei kyllä onnistu näillä nivelillä tänä päivänä.  Hyvin hidas valssi menisi. Ehkä.

Fanny

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #901 : 09.04.2013 22:39:35 »
Hei,
tulin vielä käymään ja lueskelin näitä kirjoituksia. Niin kyllä sitä vielä pitää olla menoa ja meininkiä, ettei vain tule tyhjyys eteen.
Ulkoilu ja liikunta on sitä parasta terapiaa meille itse kullekin, siis oman kuntomme mukaan. Minä aina välillä sorrun pienoiseen laiskuuteen ja sen kyllä sitten omissa jaloissani tunnen. Oma jo pidenpiaikainen vapaahtoisharrastukseni on sellaista sisällä oloa ja aina tällaisen päivän jälkeen on "mehut" menneet.
Onneksi nyt vihdinkin tulee kevät ja lumet mitä ilmeisemmin sulavat melko nopeasti jos vain nuo yöpakkaset hellittävät. Minulla tuo multapeukalo on jo antanut pieniä viitteitä siitä, että alapas muori haeskella jotain mitä kylvää ja kasvattaa ensi kevättä varten. Olen kuitenkin tehnyt vakaan päätöksen rajoittaa tuota kylvöhommaa, jotain ihan pientä ajattelin kuitenkin kylvää ja kasvattaa tulevana kesänä.
Siis vain kesäkurpitsaa, sipulia, yrttejä ja ehkä pienen rivin porkkanaa. Lopun kasvimaasta kylvän härkäpavulle ja auringonkukalle, mielessäni on panostaa kasvimaan maan laadun parantaminen.

Kissat ovat taas asettuneet tänne kaupunkikotiin ihan sopuisasti ja tuskin kovasti kaipaavat maaseudun vapautta. Ehkä kuitenkin ilmat olivat viime viikolla vielä aika kylmät ja kissat tekivät ulkona vain sellaisia pikkulenkkejä. Tai olisiko niin, että "isot tytöt" Fanny ja Malla ovat taas vuoden vanhenpia ja vapaus ei enää niin viehätä. Fanny täyttää syksyllä 15 vuotta ja Malla täytti tammikuussa 12 vuotta.
Pena ei ole ollut koskaan kovin innokas ulkoilija ja Maija kulkee vielä valjaissa. Maija lähti aina aamupäivällä innolla ulos mutta ei sitten kuitenkaan siellä kovin pitkään viihtynyt. Täällä kotona kissat käyvät ulkotarhassa muutamia kertoja päivässä, Maija ehkä viihtyy siellä pidenpään. Kesän tullen kissat ovat täällä tarhassa pitkiä aikoja, Maija montakin tuntia päivässä.

Kesä jo mielessä liitän tänne kuvan, jos suinkin onnistun. ???


matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #902 : 10.04.2013 09:48:18 »
.
Nyt on juttu niin jotta jos minä olen loukannut jotakuta kuvillani niin sanokoon heti. Tarkoitus ei ole ollut loukata.

matleena
.

leea

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #903 : 10.04.2013 10:14:22 »
Ammupäivää!!

Kaunis aurikoinen aamu...mittarissa parisen astetta pakkasta...päivää kohden varmasti lämpenee.

 Lueskelin tyttöjen kirjoituksia ja totesin että monenlaista me puuhaillaan ja harrastetaan,,,,,hyvä niin

Tänään pitää harrastaa näitä kotiaskareita...boccia kerho vasta iltapäiväll...

Matot jo ulos heitinkin.....oppinut sen että siivous vie saman ajan teki sen sitten perinteisesti lauantaina,,,tai jonain muuna päivänä...ihan oman mielialan mukaan.,
joskus se lauantai oli ainoa oikea siivouspäivä,,,,Noin se mieli muuttuu..

Illalla on luvassa hieno konsertti tuolla lähikaupungisa,,,tyttäreni lahjoo minun jokin viikko sitten olleen syntymäpäiväni vuoksi
Kari Tapion muistokonsertti Sinut tulen aina muistamaan, on konsertin nimi
Hienoja lahjoja tuollaiset,,,mielelläni otan vastaan vaikken lahjomisesta erityisemmin välitäkkään

Tällaista tänään...voikaa hyvin ...nauttikaa elämästä!!!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #904 : 10.04.2013 11:29:04 »
Heipä hei!

