Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985241 kertaa)

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #795 : 01.03.2013 00:55:29 »
Yökyöpeli toivottaa hyvää huomenta aamukahvikuppostenne ääreen. Minä en ennen aamukahdeksaa päätäni tyynystä nosta!

Täällä keskisessä Suomessa hiihdetään nyt viikonloppuna Hopeasompakisat ja 13-16 vuotiaita nuoria on ilmoittautunut yli 800. Meillekin tuli majoittujia niin paljon, kun tilaa löytyi. Tänään tuli jo osa ja lähtivät jo latuihin iltapäivällä tutustumaan. Osalla kilpailijoista kun on talviloma meneillään.

Tämä huusholli täyttyy huomenna, joten jäin tänne rannalle yöksi. Ei tarvitse edestakaisin ajella ja tekemistä aina riittää. Ja niin kun olen aikaisemminkin kertonut, täällä tv on auki "taustaohjelmana". Aborttikeskustelunkin katsoin ja ihmettelin professori Johanna Mäenpään "miesmäistä ääntä ja ulkoista olemusta". Ja niinhän jo jollakin palstalla on "tiedetty", että sukupuoli on vaihtunut. Mutta asiansa osaava proffa, professuurikin Tampereella.

Ja Monk on pakko katsoa. Siinä samalla eteni myös tällä kertaa villaiset rannekkeet. Vaihtelua säärystimille.

Ihmeellisiä ilmoja on pitänyt. Eilen aurinkoa taivaan täydeltä ja suolavesi lensi nelostiellä. Tänään aamulla aurinkoa, puolilta päivin ensin vettä, sitten räntää ja illan suussa tihkua. Nyt luvattu pakkasta, lunta ja taas pakkasta. Toivottavasti huoltojoukkojen voitelut onnistuvat Hopeasompalaisten sivakoihin!

Yle ykkösen yötoimittajat pitävät minulle seuraa jutellen ja soitellen musiikkia moneen makuun.

Yökaakaotani lähden keittämään, ilman rommia!

Hyvää yötä!


Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #796 : 01.03.2013 07:13:03 »
Kiitos Piikatytölle hyvän huomenen toivotuksesta.Nousin jo vähän ennen puoli kuutta.Vai hiihdetään siellä Hopeasompakisat.Täällä taas hiihdetään 56:nen kerran Saimaan hiihto.Sinulla taitaa olla vilkas viikonloppu.

Katsoin myös aborttikeskustelun ja ihmettelin samaa kuin sinäkin.Nyt aamulla oli televisiossa tämä Rap-mummo ja kuuntelin häntä nyt eka kerran.Hyvin hän räppäsi.En kyllä kuullut minkä ikäinen hän on.

Kaikille terveiset ja hyvää alkanutta maaliskuuta!


Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #797 : 01.03.2013 09:40:07 »
Huomenta Annuska ja muut palstalaiset. Minähän syön vasta nyt aamupuuroani! Otin tunnin aikalisän heräämiselle. Toki sisäinen kello herätti jo seitsemältä ja kahdeksalta viimeiset tulijat soittivat, joten tunnin pätkissä aamu-unistani nautin.

Viikonloppu työllistää minut vain niin, että tulen hieman "etuajassa", yleensä edellisenä päivänä ja poltan takalliset puita ja nostan talojen peruslämpöä. Ja katson, että kaikki on puhdasta ja kohdallaan. Nytkin tulen heti sunnuntaina, kun asukkaat ovat lähteneet pois ja pistän talot "lepoon". Vain yhdet asukkaat ovat maksaneet ns. loppusiivouksen. Mutta siitä huolimatta, ostaako siivouksen vai ei, käyn kaikki paikat petivaatteita myöten läpi.

Helpottaa kovasti, kun pääsen muuttamaan tuohon "naapuriin", syntymäkotiini loppuvuodesta.

Tykkään Hesan "sykkeestä", kun siellä autollani huristan tai istun raitiotievaunussa, mutta ei näitä rantamaisemia mikään voita ja tätä rauhaa. Jotkut ystävistäni ihmettelevät, kuinka yksin uskallan täällä olla. Kyllä niitä taloihin tunkeutumisia tapahtuu liikepaikoillakin. Meillä on täällä valvontalaitteet ja niistä varoittavat kyltit, ainakin filmille jäävät!

Eilen tulleet perheet voitelevat jo nuorten suksia ja lähtevät harjoittelemaan kilpaladuille. Tänään siellä saa vielä jonkun aikaa sivakoida "koemielessä"!
Seitsemän astetta näkyy pakkasta ulkona olevan.

