Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 986415 kertaa)

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #780 : 22.02.2013 17:22:45 »
Kiitos Piikatyttö ja Justiina vastauksista, vaikka en mitään pään silityksiä kirjoitukseni johdosta kaivannut. Sen kohdan muuten sensuroin ennen napin painallusta, olin nimittäin kirjoittanut, että en sitten kaipaa mitään pään silityksiä, kunhan vain kirjoitin.  :D

Enkä sitä Pauliinan kirjoitustakaan ottanut itseeni kohdistuvaksi, kun olen mielestäni aika hyvin saanut pidettyä näppini kurissa tai sitten lähettänyt viestini bittiavaruuteen.
Piti kuitenkin vastata, kun kerran olen sieltä surullisen kuuluisalta seniorinetiltä. Ja paljon  kävi sensuuri viestissä kaiken kaikkiaan, ihan olen melkein jo ylpeä itsestäni
Joskus siellä ihmeteltiin, että miksi pidän vanhaa nikkiä edelliseltä foorumilta painolastinani, nyt ei ole sitä, mutta on koko entinen foorumi painolastina.  ::)

Eipä tässä enempiä, koitetaan pärjäillä!
- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

pauliina

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #781 : 22.02.2013 17:59:06 »
  Nyt on Pauliinan vuoro pyytää anteeksi ja ripotella tuhkaa päälle. Harvoin rohkenen kirjoittaa ja silloinkin näemmä saan pahan mielen.
 Ei muuta kuin pulistaan ja odotetaan uusia keväisiä tuulia jutusteluumme.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #782 : 22.02.2013 18:01:31 »
.


Täytyy sananen seniorietistä  laittaa. Se suljettiin nikkivarkauksien takia. Ei riitojen. Siellä toraili yksi sun toinen. Tästä torailusta täällä. En aloittanut, kaikessa rauhassa kirjottelin. Toivon että nyt loppuu. Ei siitä kukaan tykkää. Riidasta. En riitelyä  seniorinetissäkään aloittanut. Minun kirjotukseni yksinkertaisesti olivat joillekin liikaa. Aika monelle. Monen näköistä takinkääntäjää oli kuvajupakassakin. Itse laitettiin senkun kerittiin miljoonakuvia, äkisti minun kimppuuni hyökättiin. Kun ei muuta keksitty sanottiin  jotta itse itselleni sen valtaisan lukijamäärän. Vale. Niin on hyökätty  täälläkin. Jo pariin otteeseen. Enenpää en tähän puutu. Sanon vai etten tippakaan piittaa. On jo nahka parkkiintunut. Kiitän Piikatyttöä sekä Kropsua. Vaikka en täysin ymmärräkään mitä se ns. komentelu täällä auttaa. Muuten, minäkin sivuutan sinun juttusi, Hemuli.
Vielä minulla on vahva tunne, joku kirjoittaa tänne kahdella nikillä, toinen riitelee, toinen ei. Riita on tarkoitushakuista. Ja muuttuu, ellei ole, välillä naiseksi.

Hyvää, kaunista Kevättä.

matleena
.
.
.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2013 05:21:30 kirjoittanut matleena »

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #783 : 23.02.2013 08:13:29 »
Eipä tässä enempiä, koitetaan pärjäillä!

Jees, koitetaan pärjäillä ja kirjoitellaan.

Minulla oli Elisan nettiyhteys poikki eilen illalla muutaman tunnin. Syytä en tiedä. Nyt aamulla näyttää toimivan taas.

Nettifoorumeista omalla kohdallani:

 - Kirjoittelen säännöllisen epäsäännöllisesti 5-6:lle Foorumille. 2 niistä on oikeastaan pelkästään urheilupitoisia.

 - Aikojen saatossa varsinaisia nettiystäviä, samanhenkisiä minulle on kertynyt 5-6 kpl.  Joskus minua puolustetaan henkilöön käyviltä hyökkäyksiltä ystävien toimesta. Itsekin teen samoin, jos antaa aihetta.
 
- Ainoastaan kerran olen saanut eräältä Foorumilta viikon kirjoituskiellon, matleena kyllä tietää, että miksi. Nyttemmin sekin foorumi on aika lailla surkastunut.
 
- Eräskin Foorumi, johon nykyään kirjoittelen eniten, on pääasiassa asiafoorumi. Siellä hallitsee tilanteita tiukat valvojat. Itse en ole saanut sieltä kirjoituskieltoa, mutta muutamat vakikirjoittajat ovat näköjään tämän tästä viikon, kahden, jopa kuukauden kirjoituskiellossa.
 Syynä on sääntöjen vastainen kirjoittaminen, (Ei oikeastaan sallita kuvia, eikä ylimääräisiä linkkejä) taikka toisen henkilöön käyvää liiallista arvostelua. Asioiden pitäisi riidellä, ei ihmisten.