Muutaman sanan laitan vaikka ei mitään kertomista olekaan.
Kalaseuran pilkit oli ja meni. Kokemusta taas lisää. Ei saaneet nämä minun kaveritkaan juuri enempää, minulla oli 338 gr pieniä särkiä ja ahvenia. Mentiin minun autolla ja tie alkaa jo pehmetä. On kohta täysi kelirikko päällä. Aila sai minut suostuteltua vielä morrikerhon lopettajaisiin tänä iltana.

Dramatiikkaakin koettiin. Joku vanhempi mies sai sairauskohtauksen jäällä ja jouduttiin kutsumaan sairasauto. Sinne ne ensihoitajat vielä jäivät kun lähdimme pois. Tuli vielä toinenkin sairasauto, olisiko ollut että toisessa autossa oli myös lääkäri. Toivottavasti pilkkikaverin kävi hyvin ja selvisi säikähdyksellä kohtauksestaan.

Se on mukava että jaksaa harrastaa tanssia ja muuta mukavaa. Minulta on tanssit jääneet väliin tuon jalkapöytäkivun takia. Aikaisemmin se meneminen oli hyvinkin tärkeää, näki ainakin muita ihmisiä ettei aivan homehtunut tänne mökkiinsä. Muukin lenkkeily on vähentynyt. Jäällä rahjustan ja kyllä sen aina huomaa. Särkee enemmän iltaisin, ei kuitenkaan voi ihan liikkumattomaksi heittäyttyä. Menee kokonaan liikuntakyky jos paikalleen jää sureksimaan.

Kohta alkaa kesätyöt ja nurmikoiden leikkuut ja ensin tuio polttopuusavotta on tehtävä. Ei ole ollut tarmoa paljon kukkapenkkejä tai muuta laittaa. Äidinkin istuttamat ovat olleet huonolla hoidolla. Viime kesäinen kukkalaatikko, ei oma.

Mukavaa päivänjatkoa!
« Viimeksi muokattu: 10.04.2013 13:22:44 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #905 : 10.04.2013 16:53:58 »
Jos nyt jotain kirjoittaisi.Iltapäivän puolella ei ole ketään näköjään käynyt kirjoittelemassa.Itsekin olen tässä tehnyt kaikkea muuta.Ristipistoja tein nyt viimeksi.Kaupassa olen käynyt,ruokaa tehnyt,ulkoilemassa ja seurustelemassakin.
Päivä on ollut kaunis ja aurinkoinen.Aamulla oli sumua aika paljon.Tänään aukaistaan Saimaan kanavaa ja jäänmurtajankin lähtö viivästyi sen sumun takia.Luin äsken verkkolehdestä että tänään kyllä ehtii vielä aukaista kanavan.Sitten jatkaa eri satamiin Saimaalla peräti Ainulille asti.Älä vaan tipahda sinne uomaan sitten jos sinne tulee.Ainakin siinä luki sinun asuinpaikkasi nimi.Taidat kyllä käydä kauempana pilkillä.

Sinulla oli eilisellä pilkillä kuitenkin sen verran tuuria ettet ihan kalatta jäänyt vaan noinkin paljon sait saalista.Ikävä juttu vain että tämä mies sai siellä sairaskohtauksen.Onneksi hän ei kuitenkaan ollut yksin jäällä vaan porukassa.Olisi kamalaa jos olisi yksin pilkillä ja jäisi sinne jäälle virumaan sairaskohtauksen yllättäessä eikä kenties itse pystyisi soittamaan apua.

Leea taitaa olla bocciakerhon jo käynyt ja valmistautuu konserttiin menoon.Varmasti hyvä konsertti.

Matleena luulee loukanneensa jotain meistä kuvillaan.Ole huoleti ,et minua ainakaan ja tuskin ketään muutakaan.En ainakaan ole mitään sellaista huomannut.Jos joku ei tykkää jostain kuvasta niin senhän voi ohittaa.