Minun täytyy ryhdistäytyä ja siivota talo omilta jäljiltäni. Mukavaa päivän kulkua teille kaikille.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #798 : 02.03.2013 08:34:39 »
Huomenta nurkkalaisille!

Ollut taukoa useampi päivä. Yhden jutun kirjoitin mutta pyyhkäisin sen sitten johonkin ja en jaksanut samaa uudestaan kirjoittaa.

Sääkin vaihtelee. On ollut lämpimiä päiviä, satanut vettä ja luntakin. Järvellä olen käynyt useampana päivänä. Nyt olen kaloja antanut pois, ei kannata itsellekään määrättömästi niitä pakastaa. Tänä aamuna oli yli 25 astetta pakkasta. Kyllä se taas päivällä lauhtuu.

Mökin remontti on lattianpäällystettä vaille valmis. Ajattelin että laitatan siihen laminaattilattian kun vakuutus kuitenkin lupasi puolet kuluista maksaa. Esko kuitenkin varoitteli ettei pitäisi laittaa. Jos mökki on kylmillään niin saattaa ruveta kupruilemaan. Minulla on auto jo lämpiämässä ja aikomus oli käydä tänään hakemassa muovimattoa. Naapuri saa laittaa sen paikalleen ja sitten pääsisin laittamaan mökkiä kuntoon. Tiskipöydät paikalleen ja viemärin asennus pitää vielä tehdä. Sitten asentaa sähköhella paikoilleen ja jonkinlainen kaappi olisi laitettava pesukoneen paikalle. En ota sitä riskiä että kone taas aiheuttaisi vesivahingon. Sähköhella olisi asennettava paikalleen, kaapeli irroitettiin koneen puolelta. Jouni osaa mittarin kanssa katsoa että liitäntä menee oikein.

Sitten olen aikonut aloittaa mökillä suursiivouksen. Siellä oli kaapeissa sellaisia vaatteita joita en ole kuuteen vuoteen käyttänyt joten tuskin niitä tarvitsen. Olen jo mättänyt ne säkkeihin ja vien ne vaatekeräykseen. Kirpputorimyynti on hankalaa juuri pitkien matkojen takia. Siitäpä ei juuri itselle jää kuin vaiva. Täytyy muutenkin käydä kaikki tavarat läpi ja hävittää pois kaikki joutava roina.

Piikatytöllä on ollutkin touhua riittämiin. Ihan yksinkö sinä niitä mökkejä hoidat? Pitääkin laittaa osoite korvantaakse ja kesälomareissulla pistäytyä vieraanasi. Vai ovatko mökkisi sellaisia suuria ettei yhden henkilön ole mielekästä sellaisessa yöpyä?

Justiinalla tuntuu olevan samat mahdollisuudet talviseen liikuntaan kuin minullakin. Luonto on lähellä ja hiihtämäänkin pääset helposti. Kunhan lumi jäältä vähenee niin varmaan pilkilläkin käyt.

Annuskallakin käy aika pitkäksi kun käsi eri vielä anna tehdä käsitöitä. Vielä ehdit varmaan niitäkin sitten kun käsi pelaa paremmin. Eihän se samanlaiseksi varmaan tule, mutta toivotaan parasta.

Kaikille muillekin kirjoittajille toivotan hyvää maaliskuun jatkoa!

« Viimeksi muokattu: 02.03.2013 08:49:46 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #799 : 02.03.2013 15:55:40 »
On näköjään Ainulikin käynyt.Olen jo ajatellutkin missä olet.Sinulla on niin paljon touhua siellä mökillä ettet ehdi kirjoittelemaan.Olen tainnut itsekin välillä harventaa kirjoituskertoja vaikka minulla aikaa on ollutkin.

Tänään ulskaltauduin kokeilemaan noita rajauspistoja tuohon joulutauluun joka jäi kesken silloin kun käsi murtui.Ne tikkipistothan siitä vaan puuttuukin.Kyllähän se onnistuu vaikka ranne ja sormet on jäykkänä eikä varsinkaan keskisormessa ole tuntoakaan.Kyllä tuntui kuin olisin vasta opetteluasteella käsityön teossa kun oli niin hidasta touhua.Ajattelin kuitenkin josko semmoinen näpertely tekisi hyvää näille jäykille sormille.Voihan sitä levätä välillä ettei liikaa käsi väsy.

