Kirjoittaja Aihe: Pulinanurkka  (Luettu 985092 kertaa)

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #750 : 14.02.2013 07:12:23 »
Huomenta ja Hyvää Ystävänpäivää!

Hiljaiseloa on ollut. Olen odotellut uutisia Piikatytön pilkkireissusta. Saitteko mitään?

Minä olen harva se päivä jäällä. Siellä on aika huono keli. Kun reiän kairaa niin alkaa pulputa vettä.  Muutenkin on ettei kovin pitkiä matkoja jaksa kävellä. Ehkä lumikengistä olisi vähän apua. Kuitenkin olisi jotain liikuntaakin harrastaa. Tässä yhdistyy huvi ja hyöty.

Hyvää viikon jatkoa toivottelen!
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #751 : 14.02.2013 07:32:50 »
Huomenta kaikille.Ainuli on ehtinyt käymään.Ystävänpäivän sää täällä näyttää ihan hyvältä -3 astetta ja poutaa.Aamukahvit on juotu jo kuuden aikaan ja suihkun allakin on käyty.Siitä se päivä lähtee käyntiin.Suunnitelmia ei tälle päivälle ole tehty mitä nyt iltapäivällä on käsikuntoutusta.

Viettäkää mukava päivä ja muistakaa ystävää!

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #752 : 14.02.2013 12:14:20 »
Keskipäivää, ystävät!
Olette olleet jo aikaisin liikkeellä.  Minun aamukahvini venyi melkein puolille päivin.
Sähköpostiini oli tullut tervehdyksiä ja nyt niihin vastailin. Sähköiset postikortit ovat huonomuistisen pelastus. Unohdin koko ystävänpäivän!
Ennen kuin taas unohdan, toivotan teille kaikille Oikein Mukavaa Ystävänpäivää! Erikoistervehdys Ainulille ja Annuskalle, teille jotka viesteillänne pidätte yllä Pulinaa. Tänne on mukava poiketa, vaikka itsellä ei olisi kovin kummoisia uutisia kerrottavana. On kuin naapurin kanssa vaihdettaisiin kuulumiset postilaatikolla tavattaessa. :)
 

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #753 : 14.02.2013 22:10:55 »
Ainuli, Annuska, Justiina ja muut "pulisijat", hyvää ystävänpäivää.

Pilkkireissu lomarannalle onnistui hyvin. Mato-onget jätettiin rauhaan ja "virallisilla vehkeillä" ahvenia nostettiin. Olen hieman seuraillut, missä pilkkimiehet istuskelevat ja samoille alueille mentiin. Jäällä olevasta vedestä huolimatta.

Ahvenia saimme 17 kpl, mukavan kokoisia. Siivottiin ja paistettiin voissa ja hyviä olivat.

Minun edellisestä pilkkireissustani on niin kauan, etten edes muista vuotta. Verkkoja toki olen laskenut ja katiskoilla kalastunut. Järvemme on kirkasvetinen ja kalakanta hyvä. Myös muikkukanta on olemassa ja joka kesä nuottavetoja nähdään. Meilläkin on nuotta, mutta uusi nuottavene on hankittava.

Sunnuntai-iltana lähdin kohti Hesaa. Autoni oli niin maantiesuolan peitossa kotiin tullessa, ettei eturekisterikilven numerot näkyneet. No, eivät peltipoliisitkaan kuvailleet paluumatkalla, jonka tein Tampereen kautta. Jämsän korkeudella kohti Jyväskylää löytyy tuota peltistä virkavaltaa.

Pesuun piti mennä auton kanssa kotimaisemissa.

Matleenan hauskoja majoja olen käynyt ihailemassa, muuten on kirjoitushommat olleet jäissä.

Ja uutisia on täytynyt seurata, Laukaan maneesisurma koskettaa, etenkin meitä keskisuomalaisia.

Nyt kutsuvat päivän lehdet eli melkein pikkutunneille taas menee!


ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #754 : 15.02.2013 07:21:39 »
Huomenta nurkkaan!

Sehän on mennyt "päälle toivoin" se pilkkireissu. Silloinhan se kala on parasta kun sen itse pyytää ja vaivaa näkee sen etteen. Ette vielä koukkuun kuitenkaan jääneet että pitäisi heti seuraavana päivänä mennä uudestaan. Meille taisi kalaystävän kanssa nyt vain into nousta. Hän sai ennätyskalansa eli 1.150 painavan ahvenen. Muuten oli silloin melko huono päivä. Sitten toisella reissulla saatiin samalta alueeta 3.7 ja 3.5 kg kalapussit. Eilen oli taas kissankalapäivä kun Pajarinselällä olin Caron kanssa.

Tänään taidan pitää vapaapäivän, selkä kipeytyy kun kahlaa paksussa lumessa ja kairaa veteen avantoja. Ennen ihmiset sanoivat "että järki pittää olla kerjätessäkii". Sama minuunkin pätee.

Äiti on edelleen sairaalassa.Jalat tarvitsevat vielä hoitoa. Hänellä on kova ikävä kotiin, mutta mieluummin hoito loppuun ettei tarvitse heti uudelleen lähteä. Olen vähän lupaillut Pääsiäisen seutuun sinne mennä.

Caron kanssa on nyt mennyt hyvin. Olen mennyt aikaisemmin nukkumaan ja herännyt aikaisemmin niin yöstä ei tule Caron kannalta niin pitkä. Minulla pyrki nuo aamu-unet venymään. Tykkään nyt nukkua pitkään kun ei tarvitse töihin välttämättä herätä.

Hyvää ja antoisaa päivää toivottelen!

« Viimeksi muokattu: 15.02.2013 07:24:40 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #755 : 16.02.2013 18:19:39 »
Lauantaiterveiset kaikille.Hyvin näkyy menneen Piikatytönkin pilkkireissu vaikka ei ollut pitkään aikaan käynytkään.Ainuli on käynytkin usein jäällä ja paljon olisi kaloja jos ne kaikki näkisi yhtä aikaa mitä hän on vuosien mittaan pilkkinyt.Mahtaisi olla aika iso se kasa tai paremminkin vuori.

Kävin eilen siellä sairaalassa.Nyt antoivat luvan nostella ja tehdä jotain ihan kevyttä.Kädellä ei saa työntää,ei vetää eikä siihen saa nojata.Kysyin voiko milloin sauvoilla kävellä niin vastaus oli että ei vielä vähään aikaan.Tänään kokeilin tehdä sillä jotain kevyitä juttuja eikä siitä oikein tullut mitään kun käsi on jäykkä,ei taivu mihin haluaisi ja sormetkin on puutuneet.Täytyy vaan sitkeästi yrittää vaikka vaikeaa onkin ja kipeääkin tuppaa välillä vähän tekemään.Näin myös röntgenkuvasta minkälainen titaanilevy siellä oli.Ruuveja oli 8 kpl.

Tämä päivä on mennyt ihan nopeasti.Sisko on käynyt ja pari naapuria.Huomenna olisi mentävä ystäväni kanssa syntymäpäiville.Päivänsankari täyttää 45-vuotta.

Mukavaa lauantai-iltaa jokaiselle joka tänne eksyy!
« Viimeksi muokattu: 16.02.2013 18:21:55 kirjoittanut Annuska »

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #756 : 16.02.2013 21:14:54 »
Te muut palstalaiset ilmeisesti olette jo saunoneet tai valmistaudutte saunomaan, minä lähden kokkaamaan! Vaikka ilta on jo lähellä pikkutunteja.

Menen huomenna rannalle ystävien kanssa ja aion tarjota makaroonilaatikkoa ja salaattia. Minulle tarjottiin tänään vähän eri reseptin mukaista laatikkoa, kuin mitä itse kokkaan.

