Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 986034 kertaa)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #765 : 21.02.2013 14:10:14 »
Aurinkoista torstaipäivää.Ei minulla mitään kummempaa asiaa ole vaan odottelen tässä käsikuntoutukseen menoa tunnin päästä.Mies katselee kotimaista elokuvaa.Itse en ole sitä seurannut mitä nyt puheet kuuluu tähän.Ulkoilemassakin ollaan käyty miehen kanssa tässä aikaisemmin.Hyvä aurinkoinen sää on eikä juuri tuulekkaan.

Piikatyttö näkyy kuuluvan Marttoihin.Täälläkin on Marttaporukkaa mutta ei ole tullut liityttyä heihin.En ole liittynyt vielä mihinkään muihinkaan ryhmiin.Eläkeläisryhmätkään ei vielä käy kun jään eläkkeelle vasta vuoden lopussa.Kyllähän se on mukava olla jossain ryhmässä varsinkin jos on yksineläjä.Sellainen aina virkistää kun käy jossain ja toisilta saa usein kaikenlaisia hyviä neuvoja ja ideoitakin.

Voikaa hyvin!


Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #766 : 21.02.2013 16:56:42 »
Iltapäivää Justiinalasta!

Ainuli tuolla aiemmin epäili, että me kyllästymme kalajuttuihin. En minä ainakaan, enkä usko toistenkaan kyllästyvän. Tuntuu mukavalta ajatella, että meitä ikääntyviä naisia on moneksi, on luontoharrastajia ja kaupunkilaisia ja kaikkia siltä väliltä.
Ainulin kesämökillä siis on vesivahinko? Vakuutusyhtiöt ovat kyllä näppäriä keksimään vahingot asiakkaan syyksi. Meillä kerran korvasi vakuutus, kun mökille oli murtauduttu ikkunan kautta. Ei sieltä mitään varastamista löytynyt, mutta murtautuja oli ikkunaa rikkoessaan saanut haavoja ja verta sekä lasinsirpaleita oli siivottavaksi asti. Kynttilää oli poltellut lattialla, mutta ei onneksi aiheuttanut tulipaloa.

Annuskalle onnittelut terveistä luista! Kätesi oli varmaan kaatuessa jäänyt allesi vääntyneessä asennossa, kun peräti kaksi luuta murtui. Vai kuinka?

Annuska kertoi aurinkoisesta säästä. Meillä palattiin päiväjärjestykseen. Taivas on ollut taas harmaa, tuuli tuntui jääladulla kolealta. Myötätuuleen matka eteni, mutta paluu oli jo toinen juttu.
Metsäladulla ei näkynyt yksiäkään jäniksenjälkiä. Taisi ilvesperhe pistellä jänöt naamaansa ja poistui muualle, koska paluujälkiä ei ole ollut. Yhdet saukonjäljet näin jäällä.

Kello on kohta 17 ja ulkona on valoisaa. Pakko on pessimistinkin uskoa, että vielä tästä kevät saadaan. :)

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #767 : 21.02.2013 17:44:49 »
Tulipa käytyä kuntoutuksessa.Nyt saikin väännellä vähän enemmän kuin ennen kun nyt saa koettaa käännellä joka suuntaan.Vähän huonosti tuo taipui kylläkin näin alkuunsa.Jumppari sanoikin että voi olla illalla käsi kipeä mutta ei tuo vielä tunnu missään.

Justiina on käynyt sillä aikaa täällä.Olin siinä uskossa että minulla on osteoporoosi tai ainakin alkua.Ihan yllätyin kun sanoikin että luuntiheys on normaali.Se on vaan jäänyt niin pahasti johonkin alle ja jäinen maa että murtui kyynärluun-ja värttinäluun alaosa.Eikä me enää kaaduta niin joustavasti kuin joskus hamassa nuoruudessa.

Huomenna on siskon syntymäpäivä ja kirjoitin päivällä ihan itse syntymäpäiväkorttiin meidän nimet tekstaamalla.Ihan tuntui hienolta kun onnistui siinä.Kokeilin ensin kyllä muulle paperille. Joo kyllä tämä tästä iloksi muuttuu ja sitä ennen saa monta onnistumisen hetkeä kokea kun saa jonkun pienenkin asian tehtyä.

Olkaahan toiset varovaisia kevätliukkailla teillä ja rauhallista iltaa!
 
                     
« Viimeksi muokattu: 21.02.2013 17:46:24 kirjoittanut Annuska »

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #768 : 21.02.2013 19:44:57 »
.