Fannyn multapeukaloita jo alkaa kutkuttamaan kun kylvöaika lähestyy.Alahan jo siemeniä katsella ja miettiä mitä kylvät.
Kissatkin tuntuvat voivan hyvin ja kohta pääsevät kunnolla ulos tarhaan.Varmaan niistäkin mukavaa kun kesä koittaa taas.

Justiina olen huomannut että nuo sauvat ovat hyvät kun nyt olen muutaman kerran niiden kanssa kävellyt.Minullakaan ei ole mikään kovin hyvä tasapaino.Toisinaan kun katselee  sivulle tai taivaisiin esim.lintuja tai lentokonetta niin jalat tahtoo vähän heittää niinkuin olisi jotain ottanut.Parempi olisi katsella vain suoraan eteensä.Puhuin siitä kerran jollekin lääkärillekin ja hän sanoi sen olevan asentohuimausta.

Eipä tässä nyt muuta kuin seuraavaksi voin katsoa taas Sydämen asialla.Nyt siellä tulee luontoohjelmaa mutta mies ei näe mitään kun nukkuu istuvillaan sohvassa.Taisi alkaa ruokakin unettamaan.Toinen syy on se että nukkuu kaikki yöt huonosti.Valvoo mielestäni suurimman osan yöstä.

Terveisiä kaikille tasapuolisesti ja mukavaa loppupäivää!

Kuvassa viime keväänä otettu kuva jäänmurtajasta kanavaa aukaisemassa.Nyt on sama murtaja jäätä särkemässä.

Fanny

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #906 : 10.04.2013 23:24:49 »
Heipä hei, kaikki te ystävät täällä!
Tässä vielä istun ja odottelen Maija-kisua sisälle tarhasta. Kissa jumpittelee ja ei halua tulla, istuu tuolla marjakuusen alla ja kuuntelee josko jossain siellä lumen alta kuuluisi hiiren tai myyrän rapinat.

Tänään sattui vallan kauheita, olin päivällä kaupungilla ja poikkesin Sokoksen tavarataloon ja sitten kauppahalliin. Siinä sitten totesin käteisen rahani vähyyden ja ajattelin käydä Otto-automaatilla eli "repiä seinästä rahaa."No mikäs siinä, sinne automaatille ja sitten.....en yhtään tiedä mitä tapahtui, en muistanut pin-koodia. Mitä kummallisia lukuja nousi päähäni ja yhtä jo sinne tunnusluvuksi syöttelin. Hylätty kuitti tuli ja vielä toisenkin kerran. Kamala paikka, pääni oli yhtä tyhjä kuin kukkaronikin.
Herranen aika, lähtisinkö kotiin ja yrittäisin huomenna uudelleen. Omituinen tunne, ajattelin tulleeni ihan "höpykäksi", minä joka pieneen mieleenkään ole tullut ajatus, että unohtaisin pankkikorttini tunnusluvun.
Kävelin siitä sitten Koskikeskukseen ja siellä sitten ajattelin vielä kerran yrittää ja nousihan se luku kuin itsestään tuonne pääkoppaani ja automaatti antoi rahat. 
Olipahan kokemus, mutta sieltä pahimmasta päästä. ::) :-[

Maija jo ehti kolistella oven takana ja nyt jo kehrää tässä läppärini melkein kirjaintten päällä.
Huomiseen.....

leea

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #907 : 11.04.2013 09:16:36 »
Huomenta!!!

Eilen kerroin menäväni konserttiin.......Olikin hieno tapahtuma...vieläkin kauniit sävelet soivat päässä.

Esiintyjinä nimekkäitä taiteilijoita....Hänen Orkesterinsa sekä solistit...KariTapion poika Jani Jalkanen, Eini, Amadeus, Tapio Liinoja, Kalle Jussila, Bablo,,sekä Karin kulkuri veli Jan.
Monelle varmaan tuttuja lähes kaikki, Itselleni uusi tuttavuus oli Kalle Jussila...kotoisin tuolta Suomen sievimmästä pitäjästä, eli Sievistä.
Keski ikäinen mies...ja lauloi mahtavasti...ihan kylmät väreet kiiri selkäpiissä...Sai yleisöltä kaikkein runsaimmat ablodit,,,eikä turhan takia..Ei toistenkaan esiintymisessä ollut moittimistä...hyviä kaikki...ja Karin laulut aina olleet minulle rakkaita...Tilaisuuden juonsi Ilkka Vainio....hänellä sana hallussa.

