Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985045 kertaa)

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #855 : 01.04.2013 10:55:14 »
Aurinkoinen ja hieman pakastava sää jatkuu. Yhtään aamuonkijaa ei vielä järvellä näy. Tulevat vasta ilapäiväauringon aikoihin.

Jatkan eilisen kansakouluaikani muistelotilaisuuden antia.

"Nurkassa seisominen oli kovasti muotia. Kerran tuli koulujen tarkastaja ennalta ilmoittamatta koulullemme. Kun hän astui nurkkaan, joka nurkassa oli joku seisomassa. Liisa opettaja vähän hämmästyi, mutta ketään ei päästetty pois nurkasta.

Pentti oli nurkassa vakiovieras. Ei hän pöllö ollut, mutta hän oli niin tavattoman vilkas ja aina äänessä. Jos Liisa-opettaja huomasi vähänkin jossakin oppilaassa ylimielisyyttä tai vahingoniloa niin nurkkaan ja heti! Kerran hymyilytti hieman .....Elviä, kun joku poika vietiin tukasta nurkkaan. Samalla silmänräpäyksellä oli muutoin kiltti Elvi toisessa nurkassa.

Karttakeppejä katkesi useita Liisa-opettajan käsittelyssä lukukauden aikana. Hän ei lyönyt onneksi koskaan käsille, mutta asianomaisen pulpettiin nini, että kepin kappaleet vain lenetelivät.

Ahkeruus ja vaativuus menivät usein liiallisuuksiin asti. .....Martti sanoi kerran osuvasti, että mehän olimme jo silloin kaikki koulukiusattuja, mutta opettajan taholta!"

Minua Liisa-opettaja opetti vain kaksi vuotta, enkä muista yhtään tilannetta omalta kohdaltani, jolloin olisi ollut ylilyöntejä. En muista nurkassa seisseeni, mutta jos siellä olen ollut, varmaankin aiheesta, koska "traumoja" ei ole syntynyt!

Opettajallamme oli huomattavasti nuorempi  mies, kova kalastamaan. Hän sitten otti ja lähti ja nyt tämän ikäisenä ymmärrän, että "lähtö" heijastui oppitunneillekin. Aikanaan koulumme lopetettiin ja Liisa-opettaja siirtyi isompaan kouluun, jossa kaikenlainen kontrolli oli olemassa. Hän ei ollut koulunsa ainoa pomo.

Eilisen tapaamisen tiimoilta oli hauska todeta, kuinka pienetkin asiat voivat jäädä "pieniin mieliin".

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #856 : 01.04.2013 12:52:38 »
Kiva lukea muistojanne.Koulu on muuttunut kovasti meidän ajoistamme ja kurikin höllentynyt.Kävin ensimmäistä kouluani viisi vuotta.Kuntaliitoksen myötä sitten vaihtui koulukin.Ei ole kuin vajaat pari viikkoa kun kirjoitin tuossa kaupassa nimeni listaan jossa kerättiin nimiä tuon koulun säilyttämisen puolesta.On siis lopetusuhan alla niinkuin moni muukin koulu nykyään.

Päivä on mennyt vähän niinkuin oleskellessa vaan.Sisko tässä oli jonkin aikaa.Kahvit juotiin hänen kanssaan.Seurattiin naakan touhujakin.On ahkerasti vienyt nokassaan pesätarpeita tuohon vastapäisen koulun katon alle.Siellä se on ollut pesä muinakin kesinä.Kiva se on noita lintujen touhuja katsella.
Tavallaan meillä on merkkipäiväkin tänään tässä talossa.Tämä valmistui 1999 ja muutimme tähän huhtikuun 1pv 14v sitten.

Hyvää aprillipäivää vaan kaikille!Kuvassa mainitsemani ensimmäinen kouluni.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2013 13:44:53 kirjoittanut Annuska »

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #857 : 01.04.2013 13:46:29 »
.
Tähän vielä vastaan, vaikka tämä tuntuu kurjalta tällä Ainulin aloittamalla iloisella sivulla..En malta olla.
Olet kyvytön raukka, nippeli. Sinä et lennättele ketään etkä minnekään mistään. Älä unta näe.
Olet kyvytön kaikessa. Ihan kaikessa. Anteeksi toiset kirjoittajat.
.

Hienoa en olekaan enään sairas kuten ennen ainoastaan "raukka".

Eipä tästä kannata kinaamaan alkaa mitenkään! Miksi et tee testiä, Juuli'n nicki sulla siellä cirkuksessa jo on tule sisään ja kirjoittele näistä sci fi höpötyksistäsi siellä, niin ja miksei parit glitterit mukaan kanssa.