Iltaa.

Taas päivä vierähti. Meni ihan haaveillessa. Kovasti haaveilen uusista kevätasusteista. Noilla sitä  varmaan tulisi nähdyksi. Kun sitä kuulemma niin kovasti himoitsen. Kirjoittaa minä haluan, en muuta.

matleena
.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #769 : 22.02.2013 00:31:54 »
Ihailen korkeita korkoja ja heitä, jotka osaavat ns. korkokengillä kävellä kauniisti. Omat korkoni ovat kautta aikojen olleet 3-5 cm, koska tuota syntymäpituutta on ollut ainakin omasta mielestä tarpeeksi. Ja taitaa tuo askellus olla sen verran menevää, ettei meno kovin korkeilla koroilla menesty. Nakkilassa käsin tehdyt ns. Rintamaa-kengät ovat olleet parhaat "monot" autoa ajaessani. Valitettavasti kenkien tekeminen lopetettiin, mutta minulla onneksi on vielä varastoa!

Hattuja ihailen, mutta niiden käyttö on myös jäänyt vähäiseksi. Musta baskeri "kallellaan" on ollut "tuntomerkkini", jos pää lämmikettä tarvitsee. Ja aika usein käytän lämpimiä "korvaläppiä", mustia tietenkin.

Illan suussa tulin rannalle, takkoihin tulia ja peruslämpöä ylöspäin. Asukkaita tulossa viikonlopuksi. Samalla televisiota tuutin täydeltä: A-studio, Enbuske & Linnanahde ja Monkin loppurutistus. Ylen Radio Suomi pitää minulle vielä hetken seuraa.

Tällaisina iltoina "talonmies voisi olla keittämässä maitokaakaota". Ja loraus rommia voitaisiin laittaa yöjuoman joukkoon. Nyt kaakaoni otan ilman lisukkeita!!!

Kauniita unia teille kaikille!

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #770 : 22.02.2013 07:30:04 »
Huomenta!

Ahkeria olette olleet töissä ja harrastuksissa. Mukava kun kirjoituksiakin ilmestyy.

Kävin tiistai-iltana mökillä lämmittämässä ja mennessäni lapioin vanhan saunan puuliiterille tien. Ihmettelin keskiviikkona miten selkä oli kipeä. Siitähän se lumenmättämisestä kipeytyi. Eilinen päivä oli ihan kamala. Ei millään meinannut pystyä istumaan. En saanut selkääkään suoraksi. Piti hengitystä pidättää kun antoi sätkyjä. Kaupunkireissu tuli tehtyä. Sain ostettua kaikki tarpeelliset ja vähän tarpeetontakin. Sitä kaksiosaista pilkkipukua olen etsinyt. Kyllähän sellainen löytyi. Koko ei vain vieläkään ole sopiva. Ei ollut S kokoa oli pakko ottaa M tai olla ilman. En noin pieni ole oikeasti mutta miesten koot ovat paljon suurempia. Täytyy tehdä ompeluhommia ennenkuin pukua voi käyttää. Takille ei tarvitse tehdä mitään. Housujen olkaimet ja pitää rakentaa uudelleen. Saattaa olla että sitten haarukset eivät riipu polvissa asti. Vähän suuri se saa ollakin että alle mahtuu lisäkerroksia. Vaikka pidänkin pakkasrajana 15-20 astetta. Kylmemmällä säällä ei oikein ole järkeä mennä. Jäätyy avannot, siimat, kairat ja kädet. Jäällä kuitenkin tuulee aina ja huonoista ketineistä menee tuuli läpi. Kun on sopivasti pukeutunut jäällä olosta nauttii. Sitten kun aurinko alkaa paistamaan niin sitä istuu kuin olohuoneessa. Mitä useammin noitakin pilkkihaalareita pesee niin alkaa mennä se pintakalvo huonoksi ja alkaa kaikki kosteuskin päästä läpi, tuulesta puhumattakaan. Entinen haalari on jo 15 vuotta vanha ja alkaa hajota.

Naapuri oli purkanut kosteusvaurio alueen. Kyllähän se on levinnyt seinällekin ja pukuhuoneen lattia näyttää ainakin seinän alta aika laholta. Olin toivonut että pojat tulisivat tänään että voisimme neuvotella tuosta korjauksesta. Esko oli niin kovassa flunssassa että eivät tulekaan. No ei sitä heti pääse korjaamaankaan. Pitää kuivattaa ensin. Ostin sellaisen rakennuslämmittimen ja se puhalsi jo iltapäivän eilen. En kuitenkaan uskaltanut yöksi jättää.

