Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985686 kertaa)

pauliina

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #870 : 05.04.2013 08:35:45 »
 Huomenta kaikille. Siinäpä se on,kun päivät ovat toinen toistaan samanlaisia.

 Eilen olimme kuitenkin pienellä tutulla porukalla kevätretkellä. Tärkeimpänä suuntana Tampereen Teatteriravintolan Tillikan kuuluisa pyttipannu.
 Menimme jopa junalla,harvinaista sekin, ensin piti saada hengen ravintoa joten katsoimme TT:ssa näytelmän "Tuhkaa ja teräviä".
 Ihan katsottava kappale,pääosissa Marjut Sariola ja Tuija Piepponen.

 Sitten sinne pyttipannulle...olipa annos,naiset ei jaksanu syödä lautasta tyhjäksi!

 Aina pieni reissu koto-olot voittaa,vai voittaako?

leea

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #871 : 05.04.2013 09:52:32 »
Aamupäivää täältä P-pohjanmaalta.
Tytöt kaipaili lisää kirjoittelijoita ,joten rohkaisin minäkin mieleni ja muutaman sanasen naputtelen,,,, mikään kirjailija en kyllä ole, mutta jokainen tyylillään.

Kevät tekee täälläkin tuloaan,,,tosin hyvin pienin askelin...mutta tulee kuitenkin   Varmasti juhannuksena jo lumet melko vähissä.

Melko samanlaisiahan nämä päivät...tai ainakin viikot ovat. Melkein samat tapahtumat päivittäin...ja samaan aikaan vielä.
Maanantaina neulotaan ja tanssitaan senioritansseja. Tiistaina keskustellaan ja leikitään. Keskiviikkona pelataan bocciaa,  Torstaina kuntosali, Perjantaina vesijumppaa, viikonloppuna sitten ollaan vain....
Seurakunnan vapaaehtoistyöhön kuluu muutama tunti viikossa.
Näin lueteltuna kuulostaa melko *menevältä* . Rivitalossa yksin elävälle kuitenkin ihan sopiva paketti...ehtii kotihommat ja muut ihan hyvin hoidella...eikä pääse aika tulemaan pitkäksi.

Tällaista täältä...oikein hyvää päivää ja tulevaa viikonloppua !!


« Viimeksi muokattu: 05.04.2013 09:55:58 kirjoittanut leea »

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #872 : 05.04.2013 13:12:32 »
Kiva kun Pauliina ja Leea olette käyneet.Pauliinalla on ollut eilen mukava kevätretki.Kyllä se kotiolot voittaa ja virkistää kummasti.Leealla taas on hyvä päiväohjelma kullekin päivälle.Parempi se on yksineläjälle kuin että olisit kotona kököttämässä.Täytyy mennä niin kauan kuin pystyy liikkumaan.Toivottavasti liikuntakyky pysyy vielä pitkään sinulla niinkuin meillä muillakin jotka vielä pystymme omin jaloin kulkemaan.

Tulimme jokin aika sitten kotiin tuolta seurakunnan seurustelukahvilasta.Ihan mukavaa seuraa oli tänäänkin.Eilen olimme siellä yhteislaulua harrastamassa.Äsken toi yksi tuttava minulle kävelysauvat kun ei itse käytä niitä vaikka näyttävät ihan uusilta.Hän on ostanut ne mutta ei ole sitten viitsinytkään sauvakävelyä harrastaa.Kysyin  mitä ne maksaa mutta ei hän huolinut niistä maksua ollenkaan.Olemme yhtä pitkät niin ne käy minulle pituutensa puolesta hyvin.Täytyy testata miten niillä kävely sujuu kunhan ehdin.

Eipä tässä muuta tällä kertaa kuin hyvää päivän jatkoa!

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #873 : 05.04.2013 14:23:56 »
.
Kiva kun Matleena kävit.
Hihihi...

Matleena
.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #874 : 05.04.2013 15:30:41 »
Voi Matleena on kaksinverroin kivaa kun kävit ja minäkin jo kolmatta kertaa tänään.Tuli mieleen tuosta hihihiistä se voivoikin jos tiedät mitä tarkoitan.Vahvistin itseäni jo tässä välillä jauhelihapihveillä,sienikastikkeella ja vihannes-salaatilla.Kyllä nyt jaksaa taas koko illan.

Terveiset ja hyvää jatkoa!

   

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #875 : 05.04.2013 15:37:56 »
.
Nonii. Tiedät mitä tarkoitat.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #876 : 06.04.2013 00:16:05 »
Taitaa vuorokausi vaihtua ennen kuin lähetä-nappia painan. Saamelaisuutisia kuuntelen. Lukea niitä pitäisi, mutta ei silmiä selässä!!!