Päivä on ollut aurinkoinen.Pakkasta oli aamulla jotain -18 astetta ja nyt on -7 astetta.Toivottavasti se lumisade ei yllä tänne meille asti.Varovasti on kyllä käveltävä kun tiet tuppaa olemaan jäisiä.Kaupassa kävin mutta oli minulla liukuesteet ja kävelin hiljaa ja varovasti.

Hyvää viikonlopun jatkoa jokaiselle!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #800 : 04.03.2013 08:54:09 »
Hyvän huomenen toivotukset!

Ajattelin muutaman sanan ohijuostessani kirjoittaa.
Tänään taitaa olla tupaukkopäivä. Melko kylmältä ulkona vaikuttaa ja mittarikin näyttää melkein 26 astetta.

Eilen lähdin poikien lähdettyä jäälle. Sielläkin kävi melko kylmä tuuli. Keli on kyllä parantunut paljon, siellä onkin hankikanto. Ainoa hankaluus on kinostunut uusi lumi, se on kerääntynyt paksuiksi kinoksiksi rannoille ja tuulenkäyville paikoille. Caro oli mukana ja selvästi sille kylmä tuli. Nosteli jalkojaan surkean näköisenä. Lähti välillä viilettämään korppien perään ja meinasi kadota kokonaan. Hiekanpäänselällä ei ole ranta-asukkaita eikä mökkejä, mutta rata menee ihan läheltä. Pelottaa että juoksee sinne epähuomiossa.
Olen pitänyt taskussa namipussia ja pyydän aina välillä luokse tulemaan.

Kaloja tuli noin 2.5 kiloa, pitää ruveta niitä nylkemään kunhan saan uuneihin tulet ensin. Tiskiäkin näkyy kertyneen kun oli enemmän porukkaa viikonloppuna.

Mökillä odotetaan muovimattoa. Kolme metriä leveää ei ollut varastossa, piti tilata tehtaalta. Tulee loppuviikosta kotiin. Aika arvokasta oli kun halusin hyvänlaatuista kotimaista mattoa. Naapuri on vielä lomalla ja laittaa lattian valmiiksi. Käytiin myös osto- ja myyntiliikkeestä tiskipöydän kansi. Entisessä oli kaatoallas vielä erikseen ja se rikkoi pöydän pinnan joten laskutila jäi pieneksi. Tässä ostetussa ei ole kuin kaksi allasta. Pitää käydä hanan reikiin tulpat ostamassa, niitä on kuulemma putkiliikkeistä saatavissa.

Huomenna on taas reissupäivä. Olen tilannut kampaamoon ajan, jos tälle kuontalolle jotain tekisi. En ole teettänyt permanenttia ainakaan viiteen vuoteen. Kokeillaan nyt piristääkö se mieltäkin kun saa vähän ulkonäköäkin kohennettua. Talvella kyllä joutuu olemaan paljon hattu päässä.

Kaikille hyvää viikon jatkoa!

« Viimeksi muokattu: 04.03.2013 09:17:51 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #801 : 04.03.2013 09:48:08 »
Minä "ruikuttelen" parinkymmenen asteen pakkasessa rannalla. Täytyy olla onnellinen, että pakkanen nousi vasta viime yönä. Hopeasompahiihdot, joihin osallistuikin tasan 900 13-16-vuotiasta nuorta, saatiin nhiihtää lähes normaalissa säässä. Lauantaina toki kisan alkua siirreettiin reilulla tunnilla eli kello kymmenestä yhteentoista. Eilen sunnuntaina aurinko lämmitti niin hiihtokeliä kuin mieltäkin.

Muutama mitali tuli tälläkin rannalla yöpyneille.

Meillä ei avaimia etsitä "piilopaikoista", vaan olen aina tulijoita vastassa. Tulin eilen, yksi perhe oli vielä kello 16.00 paikalla. Jäin yöksi, kun tänään puolen päivän aikaan tuleen pariskunta ja lomailee torstaihin saakka, jolloin taas auton nokka tänne rannalle.

Viime kesä oli ensimmäinen "täysi kesä" ja pakko myöntää, ettei yksi ihminen käy taloja neljässä tunnissa läpi. Asukkaat jättävät paikat kello 12 ja uudet tulevat kello 16. Usein lähtevät vielä haluavat muutaman sanan sanoa ja uudet tulevat aika usein vähän etuajassa. Mutta onhan huvimajaa ja grillikotaa ja rantaa, missä aikaansa kuluttaa. Elleivät pojat ole käymässä, vierasta apua tarvitsen lauantaisin, mikä on ns. vaihtopäivä.