Justiinalle! Mökki on ainoa oma koti joka minulla on. Siinä asuin ympäri vuoden ja kylmähän se oli. Sitten kun muutin tähän Äidin taloa vahtimaan, asuin vain kesät omalla mökillä. Nyt olen asunut tässä ympäri vuoden jo 6 vuotta. Tästä lähtö valkenee sitten kun Äidistäni aika jättää. Testamentti Isän jälkeen on sellainen että ei kuulu enää meille rintaperillisille mitä tälle paikalle tapahtuu Äidin jälkeen. Minulle jää vanhempien perintöä tuo mökki johon minulla on lainhuuto omissa nimissäni. En varmaan pysty tuossa enää ympäri vuoden asumaan. Keskustaan muutto on varmaan sitten ajankohtainen. Kesällä haluaisin kuitenkin täällä olla mahdollisimman paljon ja siksi yritetään nyt korjata sitä kun ei ole asuja paikalla.

Päivän suunnitelmasta en vielä tiedä. Ensin pitää naapurin kanssa katsoa tuota mökin tilannetta. Sitten pitäisi varmaan käydä kissoille tuoretta kalaa. Kaikki entiset ovat pakkasessa. Syövät nykyisin ostoruokia tosi huonosti. Kuivia muroja ja kalaa menee.

Kaikille toivottelen hyvää ja antoisaa viikonloppua!

« Viimeksi muokattu: 22.02.2013 09:44:48 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #771 : 22.02.2013 07:32:23 »
. Nakkilassa käsin tehdyt ns. Rintamaa-kengät ovat olleet parhaat "monot" autoa ajaessani. Valitettavasti kenkien tekeminen lopetettiin, mutta minulla onneksi on vielä varastoa!

 

 Näillä on hyvä kävellä:

 

Minullakin muutamia pareja, mustana.

http://www.kaislamyymala.fi/tuotteet.php?valmistaja=rintamaa

Rintamaan kenkiä, löytyy hyvin paljon eri värejä, kaksivärisiäkin. Raumalla näitä myynyt viimeksi "Hessu-Tossu", Heikki Uussaari.

Saattaa myydä vieläkin, kesäisin ollut torilla ja tosinaan kauppakeskus Pickn n Pay:n tiloissa.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #772 : 22.02.2013 10:37:36 »
Hyvä kenkämaku sinulla Espen!

Olin poikieni kanssa kesällä 1996 Tanhuvaaran Urheiluopistolla viikon liikuntakurssilla (tietty vuosittain kokoontuva 40 hengen poppoo) ja yhden illan otimme vapaata Savonlinnan iltaa varten. Sieltä löytyi matkamuistomyylälästä mustat kiiltonahkaiset "dallarit", "ankkakengät, "kusikengät", miksi niitä nyt haluaakaan nimittää. Tuo viimeinen lempinimi johtuu siitä, että suosittuja ovat myös olleet Rintamaan valmistamat pistokkaat, joita käytettiin sairaalassa potilastossuina.

Muutama vuosi sitten Rintamaan naiset lopettivat kenkien teon. Jossain päin Suomea kenkien tekoa harjoitteli jatkajaehdokas, mutta en ole tarkistanut, syntyykö uusia "dallareita". Porista olisi jatkajaehdokas löytynyt, muttä ko. ehdokas olisi vienyt valmistuksen ulkomaille ja se ei kenkäsuvulle sopinut. Ymmärrän heitä täysin.

Minulla on  niitä ollut myös myynnissä ja varmaankin parikymmentä paria on vielä jäljellä. En ole niitä aktiivisesti myynyt, koska tuttavat niitä käyvät hakemassa ja lopun "varaston" siirrän tänne maalle "turistikauppaani".

Päivä täällä keskisessä Suomessa avautui sumuisena. Sumu hälveni ja pari, kolme astetta pakkasta. Lumitöitä täytyy lähteä kohta tekemään. Auramies auraa tiet ja pihat, mutta grillikodille on rappusia ja ne täytyy kyllä "käsipelillä" puhdistaa. Ja sitten vielä takkoihin uudet tulet, mukava lämmin tulee turisteja ovella vastaan.

Meillä turistit eivät kaivele avaimia piilopaikoista, olen aina itse vastassa, haluan nähdä tulijat ja antaa muutamat "käyttöohjeet". Mökkikirjoista ne jäisivät lukematta ja takkakin saattaisi ensimmäiset savunsa lykätä sisälle ilman sytytysohjeita.