Aamulla starttasin tukan lyhennykseen syntymäpitäjääni. Olen paikallisen "leikkurin" hankkinut jo ennen muuttoa. Samalla tuli värihuuhtelukin, kun "ikäväri" tupsahti paikoin esille. Raitoja raitoja...

Kiireiset kahvit kirkonkylän pitopalvelutasoisessa kahvilassa ja kiireen vilkkaa lomatalorannalle. Kello 12.00 tuli loka-auto tyhjentämään imetyskentän viereisen säiliön. Sitten tuli metsäfirman mies katsomaan harvennusaluetta ja kahvitkin tarjosin metsäretken jälkeen.

Lyhennetyn viikonlopun vieraille valmistelin lomataloa takkatulta sytytellen. Takat ovat varaavia ja kun aurinkokin jo lämmittää, peruslämpöä korotan vasta aamulla.

Illansuun rauhoitin. Ihailin auringonlaskua. Lukaisin Viva-lehden, Seniori Terveys-lehden ja Jalmarin helpot-ristikkolehti alkoi täyttymään. Seniori Terveys-lehdessä oli hauska juttu helsinkiläisestä Rap-mummosta, Eila Nevanrannasta. Pakko oli googlettaa hänen räppejään. Mummo Rap, Rööperi, Roska Rap jne.
Ikää jo 77-vuotta, mutta räpätä osaa!

Vielä iso mukillinen maitokaakaota (ilman rommia!) ja sitten pää tyynyyn.

Hyvää yötä kaikille tasapuiolisesti!

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #877 : 06.04.2013 06:58:51 »
.
Huomenta agelit. Avasin, kun tuntuu tilaa olevan , hihhihhih /voivoivoi ketjun. Sinne voitaisiin laitella silmiin sattuvia hupaisia /ei hupaisia kuvatuksia. Vähän piristämään ankeaa oloamista. Ei ole tarkoitus senkummemmin kommentoida. Joku lyhyt iskupätkä jos viitsii. Sitä voisi nyt osaamattomat opetalla kuvanlaiton, Jos kiinnostaa. Minulla avautui siitä kokonaan uusi maailma. Kun on miljoonia kuvia varttumassa tuolla kuvasivuilla, siis ilmaisia pitää käyttämän. Saavutti suuren suosion / suuren rutinan entisellä sivulla.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #878 : 06.04.2013 07:35:37 »
Aurinkoista aamua.

Piikatyttö on käynyt kaunistautumassa ja Matleenalla on vauhti päällä kuvasta pääätellen.Minäkin olen kuunnellut joskus Rap-mummoa.Telkkarissakin olen nähnyt jokin aika sitten jossain ohjelmassa.Onnistuu se hyvin mummoiltakin.
Minäkin täytin illalla ristikkoa jonkin aikaa.Katselin myös sen Hakekaa kätilö.Olen katsonut sen alusta alkaen.On ihan katsottava sarja.

Näyttää tulevan kaunis sää.Taivas on sininen ja aurinko paistaa.Naakkaparikin näkyy järjestelevän pesäänsä valmiiksi.Tarvikkeita viedään koko ajan pesäpaikalle.

Kaupassa on käytävä tänään ja ajateltava mitä tänään syödään.Ulkona voisi muutenkin kuljeskella kun on niin hyvä sää.Katsotaan mitä päivä tuo tullessaan.

Ei muuta kuin hyvää lauantaipäivää!

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #879 : 06.04.2013 18:05:35 »
Aamupäivää täältä P-pohjanmaalta.
Tytöt kaipaili lisää kirjoittelijoita ,joten rohkaisin minäkin mieleni ja muutaman sanasen naputtelen,,,, mikään kirjailija en kyllä ole, mutta jokainen tyylillään.


Tällaista täältä...oikein hyvää päivää ja tulevaa viikonloppua !!

Tervetuloa, Leea. Kivaa saada kirjoittelijoita ympäri Suomen.
Et taatusti ehdi sammaloitumaan, on sinulla viikko niin täynnä ohjelmaa.
Luin kerran määritelmän, jonka mukaan eläkeläinen on henkilö, jonka viikko on täyteen buukattu jos loppuviikolle on tilattu kampaaja.  ;D
Kertomasi perusteella et ole vielä eläkkeellä.

Hyvää viikonloppua kaikille pulisijoille!

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #880 : 06.04.2013 18:56:49 »
Päivä on mennyt mukavasti iltaan.Aurinko kyllä vielä paistelee kun on päivä niin paljon pidentynyt.Käsityötäkin tuli vähän tehtyä.Olikohan eilinen puoli seitsemän ohjelma missä kehuttiin käsityön terveysvaikutuksia.Rentouttavaahan se kyllä on ellei sentään vihaa käsityön tekoa.Kai niitäkin henkilöitä löytyy.