 - Minulle on tosiaan vuosien saatossa tullut hyviä nettiystäviä, toivon, että Teille kaikille muillekkin muodostuisi, jos ei ole jo muodostunut jonkinlaista "ystäväpiiriä", se on hauskaa, kun on samanhenkistä porukkaa.

 - Kirjoitin tämän pienen stoorini tähän Hemulin viestin jatkoksi, koska arvostan häntä yhtenä parhaimmista Foorumisteista, huolimatta siitä, että hän minuakin hieman "kovistellut", mutta se on vain ohjaamista oikeille poluille, sitähän me vanhat eläkeläisukot aina joskus tarviimme, ohjausta.

 - Jos itse arvostelen itseäni kirjoittajana,  niin ehkäpä olen osin "Tutkiva Journalisti, joskus myös "Hutkiva Journalisti" Periaatteessa olen pehmeä lälly.

 - Toivoisin tälle Areenalle lisää aktiivikirjoittajia, mistähän niitä löytyisi, eikö sieltä Seniorinetin vanhoista nyt enempää ole tulossa, täällä on ehkä korkeintaan viisi, onko edes sitäkään, mihinkä ovat kaikki muut rantautuneet?

 -Hyvää Helmikuun loppua kaikille, me menemme emännän kanssa katsomoon, liput on jo keittiön pöydällä:

   LUKKO - Ässät,  alk. klo 17.00, saas nähdä kuinka käy, tärkeä peli molemmille joukkueille Play-Offsien kannalta.

 Heips ja hymyä huuleen !

 t. espen 

pauliina

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #784 : 23.02.2013 11:33:34 »
Sinnehän ne menee...samaan peliin...koko mun lähisuku Raumalla.Lähtivät täältä hämeestä hyvissä ajoin että voivat keskittyä pelin tiimellykseen...
 Iso tyttö jopa töissä Äijänsuolla.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #785 : 23.02.2013 17:49:27 »
On tullutkin paljon kirjoituksia.Terveiset vaan Ainulille,Hemulille,Piikatytölle,Justiinalle,Matleenalle,Kropsulle ja Espenille.Missä lie Anniliisa ja Pumpuli jonka Tallinnan matkan olen lukenut.

Tämä päivä on mennyt tässä kotikissana.Aamulla kyllä kävin apteekissa ja kaupassa.Telkkaria on katseltu ja välillä käpäläjumppaa harrastettu.Sain pari sanaristikkoakin ristikkolehdestä täytettyä vaikka sormet tuntuukin jäykiltä eikä käsi tunnu oikein tottelevan.Hyvinhän tuo kuitenkin onnistui.Katsottiin sekin naisten yhdistelmähiihto.Toivoin että edes tämä puolalainen Justiina olisi sekoittanut sen norjalaisnaisten nelosjohdon mutta ei onnistunut.Veivät mokomat kaikki mitalit.Miesten kisassa sentään voitto meni Sveitsiiin.Ei ollenkaan kivaa että yksi maa on niin ylivoimainen.Siitä menee jotenkin jännitys pois kun tietää että nehän sen kuitenkin voittaa.Nythän alkaisi sitten mäkihypyt.

Eipä tässä nyt muuta kuin hyvää lauantai-iltaa!


espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #786 : 23.02.2013 19:59:24 »
Heikosti on mennyt Val Di Fiemmen MM-kisoissa. Lukkokin meni häveemään Ässille Greippaasti. Itku meinas tulla silmääm.

No vieressä oli Porilainen tuttu pariskunta, voitto tuli kuitenkin Satakuntaan.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #787 : 24.02.2013 10:44:46 »
Kun tuossa luin Espenin stoorin", tuli minulle ajatellen omaa "joskus toisia hyvään käytökseen ojentavaa käytöstäni" mieleen 50+ - tenniskurssi Pajulahden Urheiluopistolta ennen rakennusprojektivuosiani.

Meitä oli 8 kurssilaista ja meitä veti Mauri Dahlmnan, ykkösvalmentajiamme aikanaan ja valmensi tyttärensä "maailman kentille".