Nyt pitää astua maanpinnalle tuolta sävelten maailmasta..

Fanny...tuota sinun kertomaasi unohtamista minäkin pelkään...paljon erilaisia tunnuksia ja salasanoja ihan vain muistin varassa...Pitäisi laittaa johonkin varmaan paikkaan lista niistä,,,mutta sekin kuuluu kategoriaan,,,*Sitten joskus kun oon vanha* :)

Näkyy naapuri yrittävän vielä potkukelkalla liikenteeseen...voi vielä aamusta luistaakkin jos ei kovin pitkälle mene,,,tuonne rantaan on sellainen hiekoittamaton.kuitenkin aurattu tie, eilen siellä luisti hyvin,,,mutta eiköhän ala viimeiset kelkkakelit olla...on jo aikakin lumien sulaa.

Hyvää päivän jatkoa jokaiselle!!!

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #908 : 11.04.2013 15:35:44 »
Hei vaan!

Vai kävi Fannylle noin hassusti.On minullekin joskus tullut oikosulku ja en ole meinannut muistaa numeroita rahaa nostaessani.On sitten kuitenkin tullut mieleen jostakin oikea koodi niin ettei sentään korttia ole vielä koskaan kone vienyt.
Kerran kävi hooposti muutama vuosi sitten.Lähdin kauppaan ja menin ensin rahaa nostamaan.Siinä sitten hoksasin ettei korttini ole pankkikortti vaan bussikortti.Olivat saman kokoisia ja samantyylisessä muovikotelossa.Ei auttanut kuin tulla kotiin korttia vaihtamaan kun ei bussikortilla rahaa saa.Nyt en enää tarvitse bussikorttia että tulisi sekaannus.Kyllä sitä aina silloin tällöin tapahtuu noita kummia asioita.

Leean konsertissa on ollut hyvät laulajat esiintymässä.Ei ihme että sävelet soi vielä tänäänkin päässä.Sinä mainitset myös tuosta muistamisesta.Hyvähän se olisi olla jossain varmassa paikassa lista kaikista salasanoista ja tunnusluvuista.
Siinäkin voi kyllä käydä niin että kun tarvitsemme sitä listaa niin ei muisteta missä se meidän varma paikka olikaan.Joudutaan hakemaan kaikki paikat missä se mahdollisesti voisi olla.

Täällä on ollut enimäkseen pilvinen päivä ja noin 5 astetta lämpöä.Aamulla puhui säätiedoituksessa että nyt illalla voi tulla kaakossa räntäkuuroja mutta ei ole niitä vielä näkynyt.Toivottavasti ennustaja erehtyy eikä tulekkaan mitään.

Eipä tässä mitään kummia ole tänään tapahtunut vaan samanlainen päivä kuin eilinenkin.

Hyvää torstaita vaan kaikille! Hyvä kissakuva Fanny.Näkyy oikein kuvasta että tassuja palelee.No kohta ei palele kun kesä tulee.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2013 15:37:43 kirjoittanut Annuska »

Fanny

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #909 : 11.04.2013 21:14:34 »
Hyvää alkuiltapäivää tai oikeammin iltaa.
Vielä siihen eiliseen unohdukseen, minulla on täällä tietokoneeni muistitikulla kaikki eri tunnusluvut paitsi pankin. Sitä tunnuslukua ei kyllä ole missään jemmassakaan eli muistettava on. Nyt vahingosta viisastuneena laitan sen tunnuksen jonnekin?!
Kauhean paljon tarvitaan erilaisia tunnuslukuja ja sitten niiden kanssa voi käydä kuin minulle eilen. :-\ :-\ :-\