Järvemme on puhdas, kirkasvetinen ja vettä voi vaikka juoda. Ja kalaisa.

En enää viitsi laskea, montako kertaa olen täällä sanonut, että puitteet annan ilmaiseksi, jos mukavia goldenilaisia tänne saisin yöksi pariksi. Mutta Kunnonpaikka vie monen monesta syystä voiton!
Nyt tuonne pakkaseen. Vielä viimeinen silaus ennen kuin asukkaat tulevat.

Mukavaa keväistä päivää teille kaikille.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #802 : 05.03.2013 12:18:23 »
Talvista keskipäivää kaikille!

Olette puuhailleet monenlaista kalastuksen, remontin, käden kuntoutuksen ja mökkitalkkarin hommissa. Oli mukava lukea, mitä kaikkea ympäri Suomen on tapahtunut.
Mitäpä Justiina? No eipä juuri mitään, sitä tavallista taivallusta. Muutamana päivänä on ollut aurinkoisia pilkahduksia, jopa useamman tunnin paisteisia jaksoja. Olen käynyt hiihtämässä jäällä ja metsäladulla, seuraillut lintuja syöttöpaikalla ja touhunnut arkisissa kotiaskareissa. Ei niistä paljoa kertomista irtoa. Laitanpa nyt muutaman rivin, että Ainuli, Annuska ja Piikatyttö huomaavat, että kirjoitukset ja luettu ja niistä on ilahduttu.  :)

Kiitos kaikille ja terveiset pilvisestä Savosta!
Koskahan Anniliisa palaa hiihtelemään keväthangille?
« Viimeksi muokattu: 05.03.2013 12:20:18 kirjoittanut Justiina »

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #803 : 05.03.2013 21:53:21 »
Tänään pulistaan koko rahalla!

Kuukauden ensimmäinen tiistai ja Marttaköörimme kokoontui. Joi kahvit, maisteli suolaiset ja imelät ja askarteli. Puheenjohtajamme oli taas kerännyt ideoita ja jälkeä syntyi.

Löysinpä kirpparilta kaksi hauskan hauskaa kirjaa. Texasissa asuva Beverly Guhl on suunnitellut kaikkea onnittelukorteista ja kirjepapereista jääkaappimagneetteihin, äänilevyn kansiin ja kahvimukeihin. Hänellä on kaksi opiskeluiässä olevaa lasta sekä aviomies, jota hän rakastaa yhtä paljon kuin kissojaan.

Kirjojen nimet ovat "Miksi kissat ovat parempia, kuin miehet" ja "Kissat ja rakastamisen taito". Kirjoissa on herkullinen ja teksti ja tekstiin liittyvä piirros. En lähden niitä nyt toistamaan, mutta ensiksimainitsemani kirjan takakansitekstin lainaan:

"Kissat eivät jätä likaisia sukkia lattialle, ne eivät piiloudu sanomalehden taakse eivätkä peru treffejä viime minuutilla. Sen sijaan ne ovat uskollisia, ilmaisevat tunteitaan, pitävät pihatöistä ja muistavat aina ilmoittaa, milloin ovat lähdössä ulos.

Hilpein piirroksin ja nokkelin yhden lauseen oivalluksin Beverly Guhl osoittaa, miksi kissa on jokaisen naisen ihanteellinen valinta elämänkumppaniksi."

Kun olin pikkutyttö, maalla oli kissa, mutta se oli ns. navettakissa. Ehkä joskus toimme sen sisällekin, mutta kyllä sen pesäpaikka oli navetassa. Ja siellä se sai kermaisen maitoannksensakin! Ilmeisesti piti hiiret ja rotat loitolla.

Eronnella tuttavapariskunnalla oli kaksi persialaista kissaa. Mirrit jäivät vaimolle ja mies maksoi elatusapumaksua mirreistä!!! Lapsia heillä ei ollut.


Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #804 : 06.03.2013 12:07:13 »

Tänään pulistaan koko rahalla!

Kirjojen nimet ovat "Miksi kissat ovat parempia, kuin miehet" ja "Kissat ja rakastamisen taito". Kirjoissa on herkullinen ja teksti ja tekstiin liittyvä piirros. En lähden niitä nyt toistamaan, mutta ensiksimainitsemani kirjan takakansitekstin lainaan:

"Kissat eivät jätä likaisia sukkia lattialle, ne eivät piiloudu sanomalehden taakse eivätkä peru treffejä viime minuutilla. Sen sijaan ne ovat uskollisia, ilmaisevat tunteitaan, pitävät pihatöistä ja muistavat aina ilmoittaa, milloin ovat lähdössä ulos.