Silloinhan nähdään mihin päädytään jutun päätös on melko varmaan sama kuin "Näkökulmassakin" leppäkeihääksihän näitä kutsutaan, ja muuten eipä vain ole Outomaalla ÄLYVÄHÄ esillä piilossa kylläkin.
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #858 : 01.04.2013 16:45:59 »
.
Olet sairas ressukka. Tämä viesti vain siksi etten kirjoittele Sirkukseen nikillä Juuli.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #859 : 02.04.2013 08:18:12 »
Huomenta Pulinanurkkaan!

Kiitos kivoista koulumuistoista!

Tulin eilen Kokkolan reissulta kotiin. Eihän siellä asiat kovin kaksisesti ole. Äiti valittaa näköään että heikkenee nopeasti. Yrittävät tänään saada tutkimuksiin että onko silmänpaine ehkä korkealla. Hänellä kun ei ole kuin yksi näkevä silmä. Glaukooma vei näön toisesta silmästä jo aikaa sitten. Silmänpohjan rappeuma pahentaa tilannetta vielä.
Äiti itse epäili että on viimeinen kerta kun näemme. Kyllä me varmasti vielä näemme, eri asia näkeekö hän sitten enää mitään. Nytkin sanoi ettei näe kuin silmälasien kehykset, ei siis kasvoja tarkasti. Ei näe enää television tekstejä. Kyllä käy aika pitkäksi.

Mökkinaapuri kävi täällä lämmittämässä ja kissoille ruokaa antamassa. Linnutkin hän oli muistanut ruokkia. Vähemmän kyllä lintuja on, olisivatko menneet pesänrakennuspuuhiin. Kissat ainakin olivat ikävöineet. Nyt vaativat palveluksia.

En ole vielä tälle päivälle suunnitelmia tehnyt. On tulossa kaunis päivä ja ulkoilemaan mieli tekisi. Ehkä taas jäällä käyn, Caro lähtee mukaan. Vaikka onkin koirien kiinnipitoaika niin Caro pysyy luona, ei se minnekään metsiin lähde.

Kyllä reissussakin kävin kolmesti pilkillä. Pari kertaa merellä ja kerran järvellä. Säät suosivat kyllä. Yöpakkaset hidastavat lumien sulamista. Kyllä viime yönäkin oli yli 10 astetta. Auto jäi illalla ulos niin ikkunat ovat paksussa jäässä.

Kaikille hyvää tiistaipäivää ja iloa harrastusten parissa!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #860 : 02.04.2013 08:44:06 »
.


Avasin yhden Flickin kuvan tässä. Jääköön tähän. On Huomenta toivottamassa.
.

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #861 : 02.04.2013 09:30:38 »
.
Olet sairas ressukka. Tämä viesti vain siksi etten kirjoittele Sirkukseen nikillä Juuli.

Mesta on nimeltään Cirkus.... ei Sirkus.... Kysymyshän ei olekaan siitä millä nickilla joku skrivaa vaan siitä mitä skrivaa, ja me siellä emme halua, että jos siellä kirjoittelet niin älä skrivaa sci fi eli Science fiction juttujasi kun kerran osaat kirjoittaa muustakin ihan hyvin. Kuviakin saat liittää kunhan ne liittyvät jotenkin itse viestiin.
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #862 : 02.04.2013 11:49:30 »
.
Jaa. Vai niin. En minä ymmärrä miksi tässä Goagessa minua ohjeistat. Ohjeista siellä Sirkuksessa jos sinne ilmestyn. Eikä se ole yksin sinun päätettävissä. Mutta minä en ilmesty, ei ole pienintäkään halua,  sinne minkäänlaisten kirjoitusten kanssa.
.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2013 12:09:28 kirjoittanut matleena »

snipe

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #863 : 02.04.2013 12:36:43 »
No otetaan sitten tämä täällä "Goagessa" YV:nä tekemäsi kysymys, mikä sitä konettasi pännii siis mitä tapahtuu tai ei tapahdu.

Heh tuo jota kutsut ohjeistukseksi oli vain yleinen neuvo, koska olen nähnyt eräittenkin muiden lukijoiden eri saiteilla sinulle näistä eri planeetoista mainitsevan ja kiukuttelevan.

Joten älä kimpaannu kaikista pikkuasioista, mehän olemme jo tehneet sen rauhankin?
Älä tee samaa virhettä toista kertaa, ellet tosiaan hyödy siitä!