Tänäänkin olen joutunut näitä erilaisia tunnuksia käyttämään, ensin Sonerakaupassa ja sitten tässä uusvanhassa läppärissäni. Kävin älyni kanssa "Sonerakaupan poikia" jututtamassa ja vähän morkkailin Lumiani toimintaa. Katsottiin puhelimen sisuksiin ja siinä sitten myös sim-kortti otettiin pois ja laitettiin takaisin. Hetihän se puhelin sitten kyseli simkortin pinniä ja onneksi sen muistin.
No mitään erityistä vikaa ei sitten löytynyt ja poika siihen sitten virnistäen totesi, että tämähän on älypuhelin eli sen älyn piikkiin se puhelimen vika meni.
Tämä läppärini on minun vanha rakas Vistakoneeni ja tähän on ajattu uudeksi käyttöjärjestelmäksi Windows 8. Tämäkin avattaessa kyselee salasanaa. Tämäkin vielä, otan sen kyselyn pois kunhan tässä ehdin ja osaan.
Tämä kone on vielä aivan tyhjä kaikesta tavarasta, ei edes yhtään kuvaa ole tuolla kuvat kansiossa ja hyvä niin.

Ulkona on melko lämmintä eli vielä ei ole menty pakkasen puolelle. Toivottavasti se kevät sieltä tosissaan pian tulee, nyt näyttäisi siltä, että pian voisi sataa räntää taikka vettä. Sadetta saisikin tulla, kaikkialla teillä ja kaduilla on niin paljon hiekoitushiekkaa, että jalkojen alla rahisee ja pölyt nousee ilmoille. Tässä kun istun keittiön ikkunan ääressä  näen vielä paljon lunta ja aivan paksun soran peitossa olevan pihoihin tulevan ajotien. Tie itsessään on jo aivan sula. Tai miksi oikein valitan, huomenna iltapäivällä kun ehdin voisin siitä lakaista suurimmat hiekat pois, viime vuonna lakaisin siitä hiekkaa parit ämpärit. Taloyhtiö kyllä sitten kun kaikki ajotiet ovat sulaneet puhdistaa ajotiet lakaisukoneella.

Ajattelin laittaa tänne nyt kuvan meidän Pena-pojasta. Pena on aivan oma persoonansa ja oikeastaan aika inhimillinen kultainen kateellinen kissaluonne. Jos Pena ei heti ekana kipitä ruokakupille on syytä olettaa kissa sairastuneen. Pena ei ole mikään nirso ruokien haistelija, kaikki ruoka käy ja varsinkin jos sen saa "varastaa"toisen kisun kupista.

Nyt haen tuolta muistitikulta kuvan Pena-kissasta.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #910 : 12.04.2013 12:29:23 »
Puoltapäivää kaikille!
Mitähän tekisi, kun jää ei houkuta? Netin äärestä pitäisi irrota kuitenkin irrota ennen iltaa...

Tänä aamuna oli ensimmäisen kerran lämpöasteita sitten helmikuun 26. päivän. Yöllä oli satanut ohuen kerroksen räntää. Nyt on tasaisen harmaata.
Taisi loppua hiihtokelit Justiinalta. Nyt harmittaa kuin pientä oravaa  :(

Kunpa saisin jonkun valokuvausalan ekspertin talutettua meidän työhuoneeseen. Teitähän on lukuisia täällä. Tarvitsen vierihoitoa kuvien liittämisessä, tekninen sanasto oppaassa ei avaudu.  :-[
Taannoin siivoillessani entisen elämän jälkiä kaapeista ja laatikoista löysin PP:n ammoin hankkiman digi-kameran. Kysyin asianosaiselta, voinko avio-oikeuden nojalla puuttua joutilaana lojuneeseen kameraan ja luvan saatuani kuljetin sitä muutamana päivänä jäällä. Otin kuvia sitä hetkeä varten, jolloin en sinne enää pääse omin jaloin.
Pähkäiltyäni sain kuvat talletettua koneelle, mutta siihen kikkailu jäikin.

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #911 : 12.04.2013 13:50:43 »
Kunpa saisin jonkun valokuvausalan ekspertin talutettua meidän työhuoneeseen. Teitähän on lukuisia täällä. Tarvitsen vierihoitoa kuvien liittämisessä, tekninen sanasto oppaassa ei avaudu.  :-[

Voi hitsi Justiina, taidat olla liian kaukana, että voisin tulla auttamaan.
Paljoa en läppäristä muuten ymmärrä, mutta kuvien kanssa olen kohtalaisen hyvä.
Tosin en niitä yleensä mitenkään käsittele, joskus kuvaa rajaan ja ehkä värejä syvennän.
Täällä on se kuvan pienennys hankaloittamassa opettelua liittämiseen. PhotoScapen olen ladannut sitä varten ja sillä olen pärjännyt. Se on suomenkielinenkin, siksi olen sen kanssa pärjännyt.