Ruskistan jauhelihan. Tyhjennän kattilan pohjalle pussillisen sipulikeittoainesta, lisään veden, yhden lihaliemikuutioannoksen (käytän lihaliemihyytelöä) ja makaroonit. Kattilan sisältöä kiehautan niin kauan, että neste on imeytynyt makarooneihin.

Lämpimään makaroonimössöön lisään Creme Bonjour Cousine purkillisen, pippurilla maustetun  ja jauhelihan. Hyvin sekoitettuna voisdeltuun vuokaan ja uuniin. Oman maun mukaan suolaa.

Ja jos yhtä hyvää tulee, kuin tänään maistamani, voin suositella reseptiä muillekin.

Miellyttävää lauantai-illan jatkoa kaikille kurkkaajille.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #757 : 17.02.2013 09:11:59 »
Sunnuntaiaamua!

Annuskalle: Hyvä että käsi alkaa vähitellen pelata. Siinä paranemisen ohella opit uusia konsteja. Näin minulle on käynyt. Oikean peukalon vamma haittaa vihannesten ja perunoiden kuorimista. Olen keksinyt että kun kuorii itsestä pois eli vuolemalla niin hyvin käy.

 Kyllähän se varmaan on aika iso määrä minkä olen elämäni aikana kalaa kotiin kantanut. Jos olisi tullut pidettyä jonkinlaista saalispäiväkirjaa, sekin tuntuu vähän liialliselta. Mennään vain näillä entisillä.

Piikatyttö: Sinulla kyllä hyvä makaronilaatikon ohje. Pitääpä kokeilla joskus. Minäkin käytän paljon tuota sipulikeittojauhetta ruuissa. Se on hyvä mauste lihamurekkeeseen ja -pulliin. Kalapullataikinaankin laitan joskus.
Virkistävää viikonloppua vain Ystävien seurassa.

Justiinallekin terveisiä, käyhän taas kurkkaamassa ja jotain kuulumisia kirjoita.

Hyvää lepopäivää kaikille lukijoille!

« Viimeksi muokattu: 17.02.2013 11:51:56 kirjoittanut ainuli »
Opissa se on variksenpoika tuulessa

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #758 : 17.02.2013 17:20:00 »
Justiinallekin terveisiä, käyhän taas kurkkaamassa ja jotain kuulumisia kirjoita.

Hyvää lepopäivää kaikille lukijoille!

Kiitos tervehdyksestä!
Pulisin äsken pitkään ja hartaasti, mutta painoin vahingossa Deleteä, kun tarkoitus oli painaa End-nappia. Sinne pyyhkiytyi koko juttu. Pöytäkoneen näppäimistö on erilainen kuin tämän sylissäni olevan läppärin ja jatkuvia hässäköitä sattuu konetta vaihtaessani.
Nyt lyhyesti:
Ainuli, on ollut kireitä siimoja kalanaisilla! Carokin paremmassa kunnossa. Ymmärrän huolesi äitisi voinnista. Olin itse vuosia sitten samassa tilanteessa. Välimatkaa ei ollut satoja kilometrejä, mutta kuitenkin liikaa että olisin voinut olla tarpeeksi läsnä.

Piikatyttö, kiitos uudenlaisen makaronilaatikon ohjeesta. Mahtaako sipulikeitosta tulla liikaa suolaa? Olen joskus tehnyt lihamureketta, jossa oli ranskalaisen sipulikeiton ainekset lisänä. Oli makuuni melko suolaista. Mutta minä syönkin mieluimmin hyvin vähäsuolaista ruokaa. PP:lle on suolapurkki pöydässä.

Annuskan kädelle paranemista edelleen. Hitaasti hyvä tulee, usko pois!

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #759 : 18.02.2013 22:17:24 »
Justiina, kyllä noita kirjoitelmia on bittitaivaalle kadonnut minultakin monen monta kertaa. Mokomat nopeat sormet...