Kävin myös kokeilemassa noita ystävättäreni tuomia sauvoja.Käveltiin lenkki vakituisen lenkkikaverini kanssa.Meillä meni talvi vähän kehnosti kun pidin pitkän sairasloman mutta kyllä nyt paranee niin mieli kuin vointikin kun kevät tuli ja lumikin vähenee vauhdilla.Kyllä ne kepit ihan hyvältä tuntui.Ei käynyt kipeää murtuneeseen ranteeseenkaan.

Nyt on lopetettava mutta hyvää lauantai-iltaa kaikille jotka tänne kurkistelee!


leea

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #881 : 07.04.2013 10:15:29 »
Huomenta !!

Kiitokset  Justiinalle tervetulo toivotuksesta.

Tänä aamuna näyttää aurinko jääneen nukkkumaan.. sellainen harmaan sävyinen ilma.,mittarissa -5,7c
Hiihtelijöitä näkyy olevan liikkeellä...hyödyntävät viimeiset kelit. Mikäs sen parempaa sunnuntai päivän viettoa.
Itse jätin hiihtämisen siinä vaiheessa kun nuorin lapsenlapsi valitti palelevansa kun mummo on niin hidas :D Osansa oli myös polvioperoinnilla.

Pyöräilykelejä odottelen...uusi pyöräkin tilauksessa...sellainen *mummo pyörä*...matala runkoinen..
Ihan jäisiä täällä vielä nuo pyörätiet, mutta kyllä ne joskus sulaa.

Tämä päivä taitaa kulua ihan lukien ja laiskotellen...jospa iltapäivällä sauvoja ulkoiluttas...pölyttyvät tuolla eteisen nurkassa.

Toivottelenpa kaikille lukijoille oikein leppoisaa sunnuntai päivää!!

Ai niin...tiedoksi....kyllä mä el eläkkeellä olen :)




matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #882 : 07.04.2013 11:36:03 »
.


matleena
.
.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #883 : 07.04.2013 13:30:37 »
Annuska, kyllä minun piti eilen illalla antaa "oikea" värihuuhtelu lyhykäiselle hiuskuontalolleni! Lyhennyksen yhteydessä syntynyt raidoitus ei oikein miellyttänyt silmiäni. Ja mustaa jälkeä syntyi!

Aurinko meni pilvi verhojen taakse, iltapäivällä ja huomenna viimeistään pitäisi lumikerrosta tulla tänne keskiseenkin Suomeen. Jos se tulee kosteana, sulattanee se vanhakin lunta vauhdilla.

Pumpuliko se stailaili terassikalusteiden kanssa ja vähän itsensäkin. No aurinko ei vielä aivan helposti polta, mutta harmittaa ulkokalusteiden kastuminen ja kuivattaminen!

Minä nautin vielä yhden yön "maailman rakkaimmassa ja rauhallisimmassa rantamaisemassa", sitten taas huomenna heti aamusta isomman kaupungin kautta pienempään kotikaupunkiin.

Hauskoja kuvia Annuska ja Matleena löytävätkin.

Nauttikaa sunnuntaipäivästä.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #884 : 07.04.2013 14:24:25 »
Sunnuntai-iltapäivää!

Tervetuloa Leea minunkin puolestani.En ajatellut ettet ole paljon kirjoitellut kun nimimerkkisi oli jotenkin tutun oloinen.

Ja Piikatyttö, ei sitä aina miellytä omaa silmää kun kampaamosta tulee kotiin.On minullekin niin käynyt joskus.Ilmeisesti parantelusi onnistui.

Pumpulin kirjoituksen luin myös aamupäivällä.Täällä on ollut hyvä sää koko päivän.Aurinko paistellut ohuen pilviverhon takaa.Kai sitä lumisadettakin tänne asti vielä tulee kunhan ehtii.Odottelen tässä että Janssonin kiusaukseni kypsyy uunissa.Kädet haisee anjovikselle vaikka pesinkin ne.Sitkeitä nuo kalanhajut.Olen nyt jo muutaman kerran valmistanut ruokaa kun käsi alkaa jo paremmin kestää kattilan ja vuokien nostelua.Kahdelle kun ei ole niin suuria annoksia tehtävänä.Johan me pitkään syötiinkin valmista mikroruokaa.Siihenkin alkaa jo kyllästyä ja tekee välillä mieli itse tehdä jotakin.

Käsityötäkin tein jonkin aikaa ja ajattelin tehdä vieläkin ruuan jälkeen joten jätin sen tekeleen tähän näkyville.
Siskolikkakin tässä ehti piipahtaa tänään.Pullakahvit juotiin yhdessä.

Hyvää sunnuntain jatkoa!