Aamupuuroni söin jo aiemmin, nyt kupillinen kahvia ja sitten lumilapion varteen kiinni!

Nauttikaa tästäkin perjantaipäivästä te kaikki muutkin!

matleena

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 999
  • Saturnus Sininen Planeetta Alfa II
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #773 : 22.02.2013 11:47:02 »
.

 Tämä se on ollut matleenan popostiino tähän asti kesäisin. Vaan ei ole enää. Oikeastaan ei kannattaisi ajatella koko asiaa, en omin avuin kuitenkaan ulos pääse. On  siirryttävä matalampiin liikuin sitten missä tahansa ja millä tahansa. Ei näillä enää tepastella. Nuo dallarit on kivan näköiset. Siitä sitten.

espen

  • Vieras
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #774 : 22.02.2013 12:24:37 »
Hyvä kenkämaku sinulla Espen!


Kiitos vaan, niin näyttää olevan sinullakin. minusta tärkeintä on, että on hyvä kävellä, ei purista mistään kohtaa, myös ilmavuus, kengän pitäisi hengittää, ainakin kesäisin.

Kesällä pidän sellaisia kenkiä, että aivan varmaan ei jalka hikoile, pitää olla reiäliset, taikka sitten sandaalit.



Näihin maisemiin taas kun lähdetään maalisk.lopulla, niin pitää olla hyvät jalkineet. Siellä mennään mäkiä ylös ja alas jatkuvasti, paljon ei tasaista löydy.



Tämän tyyppisillä on hyvä köpötellä, eikä paljon kannata laittaa sukkiakaan.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #775 : 22.02.2013 12:35:40 »
Harmaata puolta päivää kaikille!
Taivas on edelleen harmaa, ihan vähän satelee lunta, pakkasta ei juuri ole, mutta tuuli tuntuu viileältä.

Ainuli, toivottavasti kosteusvaurio saadaan korjatuksi että voit viettää mökilläsi ainakin kesät. Vanhempasi ovat ilmeisesti tehneet testamentin sukupolven yli. Siinä tietenkin säästää yhdet perintöverot. Kun rintaperilliset tietävät asian jo, tilanne ei sitten tule yllätyksenä.
Kohta koittaa keväthankien aika ja ainakin meidän seudun pilkkimiehet ilmestyvät jäälle. Lämmin haalari on paikallaan jäällä. On kaksi paikkaa, missä tuntuu aina kylmä tuuli: hautausmaa ja avara järvenselkä. Edellinen on mielentila, jälkimmäinen on todellista.

Nyt löytyi meitä palstalaisia yhdistävä tekijä! Aku Ankka -kengät! Minullakin on ollut sellaiset matalat läpsyttimet autoilua varten. Niissä sai hyvän tuntuman polkimiin.
(Ettei vaan olisi ollut aikoinaan Piikatyttö niitä välittämässä  ;))
Nykyisin käytän aina matalakorkoisia kenkiä, joten en vaihda erikseen jalkineita autoilua varten. Tässä iässä ja näissä töissä mukavuus ja käytännöllisyys merkitsevät eniten.

Onnea ja menestystä puuhissanne kaikki pulisijat, mukavaa viikonloppua.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2013 12:37:22 kirjoittanut Justiina »

Hemuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #776 : 22.02.2013 15:57:12 »
Anteeksi, että tulen tänne pulinoihin purkautumaan, mutta en viitsinyt uuttakaan ketjua avata.

Olen viime aikoina  käynyt täällä vain lukemassa, ei ole ollut suuria haluja mitään kirjoitella.
Älyvähää en availe, mutta tuolta alhaalta luen viimeiset kirjoitukset ja sieltä osui silmiini Pauliinan kirjoitus: " Suuri harmi että seniorinetin kaatumisen myötä tänne tuli sen riidat myös." Se on ihan totta ja häpeän, että olen niitä sieltä tänne tulleita.  :-[
Pyydän  anteeksi olemassa oloani, en vain kuvitellut, että ne seniorinetin kähinät saadaan aikaiseksi täälläkin ja näin pilataan hyvä foorumi.  :(

Olen etsiskellyt foorumia mikä vastaisi entistä alkuaikojen seniorinettiä ja tämä olikin ihan hyvä löytö ennen kuin täällä alkoivat ne riitelyt. Valitettavaa on, että tätä samaa  kähinää on monella muullakin foorumilla. 