Joukossamme oli pitkän pitkä Turun suunnasta oleva komea mies. Kaunis elokuinen iltasääkin innoitti meidät pelaamaan vielä omallakin ajalla, lähes kello 21.00 saakka. Koskaan tuo "herra X" ei pelien jälkeen harjannut kenttää ja rajaviivoja. Hän harppoi parimetrisillä askelillaan kohti saunaa ja järveä.

Kolmantena kurssiaamuna totesi "herra X:änkin" kuullen Maurille, ettei" herra x"osallistu harjaustalkoisiin. Siinä sitten sen päivän harjaukset hoiti "herra x".

Kun torstai-iltana oli kurssimme illanistujaisilta, oli "herra X" kirjoittanut minusta hauskan runon, jolle me kaikki naurettiin sydämemm pohjasta. Kirjoittaja oli persoona muutenkin.

Arjessa vaan on liian usein, että emme uskalla sanoa ystävälle, naapurille, työtoverille ja vaikka Goldenin palstaystävälle "ääneen", jos joku asia ei miellytä meitä. Pidämme pahaa mieltä ja puramme pahaa mieltämme vaikka kirjoituslakolla.

Joku on tainnut minuakin sanoa "leuhkijaksi ja toisten yläpuolelle asettujaksi", mutta sellainen en ainakaan tarkoituksella ole halunnut olla.

Tänä aamuna sain puhelinviestiherätyksen kello 4.55. Tampereelta valmistuva poikani lähti 32 valmistuvan kurssikaverinsa (tyttöjä, poikia) kanssa lauantaina kello 15.00 ilmojen halki, "yhden pysähdyksen" hidastamana Dominikaaniseen Tasavaltaan kahdeksi viikoksi. Äitinä mielikuvissani liitelin välillä ilmojen halki ja puolen yön jälkeen lähetin viestin ja toivottelin hyvää aamuyötä "pilvien yläpuolell". Passintarkastusrivissä olivat sitten aamuviideltä.
Että näin me äidit. Poikani ovat itsenäisiä nuoria, mutta kun tuolla pilvien yläpuolella mennään yli kellon ympäri, ajatukset väkisin käyvät siellä. Ja tuskin olen poikkeus äitien ja isienkin joukossa!

Itse olen Karibianmeren Puerto Ricossa ollut v. 1984 yhden yön, mutta minä lensin Atlantasta, joten koneessa ei tarvinnut istua kolmea-neljäätoista tuntia. Toki Altantin Valtameri oli ylitettävä, mutta sehän menee hujauksessa.

Nyt täytyy lähteä talonmiehen tehtäviin. Olen tehnyt lumitöitä välillä vähän hutaisten, nyt on aikaa käydä paikkailemassa jälkiä ja sääkin on mukavan pilvipoutainen.

Nauttikaa keväisestä sunnuntaista!

 

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #788 : 24.02.2013 11:43:03 »
.
Piikatyttö....
Arjessa vaan on liian usein, että emme uskalla sanoa ystävälle, naapurille, työtoverille ja vaikka Goldenin palstaystävälle "ääneen", jos joku asia ei miellytä meitä. Pidämme pahaa mieltä ja puramme pahaa mieltämme vaikka kirjoituslakolla.....



Ei hemmetissä . En ala vähästä ainakaan minä ilmoittelemaan toiselle jotta minä en nyt tykkää.  En puutu kirjoituksiin, ellei mennä ihan kiusamisen puolelle. Miksi minun pitäisi. Olkoon sitä mieltä.  Ei minun tarvite lukea hänen juttujaan. Itse asissa ne ovat vain kirjoituksia täällä. Ne eivät vahingoita ketään. Ja se kirjoituslakko. Siinähän tekee itselleen kiusaa. No, nyt minä huomasi puuttuneeni Sinun kirjoitukseesi.  Suonet anteeksi.  Mutta en minä kuvitttele komenteluni yhtään mitään vaikuttavan. En ole niin  suuri päällikkö. Ollaan vaan sulassa sovussa. Ei  mestaroida, ellei tosiaan mene ihan kiusaamisen puolelle.
.

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #789 : 24.02.2013 12:22:44 »
Tampereelta valmistuva poikani lähti 32 valmistuvan kurssikaverinsa (tyttöjä, poikia) kanssa lauantaina kello 15.00 ilmojen halki, "yhden pysähdyksen" hidastamana Dominikaaniseen Tasavaltaan kahdeksi viikoksi. Äitinä mielikuvissani liitelin välillä ilmojen halki ja puolen yön jälkeen lähetin viestin ja toivottelin hyvää aamuyötä "pilvien yläpuolell".