Naapuritontin pariskunnan kanssa ajoimme rannalle maistamaan makaroonilaatikkoani salaatin kera. Hyvää siitä tuli, vaikka itse kehunkin. Jokainen meistä santsasi oikein kunnolla. Kahvit jälkiruuaksi.

Rantaretken jälkeen vein vieraani vielä Jyväskylä-Kuopio tien varressa olevalle Tiinan Tuvalle uusille kahveille ja katsomaan paikkaa. Näkemisen ja kokemisen arvoinen paikka. Persoonallisempaa palvelua saa maanteiden varrelta hakea. Tiinan äiti on aloittanut paikan pidon ja Tiina jatkaa miehensä kanssa. Paikan ympäsirtö on pessyt kasvonsa. Maisema on vallankin kesäiseen aikaan kaunis järvimaisema, korkealta katsottuna.

Vanhoja kahvimyllyjä, kahvipurkkeja, vanhaa apteekkitavaraa, kirjoja ym. ym. ostettavissa. Tauluja seinillä, myytävänäkin. Näkemisen ja kokemisen arvoinen paikka.

Tiinan olen oppinut tuntemaan muuta kautta, mutta periaatteessa yritän matkojeni varrelta löytää taukopaikan ohi ABC:n ja muiden ketjujen, jotka syövät pientä yrittäjyyttä valtateiden varsilta. Alkavat vaan olla tosi harvassa ja ainakin vähän pitää poiketa valtaväyliltä.

Hyvää yötä kaikille ja kauniita unia.

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #760 : 19.02.2013 16:35:31 »
Piikatytöllä on ollut mukava päivä naapureidensa kanssa.Täytyy minunkin kokeilla tuota makaronilaatikkoasi kun vähän käpälä vielä paranee.Nyt yritän näpytellä sillä näitä kirjaimia.Ovat vain aika puutuneet sieltä täältä.

Kävin tänään keskustassa kun piti rannekelloonkin patteri saada.Ostin myös samalla tulostimeen mustetta.Anttilasta ostin niitä stressipalloja josko auttaisi tähän käpälään.Pakkauksessa on 3 eri vahvuutta oleva pallo.No tulin sitten kotiin noin puoli kaksi ja sanoin keittäväni oitis kahvit.Mies sanoi ei tarvitse keittää kun ei ole sähköä.Tulihan ne sähköt sitten varttitunnin päästä ja sain kahvitkin.Aloin sitten katsomaan Matlocia kun oli alkamassa telkkarissa.Otin pallot pakkauksesta että aloitan siinä samalla puristelemaan sitä pehmeintä palloa.En pystynyt yhtään puristamaan pehmeintäkään tällä kädellä joten heikko on mokoma.Täytyy yrittää vaan tähän saada lisää voimaa.Hyvin tämä näpyttely on kyllä sujunut.

Sää on ollut vaihteleva.Aamulla satoi lunta,keskellä päivää paistoi aurinko ja nyt kahden jälkeen on taas sadelllut lunta.Pakkasta on ollut noin -5 astetta koko ajan.

Hyvää loppupäivää ja kirjoitelkaahan aina välillä.

Justiina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1190
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #761 : 19.02.2013 20:27:48 »
Pulinaa Justiinan näppäimiltäkin.

Piikatyttö, Tiinan tuvalla olemme poikenneet kahville muutaman kerran. Palvelu on siellä todella lämmintä, niin että ensikertalainen seisoo hetken suu auki. Tuntuu epätodelliselta kun on tottunut pelkästään itsepalveluun ja ynseään rahastukseen. Minäkin suosin pieniä yrittäjiä mahdollisimman usein.

