Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985893 kertaa)

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #885 : 07.04.2013 16:25:59 »
Heit vaan nurkkalaisille!

Minulla on olo ollut kuin puusta puonneella. Pohjanmaan reissun jälkeen en ole edes huonosti saanut kiinni tästä omasta päivärytmistä.

Tervetuloa vaan Leea minunkin puolestani, palsta- ja sättikamuja kait ollaan jo ennestään. Mukava että Annuskan käsi alkaa parantua ja pääset tekemään mieluisia asioita ja touhuja. Uusia palstojakin Matleenan kanssa jaksatte pitää vireillä. Kyllä minä lukemassa käyn  sujuvasti vaikka en kovin kauan aikaa koneen luona ehdikään istuksia.

Jäältä tulin jo toisen kerran tänään. Kävin kotijärvellä aamulla ja harasin isot alueet. Puolilta päivin vaihdoin järveä. Ei se heti sieltäkään antanut mutta kun syönti alkoi niin hyvinhän niitä ahvenia tuli. Jätin pieniä ahvenia tapettuina lokille ja variksille, jaksoivat uskollisesti päivystää lähistöllä.

Huomenna on keskustassa käynti ja pitää viedä vakuutusyhtiöön nuo remonttilaskut. Ovat vihdoin ja viimein kasassa kun maksoin etuajassa nuo työnantajamaksut kirvesmiehen palkoista. Kallista se on tuo työllistäminen, ei ihme jotta yritykset raijaavat tehtaansa Kiinaan tai muihin halpatyövoiman maihin.

Kaikille hyvää sunnuntain jatkoa ja uuden viikon alkua!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Liena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 179
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #886 : 07.04.2013 21:59:53 »
Ihan olin mielikuvissa mukanasi jäällä.Ihanaa ,että vielä on ihmisiä,jotka osaa nauttia talvisen luonnon tarjouksista,kuten pilkkimisestä.Tänään lumipyry taisi olla monella esteenä ulosmenemiseen,mutta huomisesta alkanen sitten oikein pitkät luontolenkit!

leea

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #887 : 08.04.2013 08:24:18 »
Huomenta!!

Kaunis, aurinkoinen pakkas-aamu ,mittarissa -13.7c

Kiitokset kaikille tervetulo toivotuksista..Tuttuja  ollaan Seniorinetin ajoilta,,,ainakin Ainulin ja Matleenan kanssa kanssa
Sinä Annuska olit kai mukana eri nikillä, kuten ainulikin.

Kyllä sinä Ainuli olet reipas tyttönen.... et ehdi *sammaloitumaan* noiden kalastus harrastustesi kanssa,,,ja siihen koti hommat päälle...nekin yksinäiselle ihmiselle melkoinen haaste siellä maaseudun  rauhassa. Paljon helpompaa täällä taajaman rivitalossa...mutta tuskin sinä viihtyisit. Noita kalasaaliita kyllä  kadehdin....
Annuskan käsi alkaa pikkuhiljaa kuntoutua...hyvä niin...pitkään olet sen kanssa taistellutkin.

Pojan pojan kanssa aijottiin lähi kaupunkiin matkata...asioita molemmilla...kiva kun kelpaa nuorillekin ostos seuraksi.
Pitää alkaa *tälläytymään* ettei pojan tarvii kovin mummon seurassa hävetä..

Hyvää alkanutta viikkoa jokaiselle !!


Fanny

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #888 : 08.04.2013 16:07:02 »
Hei,
terveisin täältä, minulta ja kissoilta.
Fanny on nyt nimimerkkini ja sehän on yhden kissani nimi.
Terveisin ja hyvää kevään jatkoa teille, kissoille ja Carolle.
Viime viikko oli vallan ihana, olimme maalla ja nautimme päivien auringosta.
Nyt ilmat ovat tosi talviset, mutta varmaan lumet pian sulavat. Uusi lumi pehmittää vanhat.
Terveisin Fanny

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #889 : 08.04.2013 17:00:27 »
Tervetuloa Fanny!
Olen kyllä tunnistavani sinut kissasi nimestä.Sinullahan on niitä useampikin.Mukava kun tulit tänne.

Leea minulla oli myös aavistus ja olinkin oikeassa että olimme kirjoitelleet samalle foorumille aikaisemmin.Paljonhan siellä teillä on ollut aamulla pakkasta.Johtui kai kirkkaasta säästä.Täälläkin lumisade lakkasi ennen kymmentä ja nyt on aurinko paistellut.

Ainuli taas on ollut ahvenia narraamassa.Saalistakin on tullut mukava määrä.

Me kävimme tuolla seurustelupaikassa ja herkkujakin oli tarjolla kun yksi porukasta täytti 70 vuotta.Pari tuntia siellä vierähti.Kaupassa kävin myös ja siellä kuulin ikäviä uutisia.Eräs naapureistamme on kuollut.Hän oli noin 80-kymppinen mies ja asui yksin.Joutui jokin aika sitten sairaalahoitoon mutta on nyt sitten nukkunut pois.

Aion katsoa Sydämen asialla joten pitää kohta lopetella.Annoin muuten muurahaisille kanelia kokeeksi kun kehuvat että se auttaa.Ripottelin sitä kynnyksemme reunaan esteeksi tuohon asunnon ulkoovelle.Olen katsonut että sieltä alta ne änkee tupaan.

Hyvää päivänjatkoa kaikille niin uusille kuin vanhoillekin kirjoittajille!

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #890 : 08.04.2013 17:09:51 »
.


matleena
.

Fanny

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #891 : 09.04.2013 00:13:33 »
Kiitos Matleena, kortti on tosi mukava.

Muuten en taida vielä oikein osata tätä systeemiä täällä käyttää.
Harjoittelen vielä, toivottavasti vielä jotain uutta opin.

Kiitos myös Annuska, minä myös katson aina kun vain ehdin tuon sarjan Sydämen asialla.



leea

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #892 : 09.04.2013 08:11:46 »
Huomenet kaikille lukijoile !!!

Kaunis aamu jälleen, ikkunasta katsoen.... (aika likaisista tosin) ....  mittariiin vilkaistessa melkein masentuu...pakkasta jälleen -15,2c

 Fannyn minäkin luulen tunnistavani S-netin ajoilta..olikohan yhden kissasi nimi Maija...vai olenko väärässä?   No...olipa miten tahansa,,,kiva kun olet tänne osannut.

 Sydämen asialla sarjan katsojia taitaa täälläkin olla useampia.....hyvä sarja ,,eikä haittaa jos joku jakso jää väliin kun jokaisessa  on itsenäinen tapahtuma

Minun tämän päivän ohjelma on melko tiivis tempoinen ,,, parin tunnin päästä ylimääräiset senioritanssi harjoitukset ,perjantain esiintymistä varten, sitten iltapäivällä kerho jonka vetäjänä toimin...joten siihenkin pitäis valmistautua, jotta kävijät viihtyisivät.
Meidän kerhossa lauletaan. leikitään, ja jotain asiallistakin pitää sekaan sovittaa.Erilaiset tietokilpailut suosittuja, Onneksi netisstä löytyy paljon aineistoa.Makoisat kahvit tietysti kuuluu asiaan,
Joillakin kerroilla kutsumme sinne vieraita..eri alojen asiantuntijoita,,silloin minä pääsen helpolla..ei tarvitse keksiä muuta ohjelmaa.

Joskus tulee mieleen kuinka paljon helpommalla pääsis ilman noita harrastuksia...mutta oman  luonteeni tuntien tiedän senkin että aika tylsää elämä olis ilman noita juttuja.
Asiolle on ainakin kaksi puolta ,,,,hyvä ja huono :)

Tämän vuodatuksen myötä toivottelen teille oikein hyvää ja iloista päivää!!

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #893 : 09.04.2013 08:52:52 »
Tervetuloa Leea ja Fanny. Toivottavasti tulitte jäädäksenne! En ole SN:n entisiä, mutta toivon, että meistä silti tulee kavereita.  :D

Olen miettinyt samaa kuin sinäkin, Leea. Touhuan myös monenlaisissa yhteisisä asioissa. Tanssin, vedän jumppaa, touhuan Spr:ssä, olen lukupiirissä ym.ym. Se on kai elämäntapa. Helpommallakin toki pääsisi. Mutta niistä saa myös paljon itselleen. Tosin, kun muutin toiseen kaupunkiin, niin joihinkin asioihin olen saanut etäisyyttä.

Tänään on tanssikurssilla menossa tanssi nimeltä bugg. En yhtään tiedä, mitä se on, mutta meen kokeilemaan!  ???

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #894 : 09.04.2013 09:40:44 »
Huomenta ja hyvin kaunista sellaista!

Tervetuloa minunkin puolesta Fanny!

Mukava kun osauduit tänne. Täällä on ollut mukava porukka koossa siitä lähtien kun itse tänne satuin SN.n loputtua. Aktiivisesti kirjoittavia on ollut vähän. Hyvä että uusia tulee ja palsta vilkastuu.

Kiitokset terveisistä. Kyllähän se kalassa käynti kapakissa istumisen voittaa. On hyvä syy lähteä ulos raittiiseen ilmaan. Harmit ja huolet tosiaan unohtuu vähäksi aikaa. Onhan minunkin tuttavissa sellaisia ihmisiä jotka eivät tätä harrastusta ymmärrä ollenkaan. Eivät ymmärrä että siinä mitään järkeä olisi, no se on heidän mielipiteensä.

Käväisin eilen keskustassa ja vein remonttilaskut vakuutusyhtiöön. Ensimmäisellä yrityksellä otin kyllä hatkat. Siellä oli avajaisten takia melkoinen ryysis. Oli onnittelijoita, kukkia, shamppanjaa, puheita ja sinivalkeita nauhoja. Kävin kaupassa ja vein kaksi moottorisahaa huoltoon. Olisi hyvä olla joku kunnossa oleva saha kunhan polttopuun teko alkaa.
Sain kuitenkin myöhemmin asiani selväksi vakuutusyhtiössäkin. Nyt vain korvausta odottelemaan.

Tänään illalla on oman kalaseuran iltapilkit ja sinne lähden. Menen ensin Ystäväni luokse Kerimäen puolelle ja tullaan samalla autolla sitten. On ihan onnettoman pienet parkkipaikat niin on yksi auto vähemmän.

Kaikille hyvää päivää toivotan moninaisten harrastusten parissa!

« Viimeksi muokattu: 09.04.2013 11:30:00 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #895 : 09.04.2013 12:52:46 »
Jos nyt tulisi täälläkin käväisemään.Tultiin äskettäin kotiin kahvilasta.Syötiin siellä just uunista otettua pannukakkua mansikkahillon kera.Oli hyvää.

Leea ja Pumpuli touhuavat monessa asiassa.Pumpulin mainitsema tanssi oli aivan outo.Kerrohan sitten minkälaista tanssia se oli.Kyllä se on parempi olla jossain menossa mukana kuin jumittua paikalleen.Täytyy vain tietää mitä jaksaa. Ei sekään hyvä ole jos on liikaa menossa.Siihenkin väsyy ja stressaantuu.

Täällä on aurinkoinen keväinen sää joten menemme kaverin kanssa neljän aikaan lenkille.Kuljemme niitä teitä mitkä alkaa olla sulaneet lumesta ja jäästä.Aion ottaa nuo sauvatkin mukaan.

Ainulille kalaonnea iltapilkille ja Fannylle terveiset että pian tätä systeemiä oppii käyttämään.

Mukavaa tiistaipäivää!

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #896 : 09.04.2013 17:40:35 »

 Pumpulin mainitsema tanssi oli aivan outo.Kerrohan sitten minkälaista tanssia se oli.Kyllä se on parempi olla jossain menossa mukana kuin jumittua paikalleen.Täytyy vain tietää mitä jaksaa. Ei sekään hyvä ole jos on liikaa menossa.Siihenkin väsyy ja stressaantuu.
Mukavaa tiistaipäivää!
Eikös pumpuli Bugg tanssin maininnut taitaa olla aika harvinainen jortsusydeemi muualla kuin täällä swedussa, täällä pidetään MM-kisatkin, sehän on suorastaan vanhaa Rockia.

Katso video.
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #897 : 09.04.2013 19:25:08 »
Kiitos Snipe!

Katsoin videon.Meno oli aika vauhdikasta ja tuli jotenkin nuoruus mieleen.Nyt en kyllä taitaisi moiseen kyetä vaan olisin aika kömpelö.

pumpuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 903
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #898 : 09.04.2013 19:26:28 »
Oot ihan oikeessa, snipe. Tanssi tulee ruotsista, missä se on hyvin suosittu. Levinnyt hiljalleen suomeenkin.

On jiven sukuinen tanssi. Tanssitaan paritanssina. On nelijakoinen tanssi ja musiikki on suht. nopeaa. On ns. "kädenalitanssi".

Älkääkä vaan luulko, että me 60 plus:laiset tanssitaan sitä, kuten snipen videolla.  ;D

Mutta hauskaa oli ja hiki ja jano tuli! ;)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #899 : 09.04.2013 19:36:45 »
Tulin uudelleen kun hoksasin Pumpulin tulleen.Oli varmaan mukava vaikkakin hikinen tanssata.Olisihan tuo kiva olla noin ketterä kuin tuossa Snipen videolla mutta ei voi mitään.Täytyy tyytyä tähänkin kuntoon mikä vielä on.Minä kävin lenkkeilemässä ystävättäreni kanssa.Hyvä oli kävellä ja kulkemamme reitti jo melkein sula koko matkalta.

Rauhallista iltaa kaikille!