;D
Tämä päivä on omiaan pulisemiselle. Ulos ei tee mieli ja ruoaka on melkein valmis. Ainakin hyvin suunniteltu.
Tiedä kissojen uskollisuudesta aina. Sattui muutama vuosi sitten, että erääseen taloon täällä lähitienoolla hankittiin uusi koira. Talon vanha kissa pahastui perhetapahtumasta ja lähti etsimään uutta kotia. Kokeili se meidänkin vieraanvaraisuuttamme, mutta en osannut ryhtyä hyysäämään vierasta kollia. Sitten se jatkoi matkaa ja löysi seuraavasta naapurista yksinäisen mummon, jonka talouteen siitä tuli talon Sydämen Prinssi, kaiken hellyyden ja huolenpidon kohde.


ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #805 : 06.03.2013 15:14:18 »
Tervehdys kuin tuulahdus!

Aivan varmasti kissoista kuin koiristakin saa kuulla ja lukea mainioita tarinoita. Niitähän on jokaisen lemmikinomistajan elämässä. Minulla on kaksi kissaa ja ihme kuinka erilaisia ne voivat olla käytökseltään ja persoonaltaan. Oskunkin entinen omistaja kertoi Oskun olleen vuoden pois kotoa ja sitten tulleen takaisin kuin ei olisi poissa ollutkaan. Uskon hyvin että vanhempi kissa ei oikein hyväksy koiraa samaan huusholliin jos ei ole niihin tottunut. Osku annettiin pois pitovaikeuksien vuoksi. Heille tuli muutto omakotitalosta kerrostaloon ja Osku ei tottunut sisäkissan elämään kun oli saanut maalla vapaana olla. Siiri taas annettiin pois sen takia että on niin kovin arka eikä meinannut pärjätä entisessä kodissaan. Täällä olivat ylimmät ystävät ihan alusta lähtien Caron kanssa. Kun tähän lisää että Carokin oli vähän laiminlyöty reppana niin minulla on tällainen sekalainen tämä lemmikkilauma.

Täällä oli ihan mukava sää aamusta mutta nyt tulee lunta aika sakeaan. Jäällä oltiin ja tultiin kahden maissa kotiin. Nyt pitää ruveta lämmittämään niin on mukavampi olla kun on saunailtakin tänään.

Hyvää loppuviikkoa!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #806 : 06.03.2013 16:58:48 »
Täälläkin on nyt iltapäivästä ollut lumisateita.Eipä tässä ihmeitä kuulu.Eilen kävin keskustassa ja sen jälkeen päivä meni lähinnä seurustellen,telkkaria katsoen ja sanaristikkoa täyttäen.

Tänä aamuna kävin miehen kanssa labrakokeissa kun epäilevät hänellä munuaisten vajaatoimintaa.Toivottavasti ei ole sitä kuitenkaan.Kahvilassa käytiin sen jälkeen seurustelemassa ja pullakahvilla.Kaikkea pientä askaretta olen tehnyt sen jälkeen.Imuroinkin tässä noin tunti sitten.Käsi nyt ei oikein hyvin toimiva ole mutta olen yrittänyt tehdä jotain kevyttä silläkin.Raskasta sillä ei vielä uskalla tehdäkkään.Välillä tuntuu ikävästi se rautakin siellä vai kuvittelenko että se siellä aiheuttaa tuntemuksia.On se kyllä hiukan paremman oloinen.Kaipa tuo päivä päivältä voimistuu pienin askelin.

Piikatyttö on löytänyt hyviä kirjoja kirppikseltä.Minäkin olen kovin eläinrakas ihminen.Kissoja meilläkin on aikaisemmin ollut.Koiraa minulla ei ole ollut vaikka tykkään kyllä niistäkin.

Nyt lopetan pulinat ja toivotan kaikille mukavaa keskiviikon jatkoa!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #807 : 08.03.2013 08:58:06 »
Hyvää Naistenpäivää toivotan!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #808 : 08.03.2013 11:35:05 »
Kiitos Ainuli kukkakorista ja toivotuksista.  :)
Onnellista päivää kaikille siskoille ympäri maan ja samalla koko maapallon naisväelle. Google oli laittanut eriväristen naisten joukon tunnuskuvaansa. Meidät on huomattu.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #809 : 08.03.2013 13:27:43 »
.


Ruusut meille naisille.

matleena
.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2013 17:10:23 kirjoittanut matleena »