Minunkin poikani, toinen näistä kahdesta on valmistunut Tampereella. Vuosi oli 2001, kun lopputyö tuli tehdyksi.

Ensin kävi armeijan alta pois jne, kuten monet muutkin.

Nyt myös työnsä puolesta on lennellyt ympäri maapalloa. Milloin Kiinassa, USA:ssa, UK:ssa, Euroopassa, Venäjällä.
Kaikkialle maailmaan tiensä johtaa, missä paperia käytetään/valmistetaan/mihin on myyty koneita ja laitteita.

Näin se menee, mutta en aliarvosta muitakaan lapsiani, vaikka eivät ehkä lennä lentokoneilla niin paljoa.

Ovat kaikki samanarvoisia, oli sitten vaikeuksia, taikka ei.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #790 : 24.02.2013 23:27:04 »
Ilta vierähti 86-vuotiaan ystävän luona maailmaa parantaen ja säärystintä kutoen.

Ehkä edellisen viestini sisältö kiireen keskellä kirjoitettuna on ymmärrettävissä väärin.

En halua toisten kirjoittajien tekstin sisältöön puuttua, tekstin voi ohittaa, jos ei miellytä. Mutta en ole koskaan halunnut viljellä kirosanoja enkä tykkää, että täällä julkisesti kirjoittajat, vaikka toisten palstojen ajoilta toisensa tuntien, suorastaan voimasanojen kanssa arvostelevat toisiaan. Vain siihen olen puuttunut.

Sunnuntai-illan päätteeksi muutama Etelä-Pohjanmaan sananparsi:

- Kierrä minut, älä kirua, sanoo kivi kyntäjälle.
- M´oon paljo matkustanu, mutta vaan äkhen peräs.
- Niin teherähän, kun isäntä sanoo, eikä niin, kun hyvä olis.
- Pohojanmaalta emäntä ja Hämeestä hevoonen, niin silloon on taloo hyväs lais.
- Pahaa niin vähä kun maharollista, sanoo Ulsteri-Jussi, kun pienen akan otti.

Kauniita unia kaikille!


Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #791 : 25.02.2013 08:00:42 »
Huomenta.Piikatytön sananlaskut ovat minulle tuntemattomia mutta ihan sopivia ja aivan ymmärrettäviä murteesta huolimatta.

Uusi viikko on alkanut taas ja sää näyttää melko hyvältä.Pakkasta on -3,5 astetta.Koululaiset alkoivat täällä nyt vuorostaan  hiihtolomaviikkoa viettämään.Toivottavasti tulee hyvä viikko.

Viikonloppu meni mukavasti.MM-kisoissakin on välipäivä tänään.Eilen tuli sitten ensimmäinen mitalikin.Saa nähdä miten menee huomenna.Katsoin että Kaisakin tulee kymppiä hiihtämään.

Hyviä viimeisiä helmikuun päiviä kaikille.

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #792 : 25.02.2013 09:14:30 »
.


Kohtappian.
.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #793 : 26.02.2013 11:18:35 »
Tuli mieleen vanha sanonta: Mitähän tekis että mainittais? Tappaisko talon kissan vai puottaisko emännän kaivoon...

Julkisuutta kaipaan kaikkein vähiten, mutta muuten kehtuuttaa. Ulkona on ikävä sää ja sisällä odottaa silitettävien vaatteitten kasa. Nukuin katkonaisesti ja heräsin väsyneenä. Nyt pitää ryhdistäytyä.

Parempaa päivää kaikille!

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #794 : 27.02.2013 18:48:28 »
Viikko onkin jo taas puolessa välissä.Aika menee aika nopeaa vauhtia.Ei ole täälläkään ollut paljon kirjoittajia.Pumpulin ja Merituulen kirjoitukset luin.He harrastavat tanssimista mikä on hyvä asia.Se on varmaankin hyvää liikuntaa ja Pumpuli saa kyllä liikuntaryhmänsä hyvin innostumaan.

Eipä tässä ole kummia tapahtunut.Ulkoiltu on ja seurusteltu ystävien kanssa.Äsken askarreltiin jonkin aikaa miehen housujen kanssa kun meni taskun vetoketjun väliin kangas.Oli tiukassa mutta lähti lopulta pois ilman että kangas tai vetoketju rikkoutui.

Sää on ollut lauhaa ja osin aurinkoista.Huomenna menen taas käsikuntoutukseen.Ristikoita olen sillä täyttänyt ja kevyttä kotiaskaretta yrittänyt jo tehdä.Käsityöhön en ole vielä uskaltanut tarttua.

Rauhallista iltaa ja voikaa hyvin!