Annuska, käpäläsi voimistuu stressipalloa puristellellen. Ostin joskus sellaisen pallon muistaakseni Heurekasta. Ei puristelemalla tuntunut olo stressittömäksi muuttuvan. Kerran suutuspäissäni heitin pallon seinään että mäjähti ja karjaisin kaikin voimin.
 ;D Mitään ei särkynyt, ei edes kenenkään korvat, koska olin yksin kotona.
Nyt ei enää mikään stressaa. Ihanaa tämä joutilaisuus.

Lähden tästä iltauutisille. Hyvää ja stressitöntä yötä kaikille.

Piikatyttö

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 661
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #762 : 19.02.2013 22:26:44 »
Jäi iltauutiset väliin, Marttaköörimme piti vuosikokouksen, nautti hyvästä kahvi, mahtavat vöileivät, uunijuusto-tarjoilusta ja saunoi päälle.  Siinä se aika iltakymmeneen vierähtikin.

Meidän köörissämme on yli 30 jäsentä, nelikymppisiäkin eli nuoriakin. Joka kuukauden ensimmäinen tiistai kokoonnumme ja saamme aikaan vaikka mitä. Meitä kokoontuu keskimäärin 15-20 ko. tiistaisin eli viihdymme yhdessä ja erilaisten teemojen parissa. Minullakin pitää olla todellinen este, että pois jättäydyn illasta.

Siinä samalla säärystinkutileeni (huh mikä sanahirviö) edistyi mukavasti. Saunomaan en sitä vienyt!

Nyt siirryn nettiuutisten pariin.

ainuli

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1187
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #763 : 20.02.2013 07:39:29 »
Huomenta nurkkalaisille!

En ole moneen päivään kirjoittanut. Ajattelin että olette kurkkua myöten täynnä minun juttujani kun aina vaan kerron kalajuttuja ja jääreissuja. Eipä ole juuri muuta tapahtunutkaan.

Naapuri on ollut moottorikelkkaansa korjaamassa joten olen välillä toisiakin ihmisiä nähnyt. Hän on lomalla ja aloittaa huomenna mökillä vesivahingon korjausremontin. Vakuutuksen vahinkotarkastaja kävi eilen. Ihmettelen jos sieltä mitään korvausta heruu. Oli jo puheet sellaiset että olen itse aiheuttanut koko vahingot. Olisi pitänyt heti ilmoittaa ja nyt kun mökki on ollut kylmillään niin kosteus on lisää levinnyt muovimaton alla. No se ei ole mikään ihme. Onhan näitä tarinoita. Kävin eilen lämmittämässä. Ihme että sain takan vetämään vaikka ei ole lämmitetty moneen vuoteen.

Piti kommentoida teidän juttujanne mutta aika loppuu tälle aamulle. On sovittu Puruvedelle menosta Ailan kanssa. Pakkasta on alle 10 ja ei kovin näytä tuulevankaan. Tulossa hyvä jääreissu, keli ei ole paras mahdollinen.

Kaikkea hyvää harrastusten parissa!

Opissa se on variksenpoika tuulessa

Annuska

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Pulinanurkka
« Vastaus #764 : 20.02.2013 17:00:18 »
Hei vaan.Tulin myös pikavisiitille.Älä Ainuli luule että kyllästyisimme kalajuttuihisi.Minusta on ainakin kiva että käyt kirjoittelemassa päivän touhuistasi.

Minä sain tänään tuloksen luuntiheysmittauksesta.Hyvä uutinen oli että luuntiheyteni on ihan normaali.Ei siis ole osteoporoosia.Sanottiin että syödä edelleenkin monipuolisesti ja huolehtia kalkin ja D-vitamiinin saannista niin ei pääse tulemaankaan.Olen kyllä varsinkin juuston ystävä ja syön sitä päivittäin.

Palloa olen myös rutistellut silloin tällöin päivän mittaan ja voin iltapuhteina taas puristella.Pyykkinikin kuuluu linkoavan tuolla kylppärissä.

Ei muuta kuin mukavaa loppuiltaa!
                                         
« Viimeksi muokattu: 20.02.2013 18:29:05 kirjoittanut Annuska »