Sitä vaan jotenkin kaipaa tälläistä paikkaa, kun siihen on vuosien mittaan tottunut, että jossain täytyy mielipiteitään ilmaista.
Toivoisin täällä ylläpidolta enemmän ryhtiä, että meno ei pääse riistäytymään samanlaiseksi kuin sillä surullisen kuuluisalla seniorinetillä, nikin riisto täällä ei sentään taida onnistua.

Näin sitä taas tuli sohaistua kepillä muurahaispesää, mutta kun on ihan paha olo, että pilataan koko foorumi...

Kaikesta huolimatta hyvää talven jatkoa kaikille!  :)

Ps.  Puran usein itseäni kirjoittamalla oikein sapekkaan viestin kuitenkaan sitä lähettämättä, sekin helpottaa.
Tämän kuitenkin lähetän, mutta voipi olla, että poistan sen myöhemmin.

- Unohda virheet joita ei voi korjata,
mutta älä erehdysten tuomaa oppia. -

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #777 : 22.02.2013 16:25:53 »
Taas tuli luppoaikaa, ensimmäiset tulevat vasta kello 17 jälkeen. Palstaa tulin kahvikupposeni kanssa katsomaan.

Olen Hemuli sinunkin kirjoituksiasi kaivannut. Sinua ei ole kukaan arvostellut, mutta ymmärrän pahan mielesikin.

Minä taas annan tuutin täydeltä. Ojensin Espeniäkin, mutta nyt Espenin kanssa todettiin "sama kenkämaku". Minun elämänohjeeni on kautta aikojen ollut, asiat voivat riidellä, eivät ihmiset. Käyttäytymiseni täällä, välillä ojentaen(!!!), tarkoittaa sitä samaa. Mutta siitäkään "suoruudesta" eivät kaikki tykkää. En tarkoita teitä palstalaisia, vaan niitä lukemattomia ja lukemattomia ihmisiä, joihin olen tutustunut työn tai harrastusten merkeissä.

Millään muulla palstalla en ole koskaan edes käynyt, en pysty vertaamaan keskusteluja.


kropsu1

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 391
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #778 : 22.02.2013 17:03:13 »
Kyllä Piikatyttö tuohon  pitää vastata , välittömästi.
Kylläpä osasit sanasi asetella oikein,,voin minäkin saada "puuntakaa
huuteluni,, anteeks pyytämiseksi.
Kaikilla meillä on kaikenmoisia neuroosioita,,=uusko ilmasu,tarkotukseen) ...
Kivaa kevään alku-odotusta  ystävät.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #779 : 22.02.2013 17:03:31 »
Hemuli, hyvä ystävä!
Pauliinan kirjoitus ei missään tapauksessa saa kaatua niskaasi. Sinä, kuten Annuska ja Ainulikaan ette ole koskaan aiheuttaneet mitään riitaisuutta, ei täällä kuten ette muillakaan sivuilla. Uskallan Pauliinan puolesta sanoa, ettei harmistus kohdistunut asiallisiin kirjoittajiin. Jokainen tietysti vastaa sanoistaan, mutta näin sen viestin ymmärsin.
Olen todella pahoillani, jos toisin käsitit.
Tällä sivustolla on ollut omat riitansa muutama vuosi sitten. Kun rekisteröityminen tuli, loppui riidankylvö. Asia on jo historiaa, mutta tulipa nyt mieleen  ::)

Olen välttänyt ottamasta kantaa kahden ennestään toisensa tuntevan kirjoittajan "keskinäiseen hubaan". Kuten olen kertonut, luin rekisteröitymättömänä kulkijana Seniorinetin juttuja, kunnes sain tarpeekseni siitäkin. Sieltä opin, ettei kannata työntää nokkaansa joka paikkaan, eikä ainakaan ryhtyä neuvomaan ketään.  ;D

Tämä foorumi saattaa olla useammankin mielestä liian pliisu. Eikö ennen niin sanottu värittömästä, hajuttomasta ja mauttomasta? Mulle vaan tämäkin passaa. Kirjoittelen säilyttääkseni jonkinlaisen kirjallisen ilmaisutaidon ja kaukokontaktin ihmisiin.
Eilen ja tänään olen nähnyt PP:n lisäksi kaukaa yhden moottorikelkkailijan jäällä. Ja peilikuvani, josta en ilahtunut.
Jos kaikki poistuvat, jään yksin huutelemaan tyhjiin huoneisiin...