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #864 : 02.04.2013 13:09:07 »
Haa. Ei konetta pänni mikään vaan minua. Ja haa, jotkut poraa avaruusjutuista joku pyytää lisää, mode, on  sekin ihme koettu  Vaihtelevaista Tiinavainaan elämä.  Pitäsi päästä kursseille, vaan ei
kaupunkiin noin vain lähetä 50 km / sivu. Niinpä huonolla mestysellä menossa on jatkuva itseopiskelu. Milloin rispaa mistäkin. En osaa tässä erityisemmin kuvat ahdinkoani, sitä on niiin monen sorttista. Kysyn kun mietin miten lyhyesti kuvaisin.
Kiitos Snipekulta sovinnosta.
.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #865 : 02.04.2013 21:43:46 »
Hienoa Ainuli, että matkasi meni hyvin. Ainakin ajokelit olivat hyvät. Lieneekö ollut pieniä lumikuuroja joku päivä. Ja kalaa tuli!

Itse olin taas kahden kirvesmiehen "juoksutyttönä" Jyväskylässä. Uusimme kaupunkihuusholliin keittiötä ja monen näköistä asiaa sai olla hakemassa, vaikka kaapisto tuli omana pakettinaan. Aina, kun vanhaan jotain uusii, tulee muutakin uusittavaa kuin uusittava kohde!

Sitten istuin melkein kolme tuntia Marttapiirimme "kuukauden ensimmäinen tiistai"-tapaamisessa. Tarjolla Kotilieden ohjeen mukaan tehtyä, suussa sulavaa piirakkaa, missä oli sekä taatelia, että pekonia. Emäntävuorossa ollut tekijämartta antaa reseptin. Saattaa googlettamallakin löytyä. Ja täytekakkua oli myös. Ko. emäntä täyttää pyöreitä vuosia ja meitä hellittiin.

Sitten kuulimme intialaisen hieronnan saloista. Itse olin ko. käsittelyssä muutama viikko sitten ja saimme mahtavan esittelyn.

Mutta Matleena ja Snipe. Väitelkää te Älyvähä-palstalla. Minua väsyttää tuo kinastelunne, kumpikaan ei voi lopettaa. Olkaa aikuisia! Häpeän kohta teidän puolestanne!

Mukavaa huhtikuista tiistai-iltaa kaikille. Kohta on kevättä rinnassa!!!


matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #866 : 02.04.2013 21:55:51 »
.
Piikatyttö. Katsos mitä viimeksi kirjoitin.
.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #867 : 04.04.2013 12:55:38 »
Tulin käväisemään täälläkin välillä.Oltiin yhteislaulua harrastamassa ja nyt tultiin kotiin.Pyykkiä heitin koneeseen pyörimään myös.Kaunis aurinkoinen päivä on tänäänkin.On se niin mukavaa kun kesä lähestyy.Häviäisi nuo jäätikkökohdat kävelyteiltä vaan pois ja sulaisi lumet.Niin paljon on kyllä jo sulanut että pöly aiheuttaa joillekin oireita.Kevät on kai pahaa aikaa muutenkin noille allergisille.Itse en kylläkään ole kärsinyt siitepölyistä enkä muistakaan ilmanlaatuun vaikuttavista tekijöistä.

Muurahaisetkin on havahtuneet kevääseen ja niitäkin tuppaa meille kun pohjakerroksessa asutaan.Eilen ja tänään niitä on tallustellut kylpyhuoneessa ja eteisestä keittiöön seinänviertä pitkin.Ei onneksi vielä kovin paljon mutta kai niitä on häätämään kohta ryhdyttävä.

Hyvää aurinkoista torstaipäivää vaan kaikille!

             
« Viimeksi muokattu: 04.04.2013 12:58:46 kirjoittanut Annuska »

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #868 : 05.04.2013 07:08:11 »
.
Huomenta. Täällä ei ole nykyisin kuin yksi kirjoittaja per päivä. Luulisi että keväällä piristyy.
Ulos suunnittelen menoa, mersurolla käyttöön. Kevätilma houkuttelee. On tuo mäki parvekkeen alla vielä jäinen, en kummiskaan uskalla.  Lennän kontusilleni vielä.  Onneksi mennään kevättä eikä talvea kohti. Suuri on helpotus.

« Viimeksi muokattu: 05.04.2013 07:34:35 kirjoittanut matleena »

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #869 : 05.04.2013 07:54:34 »
Huomenta myös.Mitä lie kaikki Matleena tekevät kun on niin vähän kirjoittajia.

Aamu on jo pitkällä ja aurinko paistaa jo.Päivän ohjelmaa ei ole vielä päätetty mutta kai sitä jotain touhutaan tänäänkin.
Viikonloppukin on taas edessä.Kirjoitelkaahan välillä jotain tännekin vaikka tuntuisi ettei ole mitään kerrottavaa.Sehän tässä on kun kaikki päivät on melko samanlaisia ja ei tunnu tapahtuvan mitään erityistä mistä kertoilisi.

Aurinkoista keväistä päivää kuitenkin kaikille!