Kokeile, kyllä siihen oppii, ihan yksin minäkin sen opettelin. Sitten on jo helppo niitä kuvia tänne liittää.
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #912 : 12.04.2013 14:09:58 »
.


Osaan liittää koneeltani omista tiedostoistani ynnä netistä kuvia sivuille. Jos olet saanut ne kuvasi omiin tiedostoihisi niin samoinhan ne toimii kuin muutkin kuvat. Se siirto. Jos haluat laitan tänne käsikädessä ohjeet. On niillä, aika hebrealta ne alussa näyttävät, oppineet. Minä sain tänään kynäkameran. Sitä nyt pähkäilen.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #913 : 12.04.2013 16:39:44 »
Kiitos vastauksista, Hemuli ja Matleena.

Tässä korkeassa iässä uusien asioiden opettelu vaatii aikaa ja evästä.
Vävy järjesti jo kerran pikakurssin, mutta yhtään muistijälkeä istunnosta ei jäänyt. Nuorempien ihmisten on vaikea ymmärtää, miksi vanha ei ymmärrä ja opi pikakurssilla.
Mikrotukihenkilöni asuu niin kaukana, että opetustuntien välit jäävät pakosta pitkiksi. Ja kehtaako tuota edes sanoa, että anoppi on kovapäinen. Luulee vielä sitä perinnölliseksi ominaisuudeksi. ;D

Seurasin aikoinaan sivusta, miten s-netissä opetitte toisianne kuvien lähettämisessä. Mutta en silloin kiinnostunut asiasta.

Nyt minua innostaisi omien valokuvien siirtäminen kansioihin ja kuvien lähettäminen sähköpostissa vanhoille kamuille, ehkä myös joskus saattaisin laittaa jonkun kuvasen näille sivuille.
Eilen sain kaksi kuvaa menemään liitetiedostoina PP:n osoitteeseen sokean kanan menetelmällä (yritys ja erehdys -> saattaa osua oikeaankin).
Ongelmaksi muodostuu kuvan koko. Liitetiedostossa kuva tuli koko näytön laajuisena, tänne pitäisi saada vähän postimerkkiä isompana. Vaatiiko ohjelman asennusta? Näin ymmärsin Hemulin viestistä.

Matleena, jos haluat kirjoittaa idioottivarmat ohjeet kuvien siirtämiseen yksinkertaista sielua varten, otan ne mielelläni vastaan. Oppimistuloksista en mene takuuseen. ;D


Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #914 : 12.04.2013 17:00:13 »
Ongelmaksi muodostuu kuvan koko. Liitetiedostossa kuva tuli koko näytön laajuisena, tänne pitäisi saada vähän postimerkkiä isompana. Vaatiiko ohjelman asennusta? Näin ymmärsin Hemulin viestistä.

Jos AK:n neuvoja noudattaa, niin ne kuvat pitää pienentää. Kun omia valokuvia siirtää omista tiedostoista ei se onnistukaan  ilman pienentämistä, ainakin mun kamerallani tulee liian isoja kuvia suoraan tänne liitettäväksi. Eikä se pienennys onnistu ilman jonkun kuvakäsittelyohjelman lataamista. Tämä PhotoScape on käsittääkseni siitä yksinkertaisemmasta päästä, koska minäkin olen sen ymmärtänyt.
Aijaa.comin  kautta saa myös valokuvia siirrettyä tänne, mutta ne poistuvat oliko se nyt puolen vuoden kuluttua elle niitä käydä klikkailemassa.

Noista netin kuvista en sano mitään...

Mitä tulee siihen korkeaan ikään, taidan olla täällä sitä vanhempaa syrjää... ;)
« Viimeksi muokattu: 12.04.2013 18:54:39 kirjoittanut Hemuli »
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -